back to top
2025. július 08. 14:17
Kezdőlap Blog Oldal 668

Spielberg – Kettős Team Asia siker a Moto2-ben

0

A Team Asia versenyzői drámai futamot raktak össze Spielbergben. Vietti igyekezete bukásba fulladt.

Borult volt az ég a Red Bull Ring felett, amikor a Moto2-es mezőny elrajtolt. Ogura azonnal kilőtt, López meglehetősen beragadt a rajtnál, de hamar összeszedte magát és japán versenytársa után eredt.

A spanyol pilóta nem sokáig gondolkozott, a 2. körben bevágott Ogura elé, és átvette a vezetést. Az üldöző bolyban nem kisebb nevek érkeztek, mint Dixon, Acosta, Vietti és Canet. A Team Asia versenyzője nem szakadt le Lópezről, így a spanyol kisebb hibáját kihasználva újra az élre tört. Pedro Acosta megfutotta a leggyorsabb kört, és Viettivel a sarkában már Dixont szorongatták. Az olasz azonban megelégelte a dolgot, és megelőzte a frissen visszatérő tavalyi Moto3-as világbajnokot.

Ogura csapattársa egy hirtelen manőverrel átvette a második helyet Lópeztől, ami kifejezetten nem tetszett a spanyolnak. Így a két Team Asia versenyző állt a mezőny élén fél másodperc különbséggel. Chantra mögött azonban kinyílt az olló. Az üldözőboly élén Vietti állt.

Eközben a mezőny középső és hátsó szekcióiban számos versenyző feladni kényszerült a futamot: Kubo, Zaccone, Aldeguer, és a pénteki napon brillírozó Salač is bukott.

A Canet, Acosta, López, Fernández négyes vérre menő csatát vívtak Vietti mögött, aki kisebb előnyre tett szert versenytársaival szemben, megfutotta a leggyorsabb kört és 7 tizedre csökkentette hátrányát Chantrával szemben. Az olasz drámai felzárkózásba kezdett, abszolút megérkezett japán ellenfelére. A nagy igyekezetben azonban szitálni kezdett a motorja, így kicsúszott a pályáról. Pablo Nieto nem hitt a szemének. Acosta így a harmadik helyen találta magát. Vietti vissza tudott állni, de mindössze a 26. helyre.

A hátsóbb szekcióban Arbolino és Dalla Porta ütköztek. Mindketten feladni kényszerültek a versenyt.

Acosta dobogója azonban még korántsem volt bebiztosítva, mivel Canet, Dixon és Fernández szorosan a spanyol mögött motoroztak. Vietti végül begurult a bokszba, nem folytatta a versenyt.

Az élen eközben Chantra ledolgozta a hátrányát Ogurával szemben. Mögöttük közel 7 másodperces hátrányban érkeztek az üldözők, továbbra is Acosta vezetésével. 3 körrel a vége előtt a két Team Asia növendék abszolút összeér a mezőny elején.

Chantra az utolsó körben mindent egy lapra tett fel, ahogyan Dixon is Acostával szemben. A Team Asia versenyzői élre menő csatát vívtak az első helyért, de végül Ogura húzta be az osztrák futamot.

A frissen visszatérő Acosta azonban nem tudta visszaverni Dixon támadását, így a brit léphetett fel a dobogó 3. fokára.

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Ai OGURA IDEMITSU Honda KALEX
2 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda KALEX 0.173
3 Jake DIXON Zinia GASGAS Aspar KALEX 7.854
4 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 7.960
5 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 8.037
6 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 9.401
7 Alonso LOPEZ CAG Speed Up BOSCOSCURO 12.995
8 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 18.254
9 Albert ARENAS Zinia GASGAS Aspar KALEX 20.661
10 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 22.227
11 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 23.443
12 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 25.793
13 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 27.788
14 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 27.909
15 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika KALEX 28.347
16 Niccoló ANTONELLI Mooney VR46 Racing KALEX 34.611
17 Senna AGIUS Elf Marc VDS Racing KALEX 34.928
18 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 36.314
19 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 44.837
20 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 48.602
21 Rory SKINNER American Racing KALEX 48.814
22 Taiga HADA Pertamina Mandalika KALEX 59.204
Nem ért célba:
Fermín ALDEGUER CAG Speed Up BOSCOSCURO 5 kör
Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing KALEX 7 kör
Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 8 kör
Tony ARBOLINO Elf Marc VDS Racing KALEX 8 kör
Filip SALAC Gresini Racing Moto2 KALEX 15 kör
Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 19 kör
Keminth KUBO Yamaha VR46 Master KALEX 20 kör
Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 20 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing Moto2 KALEX 24 kör

