back to top
2025. július 05. 00:44
Kezdőlap Blog Oldal 60

Marc Márquez nem várt magától ilyen tempót Katarban, Álex a testvére ritmusát próbálta megtörni

0

A katari sprintfutam dobogósai, Marc Márquez, Álex Márquez és Franco Morbidelli értékeltek a leintést követően. Marc kiemelte, hogy mennyire jól érezte magát a motoron, a nyolcszoros világbajnokot a viadal elején megtámadó Álex pedig elismerte, testvére jobb volt nála. Morbidelli szűkszavú volt, de azt elmondta, nem vette észre, hogy a leintés előtt veszélybe forgott a dobogója.

Marc Márquez a negyedik fordulóban is megtartotta a hibátlan idei mérlegét, már ami az időmérőket és a sprinteket illeti. A nyolcszoros világbajnok a pole pozícióból rajtolva magabiztosan vezette végig a Katari Nagydíj szombati viadalát, csak második kör elején egy pillanatra előzte meg a testvére, Álex, de aztán szinte azonnal visszavette tőle a spiccet. Az idősebb Márqueznek így egy olyan pályán sikerült nyernie, amely elmondása szerint (eddig) nem feküdt neki. Ráadásul ezzel az eredménnyel a tabellán is visszaszerezte az első helyet a fivérétől.

Marc – Álex sorrend a katari Márquez-kupa első felvonásában, Bagnaia épphogy a pontszerzők között

„Ez az első alkalom, amikor mi ketten [a testvéremmel] ugyanolyan teljesítményt nyújtunk a szezon első szakaszában. Rendben, Austin az Austin volt, ott elkövettem egy hibát – említette meg a győztes az előző főfutamos bukását. – De most újra jól éreztem magam a motoron. Pedig ezen a hétvégén nem számítottam erre, hiszen, ahogy tudjátok, Katarban általában szenvedek.”

„De most minden jól sikerült, a sprinten nagyon konzisztens voltam, szinte végig kontrolláltam a különbséget. Jól éreztem magam a motoron, de meglátjuk, hogy holnapra tudunk-e még fejlődni, mivel néhány nagyon pici dologban kellene a főfutam hossza miatt. Viszont azért most is jól ment a gép. Álex megtámadott az első körben, de tudtam, hogy nekem valamivel jobb a ritmusom, bár az első néhány körben még nem tudtam annyira jó tempót diktálni. Viszont holnap megpróbáljuk máshogy végigvinni a futamot.”

A második helyről induló Álex Márquez második lett a sprinten – ismét, ahogy eddig az összes idei futamon, legyen az hosszú vagy rövid.  Ugyan a viadal elején néhány másodpercre meg tudta előzni a testvérét, de a manővere után kissé szélesre futott, így vissza kellett sorolnia. Ez követően pedig nem volt rá igazán veszélyes, ahogy ő sem került bele senkinek a célkeresztjébe.

„Az elején megpróbáltam megtörni Marc ritmusát, azt hiszem, hogy abban az első körben még több benne lehetett volna – mondta az apró hibájára utalva. – Akkor különösen arra mentem, hogy megelőzzem, majd különbséget építsek ki a futam hátralévő részére. Próbáltam nyugodtabb lenni, és felvenni vele a kesztyűt. De hát tudjátok, jobb volt mint én. Ez ennyi, néhány helyen bátrabb volt nálam, és ahol általában küszködik, most ott is hihetetlenül gyors volt. Szóval ez ilyen.”

Marc Márquez szerint öccse az, aki a legkevésbé tiszteli őt a mezőnyből

„Holnapra még fejlődnünk kell egy kicsit – tette hozzá már előretekintve. – A végén a gumikopás valamelyest problémát jelentett, de összességében a leintésig jó ritmust tartottam. És nagyon boldog vagyok, hogy újabb második helyet szereztem.”

Franco Morbidelli szintén kiváló versenyt futott. Az olasz pilóta – akit saját elmondása szerint főnöke, Valentino Rossi jelenléte is segített – a negyedik helyről ért oda a dobogó legalsó fokára. Különösen a viadal elején volt jó a tempója, Fabio Quartararót is a második kör kezdetén tudta megelőzni. A hajrára aztán a francia pilóta és Fermín Aldeguer teljesen felértek rá, de nem tudták átugrani, így idén másodszorra a legjobb három között zárt.  „Őszintén szólva nem is vettem észre, hogy Fabióék ennyire közeledtek, mivel nem figyeltem hátrafelé – ismerte el Morbidelli. – Arra fókuszáltam, hogy a saját tempóm rendben legyen, még meg kell néznem, hogy mi történt.”

Marc – Álex sorrend a katari Márquez-kupa első felvonásában, Bagnaia épphogy a pontszerzők között

0

Marc Márquez továbbra is hibátlan idén a sprinteken, hiszen a katari viadalt is behúzta az ismét másodikként záró Álex Márquez előtt. A testvéreken kívül még Franco Morbidelli ért oda a dobogóra, akinek ezért az utolsó pillanatokig küzdenie kellett. A nagyot hajrázó Fermín Aldeguer ugyanis teljesen felért rá, bár az újonc az utolsó métereken vette csak át a negyedik helyet Fabio Quartararótól. Francesco Bagnaia az időmérős hibája után nem találta a tempót, és csak egy kiesés, illetve a KTM-pilóták elfogyó gumija miatt szerzett két pontot a nyolcadik pozíciójával.

