back to top
2025. július 08. 19:36
Kezdőlap Blog Oldal 669

Martín: Nem lesz könnyű dolgom

0

A Ducati számára nagyon sikeres volt az osztrák hétvége kvalifikációja. Bár Jorge Martín csak a 4. helyet szerezte meg, hisz a vasárnapi sikerben.

Jorge Martín épp, hogy csak lemaradt az első sorról a szombati időmérő edzésen. Márkatársa, Enea Bastianini mindössze 0,186 másodperccel előzte meg a spanyolt.

„Másfél tizedre vagyok a pole-tól, szóval nagyon magabiztosan várom a versenyt.” – magyarázta Martín.

„Természetesen nem lesz könnyű dolgom az előttem lévő három Ducati-pilótával, de úgy gondolom, hogy vasárnapra az egyik legesélyesebbnek számítok.”

„Kemény verseny lesz a közepes hátsó gumival. A futam nagyon hosszú, 28 körös lesz, de már a negyedik szabadedzés végén a határon voltunk a gumikkal. Kulcsfontosságú lesz a gumiabroncsok kopásának ellenőrzése. Az új sikán miatt kevesebb gondunk lesz az üzemanyag-fogyasztással. Eddig ez volt az egyik legrosszabb pálya ebből a szempontból, de most már jobb.”

Az új szombati sprintfutam bevezetésével kapcsolatban a spanyol nagyon pozitívan nyilatkozott:

„Ez egy szép gondolat, de még sok mindent ki kell találni. A menetrendet az edzésekkel, a kvalifikációval, és így tovább. Jó dolog. Számunkra hasznos lesz, hogy ismertebbé váljunk.” 

„Jó pontokat lehet szerezni, és általában nagyon robbanékony vagyok a futamok elején, így talán ez egy előny számomra. Nyitott vagyok erre abszolút.”

Spielberg – Granado nyerte a drámai első MotoE futamot

0

Granado húzta be az első futamgyőzelmet Spielbergben a MotoE világkupán, miután 2 kanyarral a verseny vége előtt Casadei bukott. A dobogóra Aegerter és Pons állhattak fel a brazil mellett.

Kvalifikáció

A MotoE Világkupa a nyári szünet után visszatért. Eric Granado megszerezte a szezonban első pole pozícióját. Az LCR E-Team versenyzője a második helyen áll a tabellán, és már csak két forduló van hátra, így ennyi ideje maradt, hogy megelőzze Dominique Aegertert. Granado mellé az első sorba Mattia Casadei és Matteo Ferrari csatlakozott, míg Aegerter a hétvége mindkét futamán az ötödik helyről indulhat.

Első futam

Casadei, Zannoni és Granado nagyon jól kapták el a rajtot, ők álltak az élre. Az ötödik helyről rajtoló Aegerter az első kört a negyedik helyen fejezte be.

Matteo Ferrari bukott a futam elején, majd nem sokkal később Bradley Smith is eldobta versenygépét, miközben Casadei előnyt tudott kimotorozni az élen.

A második körben Granado előzte meg Zannonit, majd Aegerter is megérkezett rá, négy körrel a futam leintése előtt a svájci el is szánta magát az előzésre, így felért a dobogós helyre. Eközben Casadei és Granado már majdnem 2 másodperccel haladtak Aegerter előtt.

3 körrel a leintés előtt Granado érkezett meg olasz riválisára. Zannoni eközben kezdett visszaesni a mezőnyben, Pons is elment mellette, majd Okubo és Garzo is megelőzte. Az élen nagy csata alakult ki Casadei és Granado között, a brazilnak nem volt könnyű dolga. Granado hibázott, így lemaradt az olasz mögött. Aegerter nem tudott megérkezni a vezető duóra, sőt Pons kezdett közeledni a svájcihoz.

2 kanyarral a futam vége előtt jött a dráma, Casadei eldobta a versenygépét, így Granado ölébe hullott a futamgyőzelem. A második helyen Aegerter ért célba, a dobogó legalsó fokára pedig Pons állhatott fel.

Granado így 5 pontot hozott a listavezető Aegerter előtt, akinek az előnye így 26.5 pont három futammal a világkupa vége előtt.