 

 

 

 

 

Spielberg – Sasaki elképesztő felzárkózás után nyerte a futamot

0

Ayumu Sasaki dupla hosszú körös büntetése után behúzta a futamgyőzelmet. A dupla japán dobogót Suzuki biztosította második helyével. A fiatal Muñoz állhatott fel a dobogó legalsó fokára.

Viszonylag hűvös időben, 19 fokos levegő és 21 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött meg a legkisebb kategória futama. A verseny rajtja előtt 1 órával esőcseppek jelentek meg a pályán. A Moto3-asok futama azonban száraz körülmények között zajlott.

Holgado rajta nem sikerült jól, Deniz Öncü állt az élre, illetve Sasaki is megelőzte az újoncot. Probléma nélkül vette a mezőny az új sikánt az első körben. Az élen a Moto3 kategóriához híven nagy csata alakult ki, folyamatosak voltak az oda-vissza előzgetések Sasaki, Öncü, Holgado és Suzuki között. Sasaki ezután rövid időre kiszállt a csatából, hiszen a japán silverstone-i hibája miatt dupla hosszú körös büntetést kapott. A futam elején úgy tűnt, hogy az ötös boly el tud nyúlni a többi pilótától, de az előzgetések hatására megérkezett a komplett mezőny a nyakukba. Az első körökben gyakorlatilag egy 19 fős vonat alakult ki.

Az 5. körben Öncü rontotta el a sikánt, így a kilencedik helyre esett vissza, miközben Sasaki letöltötte mindkét büntetését – a 21. helyről kellett megkezdenie a felzárkózást.

Az élen továbbra is ment az adok-kapok, Guevara és García is megérkeztek a top3-ba.

Eközben szórták a hosszú körös büntetéseket, először Ana Carrasco, majd Riccardo Rossi – a sikán levágásáért – kapott megrovást. Sasaki elképesztő felzárkózásba kezdett, folyamatosan hozta a leggyorsabb köröket, rövid időn belül 9 helyet tudott javítani – a 8. körre már a 12. helyen motorozott. Az akkori top 3 – Guevara, Suzuki, Holgado – kicsit el tudott lépni a mezőnytől, ami nem tartott sokáig, az üldöző boly Muñozzal az élen fel tudott zárkózni rájuk, így ismételten egy hosszabb vonat alakult ki az élbolyban. A 10. körre Sasaki megérkezett az élmezőnybe, 6 kör leforgása alatt már az 5. helyig küzdötte vissza magát, folyamatosan szórva a leggyorsabb köröket.

Carlos Tatay dobta el versenygépét, amiben Mignónak is szerepe volt; az olasz meg is kapta hosszú körös büntetését felelőtlen motorozásért.

A futam feléhez közeledve Guevara motorozott az első helyen, de Suzuki, Öncü és Sasaki árnyékként kísérte a világbajnok aspiránst. A 13. körben Sasaki állt az élre, így 9 kör alatt a 21. helyről érkezve átvette a vezetést.

Folyamatosan érkeztek a figyelmeztetések pályaelhagyások miatt: García, Guevara, Toba, Ogden, Fellon és Foggia figyelmét is felhívták a pályalimitek betartására.

7 körrel a leintés előtt Masia a 3-as kanyarban bukott. Az élen ekkor a két japán, Sasaki és Suzuki haladtak, megelőzve Öncüt, akit szorosan követett Muñoz. Az első négyes kicsit meg tudott lépni, García és Guevara számára pedig egyre távolibbnak tűnt a dobogó elérése. Előbbi az 5., míg utóbbi a 8. helyen haladt. Foggia versenye nem volt meggyőző, az olasz csupán a 13. helyen körözött a pályán.

