back to top
2025. július 10. 11:00
Kezdőlap Blog Oldal 646

Aegerter: Ez egy hihetetlenül fontos győzelem volt

A magny-cours-i második futamon Dominique Aegerter elképesztőt ment a verseny második felében. Győzelmet aratott, amivel 19 pontra növelte a Supersport-világbajnokságban mosti nullázása után lecsökkent előnyét.

A szombati első futamon a világbajnok Domi Aegerter szerencsétlenségére piros zászlóval véget ért a verseny 7 körrel a hivatalos leintés előtt. Köztudottan a svájci a futamok utolsó harmadában a legerősebb.

A második futamon sokáig úgy tűnt, hogy Aegerternek esélye sem lesz a győzelemre, de a dobogó is nagy kihívásnak tűnt. A rajtrács 5. helyéről indulva egy időre a 8. helyre esett vissza, de elképesztő tempót diktálva végül odaért az élre. A verseny végén megelőzte a sokáig vezető Lorenzo Baldassarrit, aki az utolsó körben megcsúszott, miközben megpróbált ellentámadásba lendülni. Bár az olasz folytatni tudta, végül csak az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót. Aegerter így 19 pontra növelte előnyét az összesített tabellán. A futam bizonyos szakaszaiban arra is volt esély, hogy a hétvégét úgy fejezik be, hogy Baldassarri 10 pontos előnnyel érkezik a következő fordulóra.

„Ez egy hihetetlenül fontos győzelem volt, nagyon örülök neki” – jegyezte meg Aegerter. „Ahogy szombaton, úgy most is nagyon kínkeservesen indult a verseny, mert a második sorból való rajtpozícióm messze nem volt ideális. Így már a startnál nehéz dolgom volt, különösen azért, mert az első körökben néhányszor elég kívülre szorított néhány másik versenyző. Ennek eredményeképpen a nyolcadik helyre estem vissza. Aztán észrevettem, hogy az elöl lévő versenyzők elkezdték nyomni és elhúzni. Természetesen szerettem volna minél hamarabb felvenni velük a versenyt, de nagyon nagy tempót mentek. Végül sikerült felzárkóznom, a hátrányom a három másodpercet is elérte. A tempóm hihetetlen volt. Egyik pillanatban sem adtam fel a versenyt, a végsőkig küzdöttem. Amikor utolértem az élcsoportot, gyorsan át is tudtam venni a vezetést, és meg is tudtam védeni a célig.”

A svájci így folytatta: „A Baldassarrival való küzdelem a végén nagyon izgalmas volt. Neki nagyon gyors motorja van, míg nekem a fékezésben volt előnyöm. De minden egyenesben szinte mindig mellettem volt. Balda erős versenyző, és egy jó csapatban versenyez. A szezon végéig biztosan látunk még néhány ilyen versenyt. A harmadik hely után, ami természetesen nem volt rossz eredmény, ez a győzelem még nagyobb jelentőséggel bír. A legfontosabb, hogy egy kicsit növelni tudtuk az előnyünket a bajnokságban. A hétvége után szükségem van egy kis pihenésre, mert az elmúlt tíz nap nagyon kimerítő volt, különösen érzelmileg. Emellett a MotoGP-teszt fizikailag is megviselt. Ma este lesz egy kis ünneplés a jól megérdemelt szünet előtt.”

Redding: Több tapadás kell

0

A BMW gyári versenyzője, Scott Redding kétszer is az első hatban végzett a Superbike-világbajnokság vasárnapi futamain Magny-Cours-ban, de retteg a következő, barcelonai versenytől.

„Nem volt rossz, de a kigyorsításokon veszítettem Álvaróhoz képest az első futamon. Ez az egyik gyenge pontunk, de nem tudjuk könnyen megváltoztatni, mert ahhoz a motoron is változtatnunk kellene” – magyarázta Redding.

„Több tapadásra van szükségünk a kanyarból kijövet.”