A kisebb kategóriák időmérője után a MotoGP sprintfutamával zárult a Katari Nagydíj szombati programja. A kvalifikáció eredményének megfelelően Marc Márquez, Álex Márquez és a megvillanó Fabio Quartararo állhatott fel az első rajtsorba, amelyen a betegség miatt kieső Joan Mir nem volt ott. A startnál 29 fokos levegő és 33 fokos aszfalt fogadta a mezőnyt, amelynek nagyobb része a közepes-közepes gumikiosztás mellett döntött, néhányan viszont hátulra lágyat tetettek fel.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

Marc Márquez kiváló rajtot vett, és így magabiztosan megtartotta a vezető helyét. Quartararo szintén jól indult el, de végül nem tudott bebújni a fiatalabb Márquez mellé, bár megpróbálta a manővert, és közvetlenül mögötte sem változott a sorrend. Eközben az időmérőn bukó Francesco Bagnaia a tizenegyedikről feljött a kilencedik helyre, majd elment a sokat visszaeső Fabio Di Giannantonio mellett is.

A 2. kör elején ismét jött az átrendeződés: Álex megtámadta Marcot, meg is előzte, de a nyolcszoros világbajnok rövidesen visszavette a vezetést. Franco Morbidelli pedig elment Quartararo mellett, majd gyorsan megérkezett a fivérekre. Eközben Bagnaiát előbb Pedro Acosta, majd Digga is átugrotta, így a háromszoros világbajnok visszaesett a pontot nem érő tizedik pozícióba.

Egy körrel később aztán előbb Ai Ogura, majd a sérülésből ezen a hétvégén visszatérő Jorge Martín is megelőzte Bagnaiát. Ezalatt az élmezőnyben beálltak a frontvonalak, Marc Márquez tartotta a spiccet Álex Márquez és Morbidelli előtt. A 4. körben aztán Bagnaia visszavette a tizenegyedik pozíciót Martíntól, de ekkorra eléggé leszakadt Oguráról.

A futam felénél a mezőny középső részében cserélgették a pozíciókat a pilóták, miközben az első négyes, a két Márquez, Morbidelli és Quartararo nyugodtan motorozott. Viszont az ötödik helyet a hajrá előtt a nagyon jó tempót diktáló Fermín Aldeguer átvette Maverick Viñalestől, akinek elkezdett elfogyni a lágy hátsó gumija. A spanyol pilóta mellett rövidesen Digga is elment, őket pedig Ogura üldözte, miután megelőzte Bagnaia után Acostát is.

A hajrában Zarco technikai hiba miatt kiállt a bokszba. Az utolsó körre Marc Márquez több mint 1,5 másodperces előnnyel fordult rá, és Álex Márquez is légüres térben haladt. Morbidellire viszont egyszerre megérkezett Quartararo valamint Aldeguer is, és végül az újonc közvetlenül a célvonal előtt elment a Yamaha-pilóta mellett, miközben Morbidelli ott tudott maradni a dobogón.

Ez viszont nem érintette az idei negyedik sprintgyőzelmét arató Marc Márquezt, aki mögött a szintén negyedik sprinten elért második helyét szerző Álex Márquez zárt. Az idősebb fivér ezzel visszavette a vezetést a tabellán. Rajtuk kívül Morbidelli, Aldeguer, Quartararo, Di Giannantonio, Ogura, Bagnaia és Marco Bezzechi szerzett még pontot. A gyári Ducati olasz kiválósága így végül 2 egységet gyűjtött, de valójában ezt főként annak köszönhette, hogy Zarco kiesett, a KTM-pilóták alatt pedig elfogyott a lágy hátsó.

A katari sprint végeredménye

Várható és meglepő rajtelsőség: Gonzálezé a Moto2, Yamanakáé a Moto3 időmérője

0

Manuel González az edzést követően az időmérőt is könnyedén megnyerte Katarban. Eközben a Moto3-ban pedig Ryusei Yamanaka első rajtelsőségét szerezte meg a kategóriában.

A MotoGP-t követően a kisebb kategóriák számára is megrendezték a Katari Nagydíj időmérő edzését. Ismét történtek változások a mezőnyökben. A Moto2-ben Sergio Garciá jelenléte volt újdonság, aki megkezdhette az idei szezont, a legkisebbeknél azonban már nagyobb mozgolódásnak lehettünk szemtanúi. Eredetileg Adrián Cruces pótolta volna Marcos Uriartét, de előbbi is megsérült a pénteki első szabadedzés folyamán, viszont Noah Dettwiler visszatérhetett a mezőny tagjai közé. Máximo Quiles és Matteo Bertelle is kihagyja a katari fordulót sérülés miatt, előbbi pilótát Joel Esteban helyettesíti.

Ez történt a Moto2 időmérő edzésén

A középkategória időmérője 29 fokos levegőben és 34 fokos aszfalton kezdődött meg. A mezőny azonnal kirajzott a pályára. Az első próbálkozások alkalmával Filip Salač futotta a legjobb időt (1:57.360), mögötte Jorge Navarro, Álex Escrig és Ayumu Sasaki álltak. A második nekifutásra Diogo Moreira és Celestino Vietti is jelentős javítást tudott felmutatni, féltávnál ők álltak az első két helyen.

Az időmérő első szakaszának derekán visszahúzódtak a versenyzők és a kivárásra játszottak. Három perccel az idő lejárta előtt Salač át tudta venni a vezetést, de sokáig nem örülhetett, hiszen Senna Agius is tovább gyorsult (1:57.102). A hajrában senki nem tudott már érdemben javítani, ezért a továbbjutók névsora is maradt: Agius, Salač, Moreira és Vietti.