2 körrel a leintés előtt továbbra is Sasaki, Suzuki és Öncü haladtak a dobogós helyeken. Az utolsó kör kezdetén Suzuki kezdett el nézelődni honfitársa mögött, eközben a 16 esztendős Muñoz elment török riválisa mellett. Ayumu Sasaki elképesztő motorozással húzta be a futamgyőzelmet Tatsuki Suzuki és David Muñoz előtt. Öncü végül lemaradt a pódiumról, a 4. helyen látta meg a kockás zászlót. Őket követte García, Moreira, Guevara, Holgado, McPhee és Toba az első tízben. Dennis Foggia végül a 12. helyen ért célba.

Spielberg – Moto3 futam végeredménye: 
1 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA
2 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 0.064
3 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 0.292
4 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 0.344
5 Sergio GARCIA GASGAS Aspar  GASGAS 2.453
6 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 2.636
7 Izan GUEVARA GASGAS Aspar  GASGAS 3.074
8 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 3.109
9 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 7.474
10 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 7.713
11 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 7.786
12 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 8.855
13 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 8.952
14 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 9.143
15 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 9.260
16 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 17.777
17 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 20.558
18 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 20.597
19 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 20.632
20 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 20.659
21 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 20.738
22 Joel KELSO CIP Green Power KTM 27.578
23 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team HONDA 30.848
24 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 31.432
25 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 32.067
26 Nicola Fabio CARRARO Avintia Racing  KTM 34.243
27 Alberto SURRA Rivacold Snipers  HONDA 49.114
28 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 49.173
29 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 49.442
Nem ért célba:
Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 14 kör

Miller Bastianinire szavazna a 2023-as Ducatin

0

A Ducati eddig uralta a MotoGP spielbergi hétvégéjét. A győzelemre esélyesek listája azonban még hosszabb – mondta Jack Miller.

Jack Miller ebben a szezonban negyedszer jutott be a top3-ba a kvalifikáción. Austinban, Le Mans-ban és Silverstone-ban is dobogóra állhatott, miután az első sorból indult, de Miller még mindig vár az első idei győzelmére.

„Azzal az ismeretlen tényezővl, hogy közvetlenül a rajt után lesz egy új sikán, elég kaotikus lesz. Az biztos, hogy jobb elöl menni. Ma ez volt a fő cél” – nyilatkozta az ausztrál. „Azt hittem, hogy van esélyem [a pole pozícióra], de nem sikerült mindent összeraknom. A többiek egy kicsit jobban tudták nyomni, én csak néhány ezredet találtam a második gumikon.”

„Eddig azonban jó hétvége volt” – tette hozzá Miller. „Minden edzésen és minden körülmény között gyors voltam. Az FP4-ben azt terveztem, hogy a kemény hátsó gumit használom, de a Michelin a hőmérséklet miatt nem javasolta. Így maradtunk a használt közepes gumin, és ez jó volt. Az biztos, hogy van visszaesés, a gumikopás nagy probléma itt a Red Bull Ringen.”

A 28 körös versenyre előretekintve a háromszoros MotoGP-győztes úgy érzi, összességében jó formában van. „Határozottan úgy érzem, hogy megvan a tempóm. De nem csak a Ducati, Fabio is nagyon erős és hihetetlenül gyors, plusz Joan [Mir] és Alex [Rins] egész hétvégén jól motorozott, Maverick is – szóval a lista hosszú, és nem csak a Ducati versenyzői, akik mind rendkívül gyorsak a rajtrácson.”

„Szerintem elég hektikus verseny lesz, hasonlóan Silverstone-hoz – folytatta Miller. „A legfontosabb dolog, hogy mindig ott legyünk és elkerüljük a hibákat. Mert itt egy apró hiba, ha például kissé elhibázod a fékezési pontot, nagyon sokba kerülhet. Az FP4 során végig a tempómon dolgoztam, és megtaláltam az összhangot. Az biztos, hogy ennél többet kell majd találnunk azonban, mert az összes srác késő estig dolgozik majd, hogy a tempójukat megpróbálják javítani.”

