back to top
2025. július 08. 09:51
Kezdőlap Blog Oldal 667

Újabb pilóta a Pedercininél: Oscar Gutierrez

0

Gutierrez a sikeres barcelonai teszt után, a Pedercini színeiben debütál a Superbike világbajnoksáon Magny-Cours-ban.

A TRP Pedercini Racing a 2022- Superbike Világbajnokság következő két fordulóján, Magny-Cours-ban és Barcelonában Oscar Gutierrezzel fog rajthoz állni. Gutierrez, aki értékes Red Bull Rookies tapasztalattal, valamint két spanyol Supersport bajnoki címmel rendelkezik 2019-ből és 2020-ból, az elmúlt szezonban a harmadik helyen végzett a spanyol Superbike bajnokság összesítésben. A tehetséges spanyol idén az ESBK egyik vezető versenyzője, és miután a Pedercini Kawasaki csapatával sikeresen teljesítette az első napot Barcelonában, néhány hét múlva Franciaországban debütál a világbajnokságon.

Lucio Pedercini csapatfőnök örömmel jelentette be Gutierrez leigazolását a barcelonai erős szereplést követően: „Nagyon örülünk Oscar Barcelonában elért fejlődésének, és annak, hogy sikerült megállapodnunk a feltételekről, hogy velünk versenyezzen Franciaországban és Spanyolországban. Rengeteg potenciál van benne, és izgatottan várjuk, hogy mit érhetünk el együtt.”

Gutierrez is izgatottan várja, hogy az olasz csapatban debütálhasson a WorldSBK versenyeken: „Jól alkalmazkodtam a Kawasakihoz, ami egy új motor számomra. A gumik is újak, és élvezem a Superbike világbajnoki mezőnyben szerzett tapasztalatokat. Alig várom már a tesztelés utolsó napját Catalunyában, majd a franciaországi versenyt és a hazai versenyemet is a TPR Team Pedercini színeiben.”

Rivola: Nem végeztünk jó munkát

0

Az Aprilia gyári csapata elrontotta a gumiválasztást az Osztrák GP-n. Aleix Espargaró nem tudott a 6. helynél előrébb kerülni. Massimo Rivola csalódott volt.

A mai napig nem sikerült top tízes eredményt elérnie az Apriliának a Red Bull Ringen, még a világbajnoki második Aleix Espargaró sem tudott egy tizenegyedik és egy tizenkettedik helynél többet elérni Stájerországban. Az Aprilia ezúttal Aleix Espargaróval a 6. helyet hozta az osztrák futamon, míg Maverick Viñales a 13. helyen végzett.

Massimo Rivola minden volt, csak nem elégedett. Aleix már 32 ponttal van lemaradva Fabio Quartararo mögött a bajnokságban, Pecco Bagnaia pedig jelentősen faragott a hártányából ismét.

„Teljesen elszúrtuk a gumiválasztást” – bosszankodott Rivola a SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozva.

„Tudtuk, hogy a lágy hátsó gumiabroncs némi kockázatot hordoz magában, de nem számítottunk arra, hogy a tapadás ennyire lecsökken. A „romlás” túl nagy volt. Ez a mi hibánk, a csapat hibája. Amit Aleix ma itt mutatott, az talán az egyik legjobb futam volt, amit valaha futott itt. A motor hátsó kereke is megpördült a célegyenesben. Szerencsénk volt, mert Aleix Jorge Martín bukásával és Enea Bastianini kiesésével két helyet javított.”

„Igaz, hogy Spielberg mindig is nehéz pálya volt az Aprilia számára, de ha nem biztosítjuk a versenyzőink számára a legjobb feltételeket a versenyhez, az csalódás. Ez azt jelenti: nem végeztünk jó munkát.”