Spielberg – MotoE első futam végeredménye:
1 Eric GRANADO LCR E-Team
2 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 1.271
3 Miquel PONS LCR E-Team 1.797
4 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 3.369
5 Hector GARZO Tech3 E-racing 3.589
6 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 3.619
7 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 3.904
8 Jordi TORRES Pons Racing 40 4.634
9 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 11.745
10 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 11.911
11 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 14.111
12 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 14.245
13 Xavi CARDELUS Avintia Esponsorama 16.888
14 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 38.622
Nem fejezte be a futamot:
Mattia CASADEI Pons Racing 40 1 kör
Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 4 kör
Bradley SMITH WithU GRT RNF MotoE Team
Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE

3 Ducati az első sorban – Versenyzői nyilatkozatok

0

Négy Ducati-pilóta indul az első rajthelyekről a vasárnapi MotoGP-futamon a Red Bull Ringen. Enea Bastianini szerezte meg a pole pozíciót, a világbajnok Fabio Quartararo 5.-ként zárt.

A 21 fokos levegő és 27 fokos aszfalthőmérséklet a MotoGP versenyzői számára a legjobb körülményeket biztosította szombat délutánra. Johann Zarco volt a leggyorsabb a 3 szabadedzés alapján, de végül egy másik Ducati-pilóta szerezte meg a legjobb rajtpozíciót.

Enea Bastianini 1:28.772 perces idővel verte meg a két gyári versenyzőt, Pecco Bagnaiát és Jack Millert.

Az első sor résztvevőinek nyilatkozatai következnek:

Enea Bastianini: „Hosszú idő volt számomra pole pozíció nélkül. Most Spielbergben szerezhettem meg az elsőt a királykategóriában. Ennek nagyon örülök. Pénteken nagyon erősen kezdtük a hétvégét. Újabb lépést tettünk előre, és jól felkészültünk a kvalifikációra. Nagyon boldog vagyok a Gresini és a Ducati miatt. Nagyon sok márkatársam van elöl, nehéz verseny lesz, mert Fabio is nagyon gyors.”

Pecco Bagnaia: „Nagy köszönet a csapatomnak, mert hihetetlenül sokat dolgoztak, gyorsan megjavították a motoromat. Hihetetlenek. Annak is örülök, hogy a rajtrács első sorában állhatok, mert az FP4-ben találtunk valamit, ami sokat segíthet a tempómban. Az érzés végig megvolt. Nem a legjobban kezdtem a kvalifikációt, ráadásul az elsőként választott hátsó gumi sem volt tökéletes. Elkövettem néhány hibát, és kétszer is kiszélesítettem az ívet. Az ilyen kvalifikáció nagyon nehéz.”

Jack Miller: „Egész hétvégén húztam a gázt és sikerült javítani a tempón. A motor fantasztikusan működik. A többiek is erősek, de a motor egyszerűen kiemelkedő. A nagy show holnap lesz, az FP4-ben sokat dolgoztunk érte, most mindent ki kell elemeznünk. Jó stratégiával kell előállnunk az első sorból, ez nagyon fontos lesz, különösen az első kanyar utáni új sikán miatt.”

Spielberg – Ogura pályacsúccsal az élen a kvalifikáción

0

Ogura szerezte meg a pole pozíciót pályacsúccsal a Moto2-esek kvalifikációján, megelőzve Lópezt és Fernándezt az első háromban.

Q1

Annak ellenére, hogy a felhők gyülekeztek a Red Bull Ring felett, a Moto2 mezőnye is száraz pályán futhatta időmérőjét. Az első próbálkozások után Schrötter, Bendsneyder, Antonelli és Aldeguer álltak az első négy helyen, de ezek az idők még nem voltak különösebben erősek. Beaubier ért oda az élre a Q1 első felében, megelőzve Schröttert, Bendsneydert és Aldeguert a legjobb négyben.

A mezőny nagy része úgy döntött, hogy nem gurul be a boxba, folyamatosan köröztek a pilóták a pályán. Az edzés hátralévő részében nem tudtak már számottevően javulni a versenyzők, Aldeguer ugrott előre egy helyet, de a továbbjutók sorrendje nem változott – Beaubier, Schrötter, Aldeguer és Bendsneyder küzdhetett tovább a pole pozícióért.

Q2

Az első körök után Schrötter állt az élen, megelőzve Lópezt és Chantrát, azonban az első hat percben nem születtek még igazán erős idők. Ezután elkezdtek javulni a köridők. Alonso López futotta meg a hétvége legjobb idejét és állt az élre. Mögötte Ogura és Schrötter sorakoztak fel a Q2 félidejéhez érkezve. Schröttert Dixon, Dalla Porta és Fernández taszította hátrébb 5 perccel a kockás zászló előtt.