„Rengeteg Ducati van a pályán, de végső soron ez egy egyéni sport, és mindenki saját magáért versenyez. Akár Ducatiról, akár más gyártóról van szó, a MotoGP a motorversenyzés ‘királykategóriája’. Azt hiszem, mindannyian tisztelettel vagyunk iránta, és tudjuk, mit teszünk. Persze időről időre előfordulhatnak balesetek, de szerintem mindenki érti és tudnia kell, hogy mit csinál.”

Jack Miller a szezon végén búcsút vesz a Ducatitól, és a Red Bull-KTM gyári csapatához kerül. Hogy Enea Bastianini vagy Jorge Martin lesz-e az utódja a Ducati gyári csapatánál, hamarosan eldől.

Vajon kit választana Miller? „Ez most nyomás alá helyez engem. Szerintem Enea fantasztikus munkát végez – már tavaly is a régi motoron. Ő jött esélytelenebbként, és már a dobogón állt egy kétéves motorral. Most a tavalyi modellel versenyez, és három futamot nyert vele. Igen, vannak hullámvölgyei, de ez a második MotoGP-szezonja. Ez teljesen normális, és ez mindkettőjüknél így van. De ha most döntenem kellene, akkor őt választanám” utalt az ausztrál Bastianinire.

Bagnaia: Nem gondolok a győzelemre

0

A Ducati gyári pilótája, Francesco Bagnaia a MotoGP szombati kvalifikációján a Red Bull Ringen a második helyig küzdötte fel magát a rajtrácson, de az odavezető út rögös volt, hiszen az 4. szabadedzésen bukott.

„Nagyon-nagyon elégedett vagyok a munkánkkal. A csapatom hihetetlen munkát végzett, mert teljesen újraépítették a motoromat a bukás után. Ez volt a kedvesebb számomra a két motor közül” – mondta Francesco Bagnaia a szombati spielbergi kvalifikáció után. Az olasz a második rajtkockába repítette Desmosedicijét a vasárnapi MotoGP futamra.

A tabella harmadik helyezettje számára azonban eleinte nem a tervek szerint alakult a hétvége az ausztriai fordulón. A korábbi Moto2-es világbajnok csak a szombat délutáni negyedik szabadedzésen talált magára.

„Meglepően indult a hétvége, mert nagy problémáim voltak. Az FP4-ig sok nehézségem volt, de aztán nagyot léptünk előre, ami segített abban, hogy konstansabb és gyorsabb legyek” – mondta a 25 éves versenyző. „A negyedik szabadedzés után azt mondtam: ‘Oké, most már beszélhetünk arról, hogy vasárnap az élcsoportban tudok majd motorozni. Az egyetlen probléma a bukás volt.”

A kvalifikáció kezdete sem volt problémamentes Bagnaia számára, de ez látszólag hátsó gumi miatt történt. „Új hátsó gumival kezdtem a kvalifikációt, ami nagyon furcsán viselkedett. Nem éreztem jól magam, mindenhol szélesre kellett mennem. Így köridő nélkül fejeztem be az első etapot. A második szakaszban minden rendben volt. Tudtam nyomni, és nagyon jól éreztem magam. A második hellyel elégedett vagyok vasárnapra” – mondta az olasz.

Casey Stoner (Donington, Assen, Sachsenring 2008) óta nem volt Ducati-pilóta, aki zsinórban három futamot nyert volna. Ez ösztönzés vagy további nyomás? „A versenytempóm elég jó. A hátsó gumiválasztással nincsenek problémáim. De nem akarok ezeken a dolgokon gondolkodni. Persze, pontokat kell szereznem, de idén már kétszer elkövettem ezeket a hibákat. Nem akarok a győzelemre gondolni, mert a lényeg, hogy okos legyek a verseny során, és a lehető legjobb eredményt érjem el a végén” hangsúlyozta Bagnaia. „Természetesen fontos lenne a győzelem, de nem akarok erre gondolni.”

Fernando Alonso a MotoGP paddockban tett látogatást

0

A kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso szombaton látogatást tett a MotoGP paddockjában a spielbergi Red Bull Ringen, mégpedig az Aprilia csapatnál.

A MotoGP világbajnokság vonzza a sztárokat más szakágakból. Gerhard Berger mellett az Alpine pilótája, Fernando Alonso is megfordult szombaton Spielbergben.