 

Spielberg – Pontszerzés és baleset Görbe Soma mérlege

Két hónapos nyári szünetet követően folytatódott a Red Bull Rookies Cup 2022-es szezonja. Görbe Soma számára nem volt egyszerű a felkészülés, ugyanis júliusban a portimaoi JuniorGP hétvégén eltörte a csuklóját. A HUMDA támogatásával versenyző fiú ennek ellenére mindent megtett, hogy a lehető legjobb formába hozza magát az ausztriai hétvégére.

Görbe Soma mellett pedig ott volt hazánk egyetlen gyorsaságimotoros világbajnoka, Talmácsi Gábor is. Ő mentorként segítette a felkészülését – erről Talma instagram-oldalán találhattok információkat, elsősorban a sztorikban.

Ám Soma pechszériája – amely az egész idei évben végigkísérte – sajnos Stájerországban sem ért véget.

Időmérő edzés

Soma az időmérő edzésen a 14. rajthelyet szerezte meg, másfél másodperccel a pole pozíciós spanyol Angel Piqueras mögött.

Görbe Soma (42) a későbbi futamgyőztes Angel Piqueras (18) mögött. Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Szombati futam

Itt lehet megtekinteni a szombati futam közvetítését:

A futamon Soma idei legjobb eredményét érte el: a 13. helyen intette le a kockás zászló, de csak négy másodperccel maradt el a futamgyőztestől! Soma ezzel három pontot szerzett, így idén már négy egységgel rendelkezik.

A futamot a rajtelső Angel Piqueras nyerte meg, aki a géposztályra jellemző szoros csatában tudott csak diadalmaskodni. A második helyen a thai Tatchakorn Buasri futott be – ám őt utólag egy pozícióval hátrébb sorolták utolsó körös pályaelhagyás miatt, az ezüstérem így a listavezető spanyol José Ruedáé lett.

Végeredmény:

1 Angel PIQUERAS SPA 30’15.563
2 José Antonio RUEDA SPA 0.068
3 Tatchakorn BUASRI THA 0.008*
4 Collin VEIJER NED 0.180
5 Luca LUNETTA ITA 0.328
6 Danial SHAHRIL MAL 0.387
7 Fadillah Arbi ADITAMA INA 1.008
8 Marcos RUDA SPA 1.154
9 Máximo QUILES SPA 1.733
10 Jakob ROSENTHALER AUT 1.900
11 Demis MIHAILA ITA 1.959
12 Gabin PLANQUES FRA 2.974
13 GÖRBE Soma HUN 4.047
14 Filippo FARIOLI ITA 8.680
15 Jacob ROULSTONE AUS 21.342
16 Harrison VOIGHT AUS 21.410
17 Lorenz LUCIANO BEL 21.551
18 Freddie HEINRICH GER 21.656
19 Amaury MIZERA FRA 28.429
20 Guillermo MORENO MEX 1’06.259
Nem értek célba
Ruché MOODLEY RSA
Cormac BUCHANAN NZE
Casey O’GORMAN IRL
Rico SALMELA FIN
Alex VENTURINI ITA

 

A szombati futam azonban nem ért véget a leintéssel: a levezető körben a Remus-kanyar után, amikor Soma önfeledten integetett a közönségnek, hátulról nekiütközött az éppen egykerekező francia versenyzőtársa, Amaury Mizera. Soma megúszta az esetet, de a vasárnapi futamra elővigyázatosságból nem engedték rajthoz állni. Mizera sajnos rosszabbul járt: őt kórházba kellett szállítani.

A P1Race szerkesztősége mielőbbi jobbulást kíván Görbe Somának és Amaury Mizerának!

Vasárnapi futam

A vasárnap rendezett versenyen Soma tehát nem tudott rajthoz állni. A futam itt tekinthető meg:

A vasárnapi viadalon a spanyol Máximo Quiles szelte át elsőként a célvonalat, ám utólag egy hellyel hátrasorolták, mivel az utolsó körben utolsó kanyart kiszélesítette (ráadásul nem is kicsit, hanem elég látványosan). Így ezért megbűntették, és visszaminősítették a második helyre. A győzelem így a szombaton ugyanígy járó Tatchakorn Buasrié lett, a dobogó legalsó fokára az előző napi győztes, Ángel Piqueras állhatott fel – aki az utolsó előtti kanyarban előzte meg a listavezető José Ruedát.