„Mégis elégedett vagyok a futammal. Amikor a kigyorsításnál problémák adódtak, még mindig túlmelegedett az első gumiabroncs. Volt néhány kritikus pillanatunk, aztán azt mondtam magamnak, hogy elég volt. Amikor Jonathan megelőzött, megpróbáltam tartani a tempót. Nagyon nehéz volt.”

Miért volt sokkal jobb az eredmény az első futamon, mint vasárnap?

„Mindannyiunknak nagyon kevés pályaidőnk volt, ami szombaton nekem, mint versenyzőnek kedvezett. Most mindenkinek volt ideje dolgozni az elektronikán és a beállításokon. Két srác is a kavicságyban végezte szombaton. Jól indultam, de aztán mindenki úgy ment, ahogy akart. Nagyon nehéz volt. Akkor rossz helyzetben voltunk a támadáshoz.”

Hogyan tekint az angol a következő, katalán futam elé?

„Barcelona az egyik legnehezebb verseny lesz számunkra. Szenvedek a hosszú kanyarokban, de van mit tanulnunk. Voltunk már ott tesztelni más srácokkal. Csak együtt kell dolgoznunk és fejlődnünk, különösen a jövő évre. A Barcelona esetében talán vissza kell lépnünk egy egyet.”

Rea: Nem volt szándékos

0

Szándékos vagy versenybaleset? Az Álvaro Bautistával Magny-Cours-ban történt ütközése után a Kawasaki sztárja, Jonathan Rea nyilatkozott a vádakról.

Az incidens a 2. körben történt: Toprak Razgatlıoğlu vezette a versenyt, és Jonathan Rea a 15-ös kanyar bejáratánál Oldalról belement Álvaro Bautistába, és kitette őt a versenyből. A spanyol a kavicságyban kötött ki, Rea ezért a manőverért hosszú körös büntetést kapott, de ez csak kb. 2,5 másodpercébe került. Az északír végül az ötödik helyen végzett és tizenegy bajnoki pontot gyűjtött, míg Bautista üres kézzel távozott.

„Belülre mentem, ő pedig visszatért a saját ívére, és összeértünk” – mondta Rea a Bautistával történt ütközést a saját szemszögéből. „Határon voltam, jól vettem a kanyart és elértem a kanyar csúcspontját. Sajnos ütköztünk, amit nagyon sajnálok. Nem ez volt a szándékom, ezt szeretném tisztázni. Részemről nulla rosszindulat volt. A futam után a többiekkel együtt elszabadultak az indulatok, és nekem úgy hangzott, mintha az lett volna a fejemben, hogy nekimegyek a kanyar előtt. Nem így volt, egyáltalán nem, én nem így versenyzek. Odamentem hozzá és bocsánatot kértem tőle. Elmondtam neki az én verziómat, és meghallgattam az övét.”

A 117-szeres futamgyőztes így folytatta: „A stewardoktól kaptam egy hosszú körös büntetést, nem értettem, hogy mi történt. De a versenybírók a manőverem miatt hozták meg ezt a döntést. A versenyem utána magányos volt, annyira le voltam maradva. Redding volt előttem, és rá koncentráltam. Hét körrel a vége előtt a tempóm egy kicsit jobb volt, mint az övé, de nem volt elég jó ahhoz, hogy a dobogó közelébe kerüljek. Lowes és Bassani túl messze voltak.”

Az Aruba.it Ducati csapat óvást nyújtott be Rea ellen a FIM Motoros Világszövetség Fellebbviteli Bíróságához, mert szerintük a manővere szándékos volt, a büntetés pedig túl enyhe.