Egyenes ágon jutott a Q2-be Manuel González, Arón Canet, Daniel Holgado, Deniz Öncü, Albert Arenas, Zonta van den Goorbergh, Barry Baltus, Marcos Ramírez, David Alonso, Jake Dixon, Alonso López, Adrián Huertas, Mario Aji és Darryn Binder. Lópezt hosszú körös büntetéssel is megtámogatták, miután balesetet okozott még pénteken.

A Q2 is hasonló forgatókönyvvel kezdődött, mint a Q1, a sort López vezette fel. A legjobb időt az első lövések alkalmával González jegyezte (1:56.520), előnye eleinte több mint négy tizedre rúgott Baltusszal szemben.

Arenas tudott egy masszívat javítani, és feljött a második helyre, később pedig Canet is beférkőzött az első háromba. Féltávnál tehát González, Arenas, Canet, Baltus és Alonso volt a sorrend, utóbbit saját csapattársát tartotta fel.

Az utolsó kirajzás három és fél perccel a vége előtt indult meg. Eközben González remek kört kezdett összerakni, és több mint két tizedet tudott javítani korábbi idején. Többen is képesek voltak kozmetikázni az eredményükön, Dixon, Holgado, Öncü és Salac is faragni tudott a köridején.

Canet bár jó körön volt a legvégén, végül csupán a harmadik helyre tudott beférkőzni. A mögötte motorozók esélyét pedig az utolsó pillanatos sárga zászló vette el, miután Aji óriási balesetet szenvedett el. Végül González megtartotta elsőségét, és idei harmadik pole-ját szerezte, mögötte a sorrend Dixon, Canet, Arenas és Holgado lett.

A Moto2 katari időmérőjének végeredménye

Így zajlott a legkisebbek kvalifikációja

Az időmérőt 30 fokos levegőben és 37 fokos aszfalthőmérséklettel kezdhették meg. A Q1 első perce nyugodtan telt, a versenyzők egymásra vártak, a körözést végül a Leopardosok kezdték meg. Adrián Fernández nem tudta kvalifikálni magát a legjobb tizennégybe, hovatovább egy hosszú körös büntetést is kapott a vasárnapi futamra. Viszont elsőre ő lőtt a legjobban (2:03.813) és jelentős előnyre tett szert. Mögötte David Almansa, Ruché Moodley és Esteban álltak.

Cormac Buchanan is jelentősen faragott az idején, és az esemény derekán meg is érkezett a harmadik helyre. Rengetegen választották azt a taktikát, hogy kicentizve egy kört mennek a végén, hiszen jelentős volt a bokszutcai forgalom öt perccel a vége előtt. Három perccel a leintés előtt mindössze hárman tartózkodtak a pályán, a többiekre pedig erős kivezető kör várt.

A pilóták végül kivétel nélkül fel tudtak érni az utolsó mért körre, azonban sokáig úgy tűnt, hogy az Eddie O’Shea bukása miatt belengetett sárga zászló derékba töri a véghajrát, de erre nem került sor. Almansa végül javítani tudott (2:03.237), de Fernández továbbjutása sem forgott veszélyben. A Q2-be még rajtuk kívül Buchanan és Stefano Nepa kerültek be.

Azonnal a Q2-ben kezdhetett José Antonio Rueda, Ryusei Yamanaka, Ángel Piqueras, Dennis Foggia, Riccardo Rossi, David Muñoz, Álvaro Carpe, Taiyo Furusato, Nicola Carraro, Luca Luinetta, Scott Ogden, Guido Pini, Joel Kelso és Tatchakorn Buasri.

A Q2-ben már azonnal elindultak a versenyzők, nem játszottak az idővel. Az első körök során a már Q1-ben is remeklő Fernández futotta a leggyorsabb időt (2:03.238), mögötte Carpe, Almansa, Rueda és Kelso következtek. Yamanaka második nekifutásra ért el a negyedik időt, Muñoz pedig sikerrel köpött bele a Leopardosok levesébe, bár Fernández hibázott is az új körében.

Ezt egy hasonló csendélet követte, mint amit a Q1-ben is láthattunk, hat perccel a vége előtt öten köröztek. A versenyzők ezúttal nem estek bele korábbi csapdájukba, hiszen többen is bőven idő előtt kijöttek a pályára. Három perccel később Kelso és Rueda is faragott az idején, az ausztrál vágott az élre (2:02.679).

Kelso nem sokáig örülhetett, mivel egy perccel a leintés vége előtt Yamanaka jött fel az élre (2:02.638). A mezőnyben Ogden bukott egy óriásit, miután találkozott Carpéval. Ez a sárga zászló viszont megölte az utolsó pillanatos hajrát, így a japán szerezte meg élete első Moto3-as rajtelsőségét Kelso és Rueda előtt.

A Moto3 katari időmérőjének végeredménye

Megfogyatkozik a mezőny a katari sprintre, Mir betegség miatt visszalépett

0

A Katari Nagydíj időmérője után a Honda bejelentette, Joan Mir betegséggel küzd, így visszalép a lusaili sprinttől. A spanyol pilóta holnap reggel újabb orvosi vizsgálaton fog átesni, amelyen eldöntik, rajthoz tud-e állni a főfutamon.

Szokás szerint szombat délután rendezték meg az időmérőt a Katari Nagydíjon, amelyen – a korábbi eseményeket látva egyáltalán nem meglepő módon – ismét Johann Zarco volt a Honda legjobbja. A francia pilóta a győztes Marc Márqueztől 614 ezredmásodpercre, a hetedik helyen zárt. A japán gyártó kötelékéből a következő Luca Marini volt a tizenötödik pozícióban, az elsőtől már több mint 1,2 másodperce.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

Az viszont elütött a megszokott mintázattól, hogy a gyári Honda másik pilótája, a 2020-es MotoGP-bajnok, Joan Mir még csapattársától is további 4 tizedre, az utolsó előtti helyen fejezte be az időmérőt. Azonban Mir a harmadik márkatársát, Somkiat Chantrát így is megelőzte.