A kétszeres Forma-1-es világbajnok spanyol versenyzőt az Aprilia Racing boxában látták. A spanyol Formula-1 versenyző jó kapcsolatot ápol az Aprilia csapatával, korábban láthattuk, ahogy az Alpine és Aprilia pilóták mókáztak együtt a gokarttal és minimotorokkal, ahol a spanyol még viccelődött is azzal, hogy amennyiben Aleix Espargaró nem fogadja el az olasz márka szerződését, ő beugrik helyette. Rivola és Alonso jól ismerik egymást a Ferrarinál töltött közös időszakukból (2010-2014). Alonso emellett a ServusTV műsorvezetőjével, Andrea Schlagerrel alkot egy párt. Schlager a közeli Knittelfeldből származik, és korábban is különböző munkákat végzett a Red Bull Ringen.

Korábban Alonso a MotoGP motorokkal is megismerkedett. A spanyol 2015-ben és 2016-ban Motegiben egy RC213V MotoGP gépre is felülhetett a Honda hagyományos évzáró rendezvényén, a „Bajnokok Napján”. Az iránymutatást akkor honfitársa, Marc Márquez adta.

Quartararo: Ez egy rémálom

0

A világbajnoki éllovas, Fabio Quartararo a spielbergi kvalifikáció után meglehetősen aggódik a vasárnapi futamot illetően.

Fabio Quartararo frusztráltan kalapálta M1-esének tankját az utolsó lendületes köre után. A franciának a Q2-ben meg kellett elégednie az 5. hellyel, ami a második sor közepéről való indulást jelenti.

A francia mondhatni darázsfészekben van, hiába volt a legjobb ‘nem ducatis’ versenyző.

„A többiek általában péntektől nagy lépéseket tesznek előre, de mi valahogy mindig ugyanott maradunk. Mindent beleadtam végsőkig, de ez sosem elég. Mindig csalódott vagyok az eredmény miatt, de kezdek hozzászokni. Én tudom, hogy a legjobbat hozom ki magamból.” – kezdi Quartararo.

„Úgy érzem, hogy minden egyes futammal egyre nehezebb lesz. Nem tudom, hogy itt Ausztriában a legnehezebb-e. Minden edzésen csak Ducati-pilóták voltak körülöttem, akik nagyon erősek. Nehéz megtalálni a vasárnapi verseny kulcsát. Mindenesetre tökéletes rajtra van szükség. Vigyáznom kell a gumikra, és meglátjuk, mi történik.”

„A kanyarok előtt sosem tudom, hogy sikerül-e bevenni őket, vagy a kavicságyba csapódom. Versenytempóban ezt tudom irányítani, de a kvalifikáción aligha. 2019-ben és tavaly is rendben volt minden, de idén ez egy rémálom.”

A sprintverseny is újra szóba került:

„Erről többet nem mondok. Azt teszem, amit mondanak. A nagydíj számomra vasárnap lesz. A sprint nem verseny, a verseny az,ami vasárnap lesz. 14 körrel például az FP4-en vagy egy sprintversenyen a kilométerek tekintetében nincs különbség, de a kockázat és az elkötelezettség mértéke nem ugyanaz.”

Binder: A sprintverseny lesz a só a szombati program levesében

0

A Red Bull KTM gyári versenyzője, Brad Binder már nagyon várja a 2023-as sprintversenyeket.

A tavalyi győztes Brad Binder volt az egyetlen Red Bull KTM gyári pilóta, aki bejutott a Q2-be Spielbergben, de végül az utolsó helyen ragadt, 0,764 másodperc hátránnyal.

„Az FP3 ma reggel rendben volt. Jó volt rögtön a Q2-be kerülni.A kvalifikáción nagyon szerettem volna jobban teljesíteni, de már nem tudok változtatni rajta, abszolút a legjobbat adtam magamból. A tizenkettedik hely nem az volt, amire számítottunk a KTM és a Red Bull hazai futamán.” – kezdte Binder.

„Volt egy kis problémám az FP4-ben, tudtam néhány kört menni, de nem voltam túl gyors. Várjuk meg, mit hoz a holnapi versenynap. Most még van időnk, hogy kitaláljunk egy tervet holnapra. Jó kezdésre van szükségünk. Aztán majd meglátjuk, hogyan érezzük magunkat a futamon.”