„Nem mondhatok többet, mint hogy nem volt szándékos” – mondta a hatszoros világbajnok az újságírók szűk körében. „Nem vagyok meggondolatlan. Mindenkinek lehet a véleménye, de az én oldalamat is látni kell. Szomorú, hogy így gondolkodnak. Talán azért, mert az érzelmek elszabadultak, vagy mert védekezni akarnak. De ilyen a versenyzés, nagyon keményen küzdünk. Ilyen dolgok előfordulnak a versenyzésben – mint Assenben. Álvaro néha gyorsan mondja ki a véleményét. Ő is keményen hajt. A Superpole versenyen a saját motorjának szárnyával elkapta Toprak motorját. Ha ez egy milliméterrel arrébb történik eléri az első féket – és akkor bukik. Ilyen a versenyzés a világbajnokságon, nincs sok hibalehetőség.”

„Sajnálatos, hogy így gondolkodnak”mondta Rea a Ducati menedzsere, Marco Zambenedetti megjegyzéseiről. Elég tudatlan és tiszteletlen dolog azt mondani, hogy szándékosan csináltam ezt. Nem hiszem, hogy nagyon okos dolog, ha valaki magas pozícióban azt mondja, hogy szándékos volt. A stewardok adhattak volna egy keményebb büntetést is: dupla hosszú kör, tripla hosszú kör, fekete zászló, áthajtásos büntetés. De ez egy versenybaleset volt. Elfogadom a véleményüket a dolgokról, de ez az ő véleményük, nem az enyém. Nem kell többet mondanom, hogy bárkit is meggyőzzek az ártatlanságomról, nem tudom visszacsinálni az esetet. Keményen kell motoroznom a pozíciómért, egy versenybaleset történt, ilyen dolgok előfordulnak. Megkaptam a büntetésemet, nincs mit mondanom.”

Újabb szakítás a MotoGP-ben

0

A misanói futam második helyezettje, Enea Bastianini a Rookies Cup óta az energiaital-gyártó Red Bullt népszerűsíti. Ez az idei szezon után azonban meg fog változni.

Mivel a Monster Energy által eddig támogatott Suzuki Ecstar csapat év végén kiszáll a MotoGP világbajnokságból, Joan Mir és Álex Rins pedig új munkaadóra talált, az amerikai energiaital-óriásnál így a szponzorációs költségvetés jelentős része felszabadult. A misanói teszten elhangzott, hogy a vállalat hároméves szerződést kötött a Ducatival a Lenovo gyári csapatát illetően, amelyben 2023-ban és 2024-ben Francesco Bagnaia és Enea Bastianini szerepel majd. A Ducati Corse ezzel a megállapodással évente további 2,5 millió eurót fog bevonni.

Enea Bastianini, a Moto2-es géposztály 2020-as világbajnoka számára ezzel véget ér a Red Bullal való hosszú távú együttműködés, amely még a Red Bull Rookies Cupban kezdődött.

Ha a Monster Energy a Ducati gyári csapatának társszponzora lesz, Bastianini nyilvánvalóan nem reklámozhat egy rivális terméket.

A Red Bull Italy így egy éven belül a második kiváló versenyzőjét veszíti el. Ugyanis Andrea Dovizioso, aki régóta a Red Bull versenyzője, szintén fel kellett bontsa szerződését a Red Bull-lal, amikor a 2021 szeptemberi misanói nagydíjon a Petronas Yamahához érkezett, mivel a hangvillások több sorozatban is szorosan együttműködnek a Monster Energyvel.

Fabio Di Giannantonio lesz tehát az egyetlen olasz Red Bull versenyző a 2023-as MotoGP világbajnokságban a Gresini Ducatival.

Snetterton BSB – Ray tripla a hétvégén, kezdődik a Showdown

0

Bradley Ray triplájával végződött a versenyhétvége a Brit Superbike Bajnokság a snettertoni fordulóján. A bajnokság alapszakasza ezzel lezárult és kezdődik az utolsó 3 versenyhétvége, a 8 Showdownba jutott versenyző részvételével.

Második futam

A vasárnapi program ismételten 2 perces néma csenddel kezdődött a csütörtökön elhunyt II. Erzsébet királynő előtt tisztelegve:

Bradley Ray duplázni tudott, az utolsó körben Tarran Mackenzie-t megelőzve a Brit Superbike Bajnokság éllovasa nyerte a második futamot Snettertonban.