A kvalifikáció után aztán kiderült, ez a gyengélkedés nem volt véletlen, hiszen Mir nem teljesen egészségesen ült motorra. Ezt a gyári Honda hozta nyilvánosságra, és a csapat egyben azt is tudatta, hogy a spanyol motoros nem lesz ott a sprint rajtrácsán. „Gasztroenteritisz miatt Joan Mir nem indul a mai sprintfutamon, azzal a céllal, hogy a vasárnapi főfutamra felépüljön”– írta az istálló az X-oldalán. Ennek egyébként az is a következménye, hogy Chantra a huszonkettedik helyett a huszonegyedik helyről rajtol majd a szombati viadalon.

Mirt holnap reggel fogják megvizsgálni az orvosok, hogy eldöntsék, versenyzésre alkalmas-e. Viszont a gasztroenteritisz (más néven gyomor-bélhurut), amely egy orvosi szakportál szerint „a gyomor és a belek gyulladásos megbetegedése”, nem könnyű dió. Általában rosszulléttel és hasmenéssel jár, amelyeket gyakran láz is kísér. Ráadásul mivel rendszerint vírus vagy baktérium okozza, nehéz belőle egy nap alatt felgyógyulni, így erősen kérdéses a spanyol versenyző vasárnapi indulása.

Jöhet a nagy bemutatkozás, de vajon végleg beszáll a bajnoki csatába Bagnaia? – hétvégi menetrend

Bulegát a csalódás motiválta, Locatelli győzelemre éhes, Petrucci Razgatlıoğlu cipőjében járt

0

Elégedetten értékeltek a dobogósok a Superbike-világbajnokság első asseni versenyét követően. Nicolò Bulegát az elrontott Superpole tette motiváltabbá, Andrea Locatelli már a győzelemre ácsingózik, Danilo Petrucci pedig hasonló ívet írt le a futamon során, mint Toprak Razgatlıoğlu.

Nicolò Bulega óriási fölénnyel nyerte meg a Superbike-világbajnokság asseni fordulójának első versenyét. Mögötte Andrea Locatelli zárt a második helyen, a harmadik pozícióba pedig Danilo Petrucci tudott beférkőzni. Bulega legfőbb bajnoki riválisa, Toprak Razgatlıoğlu bár jól kezdte a futamot, de végül csupán negyedikként ért célba.

Bulega győzelme nem forgott veszélyben, Razgatlıoğlut még ketten legyőzték az első asseni futamon

Bulega, a világbajnoki éllovas bár nem szerezte meg a pole pozíciót a szombati Superpole-on, a második helyről rajtolva azonnal magához ragadta a vezetést. Szabad szemmel is jól látható, több mint hét másodperces előnyt tudott kidolgozni a leintésig, ezáltal az is elmondható, hogy tizedik futamelsőségét semmilyen veszély nem fenyegette. Előnye pedig immáron 41 pontra rúg török vetélytársával szemben.

„Nagyon boldog vagyok. A reggeli Superpole után, amikor nem tudtam megszerezni a pole pozíciót, egy kicsit csalódott voltam. De ez több motivációt adott nekem a versenyre. Örülök, hogy haza tudtam hozni a győzelmet, ez egy elképesztő eredmény” – fogalmazott a leintést követően Bulega.

A Ducatinál kikeltek a visszafogásuk ellen: Könnyebb sírni és másokat büntetni, mint dolgozni

A hatodik pozícióból induló Locatelli a portimãói harmadik helyét követően egy újabb dobogót – amely összességében a huszadik volt neki – írhatott a saját számlájára. Ezért a Yamaha-pilóta kőkeményen megdolgozott, ugyanis Razgatlıoğluval is nagyot kellett csatáznia. Miután legyűrte a törököt, ő is óriási, hét másodperces differenciát épített ki. Második helyével pedig feljött a pontverseny harmadik pozíciójába.

„Azt hiszem, nagyon jó úton vagyunk. Jó munkát végzünk tegnap óta, remek kvalifikációt zártunk. Magabiztos voltam, annak ellenére is, hogy a mai körülmények nehezek voltak mindenki számára. Remekül menedzseltem az első kereket a végéig, növeltem az előnyt a harmadik helyezetthez képest, ez nagyon fontos volt. Ez sem egy győzelem, de ez a második dobogónk a szezonban, mindössze a harmadik fordulóban. Nagyon boldog vagyok, és folytatjuk a kemény munkát, mert akarom azt a sikert” – értékelt Locatelli.

Petrucci, aki a hetedik helyről rajtolt, hasonló versenyt produkált, mint honfitársa. Nagy csata Razgatlıoğluval, előzés, majd esetén egy pici előny a BMW-versenyzővel szemben. Az olasznak ez volt az idei a második dobogója az ausztráliai Superpole futam után.