Binder elmondta, hogy ezúttal a ‘többség dönt’ alapon fog gumit választani, mivel Assenben nem a kemény hátsó gumit választotta, ellentétben Miguel Oliveirával.

„Azt hiszem, a legtöbb versenyző holnap a közepes keverékkel vág neki a futamnak, csak kevesen indulnak majd a lággyal.”

Ami pedig a sprintversenyeket illeti:

„Azt hiszem, ez egy izgalmas dolog lesz. Számomra ez azért jó, mert versenyző vagyok, nem pedig kvalifikációs pilóta. Az extra verseny számomra bónusz lesz. A sprint lesz a só a szombati program levesében, és fűszerezni fogja a versenyt.”

„A fizikai edzéseken halálra dolgozzuk magunkat, hogy felkészüljünk minden stresszre és megterhelésre. Azok a versenyzők, akik nem így tesznek, jövőre egy kicsit jobban fognak szenvedni, ha bekerülnek ezek a sprintfutamok a világbajnokság körforgásába.”

Martín: Nem lesz könnyű dolgom

0

A Ducati számára nagyon sikeres volt az osztrák hétvége kvalifikációja. Bár Jorge Martín csak a 4. helyet szerezte meg, hisz a vasárnapi sikerben.

Jorge Martín épp, hogy csak lemaradt az első sorról a szombati időmérő edzésen. Márkatársa, Enea Bastianini mindössze 0,186 másodperccel előzte meg a spanyolt.

„Másfél tizedre vagyok a pole-tól, szóval nagyon magabiztosan várom a versenyt.” – magyarázta Martín.

„Természetesen nem lesz könnyű dolgom az előttem lévő három Ducati-pilótával, de úgy gondolom, hogy vasárnapra az egyik legesélyesebbnek számítok.”

„Kemény verseny lesz a közepes hátsó gumival. A futam nagyon hosszú, 28 körös lesz, de már a negyedik szabadedzés végén a határon voltunk a gumikkal. Kulcsfontosságú lesz a gumiabroncsok kopásának ellenőrzése. Az új sikán miatt kevesebb gondunk lesz az üzemanyag-fogyasztással. Eddig ez volt az egyik legrosszabb pálya ebből a szempontból, de most már jobb.”

Az új szombati sprintfutam bevezetésével kapcsolatban a spanyol nagyon pozitívan nyilatkozott:

„Ez egy szép gondolat, de még sok mindent ki kell találni. A menetrendet az edzésekkel, a kvalifikációval, és így tovább. Jó dolog. Számunkra hasznos lesz, hogy ismertebbé váljunk.” 

„Jó pontokat lehet szerezni, és általában nagyon robbanékony vagyok a futamok elején, így talán ez egy előny számomra. Nyitott vagyok erre abszolút.”

Spielberg – Granado nyerte a drámai első MotoE futamot

0

Granado húzta be az első futamgyőzelmet Spielbergben a MotoE világkupán, miután 2 kanyarral a verseny vége előtt Casadei bukott. A dobogóra Aegerter és Pons állhattak fel a brazil mellett.

Kvalifikáció

A MotoE Világkupa a nyári szünet után visszatért. Eric Granado megszerezte a szezonban első pole pozícióját. Az LCR E-Team versenyzője a második helyen áll a tabellán, és már csak két forduló van hátra, így ennyi ideje maradt, hogy megelőzze Dominique Aegertert. Granado mellé az első sorba Mattia Casadei és Matteo Ferrari csatlakozott, míg Aegerter a hétvége mindkét futamán az ötödik helyről indulhat.

Első futam

Casadei, Zannoni és Granado nagyon jól kapták el a rajtot, ők álltak az élre. Az ötödik helyről rajtoló Aegerter az első kört a negyedik helyen fejezte be.

Matteo Ferrari bukott a futam elején, majd nem sokkal később Bradley Smith is eldobta versenygépét, miközben Casadei előnyt tudott kimotorozni az élen.