Ray az első körben átvette a vezetést Mackenzie előtt, aki Jason O’Halloran előtt könnyedén megelőzte.

Ray egészen a hatodik körig tartotta a vezetést, amikor a címvédő az élre állt.

Mackenzie sokáig az élen haladt, de Ray az utolsó körben visszavette a vezetést és hárítani tudta riválisa támadásait.

Tommy Bridewell a verseny korai szakaszában a harmadik helyre lépett előre, és tegnapi kiesése után újra a dobogóra állhatott. A második futamban elért harmadik helye azonban megerősítette helyét a Showdownban. Glenn Irwin a negyedik helyre küzdötte fel magát Peter Hickman előtt, aki az első öt helyezést zárta. Kyle Ryde a hatodik helyet szerezte meg, ő szintén ott lesz a 8 legjobb között, akik tovább harchatnak a bajnoki címért. Danny Buchan lett a hetedik és ő nem jutott be a rájátszásba.

Lee Jackson lett a nyolcadik O’Halloran és Tom Sykes előtt a top10ben.

Snetterton – BSB 2. futam végeredménye:
1 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha
2 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 0.267
3 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 7.201
4 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 7.896
5 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 9.450
6 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 11.526
7 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 12.037
8 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 12.945
9 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 13.622
10 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 16.974
11 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 22.084
12 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 29.359
13 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 32.655
14 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 36.648
15 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 39.244
16 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 1:10.806
17 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 3 kör
Nem ért célba:
DNF Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 10 kör
DNF Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 12 kör
DNF Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 12 kör
DNF Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 12 kör
DNF Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 14 kör
DNF Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki
DNF Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda

Így a második futamon véglegessé vált a Showdown mezőnye:

1 Bradley Ray Rich Energy OMG Racing Yamaha 422
2 Jason O’Halloran McAMS Yamaha Yamaha 370 -52
3 Rory Skinner FS-3 Racing Kawasaki 246 -176
4 Lee Jackson FS-3 Racing Kawasaki 243 -179
5 Glenn Irwin Honda Racing UK Honda 234 -188
6 Tarran MacKenzie McAMS Yamaha Yamaha 226 -196
7 Tommy Bridewell Ducati Oxford Products Ducati 217 -205
8 Kyle Ryde Rich Energy OMG Racing Yamaha 204 -218
Mi az a Showdown?

A sorozat két különálló részre oszlik: egy “rendes” szezonra, amelyet a háromfordulós “Showdown” (rájátszás) követ. A 2021-es évben a Showdown szabályain változtattak és a korábbi hat versenyző helyett  nyolc vesz részt a végső megmérettetésen. Közülük az egyiket fogják bajnokká koronázni. Ez hasonló ahhoz a rendszerhez, amelyet az Egyesült Államok néhány autóverseny-sorozatában, többek között a NASCAR Sprint Cup Series-ben használnak.

A versenyzők a szokásos módon (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) gyűjtenek pontokat az “alapszakasz” során, de ezeken a versenyeken dobogós pontokat is szereznek, öt pontot a győzelemért, hármat a második helyért és egyet a harmadikért.

Az első nyolc forduló végén a tabella első nyolc helyezettje mehet harcba a Showdownra, és 1000 pontot kap – plusz az általuk szerzett dobogós pontokat. Ezek a versenyzők ezután az utolsó három fordulóban versenyeznek, és ismét a fentiekben részletezett szokásos módon szereznek pontokat. A Showdownban nincsenek dobogós pontok.

Harmadik futam

Bradley Ray ezen a hétvégén Snettertonban megszerezte élete első Brit Superbike Bajnokság győzelmi kalapját, mivel a  harmadik futamban kapott büntetés ellenére megszerezte a győzelmet és triplázni tudott. Így a Showdown előtt tartja a tabella élén.

A Rich Energy OMG Racing Yamaha versenyzője 0,739 másodperces előnnyel győzött, miután a pályán vezető három versenyzőt két másodperces, hosszú körrel egyenértékű időbüntetéssel sújtották, mivel az újraindításkor nem maradtak a biztonsági autó mögött.