Beaubier az egyes kanyarban dobta el versenygépét 4 és fél perccel az edzés vége előtt, így számára a kvalifikáció véget ért, ahogy Arón Canet sem tudta folytatni, aki ugyanebben a kanyarban bukott percekkel később.

Eközben Dixon ért oda a második helyre López mögé, megelőzve Chantrát. Ogura rakott össze egy gyors kört, de Fonsi Lópezt nem tudta hátrébb sorolni, ideiglenesen be kellett érnie a második pozícióval. A japán következő próbálkozása már sikeres volt és átvette a vezetést pályacsúccsal, Augusto Fernández pedig odaért a harmadik helyre.

Az első sort így Ogura, López és Fernández alkotják. A második rajtsorból Dixon, Chantra és Acosta kezdhetik meg a vasárnapi versenyt. A nem túl erős hétvégét teljesítő Celestino Viettinek kicsit sikerült összeszednie magát, a kvalifikáción a hetedik helyet szerezte meg, megelőzve Schröttert, Arenas-t és Dalla Portát az első tízben.

Spielberg – Moto2 időmérő végeredménye: 
1 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’33.933
2 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’33.981 0.048
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’34.101 0.168
4 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’34.104 0.171
5 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’34.105 0.172
6 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’34.126 0.193
7 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’34.170 0.237
8 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’34.245 0.312
9 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’34.254 0.321
10 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’34.257 0.324
11 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’34.382 0.449
12 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’34.421 0.488
13 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’34.445 0.512
14 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’34.516 0.583
15 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’34.602 0.669
16 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’34.655 0.722
17 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’34.692 0.759
18 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’34.800 0.867
19 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’34.619 0.309*
20 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’34.655 0.345*
21 Senna AGIUS Marc VDS Racing KALEX 1’34.938 0.628*
22 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’34.996 0.686*
23 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’35.007 0.697*
24 Z.V. D. GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’35.117 0.807*
25 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’35.122 0.812*
26 Manuel GONZALEZ VR46 Master KALEX 1’35.205 0.895*
27 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’35.206 0.896*
28 Keminth KUBO VR46 Master  KALEX 1’35.301 0.991*
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’35.651 1.341*
30 Taiga HADA Pertamina SAG KALEX 1’35.721 1.411*
31 Rory SKINNER American Racing KALEX 1’35.899 1.589*
Cameron Beaubier 1’34.310-es idejéhez mérve.

Spielberg – Bastianini szerezte meg a pole pozíciót

0

A ducatis versenyzők dominálták a kvalifikációt is. A vasárnapi futamon az olasz márka alkotja az első rajtsort: Bastianini, Bagnaia, Miller sorrendben.

Q1

Annak ellenére, hogy meggyőző pénteki napot teljesítettek, mindkét VR46-os versenyzőnek jelenése volt a Q1-ben, Aleix Espargaróhoz és Miguel Oliveirához hasonlóan, de ott volt a mezőnyben Pol Espargaró is. Az első mért körök után Aleix Espargaró és Fabio Di Giannantonio álltak az élre. Miközben Aleix tovább faragta idejét, testvére, Pol Espargaró ért oda a második továbbjutást jelentő pozícióba az időmérés elején. A Q1 első etapjának végén Luca Marini zárkózott fel a tesók mögé, de nem tudta beverekedni magát az első kettőbe.

6 perccel a leintés előtt, a rövid szünet után gurultak vissza a pilóták az aszfaltcsíkra az utolsó rohamra a továbbjutásért. Marco Bezzecchi és Alex Márquez bukott a sikánban röviddel az edzés vége előtt, egymástól függetlenül. Így a V46-os versenyzőnek nem sikerült továbbmennie a Q2-be, számára véget ért az edzés.

Aleix Espargaró tovább faragta idejét, miközben az utolsó mért kört többen piros szektorokkal kezdték, de csak Di Giannantoniónak sikerült nagyot javítania, amivel oda is ért a második pozícióba, kilökve ezzel Pol Espargarót a továbbjutást érő helyről. Marini hiába kezdte két piros szektorral az utolsó körét, a harmadik szektorban sokat veszített, így nem tudott bekerülni a top2-be, így a 13. helyről kezdheti meg a futamot vasárnap.

Q2

Aleix Espargaró ért végig először az aszfaltcsíkon a kvalifikáció második szakaszában egy erős idővel, azonban Jack Miller még nála is jobban kezdett. Mir első mért ideje pedig a harmadik helyre volt elég a korai szakaszban.

9 perccel a kvalifikáció vége előtt Jack Miller vette át a vezetést, méghozzá körrekorddal. A Q2 első etapját Miller, Bastianini és Zarco zárták a top3-ban.

Bagnaia tért vissza először az aszfaltcsíkra a pihenő után – erősen is kezdett, idejével a második pozícióig ért fel. Az olasz következő mért körén tovább gyorsult és az élre tudott állni. Bastianini egy erős negyedik szektor után megverte Bagnaia legjobb idejét és behúzta a pole pozíciót. A Ducati megszerezte az első sort, Bastianini, Bagnaia, Miller sorrendben. A negyedik helyet szintén a bolognaiak versenyzője, Jorge Martin szerezte meg, megelőzve a listavezető Quartararót és Zarcót. A harmadik sorból Viñales, Mir és Aleix Espargaró kezdheti meg a vasárnapi futamot, míg az első tízet Di Giannantonio zárta.

Spielberg – MotoGP kvalifikáció végeredménye: 
1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’28.772
2 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’28.796 0.024
3 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’28.881 0.109
4 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’28.958 0.186
5 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’29.003 0.231
6 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’29.046 0.274
7 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’29.135 0.363
8 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’29.255 0.483
9 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’29.255 0.483
10 F. DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’29.336 0.564
11 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’29.424 0.652
12 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’29.536 0.764
13 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’29.386 0.155 *
14 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’29.390 0.159 *
15 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’29.475 0.244 *
16 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’29.540 0.309 *
17 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’29.613 0.382 *
18 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’29.809 0.578 *
19 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’30.085 0.854*
20 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’30.122 0.891*
21 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’30.328 1.097*
22 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’30.397 1.166*
23 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’30.475 1.244*
24 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’30.487 1.256*
25 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’33.653 4.422*
Aleix Espargaró 1’29.231-as, továbbjutást érő idejéhez viszonyítva

Hivatalos: Jönnek a sprintversenyek a MotoGP-ben

0

A sprintversenyek ötlete 2023-tól a hétvége kezdetén még tényleg csak ezen a szinten mozgott. Gyorsan továbbléptek ezen, mostanra hivatalossá is vált.

Tegnapi beszámolónk alapján még csak egy terv volt az, hogy sprintversenyek színesítsék a MotoGP-versenyhétvégék kínálatát. Szombat reggel viszont közös sajtótájékoztatón jelentette be a Dorna részéről Carmelo Ezpeleta, a FIM képviseletében az elnök Jorge Viega, valamint a csapatok szakszervezetének elnöke, Hervé Poncharal, hogy ez jövőre immár hivatalosan is megvalósul.

A Forma-1-es megvalósítással ellentétben a MotoGP-ben sprintversenyek minden hétvégén lesznek. Ezek versenytávja feleannyi lesz a főversenyhez képest, amin fele pontszámért versenyez majd a mezőny.

Az illetékesek szerint ezzel nem lesz hosszabb egy versenyhétvége, hiszen egy szabadedzés, illetve a vasárnapi 20 perces warm-up lesznek azok, amelyet beáldoznak a sprintversenyek érdekében. Ennek megfelelően pedig a motorblokkok és a gumik mennyisége sem változik meg 2023-tól kezdve.

A fentebb említett Tech3-csapatfőnök Hervé Poncharal szerint „hülyeség lett volna” át sem gondolni a sprintversenyek ötletét. Szerinte mindamellett, hogy a MotoGP alapvetően egy szórakoztató bajnokság, szükség volt erre a váltásra. A FIM-elnök Jorge Viega szerint a bajnokságnak több nézőt kell bevonzania, a show-t pedig még mindig lehet javítani.

A promóter Dorna részéről Carmelo Ezpeleta volt az, aki elmondta, nem lesz szükség a sprintversenyek miatt arra, hogy kevesebb helyszínre látogasson el adott idényben a mezőny.

A versenyzők megosztottak a témában. Johann Zarcónak alapvetően tetszik az ötlet, Fabio Quartararo szerint viszont ez így „hülyeség” ebben a formájában. Emellett pedig több motoros elmondta, hogy őket ebbe a párbeszédbe semmilyen formában nem vonták be.

Sprintversenyek (egyelőre legalábbis) kizárólag a MotoGP-ben lesznek.

Spielberg – Holgado első Moto3-as pole pozícióját szerezte

0

Daniel Holgado pályafutása első pole pozícióját szerezte Spielbergben a Moto3-asok időmérőjén, egy hajszállal megelőzve Ayumu Sasakit. A harmadik helyről Deniz Öncü indulhat vasárnap.

Q1

Lassan kezdődött meg az edzés a legkisebb kategóriában, a mezőny nagy része a kvalifikáció első perceiben a várakozásról szólt. Csupán Kelso kezdett bele az első hat percben az időmérésbe, így magával versenyzett az első percekben – nem túl erős köridőkkel.

8 perccel az edzés vége előtt indult ki a mezőny a pályára és kezdte meg a helyezkedést az osztrák aszfaltcsíkon. Az első mért körök után Suzuki, Ortolá, Furusato és Yamanaka foglalták el a továbbjutó helyeket. A versenyzők az utolsó körökre tartogatták legerősebb idejüket. Az utolsó mért körök megkezdése előtt a továbbjutók sorrendje Suzuki, Yamanaka, Ortolá, Furusato sorrendben alakult. Kelso két etapos kvalifikációs taktikája sikeresnek bizonyult, hiszen végül sikerült odaérnie a Q2-es helyekre. A továbbjutók közé így Suzuki, Yamanaka, Kelso és Migno kerültek be, akik folytathatták a küzdelmet a pole pozícióért.

Q2

A kvalifikáció második szakasza nem kezdődött olyan lassan, mint az első. A mezőny egyből pályára gurult. Az első mért kör után a top3 Foggia, Suzuki és Sasaki sorrendben alakult. Sasaki ezután az élre állt a hétvége addigi legjobb idejével. A Q2 első etapjának végén Masia dobta el a versenygépét, a délelőtti edzés után ismét bukott.

Kis pihenő után indult el a mezőny a végső küzdelemre a rajtelsőségért. Holgado és Foggia értek fel Sasaki mögé az első sorba ideiglenesen. Holgado utolsó köre olyannyira jól sikerült, hogy ugyan csupán 0,010 másodperccel megelőzve japán riválisát, odaért a pole pozícióba. Az újonc Holgado számára ez az első rajtelsőséget jelenti Moto3-as pályafutása során. A harmadik helyre Öncü ért oda, így Holgado, Sasaki és Öncü alkotják az első rajtsort a vasárnapi versenyen.

A második sorba Rossi, Foggia és Moreira értek oda, míg mögülük Suzuki, Guevara és Toba startolhatnak a futamon. A top 10-et Stefano Nepa zárta.

Spielberg – Moto3 kvalifikáció végeredménye: 
1 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’41.234
2 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’41.244 0.010
3 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’41.379 0.145
4 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’41.506 0.272
5 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’41.588 0.354
6 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’41.627 0.393
7 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’41.638 0.404
8 Izan GUEVARA GASGAS Aspar Team GASGAS 1’41.642 0.408
9 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’41.675 0.441
10 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’41.714 0.480
11 Sergio GARCIA GASGAS Aspar Team GASGAS 1’41.772 0.538
12 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’41.800 0.566
13 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’41.857 0.623
14 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team HONDA 1’42.025 0.791
15 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’42.112 0.878
16 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1’42.519 1.285
17 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 1’42.683 1.449
18 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’42.951 1.717
19 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’42.290 0.313 *
20 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’42.302 0.325 *
21 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’42.353 0.376 *
22 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’42.510 0.533 *
23 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’42.749 0.772 *
24 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’42.871 0.894 *
25 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’42.908 0.931 *
26 Nicola Fabio CARRARO Avintia Racing  KTM 1’42.936 0.959 *
27 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 1’42.969 0.992 *
28 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 1’43.644 1.667 *
29 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team HONDA 1’43.666 1.689 *
30 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’43.736 1.759 *
* Tatsuki Suzuki 1’41.977-es idejéhez vizonyítva

Spielberg – Dixon továbbra is bomba formában

0

A Team Asia versenyzői pénteken feladták a leckét a mezőny tagjainak Spielbergben. Szombaton vajon ért-e az újabb meglepetés?

A nagy esélyesek, mint Vietti, Canet vagy akár Roberts nem kezdtek túl jól a Red Bull Ringen. Nem kellett sokáig várnunk a következő meglepő névre az élen, Salač ugyanis hamar az élre állt a Moto2-esek harmadik szabadedzésén.

Pedro Acosta szinte már el is felejtette azt a combcsonttörést. A pénteki napot még a Top14-en kívül zárta, ma azonban már a Q2-es esélyesek középmezőnyében húzta a gázt a fiatal spanyol pilóta. Vietti elkezdett egy ígéretes kört, de végül kivezette a motort  pályáról. A MotoGP mezőnyéhez hasonlóan, a középső kategóriában is 20 versenyző motorozott egy másodpercen belül.

Canet és Dixon 15 perccel az edzés vége előtt tempót találtak, így sikerült beverekedniük magukat a Top14-be. A spanyol versenyző nagyszerű körét azonban pályaelhagyás miatt elvették, így újra kiszorult az egyenes ági továbbjutók közül.

Pozitív meglepetés Lorenzo Dalla Porta szereplése volt, aki stabil narancssárga szektorokkal végig a 6-7. hely környékén motorozott.

Navarro és López 7 perccel az edzés leintése előtt beverekedték magukat a legjobb 14 közé. Chantra pedig visszavette a vezetést cseh versenytársától. Pár másodperccel később már Ogura állt az élen.

Vietti szereplése továbbra is csalódást keltő volt, mindössze a 21. helyen haladt. Aki Ajo növendékei jelentős javítást mutattak be, de Fernández elsősége nem tartott sokáig, Arenas szinte azonnal letaszította honfitársát a trónról.

A nagy átrendeződés következtében Canet kiszorult a továbbjutók közül. 3 perccel a vége előtt 2 korábbi Moto3-as világbajnok állt az élen, Arenas és Dalla Porta személyében. Vietti minden próbálkozása hiábavalónak tűnt.

A semmiből Jake Dixon állt az élre, akit a Team Asia versenyzője, Ai Ogura követett. Vietti mindent egy lapra tett fel, és végül a 12. helyre jött fel, de még számos versenytársa volt gyors körön, mikor az olaszt leintették. Végül Vietti nem veszített pozíciót.

Az FP3 végeredménye:

1 Jake DIXON Zinia GASGAS Aspar  1’34.016
2 Ai OGURA IDEMITSU Honda Team  1’34.021 0.005
3 Albert ARENAS Zinia GASGAS Aspar  1’34.097 0.081
4 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team  1’34.149 0.133
5 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo  1’34.182 0.166
6 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda Team  1’34.188 0.172
7 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo  1’34.280 0.264
8 Filip SALAC Gresini Racing Moto2 1’34.297 0.281
9 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’34.320 0.304
10 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’34.358 0.342
11 Alonso LOPEZ CAG Speed Up  1’34.369 0.353
12 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’34.402 0.386
13 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing  1’34.466 0.450
14 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS Racing  1’34.490 0.474
15 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika 1’34.568 0.552
16 Fermín ALDEGUER CAG Speed Up  1’34.582 0.566
17 Cameron BEAUBIER American Racing 1’34.662 0.646
18 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP  1’34.757 0.741
19 Zonta V. D. GOORBERGH RW Racing GP  1’34.772 0.756
20 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master  1’34.784 0.768
21 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact GP  1’34.794 0.778
22 Joe ROBERTS Italtrans Racing  1’34.851 0.835
23 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  1’35.025 1.009
24 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 Racing  1’35.045 1.029
25 Senna AGIUS Elf Marc VDS Racing  1’35.124 1.108
26 Alessandro ZACCONE Gresini Racing Moto2  1’35.176 1.160
27 Simone CORSI MV Agusta Forward  1’35.311 1.295
28 Sean Dylan KELLY American Racing  1’35.485 1.469
29 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  1’35.913 1.897
30 Taiga HADA Pertamina Mandalika 1’36.196 2.180
31 Rory SKINNER American Racing  1’36.406 2.390

Spielberg – Zarco hatalmas idővel az élen

0

A MotoGP pilótái számára a harmadik szabadedzés versenyfutás volt az idővel. Az FP3 második felére jósolták az időjósok az esőt.

Még meg sem kezdődött a szombati program a királykategória számára, Luca Marinit már az első körén pályabírók segítették ki a kavicságyból. Aleix Espargaró számára mindenképpen döntő volt ez az edzés, mivel a spanyolnak a 11. helyről kellett feljebb verekednie magát ma délelőtt, hogy egyenes ágon a Q2-be jusson. Legnagyobb ellenfele, Quartararo sokkal előkelőbb pozícióból várhatta a szombat reggelt, de hatalmas Ducati-főlénnyel kellett szembenéznie a többi gyártónak.

Miguel Oliveira azonban begyújtotta a rakétákat. A tegnapi nap nem sikerült túl jól a portugálnak, de ma reggel a második helyre ugrott fel az edzés felénél, alig néhány ezredmásodperccel lemaradva Johann Zarco mögött. A francia elsősége azonban nem tartott sokáig. Érkezett Joan Mir, aki a semmiből vette át a vezetést.

18 perccel a vége előtt megérkezett Jack Miller, egy gyári Ducati nyergében, és letaszította a suzukis versenyzőt az első helyről. Immáron 8 versenyző mondhatta el magáról, hogy az 1.30-as köridőn belül sikerült teljesítenie. A mezőny első 20 tagja továbbra is egy másodpercen belül helyezkedett el.

A Honda becsületét megmentő, Takaaki Nakagami 13 perccel a leintés előtt a 3. helyre motorozta magát, majd Enea Bastianini rakott össze egy olyan zseniális kört, amivel azonnal az élre állt. Aleix Espargaró a nagy igyekezetben sajnos a kavicságyban találta magát, de csapattársa a második helyig repítette az Apriliát.

A ducatisok csak úgy dobálták a piros szektorokat, Miller állt az élre. Álex Rins javítása pedig azt eredményezte, hogy a világbajnoki éllovas Fabio Quartararo kiszorult az első 10-ből. A yamahás azonban a lovak közé csapott, és egy zseniális kört kezdett meg, ami elég volt ahhoz, hogy átvegye a vezetést.

Amint Quartararo az élre állt, Aleix Espargaró azonnal kigurult a bokszból. A 18. helyről indította meg gyors körét a spanyol versenyző, az első szektor viszont nem sok jóval kecsegtetett. A második kör eleje már jelentősen jobban sikerült a még lábadozó pilótának, de a javítás ismét nem sikerült. Eközben Quartararo saját idején belül húzta a gázt, és minden szektorban képes volt egy picit hozzátenni az idejéhez. 1 perccel a vége előtt Aleix Espargarónak sikerült a 9. helyre felverekednie magát, de még ott volt az az egy kör a többiek számára, hogy elrontsák a spanyol örömét. Az utolsó körében azonban feladta, nem sikerült az első 10-ben maradnia.

Zarco egy 1.28.964-es idővel azonban letaszította honfitársát az élről. A harmadik helyen pedig a hétvégi papírforma alapján egy Ducati végzett, Jack Millerrel a nyergében.

Az FP3 végeredménye:

1 Johann ZARCO Prima Pramac Racing 1’28.964
2 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha  1’29.117 0.153
3 Jack MILLER Ducati Lenovo Team 1’29.280 0.316
4 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing 1’29.324 0.360
5 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team 1’29.377 0.413
6 Enea BASTIANINI Gresini Racing MotoGP 1’29.457 0.493
7 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR 1’29.473 0.509
8 Brad BINDER Red Bull KTM Factory  1’29.521 0.557
9 Maverick VIÑALES Aprilia Racing 1’29.523 0.559
10 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR 1’29.538 0.574
11 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing 1’29.540 0.576
12 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU 1’29.585 0.621
13  Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing  1’29.623 0.659
14 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP 1’29.641 0.677
15 Luca MARINI Mooney VR46 Racing  1’29.684 0.720
16 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team 1’29.710 0.746
17 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha  1’29.755 0.791
18 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory  1’29.821 0.857
19 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF  1’29.845 0.881
20 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL 1’30.017 1.053
21 Stefan BRADL Repsol Honda Team 1’30.026 1.062
22 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF  1’30.472 1.508
23 Remy GARDNER Tech3 KTM Factory  1’30.554 1.590
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM Factory  1’31.204 2.240
25 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing 1’31.699 2.735

 

 

Spielberg – Öncü pályacsúccsal kezdte a szombatot

0

Nem mindennapi harmadik szabadedzésnek lehettünk szemtanúi. Sasaki körét pályaelhagyás miatt elvették, így Öncü húzta be az FP3-at Spielbergben.

Szombat reggel hasonló körülmények fogadták a Moto3-as pilótákat, mint az első szabadedzésen. Az előrejelzések szerint, a mai programot megviccelheti az eső, így a versenyzők már az edzés elején igyekeztek megjavítani a tegnapi idejüket. Akik számára ez mindenképpen elsődleges cél volt, az Izan Guevara és Sergio García, akik épp, hogy csak befértek az első 14 közé.