Végeredmény:

1 Tatchakorn BUASRI THA 29’57.158
2 Máximo QUILES SPA -0.134*
3 Angel PIQUERAS SPA 0.128
4 José Antonio RUEDA SPA 0.286
5 Collin VEIJER NED 1.608
6 Marcos RUDA SPA 1.621
7 Filippo FARIOLI ITA 1.860
8 Luca LUNETTA ITA 2.942
9 Rico SALMELA FIN 5.300
10 Casey O’GORMAN IRL 5.784
11 Ruché MOODLEY RSA 5.862
12 Harrison VOIGHT AUS 27.294
13 Cormac BUCHANAN NZE 27.333
14 Demis MIHAILA ITA 27.375
15 Danial SHAHRIL MAL 27.515
16 Lorenz LUCIANO BEL 27.565
17 Jacob ROULSTONE AUS 46.152
18 Alex VENTURINI ITA 50.517
19 Freddie HEINRICH GER 50.570
20 Guillermo MORENO MEX 1’03.961
Nem értek célba
Gabin PLANQUES FRA
Jakob ROSENTHALER AUT
Fadillah Arbi ADITAMA INA
Nem álltak rajthoz
GÖRBE Soma HUN
Amaury Mizera FRA

 

A bajnokság állása

Végül nézzük meg a tabella állását. Még két forduló van hátra, amikben összesen 100 pont szerezhető, így nem lefutott még az idei évad.

1 José Antonio RUEDA SPA 172
2 Collin VEIJER NED 153
3 Angel PIQUERAS SPA 117
4 Máximo QUILES SPA 112
5 Tatchakorn BUASRI THA 106
6 Luca LUNETTA ITA 96
7 Filippo FARIOLI ITA 82
8 Casey O’GORMAN IRL 80
9 Rico SALMELA FIN 76
10 Harrison VOIGHT AUS 65
11 Marcos RUDA SPA 49
12 Danial SHAHRIL MAL 42
13 Lorenz LUCIANO BEL 41
14 Eddie O’SHEA GBR 38
15 Gabin PLANQUES FRA 32
16 Fadillah Arbi ADITAMA INA 31
17 Jakob ROSENTHALER AUT 31
18 Ruché MOODLEY RSA 19
19 Demis MIHAILA ITA 18
20 Cormac BUCHANAN NZE 17
21 Jacob ROULSTONE AUS 10
22 Alex VENTURINI ITA 4
23 GÖRBE Soma HUN 4
24 Freddie HEINRICH GER 3
25 Amaury MIZERA FRA 2
26 Guillermo MORENO MEX 0

 

A következő forduló

A 2022-es évad következő állomására egy hónap múlva kerül sor, szeptember 17-én és 18-án, a MotoGP Aragóniai Nagydíjának keretein belül.

Razgatlıoğlu sérülést szenvedett a teszten Barcelonában

0

A Superbike világbajnok Toprak Razgatlıoğlu számára idő előtt véget ért a teszt Barcelonában. A török egy esést próbált elkerülni, de közben megsérült a bal karja.

Vasárnap délután 2 óra körül a Yamaha gyári versenyzője, Toprak Razgatlıoğlu balesetet szenvedett a montmelói pályán, és bevitték a kórházba. A török az 5-ös kanyarban próbált elkerülni egy bukást, de minden igyekezete ellenére ez nem sikerült neki. Topraknak a bal karja könyökén keletkezett egy mély sérülés. A kórházban kitisztították és ellátták a sebet.