Mackenzie a nyitó körben átvette a vezetést Ray és Andrew Irwin elől, de a bajnokság éllovasa az élre tudott állni. Ray egészen az ötödik körig megőrizte pozícióját a mezőny élén, amikor MacKenzie megelőzte őt. A regnáló bajnok ezután megtartotta a vezetést Ray és Glenn Irwin előtt. A 10. körben érkezett a biztonsági autó, Storm Stacey technikai próblémája miatt vizsgálták a pálya állapotát.

Amikor a verseny újraindult, az élen álló három versenyző, Ray, Mackenzie és Glenn Irwin nem maradt az újraindítás pontján a BMW biztonsági autó mögött, és ezért később két másodperces, hosszú körös büntetéssel egyenértékű időbüntetést kaptak. Mackenzie két büntetőpontot is kapott a bírói nyilvántartásába, mivel a vezető versenyző viseli a felelősséget a biztonsági autós szakasz utáni újraindításának pontján.

Mackenzie elvesztette a vezetést, Ray megelőzte, egy körrel később pedig a címvédő egy újabb pozícióval hátrébb került, amikor Glenn Irwin is maga mögött hagyta. Mackenzie azonban visszavágott és újra a 2. pozícióba került, de Ray közben leszakította az üldözőpárost és megnyerte a futamot. Az időbüntetés azt jelentette, hogy Peter Hickman a negyedik helyről a második helyre lépett előre Mackenzie előtt, Glenn Irwin pedig a negyedik helyen végzett.

Jason O’Halloran ötödik lett Leon Haslam és Tommy Bridewell előtt. Kyle Ryde nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót. Andrew Irwin és Lee Jackson zárta a top10-et.

Snetterton – BSB 3. futam végeredménye:
1 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha
2 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 0.739
3 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 1.548
4 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1.945
5 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 2.422
6 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 4.063
7 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 4.189
8 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 5.379
9 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 6.590
10 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 6.656
11 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 8.568
12 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 10.375
13 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 10.402
14 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 12.995
15 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 14.322
16 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 17.252
17 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 25.427
Nem ért célba:
DNF Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 8 Laps
DNF Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 8 Laps
DNF Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 10 Laps
DNF Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 12 Laps
DNF Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 12 Laps
DNF Tom SYKES MCE Ducati Ducati 14 Laps
DNF Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki

Sebestyén Peti fantasztikusan versenyzett vasárnap, a 6. helyről bukott az utolsó körökben

Keserédes véget ért a vasárnapi futam Magny–Coursban. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző  Sebestyén Peti nagyszerű rajt után a 13. helyről egészen a 6. pozicióig zárkozott fel, ám sajnos az utolsó körökben bukott, így csak a 20. helyen hozta be a motort.

A VB egyetlen magyarja csalódott ugyan az eredményt illetően, de ennek ellenére rengeteg pozitívumot sikerült elhoznia a hétvégéről:

„Erre a hétvégére a korábbi PTR Hondás mérnököm, Andy is csatlakozott a csapathoz, hogy segítsen. Régebben remekül dolgoztunk együtt és ez most  is látszott az egész hétvégén, hogy azonnal megérti, amit kérek. Végre a második versenyre kaptam egy olyan beállítást, amit mindig is szerettem volna. Nagyon élveztem a mai napot, úgy tudtam motorozni, amire már régóta várok és végig erősnek éreztem magam.

Sebestyén Peti (56) csatázik a holland Glenn van Straalennel (28) Fotó: PS56 Team

Nem igazán foglalkoztam vele, hogy hány kör van hátra vagy mennyi az előnyöm, csak próbáltam minél jobb pozícióba kerülni, és még akár Debise-t is utolérni. Nem akartam biztonsági játékra menni, de sajnos ennek egy bukás lett a vége. Elemeztük az esést, semmi extra nem történt, a futómű nem a megfelelő pozícióban volt a kanyarban és így elment az eleje. Nyilván ebben az is közrejátszott, hogy ezzel a beállítással most mentem először és nem számítottam egy ilyen esésre, de ebből is tanultam. Remélem innen tudjuk folytatni Barcelonaban, mert hiszem azt, hogy most tényleg találtunk egy jó alapot.” – mondta el a HUMDA pilótája.