„Küzdelmes menet volt. A verseny elején jó érzések töltöttek el, ott tudtam maradni az elől lévőkkel. Amikor a dobogós helyek környékné tartózkodtam, nem éreztem jól magam a motoron, különösen a jobb oldala miatt. Ez nehéz volt, de láttam, hogy Toprak is hasonlóan sokat szenvedett a jobbkanyarokban, úgy, mint én. Azt kell mondanom, hogy vége szorosra sikeredett, ő is bajban volt, én is bajban voltam. Dobogón lenni mindig egy remek eredmény, a csapat nagyszerű munkát végzett. Mindig jó a pódiumon állni, különösen két olasszal, nagyon boldog vagyok” – összegezte gondolatait Petrucci.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

0

Marc Márquez egy nagy hajrával, új körrekordot futva nyerte meg Katari Nagydíj időmérőjét Álex Márquez előtt. A harmadik helyre a nem kis meglepetést okozó Fabio Quartararo jött be, aki majdnem három év után kvalifikálta először magát az első sorba. Francesco Bagnaia bukott a Q2 felénél, és így csak a tizenegyedik helyről fog majd rajtolni.

Szombaton a MotoGP időmérőjével kezdődött a Katari Nagydíj programjának érdemi része. A bokszutca kinyitásakor 32 fokos levegő és 48 fokos aszfalt fogadta a mezőnyt a lusaili pályán. A Q1 mezőnyében tűnt fel a teljes Aprilia-legénység, köztük a sérülésből ezen a hétvégén visszatérő Jorge Martín. Rajtuk kívül a gyári Honda duója valamint Somkiat Chantra, a KTM-től Enea Bastianini és Brad Binder, a Yamahától pedig Álex Rins, Jack Miller és a Miguel Oliveirát helyettesítő Augusto Fernández képviseltette magát az első szakaszban.

A MotoGP főorvosa nyíltan beszélt Martín állapotáról, aki a vártnál jobbnak találta a motorját

Az első valódi próbálkozások során Ai Ogura állt az élre 1:51.502 másodperces körével, mögé pedig Brad Binder zárkózott fel 153 ezredes hátrányban. Rövidesen ezt követően a címvédő is megvillant, Martín 1:51.655-tel bejött a második, továbbjutó helyre. Hozzá legközelebb a csapattársa, Marco Bezzechi tudott kerülni, aki 174 ezredre volt a Q2-őt érő pozíciótól.

A hajrá kezdetén Martín elrontotta az első körét, így csak egy lehetősége maradt. Bezzecchi 1:51.553-mal elvette tőle a második helyet, majd Rins az olasz pilótát is lenyomta 1:51.512-vel. Mindeközben Ogura 1.51.104-re javította a legjobb időt, és a spanyol pilótával együtt bejutott a Q2-be, mivel rajta kívül már senki sem tudott előrelépni. Martín végül negyedikként zárt közvetlenül Bezzecchi mögött. A gyári Aprilia párosát követően a Luca Marini, Miller, Raúl Fernández, Binder, Augusto Fernández, Bastianini, Joan Mir, Somkiat Chantra sorrend alakult ki.

Így tehát Ogura és Rins csatlakozott Johann Zarcóhoz, Maverick Viñaleshez, Pedro Acostához, Fabio Quartararóhoz, valamint a gyári Ducati, a Gresini és a VR46 párosaihoz. Valentino Rossi csapata nagy reményekkel várhatta a Q2-őt, hiszen Franco Morbidelli zárta az élen a pénteki edzést. Elsőként Zarco jött ki a bokszból, a mezőny körelnökét a KTM pilótái követték. Már az első gyorskörök előtt nagy volt a helyezkedés a minél jobb szélárnyék reményében.

Morbidelli a végén meglepte Bagnaiát és Marc Márquezt, Ducati-tarolás a katari edzésen

Az első valódi próbálkozások során Marc Márquez állt az élre 1:50.877-es körével. A második helyre pedig a testvére, Álex érkezett meg, akinek 312 ezred volt a lemaradása. A fivérek mögött Fabio Di Giannantonio-Morbidelli sorrendben a VR46-pilóták sorakoztak fel, majd Zarco és Viñales következett.

A második lövések alkalmával aztán Álex tudott javítani, és 189 ezredre felzárkózott Marc mögé. Morbidelli szintén előre tudott lépni, és 1:51.099-es körével átvette a harmadik helyet a csapattársától. Kisebb meglepetésre ekkor Quartararo az első próbálkozásával bejött a negyedik helyre 1:51.289-cel. Francesco Bagnaia eközben csak a kilencedik pozíciót foglalta el, úgy, hogy több mint 7 tizedre volt az elsőséget őrző Marc Márqueztől.

Bagnaia aztán jóval a többiek előtt jött ki a bokszból, de ebben nem volt sok köszönet. A háromszoros világbajnok ugyanis bukott a 4-es kanyarban, így eldőlt, a kilencedik helynél nem kerülhet előrébb a rajtrácson. Eközben a szintén korán kijövő Digga 1:50.929-cel átvette a második helyet.

A végén hihetetlenül felfordult az élmezőny, részben mivel a Yamaha is megtalálta a tempót. Előbb Rins ugrott fel az ötödik helyre, majd Quartararo 1:50.759-cel az élre. Viszont a 2021-es bajnok nem sokáig maradt ott, mivel Álex Márquez új körrekordot futva, 1:50.600-val átvette tőle a spiccet.

Azonban végül nem a Gresini garázsában örülhettek igazán, mivel Marc Márquez az utolsó próbálkozásával 1:50.499-re javított, és így megszerezte idei negyedik pole pozícióját. Mögötte aztán Álex Márquez és Quartararo végzett, aki a 2022-es Holland TT, vagyis 53 forduló óta először kvalifikálta magát az első sorba. A francia pilótát Morbidelli, Di Giannantonio, Viñales, Zarco, Fermín Aldeguer, Rins, Ogura, Bagnaia és Acosta követte.

A katari időmérő végeredménye

Bulega győzelme nem forgott veszélyben, Razgatlıoğlut még ketten legyőzték az első asseni futamon

Nicolò Bulega magabiztosan nyerte meg az első asseni futamot, amelyen a kiváló versenyt futó Andrea Locatelli lett a második. A harmadik helyet végül Danilo Petrucci szerezte meg, akinek ezért hatalmasat kellett küzdenie Toprak Razgatlıoğluval. A viadal elején ketten is kiszálltak az élmezőnyből, mivel Álvaro Bautista kiütötte a pole pozícióból rajtoló Sam Lowest.

A Superpole után az első futammal folytatódott az asseni Superbike-világbajnoki forduló szombati programja. Viszont az időmérő eredményéhez képest változott a rajtsorrend, mivel Toprak Razgatlıoğlut és Axel Bassanit is megbüntették. A két pilóta túl lassan motorozott az ideális íven Nicolò Bulega előtt, amiért 3-3 rajthellyel hátrébbről kellett indulniuk. Az első sorba így a meglepetést okozó Sam Lowes mellett Bulega és Álvaro Bautista állhatott fel, mögöttük pedig Andea Locatelli, Danilo Petrucci és Razgatlıoğlu sorakozott. A kvalifikáción nagyot bukó Andrea Iannone szerencsére szintén el tudott startolni. A viadal kezdetére már 21 fokra növekedett a levegő hőmérséklete a legendás hollandiai pálya fellett.

Meglepetés: Sam Lowes nyerte az asseni Superpole-t, Bulega a balhéja ellenére Razgatlıoğlu előtt zárt

Már az első méterek nagy átrendeződést hoztak: Bulega átvette a vezetést, de az első kanyarokban Locatelli megelőzte. A bajnoki éllovas aztán rövidesen visszavette a spiccet, majd elkezdett ellépni a mezőnytől. Lowes a harmadik helyre csúszott vissza, mögötte Petrucci és Bautista csatázott. Razgatlıoğlu viszont némileg hátraesett, hiszen mindkét Bimota elment mellette. Tarran Mackenzie kiugrott a rajtnál, így dupla hosszúkörös büntetést kapott, Yari Montella pedig elesett.

Bulega a 3. körre már több mint 2 másodperccel elhúzott Locatellitől, akit Lowes követett. Razgatlıoğlu ekkora már megelőzte mindkét Bimotát, majd Bautista mellett is elment. A spanyol pilótát egy hibája után tudta átugrani, majd Petruccit is maga mögé utasíotta, így a török pilóta egészen a negyedik helyig jött előre.

A 4. körben Bautista megtámadta a Lowest üldöző Razgatlıoğlut, majd egy agresszív manőverrel átvette tőle a negyedik helyet. Bulega eközben 1:33.581 másodperces körével új versenyben futott csúcsot állított fel, és folyamatosan lépett le az üldözőitől, akiket Locatelli vezetett. Eközben Bahattin Sofuoğlu bukott, majd rövidesen Iannone is elesett.

A viadal negyedéhez érve Bautista támadni kezdte Lowest, de hibázott, és emiatt mindketten tempót veszítettek. Razgatlıoğlu pedig ezt ki tudta használni, és a célegyenes végén mindkettőjüket átugrotta. Ezután nem sokkal Alex Lowes bukott.

Razgatlıoğlu mögött Bautista ismét támadni kezdte Lowest, aki az alanyai pilóta előzésekor újra elé került. Viszont a kétszeres Superbike-világbajnok hibázott, elúszott a motorja a márkatársáé mellett, majd elesett, és így kiütötte az addig kitűnően teljesítő brit pilótát. Bautista ezután azonnal odament, és bocsánatot kért Lowestól a történtek miatt.

Razgatlıoğlut viszont nem zavarta meg ez az eset, és egy bevállalós manőverrel elment Locatelli mellett. Azonban a Yamaha-pilóta nem szakadt le róla, ráadásul még Petrucci is folyamatosan közelített rájuk. Bulega előnye ekkor már 4 másodperc fölé nőtt.

9 körrel a leintés előtt Locatelli gondolt egyet, és ismét átvetette Razgatlıoğlutól a második helyet, miközben Petrucci teljesen megérkezett a BMW-pilótára. Kevéssel ezután az olasz versenyző is megelőzte a címvédőt, viszont ő a következő körben visszavette tőle a harmadik helyet. Eközben Locatelli meglógott tőlük, nem is szólva Bulegáról, aki már 6 másodperccel vezetett a Yamaha motorosa előtt.

Petrucci 3 körrel a vége előtt ismét maga mögé utasította Razgatlıoğlut, aki gyorsan le is szakadt róla, a török pilóta valószínűleg a tapadással küzdött. Az utolsó körben még Axel Bassani bukott, miközben az ötödik helyért harcolt.

Végül a közvetlen élmezőnyben már nem változott a sorrend, így Bulega idei negyedik győzelmét aratta le, és megerősítette az elsőségét a tabellán. Mögötte Locatelli, majd Petrucci és Razgatlıoğlu ért célba. Az ötödik helyért folyó ütközetből pedig Iker Lecuona jött ki győztesen.

Az első asseni futam végeredménye

Bagnaia szerint a katari péntek volt az idei legjobb napja – azt is elmondta, miért látja így

0

Francesco Bagnaia elégedetten értékelte a péntekjét, amely elmondása szerint az eddigi legerősebb napja volt ebben a szezonban. Ennek oka, hogy végre erőlködés nélkül tudta uralni a motorját. Viszont szerinte arról még korai lenne beszélni, hogy ténylegesen visszatért-e. Bagnaia kitért a gumikra, valamint Valentino Rossi jelentétét is érintette.

Erős pénteket zárt Katarban Francesco Bagnaia. Az Amerikai Nagydíj főfutamának győztese az első szabadedzésen a harmadik legjobb időt futotta, míg a szombati időmérőt is meghatározó edzésen pedig a második lett, és sokáig úgy tűnt, hogy akár vele kezdődhet a névsor. Az olasz így természetesen elégedetten értékelt a leintést követően.

Morbidelli a végén meglepte Bagnaiát és Marc Márquezt, Ducati-tarolás a katari edzésen

„Ez volt a legjobb péntekem eddig, és azt is mondhatom, hogy ez volt a legsikeresebb napom a szezonkezdet óta a tekintetben, hogy hogyan éreztem magam a motoron. Elégedett vagyok, mivel remekül dolgoztunk. Az edzés második felében még egy lépést tudtunk tenni abba az irányba, amelyet követünk az első futam óta. Javítottunk a fékezésen és a kanyarbejáratokon is. Azt kell mondanom, hogy ez a pálya fekszik a versenyzési stílusomnak. Ez is segít, de mindent összevetve is ez volt a legjobb péntekem” – áradozott Bagnaia.

Az amerikai siker és a jó katari kezdés után joggal gondolhatja azt a szurkoló, hogy a kétszeres MotoGP-világbajnok visszatért tavalyi formájához, a 27 éves versenyző azonban lehűtötte a kedélyeket: „Korai ezt mondani még, várnunk kell legalább a vasárnapi versenyig. Ma minden természetesen jött, erőlködés nélkül. Ez akkor van, amikor mindent te uralsz. És ez most jött el először idén. Austinban gyors voltam, de nem a leggyorsabb, és teljesen nyugodt sem lehettem. Itt viszont pariban vagyunk a legjobbakkal. Különböző gumikat próbáltunk ki, és mindegyikkel megtaláltuk a jó tempót, úgyhogy ebből a szempontból is pozitív volt a péntek.”

Zajlik a lélektani játszma: a két Márquez és Bagnaia is úgy véli, a másik kettő esélyesebb nála

Ha már a gumik szóba jöttek, Bagnaia elárulta, hogy a tapadás nem alakult a legjobban, ebben a tekintetben tehát még előre kell lépniük. Szerinte közepeseken lehet teljesíteni mindkét versenyt, de a szombati sprintfutamra a lágyabb keverékeket sem zárná ki, bár azokat eléggé „menedzselni kell”. Felfedte azt is, a második szabadedzés alatt minél több kört szeretnének teljesíteni a használt abroncsokon, és ennek függvényében döntenek a sprintversenyről.

„Még mindig a két [Marc és Álex] Márquez a fő referencia, de biztosan közelítettem rájuk. Ma nem hiszem, hogy bárki ráment volna a sebességre, mert tesztelnünk kellett az összes gumit versenykörülmények között, és este erre nem volt elég időnk. Ennek ellenére jól éreztem magam, amikor a közepeseken voltam kint” – folytatta Bagnaia.

Az olasz Valentino Rossira is kitért. A VR46 tulajdonosa kilátogatott Loszaílba, a jelenlétét pedig az edzést behúzó Franco Morbidelli is érezte. „Boldog vagyok, hogy itt van, tudtam, hogy el fog jönni. Ma este vagy holnap odamegyek hozzá, és beszélni fogok vele, mert azt hiszem kiment a pályára. Még biztosan most is meglát bizonyos dolgokat. Először viszont meg kell várnom, hogy beszéljen a saját csapatával” – zárta gondolatait a VR46 Akadémia növendéke.

Kedvenc futballcsapata Rossit ünnepli a hétvégi meccsén (videó)

 

Meglepetés: Sam Lowes nyerte az asseni Superpole-t, Bulega a balhéja ellenére Razgatlıoğlu előtt zárt

Kisebb meglepetést okozva Sam Lowes volt a legjobb az asseni Superpole-on, a brit pilóta új körrekorddal szerezte meg első rajtelsőségét a Superbike-világbajnokságon. Az első sorba rajta kívül még Nicolò Bulega és Toprak Razgatlıoğlu fért oda. Bulega annak ellenére lett második, hogy az időmérő közepén „összeveszett” egyes vetélytársaival, akik nem engedték el időben. Andrea Iannone pedig a levezető körön törte össze a motorját.

Szokás szerint szombat délelőtt rendezték meg az időmérő szerepét betöltő Superpole-t a Superbike-világbajnokság asseni fordulójában. Amikor a pilóták kigurultak a pályára, még alig 14 fokos volt a levegő a Sebesség Katedrálisának környékén. A kvalifikáció előtt a legtöbb beszédtémát a BMW-t és a Ducatit visszafogó intézkedés szolgáltatta. Ezt külön érdekessé tette, hogy az első két fordulóban pont ez a két gyártó szerzett egy-egy rajtelsőséget.

A Ducatinál kikeltek a visszafogásuk ellen: Könnyebb sírni és másokat büntetni, mint dolgozni

Az első próbálkozások alkalmával Remy Gardner áll az élre 1:33.251másodperces körével, de rövidesen már Danilo Petrucci vezetett 1:33.169-cel. Viszont ekkor az éllovas, Nicolò Bulega odarakta magát, és 1:32.760-nal új körrekordot állított fel, amivel persze az ő neve került a táblázat elejére. Az edzés feléig Andrea Locatelli és Álvaro Bautista tudott hozzá a legközelebb kerülni, majd pedig a csapattársával együttműködő Toprak Razgatlıoğlu következett, akinek pilóta 478 ezred volt a hátránya bajnoki vetélytársához képest.

A Superpole hajráját egy kisebb incidens vezette fel. Bulegát a többiekhez képest előbb küldte ki a Ducati. Az olasz pilóta pedig a pálya közepén érte utol a Razgatlıoğlut követő Alex Lowest, aki nem engedte el időben. Bulega így elvesztette a bíztatóan alakuló gyorskörét, majd idegesen mutogatott a vetélytársainak.

Razgatlıoğlu az utolsó nekifutások alkalmával tudott javítani, de 1:32.815-ös idejével „csak” a második helyre jött be, Bulega mögé. Viszont meglepetésre Sam Lowes még nála is gyorsabb volt, a Marc VDS Ducatiját vezető pilóta 1:32.596-tal új körrekordot állított fel, amivel magához ragadta a vezetést. Végül rajta kívül innen már senki sem tudott előrelépni az élmezőnyből, így Lowes pályafutása első rajtelsőségét szerezte meg a Superbike-vb-on. Mögötte Bulega, Razgatlıoğlu, a szintén megvillanó Axel Bassani, Bautista, Locatelli lett az első két sor sorrendje.

Andrea Iannone, aki a tizedik helyre kvalifikálta magát, pedig váratlanul összetörte a Panigaléját a levezető körön. A közvetítésből nem derült ki, hogy pontosan mi történt a Mániákussal, de a motorja láthatóan annyira nagyot kapott, ami akár kérdésessé teheti a délutáni indulását is. Iannone szerencsére a saját lábán hagyta el az eset színhelyét.

Az asseni Superpole végeredménye

A MotoGP főorvosa nyíltan beszélt Martín állapotáról, aki a vártnál jobbnak találta a motorját

0

Dr. Ángel Charte, a MotoGP orvosi igazgatója elmondta, szerinte „elképesztő” volt Jorge Martín felépülése, majd részletesen beszélt Martín állapotáról. Az Aprilia Racing vezérigazgatója, Massimo Rivola elmesélte, hogyan zajlott az orvos náluk tett egyik látogatása. A címvédő egy felvétel szerint nagyon meg volt elégedve a motorja elejével, a hátuljával viszont akadt problémája.

Máskor nagy meglepetést okozna, hogy Jorge Martín az első szabadedzést, majd az edzést is csak a huszadik helyen zárja. Viszont Lusailban ezen senki sem húzta fel a szemöldökét, hiszen Martín pénteken ült fel először az Apriliájára február eleje óta. Ahogy az ismert, a madridi pilóta előbb a sepangi teszten, majd egy privát gyakorláson is megsérült egy-egy bukásban, így ki kellett hagynia az első három fordulót. A Katari Nagydíjra azonban szerencsére már felépült, aminek az a legkézzelfoghatóbb bizonyítéka, hogy Dr. Ángel Charte, a MotoGP orvosi igazgatója csütörtökön versenyzésre alkalmasnak találta. A szakember később betekintést engedett a címvédő „orvosi aktájába” is.

Morbidelli a végén meglepte Bagnaiát és Marc Márquezt, Ducati-tarolás a katari edzésen

„Jorge felépülése elképesztő és látványos volt – jellemezte Dr. Charte a DAZN-nak. – Nagyon kielégítő a felépülésének előrehaladása. A sajkacsont már majdnem olyan, amilyennek lennie kell, nagyon közel van a százszázalékos állapothoz, és több másik törés is begyógyult. Az orsócsont végének törésével kapcsolatos probléma rendbe jött, ahogy a háromszögletű csont is. A lábfej és a bordakosár szintén szépen begyógyult.”

„Ez egy elképesztő felépülés, mert ez egy nagyon súlyos sérülés volt, de Jorge csodálatosan helyrejött, és már teljesen alkalmas a versenyzésre. A másik érdekesség, hogy annak ellenére, hogy két és fél hónapig nem volt versenyben, van elég ereje ahhoz, hogy megtartsa a motort. Nincsenek fájdalmai, de persze a hétvégén figyelni fogjuk.”

Jöhet a nagy bemutatkozás, de vajon végleg beszáll a bajnoki csatába Bagnaia? – hétvégi menetrend

Dr. Charte pedig ennek megfelelően többször is felkereste pénteken az Aprilia garázsát, ahol aggódó arcok fogadták – de szerencsére ok nélkül voltak feszültek. „Ideges voltam, ahogy szerintem mindenki, beleértve [Martínt] is – nyilatkozta az Aprilia Racing vezérigazgatója, Massimo Rivola a MotoGP-nek. – De jó volt látni, hogy Jorge már »versenyre kész«.”

„Az első megbeszélése, amikor pénteken először visszaért a garázsba, nyilvánvalóan Dr. Chartéval volt, aki megkérdezte tőle: »Hogy érzed magad? Minden rendben van?« Jorgénak volt némi fájdalma, de erre csak azt mondta: »Nincs szükségem magára, Doktor Úr. A technikai dolgokról kell beszélnünk a csapattal!«”

Pénteken nem csak Martín egészségügyi állapotával kapcsolatban lettünk okosabbak. Egy kikerült felvételen a spanyol pilóta a versenymérnökének, Daniele Romagnolinak mondta el, milyennek találta a motort.  „Az eleje ijesztően jó – kezdte. – Amikor bemegyek a kanyarba, bumm! Bent vagyok, és jól megy. A probléma a hátsóval az, hogy egy kicsit túl magasan van. Mindenesetre azt hittem, hogy rosszabb lesz.”

Martín örülne a „Martín-szabály” bevezetésének, mivel továbbra sem százszázalékos