16.39-kor a Superbike világbajnok Razgatlıoğlu visszatért a paddockba. A SPEEDWEEK.com-nak elmondta, hogyan érzi magát a highside után.

„Sebességváltás közben a motor hirtelen megcsúszott, és egy highside-ot produkáltam” – mesélte Toprak a balesetéről. „Szerencsém van, hogy jól vagyok, ez egy kemény highside volt, hosszú idő óta az első. Nem tudom pontosan, hogyan történt, talán az én hibám volt. Először meg kell néznünk az adatokat. 2020-ban volt itt egy csúnya balesetem, most ugyanabba a kórházba vittek. A sebet hat öltéssel varrták össze, rendben vagyok. Fájdalmaim sincsenek, infúziót adtak. Majd meglátjuk, hogy érzem magam ma este. Mozognom is lehet, csak a varratok akadályoznak egy kicsit. Megyek tovább, de most várok egy kicsit. Egy hét múlva rendben leszek, jövő hétvégén már a Cadwell Parkban szeretnék motorozni. De csak tíz percet, két kört.”

Mir nem úszta meg törés nélkül a bukást

0

Joan Mir számára az Osztrák Nagydíj első körében történt bukás az orvosi központban végződött. Az első vizsgálatok szerint a spanyol bokája eltört, az MRI pedig további információkat ad majd hétfőn.

Joan Mir a 4-es kanyarban esett el a futam első körében, és azonnal a jobb bokájához kapott. Az ezt követő vizsgálat az egészségügyi központban megerősítette a gyanút, mely szerint a Suzuki versenyzője bokatörést szenvedett.

„Elestem a 4-es kanyarban. Elment a motor hátulja, és egy highside lett a vége. Az esés nagyon rosszul is végződhetett volna. Az első vizsgálatok szerint eltört a jobb bokám.”

„Hétfőn több vizsgálaton, köztük egy MRI-n is át fogok esni, hogy ellenőrizzék a lábamban lévő szalagokat.” – mondta Mir.

A Suzuki pechszériája továbbra is folytatódik.

Mihamarabbi felépülést kívánunk a spanyol pilótának!

 

Zarco: Elszalasztottam a dobogót

0

Nem volt könnyű dolga Johann Zarcónak vasárnap a Red Bull Ringen. A Ducati versenyzőjének végül sikerült beverekednie magát az első ötbe.

Johann Zarco volt az egyik Ducati-pilóta, aki dobogóesélyes volt Spielbergben. A 6. helyről kezdte meg a futamot, de a rajt nem sikerült túl jól számára. Amikor azonban a világbajnoki második helyezett Aleix Espargaró ellen bemutatott egy manővert, nem volt szerencséje, ezért ismét visszaesett.

„Elszalasztottam a dobogót. Nagyon sajnálatos, mert egész hétvégén jól mentünk. A többiek szombat délutánra nagyot léptek előre, de nekünk egyre nehezebb lett minden.” – számolt be Zarco a futamot követően.

„A versenyen jól éreztem magam, bár a rajtot egy kicsit elszúrtam. Kulcspont volt az Aleix elleni előzési manőver, mert abban nem volt szerencsém. Nem késtem a fékezéssel, de amikor Aleix mellett voltam, Enea technikai probléma miatt kiállni kényszerült. Arra számítottam, hogy bezárja az ívet, de így majdnem összeértünk. Tudtam volna tartani a lépést Fabióval, de sajnos ki kellett engednem, így négy helyet veszítettem.”

„Aztán próbáltam gyorsan felzárkózni, de az első gumi nagyon felmelegedett. A motor sokkal jobban mozgott, és ennek következtében elkövettem néhány kisebb hibát. Várnom kellett egy kicsit, hogy a gumi lehűljön, ami jól működött, és a végén erős volt a sebességem. Jorge bukásának köszönhetően így is sikerült az első ötben végeznem.”

„Megszoktuk a pálya elrendezését. Talán azért vagyok kevésbé fáradt a verseny után, mert eggyel több fékezési pontunk van, de sokkal kisebb sebességgel. Fizikailag kevésbé megterhelő, mert már nem 300 km/h feletti sebességgel érkezel a 3-as kanyarba.” – jegyezte meg a francia az új sikánnal kapcsolatban.

 

Bagnaia: Tettem egy lépést előre

Francesco Bagnaia végig vezette az Osztrák Nagydíjat és az előnyét beosztva megszerezte a győzelmet. Egyértelműen „egy lépést tett előre”.

Francesco Bagnaia csak egyszer adta át rövid időre a vezetést csapattársának, Jack Millernek a 9-es kanyarban. „Sok időt töltöttem el az élen, és azt mondtam magamnak: ha mögötte maradok, akkor az első gumiban lévő légnyomás biztosan túlságosan megnő” – kommentálta gyors ellentámadását az olasz.

Ezt követően Bagnaia feltartóztathatatlanul haladt szezonbeli ötödik győzelme felé. Ez volt zsinórban a harmadik diadala, ami korábban Ducatival csak Casey Stonernek sikerült 2008-ban. Az egyetlen olasz, akinek ilyen szériája volt a királykategóriában, az Bagnaia mentora, Valentino Rossi.

„Meglepett, hogy így kezdtemvallotta be. „Tegnapig nem voltam ennyire versenyképes, de hatalmas munkát végeztünk. A biztonság kedvéért a lágy első gumit tettük fel. Nem hiszem, hogy ez volt a legjobb választás, mert az első kerék nagyon blokkolt. De nagyon elégedett vagyok a munkánkkal. Meg kell próbálnunk még több pontot szerezni. De ez nem lesz könnyű, mert Fabio nagyon versenyképes” – utalt Bagnaia Quartararóra, aki „belerondított” a Ducati dobogóba.

Bagnaia lemaradása a világbajnoki tabellán, amely a szezon első felében beszedett négy nullázás után 91 pontra nőtt, most 44 pont.

A Ducati tehetsége meg van győződve arról, hogy tanult a hibáiból: „Boldog vagyok, hogy kihasználtuk ezt a pillanatot arra, hogy fejlődjek – köszönöm a családomnak, a csapatomnak, a barátnőmnek és a VR46-nak. Mindannyian együtt dolgoztunk azon, hogy megtaláljuk a hibák okát, és javulást érjünk el. Az biztos, hogy még sokat kell tanulnom ahhoz, hogy elérjem az olyan versenyzők szintjét, akik a múltban a csúcson voltak. De úgy gondolom, hogy tettem egy lépést előre, és ezen az úton kell tovább haladnom.”

Spielberg – Granado duplázni tudott

0

Az újabb izgalmas MotoE futamon Granado ismét győzni tudott, így egy duplával zárta a hétvégét. A brazil így újabb 9 pontot hozott a harmadik helyen célba érő Aegerterrel szemben.

Egy kis közjátékkal indult a 7 körös futam, Xavi Forest terelték le a rajtrácsról. Bradley Smith pedig szombati esése után nem tudta vállalni az indulást a második versenyen.

Casadei fordult el elsőként egy 1-es kanyarban, a listavezető Dominique Aegerter pedig a 6. pozícióba esett vissza. Casadei rögtön a futam elején előnyt tudott kimotorozni a szombati versenyen bukó Ferrari és Granado előtt. A második körben Granado kezdte támadni Ferrarit a második helyért, miközben Aegerter még mindig csupán az ötödik pozícióban körözött. Az előzés sikerült a brazilnak, így a második helyre lépett fel. Aegerter zárkózott az előtte haladó Ponsra és Ferrarira, látszólag a kigyorsításokon problémákkal küzdött. Az első ötös boly 2 másodperces előnyt épített ki a mezőny hátsó szekciójával szemben. Pons ment el Ferrari mellett, Granado pedig Casadeit előzte meg az első helyért. Aegerternek erre reagálnia kellett, sikerült is egy helyet nyernie Ferrari előzésével. Azonban az olasz visszavette a pozíciót, a svájci viszont nem hagyta magát, így ismét ellenfele elé került.

2 körrel a leintés előtt Aegerter szélesítette ki a pályát, de vissza tudott térni Ferrari elé, azonban a dobogó távolodni látszott számára. Az utolsó kör kezdetén Casadei próbálkozott egy előzéssel a futamgyőzelemért Granadóval szemben – sikertelenül. Pons ment el végül az olasz mellett. Dominique Aegerter az utolsó szektorban szintén meg tudta előzni Casadeit, így végül felért a dobogó alsó fokára.

Misanóba 17,5 pontos előnnyel érkezik Aegerter Granadóval szemben, a brazil 14 ponttal került közelebb a hétvége során svájci riválisához.

Spielberg – MotoE 2. futam végeredménye:

1 Eric GRANADO LCR E-Team
2 Miquel PONS LCR E-Team 0.248
3 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 0.428
4 Mattia CASADEI Pons Racing 40 0.482
5 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 2.641
6 Xavi CARDELUS Avintia Esponsorama 2.769
7 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 3.082
8 Hector GARZO Tech3 E-racing 3.311
9 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 3.952
10 Jordi TORRES Pons Racing 40 4.455
11 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 5.469
12 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 5.785
13 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 6.534
14 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 7.403
15 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 7.911
Nem tudott elindulni:
Xavi FORES
Octo Pramac MotoE

Spielberg – Bagnaia első győzelmét szerezte Spielbergben

0

A Ducati egyeduralomba ugyan bele tudott piszkálni Quartararo, de a győzelmet Bagnaia szerezte meg a francia előtt, a dobogó legalsó fokára pedig Miller állhatott fel.

Felhős, de száraz időben kezdődhetett meg a királykategória futama Spielbergben. Bagnaia rajtja sikerült a legjobban, azonnal átvette a a vezetést honfitársától, Enea Bastianinitől. Joan Mir bukott rögtön a futam elején, a spanyolnak ez volt a hatodik nullázása az elmúlt kilenc futam során. Quartararónak nem sikerült előrébb lépnie a verseny kezdetén, sőt egy pozícióval hátrébb is került, legnagyobb bajnoki riválisa, Aleix Espargaró pedig a 3. körre megérkezett mögé.

Az első négyes Ducati különítmény a futam korai szakaszában meg tudott lógni a mezőnytől – Bagnaia, Bastianini, Miller, Martín sorrendben haladtak az élen. A 4. körben Miller nézett be Bastianini mellé és meg is tudta előzni a márkatársat. Az olasz nem lélegezhetett fel, azonnal megkapta Martínt is a nyakába, akivel oda-vissza előzgették egymást. A csatának köszönhetően Viñales közelítette meg őket. Az apriliás azonban hibázott, aminek következtében visszaesett a nyolcadik helyre.

A 6. körben Bastianini és Martín még mindig egymással voltak elfoglalva, aminek az lett az eredménye, hogy megérkezett Quartrararo és el is ment Bastianini mellett. Az olasz nem sokkal később valószínűleg technikai probléma miatt elhagyta a pályát és kiszállt a küzdelmekből. Eközben Gardner a 4-es kanyarban bukott.

A 7. körben Miller előzte csapattársát, de az olasz azonnal vissza tudta venni a pozíciót. A 10. körben Martín elkezdett felzárkózni a gyári Ducati duóra, folyamatosan faragott hátrányából.

A harmadik japán siker nem jött össze a nap folyamán, Nakagami bukása okán idejekorán fejezte be a versenyt. Természetesen a győzelemre reális esélye egyébként sem volt.

Jorge Martín a 11. körben megérkezett Millerre, nagyon nagy tempókülönbséggel ért oda a páros mögé.

Millernek már hátra fele kellett figyelnie, Bagnaia egy kis előnyt tudott kimotorozni. Eközben Marini és Viñales között alakult ki csata, amiből az olasz jött ki győztesen a 6. helyért.

A futam felénél Quartararo kezdett gyorsulni a 4. helyen, folyamatosan közeledett Martínra, aki viszont nem tudta átverekedni magát Milleren. Aleix Espargaró nem tudta tartani a tempót francia riválisával, lemaradt a tabellavezető mögött.

12 körrel a leintés előtt Martín hibázott, így Quartararo megörökölte tőle a 3. helyet.

Martín tempója ezután visszaesett, nem tudott visszazárkózni a franciára egy darabig. Zarco nagyon szeretett volna elmenni Viñales mellett, de igyekezete túl soknak bizonyult és kiszélesítette a pályát. Ennek ellenére percekkel később a ducatis francia és a nyakában motorozó Rins is megelőzte a spanyolt, ahogy Brad Binder is maga mögött hagyta az apriliást.

A másik Aprilia is szenvedett a fogyó abroncsok miatt a futam ezen szakaszán, Espargaróra Luca Marini érkezett meg 9 körrel a leintés előtt és meg is tudta előzni a spanyolt az 5. helyért folytatott küzdelemben. Az élen a sorrend változatlan volt, Bagnaia 1 másodperces előnyt tudott felépíteni, míg Quartararo megérkezett Millerre, majd Martínnak is sikerült visszaküzdenie magát közvetlenül mögéjük. Aleix Espargaró kálváriája folytatódott, 5 körrel a leintés előtt Zarco is odaért mögé és meg is tudta előzni. 1 körrel később Quartararo szánta rá magát az előzésre és el is tudott menni Miller mellett, akire megérkezett Martín is. A 3. helyért zajló csata Bagnaiának kedvezett, aki egy biztonságos, másodperc feletti előnnyel haladt az élen.

Az utolsó kör kezdetén Martín előzte volna Millert, de próbálkozása bukással végződött. Quartararo a futam végére meg tudta közelíteni Bagnaiát, de az olasz okosan osztotta be az előnyét és behúzta zsinórban harmadik futamgyőzelmét (ez utoljára Casey Stonernek sikerült a Ducati kötelékében 2008-ban). Quartararo és Miller a 2. és 3. helyen fejezték be a futamot. A dobogósokat követte Luca Marini a 4. pozícióban (élete legjobb királykategóriás helyezése ez és egyben a legjobb független versenyző is ő lett a futamon), míg a top10-be Zarco, Aleix Espargaró, Brad Binder, Rins, Bezzecchi és Martín fértek be.

Spielberg – MotoGP futam végeredménye: 
1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI
2 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 0.492
3 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 2.163
4 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 8.348
5 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 8.821
6 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 11.287
7 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 11.642
8 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 11.780
9 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 16.987
10 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 17.144
11 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 17.471
12 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 18.035
13 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 20.012
14 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 26.880
15 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 29.744
16 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 30.994
17 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 37.960
18 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 42.082
19 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 46.666
20 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1 kör
Nem ért célba:
Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 3 kör
Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 16 kör
Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 19 kör
Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 22 kör
Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI

Spielberg – Kettős Team Asia siker a Moto2-ben

0

A Team Asia versenyzői drámai futamot raktak össze Spielbergben. Vietti igyekezete bukásba fulladt.

Borult volt az ég a Red Bull Ring felett, amikor a Moto2-es mezőny elrajtolt. Ogura azonnal kilőtt, López meglehetősen beragadt a rajtnál, de hamar összeszedte magát és japán versenytársa után eredt.

A spanyol pilóta nem sokáig gondolkozott, a 2. körben bevágott Ogura elé, és átvette a vezetést. Az üldöző bolyban nem kisebb nevek érkeztek, mint Dixon, Acosta, Vietti és Canet. A Team Asia versenyzője nem szakadt le Lópezről, így a spanyol kisebb hibáját kihasználva újra az élre tört. Pedro Acosta megfutotta a leggyorsabb kört, és Viettivel a sarkában már Dixont szorongatták. Az olasz azonban megelégelte a dolgot, és megelőzte a frissen visszatérő tavalyi Moto3-as világbajnokot.

Ogura csapattársa egy hirtelen manőverrel átvette a második helyet Lópeztől, ami kifejezetten nem tetszett a spanyolnak. Így a két Team Asia versenyző állt a mezőny élén fél másodperc különbséggel. Chantra mögött azonban kinyílt az olló. Az üldözőboly élén Vietti állt.

Eközben a mezőny középső és hátsó szekcióiban számos versenyző feladni kényszerült a futamot: Kubo, Zaccone, Aldeguer, és a pénteki napon brillírozó Salač is bukott.

A Canet, Acosta, López, Fernández négyes vérre menő csatát vívtak Vietti mögött, aki kisebb előnyre tett szert versenytársaival szemben, megfutotta a leggyorsabb kört és 7 tizedre csökkentette hátrányát Chantrával szemben. Az olasz drámai felzárkózásba kezdett, abszolút megérkezett japán ellenfelére. A nagy igyekezetben azonban szitálni kezdett a motorja, így kicsúszott a pályáról. Pablo Nieto nem hitt a szemének. Acosta így a harmadik helyen találta magát. Vietti vissza tudott állni, de mindössze a 26. helyre.

A hátsóbb szekcióban Arbolino és Dalla Porta ütköztek. Mindketten feladni kényszerültek a versenyt.

Acosta dobogója azonban még korántsem volt bebiztosítva, mivel Canet, Dixon és Fernández szorosan a spanyol mögött motoroztak. Vietti végül begurult a bokszba, nem folytatta a versenyt.

Az élen eközben Chantra ledolgozta a hátrányát Ogurával szemben. Mögöttük közel 7 másodperces hátrányban érkeztek az üldözők, továbbra is Acosta vezetésével. 3 körrel a vége előtt a két Team Asia növendék abszolút összeér a mezőny elején.

Chantra az utolsó körben mindent egy lapra tett fel, ahogyan Dixon is Acostával szemben. A Team Asia versenyzői élre menő csatát vívtak az első helyért, de végül Ogura húzta be az osztrák futamot.

A frissen visszatérő Acosta azonban nem tudta visszaverni Dixon támadását, így a brit léphetett fel a dobogó 3. fokára.

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Ai OGURA IDEMITSU Honda KALEX
2 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda KALEX 0.173
3 Jake DIXON Zinia GASGAS Aspar KALEX 7.854
4 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 7.960
5 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 8.037
6 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 9.401
7 Alonso LOPEZ CAG Speed Up BOSCOSCURO 12.995
8 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 18.254
9 Albert ARENAS Zinia GASGAS Aspar KALEX 20.661
10 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 22.227
11 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 23.443
12 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 25.793
13 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 27.788
14 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 27.909
15 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika KALEX 28.347
16 Niccoló ANTONELLI Mooney VR46 Racing KALEX 34.611
17 Senna AGIUS Elf Marc VDS Racing KALEX 34.928
18 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 36.314
19 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 44.837
20 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 48.602
21 Rory SKINNER American Racing KALEX 48.814
22 Taiga HADA Pertamina Mandalika KALEX 59.204
Nem ért célba:
Fermín ALDEGUER CAG Speed Up BOSCOSCURO 5 kör
Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing KALEX 7 kör
Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 8 kör
Tony ARBOLINO Elf Marc VDS Racing KALEX 8 kör
Filip SALAC Gresini Racing Moto2 KALEX 15 kör
Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 19 kör
Keminth KUBO Yamaha VR46 Master KALEX 20 kör
Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 20 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing Moto2 KALEX 24 kör