A Supersport-világbajnokság mezőnye legközelebb 2 hét múlva, Barcelonában lép pályára.

A Ducati csapat a Bautista-Rea ütközés felülvizsgálatát kérte

0

Miután Jonathan Rea Álvaro Bautistát a kavicságyba küldte a második Superbike főfutamon Magny-Cours-ban, Marco Zambenedetti, a Ducati menedzsere egyértelmű szavakat fogalmazott meg.

Természetesen a második főfutamon Jonathan Rea és Álvaro Bautista között történt incidens volt az uralkodó beszédtéma vasárnap délután. Miután Bautista leírta a dolgok meglátását, és célozgatott arra, hogy Rea szándékosan okozta a balesetét, a Ducati sem fogta vissza magát.

A Superbike-világbajnokságban nagyon szokatlan, hogy a Ducati vezetője saját kezdeményezésére jelenjen meg egy médiakör előtt. Marco Zambenedetti, a Borgo Panigale-i gyártó technikai koordinátora és a gyártáson alapuló világbajnokság legmagasabb vezetője egyértelmű szavakkal illette az esetet.

„Úgy gondoljuk, hogy Jonathan Rea manővere szándékos volt” – hangsúlyozta az olasz.

„Ez nem volt jó példa, és nem felel meg a bajnokság szellemének. Egyértelmű üzenetet kell küldenünk a fiatal versenyzőknek, hogy legyenek tisztességesebbek a versenyeken és kevésbé agresszívek. Ez szükségtelen volt. Talán a stewardok által kiszabott szankció nem tesz igazságot a manőverrel szemben. A versenyző annak ellenére kapott pontokat a bajnokságban, hogy egy nagyon veszélyes manőverrel kiütötte az egyik versenyzőnket. Nem ezt várom el egy hatszoros világbajnoktól. Jobb lenne, ha ők (mármint a Kawasaki istálló tagjai – a szerk.) belsőleg dolgoznának, és jobb csomagot adnának a versenyzőjüknek, hogy ne kelljen ilyen manővereket végrehajtania. Veszélyes volt, és nem volt jó példa a fiatal pilóták számára.”

A FIM WorldSBK Stewards Panel versenybalesetnek minősítette a Rea által okozott ütközést, és hosszú körös büntetést szabott ki rá, ami csak mintegy 2,5 másodpercébe került. Az északír az ötödik helyen tizenegy bajnoki pontot mentett meg, míg az összetört Bautista üres kézzel távozott. A paddockban ezért sokan úgy vélik, hogy a büntetés aránytalan volt.

A Ducati a megadott határidőn belül fellebbezést nyújtott be a FIM Fellebbviteli Bíróságához. A Team Aruba.it Ducati úgy véli, hogy a manőver szándékos volt, és a büntetés nem volt elégséges.

„Jelzést akarunk küldeni” – hangsúlyozta Zambenedetti.

„Amit mi elvárunk, az megfelel annak, amit a FIM három éve elvár. Ami történt, az nem felel meg a sportról való gondolkodásmódunknak. Természetesen a versenyzés veszélyes lehet, de tisztességesnek kell lennie. Az ilyen esetekről a versenyhétvégén kell dönteni. Ha ez nem lehetséges, akkor azonnal újra meg kell vizsgálni, és további lépéseket kell tenni.”

Razgatlıoğlu: Nem a bajnokságot nézem

0

A Yamaha sztárja, Toprak Razgatlıoğlu vasárnap brillírozott. A török megnyerte a sprintfutamot és a Superbike-világbajnokság második főfutamát is Magny-Cours-ban.