Nem is kellett sokáig várni az első piros szektorok megjelenésééig. Egyelőre azonban nem sikerült egyik versenyzőnek sem a javítás, de sokan a körülmények felmérése után gyorsan visszatértek a bokszba, hogy csiszoljanak még a motorok beállításain.

Dennis Foggia és Deniz Öncü elmondták, hogy nagyon tetszik nekik az új sikán, a tapadási viszonyokat szerencsére nem befolyásolta a pályán eszközölt újítás. John McPhee pedig megjegyezte, hogy biztonsági szempontból sokkal előnyösebb a változtatás, de a britnek például kifejezetten nem nyerte el a tetszését, mivel szerinte nincs megfelelő ritmusa az új sikánnak.

22 perccel a vége előtt az első 14 helyezett közül csak Sasaki volt képes javításra. A pilóták szépen lassan visszatértek a pályára és elkezdődött a Moto3-ban már megszokott bolyozás. A vonatozás számos versenyző számára meghozta a javítást. Holgado, Muñoz, Masiá, García és Guevara lépett előre számos pozíciót.

Guevara közel két tizedes előnnyel kezdte meg a következő repülő kört, de végül az utolsó szektorban sokat veszített, csak az 5. helyre tudta felküzdeni magát a spanyol.

Újra bokszkiállás következett. Guevara azonban nem csatlakozott a többiekhez, tiszta kör teljesítése reményében a pályán maradt, ami meghozta gyümölcsét. Saját idejét képes volt megjavítani, így mindössze 53 ezredmásodperccel maradt el Foggiától. A spanyol azonban a hajszálnyi különbség ellenére továbbra is csak 5. volt.

8 perccel a vége előtt Sasaki a semmiből rántott elő egy hatalmas időt, fél másodpercet vert a korábbi éllovas Foggiára. 1.41.311-es körrel nagyszerű kört rakott össze a japán.

Masiá a nagy igyekezetben elesett, jelentősen megütötte magát, míg Sasaki teljes lelki nyugalommal visszatért a bokszba.

A Foggia, Öncü, Moreira vonat azonban még csak most érkezett. Öncü Foggia szélárnyékában érkezve megszerezte az első helyet.

Sasaki azonban nem volt rest, az utolsó körében újra előrántott egy hatalmas kört a tarsolyából. Sikerült 1.41 alá mennie, de sajnos pályaelhagyás miatt kénytelen volt lemondania nagyszerű idejéről.

A harmadik szabadedzés végeredménye:

1 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM  1’41.285
2 Ayumu SASAKI Sterilgarda Husqvarna  1’41.311 0.026
3 Izan GUEVARA AutoSolar GASGAS  1’41.442 0.157
4 Dennis FOGGIA Leopard Racing 1’41.637 0.352
5 Sergio GARCIA AutoSolar GASGAS  1’41.717 0.432
6 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI 1’41.720 0.435
7 John MCPHEE Sterilgarda Husqvarna  1’41.723 0.438
8 Stefano NEPA Angeluss MTA Team 1’41.727 0.442
9 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo 1’41.823 0.538
10 Kaito TOBA CIP Green Power 1’41.881 0.596
11 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo 1’41.934 0.649
12 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra  1’41.968 0.683
13 David MUÑOZ BOE Motorsports 1’41.991 0.706
14 Scott OGDEN VisionTrack Racing  1’41.998 0.713
15 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI 1’42.013 0.728
16 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA  1’42.055 0.770
17 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  1’42.151 0.866
18 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing 1’42.152 0.867
19 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra  1’42.168 0.883
20 Carlos TATAY CFMOTO Racing  1’42.205 0.920
21 Xavier ARTIGAS CFMOTO Racing  1’42.337 1.052
22 Joel KELSO CIP Green Power 1’42.505 1.220
23 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia 1’42.729 1.444
24 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM  1’42.851 1.566
25 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia  1’42.857 1.572
26 Nicola Fabio CARRARO QJMotor Avintia  1’43.221 1.936
27 Mario AJI Honda Team Asia 1’43.417 2.132
28 Ana CARRASCO BOE Motorsports 1’43.683 2.398
29 Alberto SURRA Rivacold Snipers  1’43.767 2.482
30 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  1’43.823 2.538