A második körben Granado előzte meg Zannonit, majd Aegerter is megérkezett rá, négy körrel a futam leintése előtt a svájci el is szánta magát az előzésre, így felért a dobogós helyre. Eközben Casadei és Granado már majdnem 2 másodperccel haladtak Aegerter előtt.

3 körrel a leintés előtt Granado érkezett meg olasz riválisára. Zannoni eközben kezdett visszaesni a mezőnyben, Pons is elment mellette, majd Okubo és Garzo is megelőzte. Az élen nagy csata alakult ki Casadei és Granado között, a brazilnak nem volt könnyű dolga. Granado hibázott, így lemaradt az olasz mögött. Aegerter nem tudott megérkezni a vezető duóra, sőt Pons kezdett közeledni a svájcihoz.

2 kanyarral a futam vége előtt jött a dráma, Casadei eldobta a versenygépét, így Granado ölébe hullott a futamgyőzelem. A második helyen Aegerter ért célba, a dobogó legalsó fokára pedig Pons állhatott fel.

Granado így 5 pontot hozott a listavezető Aegerter előtt, akinek az előnye így 26.5 pont három futammal a világkupa vége előtt.

Spielberg – MotoE első futam végeredménye:
1 Eric GRANADO LCR E-Team
2 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 1.271
3 Miquel PONS LCR E-Team 1.797
4 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 3.369
5 Hector GARZO Tech3 E-racing 3.589
6 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 3.619
7 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 3.904
8 Jordi TORRES Pons Racing 40 4.634
9 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 11.745
10 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 11.911
11 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 14.111
12 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 14.245
13 Xavi CARDELUS Avintia Esponsorama 16.888
14 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 38.622
Nem fejezte be a futamot:
Mattia CASADEI Pons Racing 40 1 kör
Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 4 kör
Bradley SMITH WithU GRT RNF MotoE Team
Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE

3 Ducati az első sorban – Versenyzői nyilatkozatok

0

Négy Ducati-pilóta indul az első rajthelyekről a vasárnapi MotoGP-futamon a Red Bull Ringen. Enea Bastianini szerezte meg a pole pozíciót, a világbajnok Fabio Quartararo 5.-ként zárt.

A 21 fokos levegő és 27 fokos aszfalthőmérséklet a MotoGP versenyzői számára a legjobb körülményeket biztosította szombat délutánra. Johann Zarco volt a leggyorsabb a 3 szabadedzés alapján, de végül egy másik Ducati-pilóta szerezte meg a legjobb rajtpozíciót.

Enea Bastianini 1:28.772 perces idővel verte meg a két gyári versenyzőt, Pecco Bagnaiát és Jack Millert.

Az első sor résztvevőinek nyilatkozatai következnek:

Enea Bastianini: „Hosszú idő volt számomra pole pozíció nélkül. Most Spielbergben szerezhettem meg az elsőt a királykategóriában. Ennek nagyon örülök. Pénteken nagyon erősen kezdtük a hétvégét. Újabb lépést tettünk előre, és jól felkészültünk a kvalifikációra. Nagyon boldog vagyok a Gresini és a Ducati miatt. Nagyon sok márkatársam van elöl, nehéz verseny lesz, mert Fabio is nagyon gyors.”

Pecco Bagnaia: „Nagy köszönet a csapatomnak, mert hihetetlenül sokat dolgoztak, gyorsan megjavították a motoromat. Hihetetlenek. Annak is örülök, hogy a rajtrács első sorában állhatok, mert az FP4-ben találtunk valamit, ami sokat segíthet a tempómban. Az érzés végig megvolt. Nem a legjobban kezdtem a kvalifikációt, ráadásul az elsőként választott hátsó gumi sem volt tökéletes. Elkövettem néhány hibát, és kétszer is kiszélesítettem az ívet. Az ilyen kvalifikáció nagyon nehéz.”

Jack Miller: „Egész hétvégén húztam a gázt és sikerült javítani a tempón. A motor fantasztikusan működik. A többiek is erősek, de a motor egyszerűen kiemelkedő. A nagy show holnap lesz, az FP4-ben sokat dolgoztunk érte, most mindent ki kell elemeznünk. Jó stratégiával kell előállnunk az első sorból, ez nagyon fontos lesz, különösen az első kanyar utáni új sikán miatt.”