A Superbike-világbajnok Toprak Razgatlıoğlu szombaton nehéz napot élt át Magny-Cours-ban. A Yamaha gyári versenyzője a versenyen bukott, visszaállt, és végül csak öt pontot szerzett.

Vasárnap viszont a török megnyerte a délelőtti sprintfutamot, és a második főfutamban is diadalmaskodott. Mögötte Jonathan Rea csak az 5. helyen ért célba, miután összeütközött Álvaro Bautistával.

„Veszélyes hétvége volt, mert a világbajnokság első három helyezettje bukott. Nagyon örülök a két győzelemnek. Nem a bajnokságot nézem, versenyről versenyre dolgozunk.”kezdte Razgatlıoğlu.

„Michael nagyon erős volt, fejlődött. Figyeltem őt, és láttam, hogy nyolc körrel a vége előtt rengeteget csúszkált. Meg kellett előznöm őt, és aztán jó tempót diktáltam. Nagyon jól mentem, amikor már nem volt előttem. Az 1-es szektorban nehéz a Ducatisok ellen, mert nagyon gyorsak.”

„Tegnap fékproblémáink voltak, kicseréltünk egy szettet, és sokkal jobb lett. A 11-es kanyarban még mindig volt egy furcsa érzésem, egyébként minden rendben volt. Örülök az eredménynek.”

 

Bautista: Ez szándékos volt

0

Jonathan Rea a kavicságyba taszította az összesítettben vezető Álvaro Bautistát a Superbike-világbajnokság második fő futamán Magny-Cours-ban. A spanyol rendkívül dühös.

Az eset a 2. körben történt: Toprak Razgatlıoğlu vezetett Álvaro Bautista előtt, Jonathan Rea a kanyar bejáratánál belehajtott a spanyol oldalába. Rea ezért a manőverért hosszú körös büntetést kapott, de ez csak körülbelül 2,5 másodpercébe került – az északír az ötödik helyen ért célba.

Bautista alig tudta elhinni, mi történt.

„Rea felelőtlenül motorozott, hozzám ért és lelökött a pályáról” – jegyezte meg a 37 éves versenyző.

„Hihetetlen, hogy egy ilyen világbajnok, mint ő, ilyen manővert csinál. Ez nem vezetési hiba volt, ez szándékos volt. A büntetés, amit ezért kapott, nem igazságos. Egyenesen belém hajtott, és én elestem. Ha szándékosan kiküldesz egy másik versenyzőt a pályáról, és csak egy hosszú körös büntetést kapsz érte, többet nyersz, mint amennyit veszítesz.”

Bautistának ismét megvolt a tempója az első helyhez, a dobogóhoz pedig biztosan. Az incidens miatt 25 pontot veszített a győztes törökkel,, és tizenegyet az északírrel szemben. Az Aruba Ducati versenyzője már csak 30 ponttal áll az összesített tabellán.

„Jelenleg nem a bajnoksággal foglalkozom, hanem a manőverrel” – hangsúlyozta Bautista.

„Elfogadhatatlan, hogy ilyesmit tegyenek egy versenyen. Egy világbajnoki futamon és egy ilyen nagy bajnoktól, mint ő. Szerencsés vagyok, hogy fizikailag semmi bajom nincs. A pont az pont – de sokkal fontosabb, hogy az ilyen akciók ne ismétlődjenek meg.”

Magny-Cours: Steeman győzött büntetése ellenére, Számadó 27.

Az SSP300-as kategória futama ismételten nem hazudtolta meg önmagát – szoros csatában dupla hosszú körös büntetése után Victor Steeman nyerte a versenyt. Számadó Máté sajnos a futam kezdeti szakaszán bukott. 

Victor Steeman szombati hibáját követően dupla hosszú körös büntetést kapott, csak reménykedhetett abban, hogy ennek ellenére jó futamot tud teljesíteni. Nem ő volt az egyetlen, aki büntetéssel kezdte a versenyt, hiszen a tegnapi futamgyőztes, Vannucci is dupla hosszú kört kapott, őt a bemelegítő edzésen elkövetett hibája miatt rótták meg.

Steeman kapta el legjobban a rajtot, az élen tudott maradni, Gennai pedig odaért a 2. pozícióba, de Geiger visszavette a pozíciót néhány méter után. Nagy helyezkedés kezdődött az élen, folyamatosan cserélgették a pozíciókat egymás között.

Számadó Máté sajnos nem tudott olyan jó futamot hozni, mint a szombati napon, hiszen bukott a versenyen, ami után vissza tudott térni a pályára és a 27. helyen látta meg a kockás zászlót. Ennek ellenére nincs oka búslakodni, hiszen debütáló hétvégéjén egyből 2 ponttal a zsebében távozhat a világbajnoki mezőnyből.

Steeman a 22. pozícióba érkezett vissza büntetése letöltése után. Az élen eközben Geiger, Sabatucci és Gennai motoroztak a dobogós helyeken, de a mezőny szorosan követte őket.

7 körrel a leintés előtt Geiger – Gennai – De Cancellis sorrendben haladtak a versenyzők az élen, de továbbra sem tudott senki elszakadni a mezőny elején.

6 körrel a vége előtt az élmezőnyben csatározások kezdődtek, folyamatosan változtak a pozíciók a vezető helyen. 5 körrel a leintés előtt a mezőny még mindig annyira egyben volt, mintha akkor rajtoltak volna. Steeman is visszaért az élmezőnybe (2 kör alatt 14 pozíciót javítva), folyamatosan lépkedett előre a 20 fős bolyban. 4 körrel a leintés előtt Steeman már a vezető pozícióban húzta a gázt, a tabella élén álló, García pedig kiszorult a pontszerzők közül.

2 körrel a leintés előtt Steeman közel 1 másodperc előnyt tudott kimotorozni az őt üldöző boly előtt. Díaz és Geiger haladtak ekkor a dobogós pozíciókban, míg García a 20. helyig esett vissza.

Az utolsó kört megkezdve 0,6 másodperccel állt Steeman az élen, mögötte egy négy fős boly csatázott a dobogós helyekért. Az utolsó szektorba érve még mindig nyitott volt a dobogós helyek sorsa. Végül Díaz és Geiger értek oda a pódiumos pozíciókba. Utóbbinak ez volt az első dobogós helye a kategóriában. Az első tízbe De Cancellis, Gennai, Sabatucci, Svoboda, Ieraci, Maier és Iglesias fértek be.

Magny-Cours – WSSP300 2. futam végeredménye: 
1 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki
2 A. DIAZ Arco Motor  Yamaha 0.342
3 D. GEIGER Fusport-RT  Kawasaki 0.429
4 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki 0.587
5 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 0.703
6 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 1.414
7 P. SVOBODA SMW Racing Kawasaki 1.740
8 B. IERACI Prodina Racing Kawasaki 2.143
9 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 2.308
10 I. IGLESIAS SMW Racing Kawasaki 2.585
11 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 2.683
12 J. PEREZ GONZALES SMW Racing Kawasaki 4.109
13 S. DI SORA Team Flembbo Kawasaki 4.379
14 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 4.584
15 T. ALBERTO Fusport-RT  Kawasaki 4.827
16 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia Yamaha 5.054
17 A. MILLAN SMW Racing Kawasaki 5.469
18 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 5.667
19 H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 5.984
20 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha 6.263
21 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha 14.970
22 Y. SAIZ MARQUEZ Smrz Racing Kawasaki 15.159
23 A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 15.405
24 F. ROVELLI Team BrCorse Yamaha 20.810
25 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 26.220
26 T. KAWAKAMI AD78 Team Brasil Yamaha 44.647
27 SZÁMADÓ MÁTÉ MTM Kawasaki Kawasaki 3 kör
Nem ért célba
S. MARKARIAN Team Flembbo Kawasaki 9 kör
I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha