back to top
2025. július 08. 05:43
Kezdőlap Blog Oldal 666

MAMS OB – világbajnoki indulóké a Hungaroring

Augusztus 19-én, pénteken rendezték a 2022-es MAMS Országos Bajnokság és Kupa (hivatalos nevén: Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Motoros Bajnoksága és Kupa) utolsó előtti, negyedik fordulóját. A helyszín ezúttal Magyarország első számú versenypályája, a Hungaroring volt. A versenyzők és csapattagok dolgát a 35 fokos hőség nehezítette, melyet csupán a szél enyhített.
E sorok szerzőjének megadatott, hogy a helyszínről nézhesse végig az eseményeket. Vegyük át, hogy mi történt a Bajnokság két géposztályában: az Open 600-ban és az Open 1000-ben. Valamennyiük számára egy szabadedzést, két időmérőt, valamint egy versenyt rendeztek.

Open 600

Ezúttal illusztris vendéggel gyarapodott az Open 600 mezőnye: benevezett ugyanis hazánk Supersport VB-indulója, Sebestyén Péter is. Az időmérők összesített eredménye alapján a rajtelsőséget azonban nem ő, hanem a listavezető Molnár Gergő szerezte meg – akinek a Yamahája ezúttal kék színekben pompázott. Sebestyén Peti a második, a rutinos Chrobák János pedig a harmadik helyről indulhattak. A második sorból a Northern Talent Cup-ban is vitézkedő Varga Tibor, valamint Kecskés Bence és Csányi Gergő várhatták a rajtlámpák kialvását. Hiányzott azonban Füleki Ádám, aki eddig a dobogó rendszeres vendége volt a géposztályban.

A verseny rég nem látott izgalmakat hozott. A mezőny öt leggyorsabb versenyzője: Molnár, Sebestyén, Chrobák, Varga és Kecskés már az első körben kezdték leszakítani magukról a többieket. A győzelemért való csatából azonban hamar kiszállt Chrobák János: ő a második kör elején elesett. Varga lendületét némileg megtörte, hogy mikor Chrobák János elesett előtte, félreváltott.

Chrobák János. Fotó: Lehotzky István

A négyfős élboly is kettészakadt: Sebestyén és Molnár a győzelemért, Kecskés és Varga a bronzéremért vívott küzdelmet.

Varga Tibor (vörösben) leelőzte Kecskés Bencét (feketében). Előttük harcol Sebestyén Peti és Molnár Gergő (fehér). Fotó: Lehotzky István

Sebestyén Peti és Molnár Gergő lényegében a teljes versenytáv (7 kör) során egy tizeden belül voltak egymáshoz képest. Mindeközben olyan éles manővereket hajtottak végre, hogy aki láthatta őket, azon aggódott, hogy mikor fogják kiütni egymást. Ez azonban nem következett be: Sebestyén Peti csupán 64 ezreddel, de legyőzte a listavezetőt, megszerezve a futamgyőzelmet.

Sebestyén Peti (056) és Molnár Gergő (48) körömrágóan izgalmas, de sportszerű csatát vívtak. Fotó: Kőházy Tamás

Varga Tibor pár kör után le tudta győzni Kecskés Bencét, és elkezdett felzárkózni a vezető kettősre. Azonban már nem maradt ideje utolérni őket a rövid versenytáv miatt, így az elsőségért való küzdelembe nem tudott beleszólni. Felzárkózása során azonban a „Szikla” becenevű tizenéves fiú az ötödik körben új pályacsúcsot állított fel! Hatszázas motorral ilyen gyorsan még senki nem repesztett körbe a mogyoródi aszfaltcsíkon.

A Hungaroring új, 600-as körrekordja: 1:51.591 (Varga Tibor – Yamaha)

Open600 dobogó. Fotó: Kőházy Tamás

Végeredmény:

1 SEBESTYÉN Péter YAMAHA 13:12.475
2 MOLNÁR Gergő GERI Racing Motorsport  YAMAHA 0.064
3 VARGA Tibor VRT Motorsport Egyesület YAMAHA 1.466
4 KECSKÉS Bence New Times Racing  YAMAHA 7.745
5 NAGY Attila Chrobák Motorsport Egyesület HONDA 38.259
6 VAKÁN Levente Pannonia-Motorsport  SUZUKI 39.988
7 ÁDÁM Róbert New Times Racing  YAMAHA 40.351
8 CSÁNYI Gergő AM39 Motorsport  TRIUMPH 40.710
9 KÁLÓCZI Ákos Pannonia-Motorsport  YAMAHA 55.838
10 OLDAL Imre YAMAHA 56.082

A teljes eredménylista itt érhető el.

Open 1000

Az ezreseknél nem túl meglepő módon az MW Performance két, Ducatival versenyző legénye volt a leggyorsabb egész nap folyamán: az időmérőn Kovács Bálint megszerezte a rajtelsőséget, mellőle pedig a címvédő és listavezető Gyutai Adrián indulhatott. Az első sort a hondás Érsek Dániel tette teljessé. A második sorból a tavalyi kupagyőztes Majsa Gergely, valamint Kovács Ferenc és Szerző Csaba rajtoltak.

A hatszázasok futamával ellentétben itt nem voltak nagy izgalmak: Kovács Bálint, Gyutai Adrián, Érsek Dániel és Majsa Gergely elléptek a mezőnytől, és a saját, külön tempójukat motorozva teljesítették a szintén hétkörös versenyt.

A futam élmenői, még az edzésen: Majsa Gergely (100), Érsek Dániel (22), Gyutai Adrián (90). Fotó: Lehotzky István

Érdemi csata igazából az ötödik helyért folyt csak: ezt Kovács Ádám, Papp Tamás és Braun Attila Brian vívták – akik ebben a sorrendben futottak be végül.

MW Performance kettős győzelem: Kovács Bálint (balról), Gyutai Adrián (jobbról), és Mohai János csapattulajdonos (középen). Fotó: Kőházy Tamás

Az Endurance VB-n legutóbb ötödik helyet szerző Kovács Bálint tehát viszonylag kényelmesen megnyerte a futamot, Gyutai Adriánnak is majdnem tíz másodpercet adva. Eközben ő is megdöntött egy rekordot: a második körben új magyar pályacsúcsot állított fel a Hungaroringen!
A Hungaroring új, magyar körrekordja: 1:49.428 (Kovács Bálint – Ducati)
Magyar versenyző még sohasem teljesített ilyen gyors kört a Hungaroringen. Ez az ideje felülmúlja a pole pozíciós idejét is (1:50.400).
Érdekesség, viszonyításképpen:
Hungaroring, abszolút körrekord versenyben: 1:48.218 (Markus Reiterberger – BMW)
Hungaroring, abszolút körrekord edzésen: 1:47.579 (Xavi Forés – Ducati)

Végeredmény:

1 KOVÁCS Bálint H-Moto Team, MW Performance DUCATI 12:54.533
2 GYUTAI Adrián MW Performance DUCATI 9.965
3 ÉRSEK Dániel HONDA 29.173
4 MAJSA Gergely Pannonia-Motorsport YAMAHA 35.869
5 KOVÁCS Ádám JAM Racing Sport  SUZUKI 49.021
6 PAPP Tamás Tomracing  YAMAHA 49.795
7 BRAUN Attila Brian SUZUKI 52.814
8 SZARKA Gábor Pannonia-Motorsport BMW 54.469
9 HIRCZI Zoltán Chrobák Motorsport Egyesület YAMAHA 54.699
10 MÁTYÁS Péter Pannonia-Motorsport  SUZUKI 56.191

A teljes eredménylista itt tekinthető meg.

Open 1000 dobógó. Fotó: Kőházy Tamás

A következő forduló

A bajnokság következő, egyben utolsó állomására szeptember 16-án kerül sor a Pannóniaringen.

Aleix Espargaró: Többre nem volt lehetőség

0

Az Aprilia pilótája, Aleix Espargaró elmondta, hogy a szezon legjobb versenyét motorozta vasárnap Spielbergben, de végül nem tudott a hatodik helynél előrébb kerülni.

A 9. rajthelyével Aleix Espargaró nem a legjobb rajtpozícióból vágott neki a vasárnapi futamnak a Red Bull Ringen, hiszen több Ducati-pilóta, és többek között a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo is jobb helyen állt. A rajt előtt azonban a spanyol nem kapcsolta be az Aprilia RS-GP rajtberendezését, így rögtön lemaradt.

„Nem tudtam bekapcsolni az ‘indítószerkezetet’. Ez már szombaton is megtörtént, ma a versenyen nagyon feldúlt voltam emiatt. A rendszer nélkül sokat veszítettem, mert az erő és az erőátvitel nem volt megfelelő.” – tisztázta Espargaró.

„Ilyesmi az egész szezonban nem történt, de ezen a hétvégén gondjaink voltak vele.”

„A lágy gumikkal álltam rajthoz, így keményen nyomtam, hogy minél több helyet behozzak az első körökben. Összességében nem volt meg a leggyorsabbak tempója. Ennek ellenére a szezon legjobb versenyét futottam, mert a 15. körig tudtam tartani a lépést Peccóval és Fabióval. Sok 1:29-es kört mentem, és minden kanyarban a határon túl voltam. Nem hibáztam, szóval nagyon büszke vagyok a futamra.”

„Sajnos aztán teljesen tönkretettem a gumit, az egyenesekben küzdöttem. Emiatt lemaradtam. Pecco és Fabio végeztek az első két helyen, de elégedett vagyok a teljesítményemmel és a körülményekkel. Többre nem volt lehetőség.”

Rins: Kicsit csalódott vagyok

0

A Suzuki versenyzője, Álex Rins számára az Osztrák Nagydíj egy Top10-es helyezéssel zárult vasárnap. Összességében azonban a spanyol jobb eredményt remélt.

A 2022-es szezon 13. MotoGP-futamán Álex Rins a tizenegyedik helyről rajtolt Spielbergben. A Suzuki versenyzője jól kezdett, de a futam során többször voltak olyan problémái, amelyek visszavetették. A 26 éves versenyző végül nyolcadik lett a 4,348 km-es stájer pályán, tizenegy másodperccel lemaradva a győztes Pecco Bagnaia mögött.

„Nagyon nehéz volt. Az a tempó, amit a versenyen diktáltunk, nem passzol az eredményhez.” – mondta Rins utólag.

„Kicsit csalódott vagyok, mert elég jól motoroztam Zarco és Aleix mögött. Azt hiszem, előrébb is végezhettem volna. Lehet, hogy ez nem lett volna elég a dobogóra, de az első öt hely valamelyikére talán. Az FP4-en kipróbáltam a kemény első gumit, de nem vált be. Ezért választottam a közepes első gumiabroncsot. Számomra ez volt a helyes döntés.”

„Ez egy olyan verseny volt, amelyet megjelöltünk a naptárban, mert tudtuk, hogy problémáink lesznek. Végül a nyolcadik helyen végeztünk, szereztünk néhány pontot a bajnokságban, és most megyünk a következő futamra.”

 

Bagnaia: Az idei egyik legkeményebb futamom volt

0

Nem volt tökéletes Francesco Bagnaia gumiválasztása az Osztrák Nagydíjon, így nagyot kellett küzdenie szezonbeli ötödik győzelméért.

Francesco Bagnaia nagy felzárkózásban van, ponthátránya mostanra már csak 44 pont Fabio Quartararóhoz képest. Győzelmi sorozata immár három futamosra nyúlt, miután övé lett a siker Spielbergben is. Ő vezetett minden egyes kör végén, de ezért nagyot kellett küzdenie. A gumiválasztása ugyanis nem volt éppen a legtökéletesebb, miután nem mérte fel tökéletesen az időjárást és a hőmérsékletet.

A biztonsági választás mellett döntöttem, a puha első gumival. Nagyon boldog vagyok, mert ez így az egyik legkeményebb futam volt idén” – idézi fel a választását Bagnaia. „Ez végül az időjárás miatt nem bizonyult a legjobbnak. Vártam volna, hogy esik némi eső, vagy visszaesik a hőmérséklet. De végül minden jól alakult. Talán a kemény jobb döntés lett volna, mert volt némi problémám az első kerekek blokkolásával. Másrészt viszont nagyon boldog vagyok, mert nagyszerű munkát végeztünk.

Jól ment a csapattárs Jack Miller is, aki dobogójának köszönhetően ötödik már összetettben. Hátránya ráadásul Zarcóhoz képest is csak két pont.

A barcelonai teszt óta minden körülmények között ott tudunk lenni az élen. Mindegy, hol vagyunk, mindegy, van-e hosszú körös büntetésünk, dobogóért tudunk harcolni. Szóval jó volt. A motor is elég jó volt ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk. Még úgy is, hogy a verseny vége felé küszködni kezdtem a balkanyarokban, ami addig az egyik erős pontom volt.

Aegerternek még meg kell küzdenie a bajnoki címért

0

Domi Aegerter 36 pontot gyűjtött a MotoE két ausztriai futamán, és 17,5 pontos előnnyel fog megérkezni az utolsó versenyhétvégére, Misanóba.

Dominique Aegerter lenyűgöző sorozatot produkált az idei szezon első tíz MotoE-világbajnoki futamán: három győzelmet aratott, négyszer szerezte meg a második helyet, valamint egy-egy harmadik, negyedik és hatodik helyet. Ennek ellenére a brazil Eric Granado két spielbergi győzelmével 17,5 pontra megközelítette őt a tabellán.

„Azt hiszem, nagyon látványos verseny volt a nézők számára” mondta a svájci versenyző. „Nagyon keményen küzdöttünk. Ma jobban sikerült a rajtunk, mint a tegnapi futamon. Az első körben azonban volt egy kis érintkezés köztem és Miquel Pons között, így egy kicsit leszakadtam az élcsoportról. Aztán egy-két kör alatt újra felzárkóztunk együtt.”

Aegerter így folytatta: „Ezután néhány előttünk lévő versenyző között nagy csaták zajlottak. Végül sikerült egy újabb dobogós helyezést elérnem. Nagyon jól éreztem magam ma a motoron. A csapat nagyszerű munkát végzett, és jobban hangolták a motort. Teljesen a határon voltam, amikor megpróbáltam az élmezőnnyel versenyezni. Ennek ellenére ez egy fontos dobogó és 16 fontos pont volt. Pozitívan kell gondolkodnunk: két hét múlva Misanóban van az utolsó két futam – és még mindig vezetem a bajnokságot.”

Ennek ellenére Aegerter, aki az elmúlt két évben a MotoE világbajnokságban a 3. és a 2. helyen végzett, még nem lehet nyugodt a pontverseny tekintetében. Ha Granado ismét mindkét futamot megnyeri Misanóban, akkor egy második és egy harmadik hely is elég lesz a svájcinak a bajnoki címhez. Ebben az esetben 14 pontot veszítene Granadóval szemben, és 3,5 pont előnye maradna.

Íme a bajnokság állása:
Poz. Versenyző Csapat Pontszám Különbség
1 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 194
2 Eric GRANADO LCR E-Team 176,5 17,5
3 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 121,5 72,5
4 Miquel PONS LCR E-Team 115 79
5 Mattia CASADEI Pons Racing 40 111 83
6 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 79,5 114,5
7 Hector GARZO Tech3 E-racing 78 116
8 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 74,5 119,5
9 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 60,5 133,5
10 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 60 134
11 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 45,5 148,5
12 Jordi TORRES Pons Racing 40 41 153
13 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 40,5 153,5
14 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 33,5 160,5
15 Andrea MANTOVANI WithU GRT RNF MotoE Team 25 169
16 Xavi CARDELUS Avintia Esponsorama 20 174
17 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 19 175
18 Lukas TULOVIC WithU GRT RNF MotoE Team 10 184
19 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE 9 185
20 Bradley SMITH WithU GRT RNF MotoE Team 8 186
21 Massimo ROCCOLI Pons Racing 40 6 188
22 Unai ORRADRE Avintia Esponsorama 1 193
23 Yeray RUIZ Avintia Esponsorama 0 194

Pol Espargaró kifakadt: Fájdalmasan nehéz verseny volt

A Repsol Honda gyári versenyzője, Pol Espargaró színvonaltalan teljesítményt nyújtott a spielbergi MotoGP-futamon, és siratja helyzetét.

Pol Espargaró számára a Red Bull Ringen rendezett MotoGP-futam újabb megpróbáltatás volt a Hondánál töltött szezonban. A spanyol a tesztpilóta Stefan Bradl mellett küzdötte fel magát, miután a verseny korai szakasza szerényen sikerült számára. Hihetetlen, de ekkor a versenyben lévő négy Honda-pilóta a 16., 17., 18. és 19. helyen állt.

„Fájdalmas, nehéz verseny volt – egy újabb” – vett egy mély levegőt Espargaró.

„Állandó problémáim voltak a tapadással, a lassítással és a fékezéssel. Az alkarom is görcsbe rándult. Lassan és rosszul motoroztam a sok probléma miatt.”

A 31 éves katalán, aki 2023-ban a Tech3 új GASGAS projektjének élére áll majd, azt is bevallotta:

„Egyszerűen mindig úgy érzem, hogy nem megyek gyorsan, és gondjaim vannak a motor irányításával, de most már előre tekintünk.”

„Most egy másik pályára megyünk, Misanóba. Megpróbálunk javítani a helyzeten, de az igazság az, hogy vannak problémáink – több, mint a többieknek. Jelenleg mindenhol gondjaink vannak, nincs olyan hely a pályán, ahol gyorsak lennénk. Ez már régóta így van.”

„Mindenki szid minket most, mert nem motorozunk jól, és hiányoznak a sikerek. Ha ehhez hozzáveszem a technikai problémákat, amikkel küszködöm, akkor ez egy kicsit zavaros pillanatnyilag. Remélem, hogy Misanóban jobb hétvégénk lesz.”

Quartararo oroszlánként küzdött

0

Fabio Quartararo a Yamaha kevésbé kedvelt pályáján egészen a második helyig verekedte előre magát. Mutatjuk mi volt a reakciója a futam után…

A MotoGP regnáló bajnoka fél másodpercre volt a győzelemtől a Red Bull Ringen, miután egy késői felzárkózást indított, amellyel megelőzte Jorge Martínt és Jack Millert.

Annak ellenére, hogy Francesco Bagnaia közelebb került hozzá a pontversenyben, Quartararo az idei év egyik legjobb versenyét hozta össze egy olyan pályán, amely mindig is keménynek bizonyult a Yamaha számára, ezzel alátámasztva Espargaró kvalifikációt követő kijelentéseit, miszerint a francia a legjobb pilóta jelenleg.

„Nem szeretem megmondani, hogy te vagy-e a legjobb versenyző, vagy nem te vagy a legjobb pilóta. Jelenleg tudom, hogy a legjobbamat nyújtom, és vannak nehézségeink.  Ezen a pályán sokkal rosszabbra számítottam, mert rövid áttételt használtunk. Az első fokozatban még tudtam Jackkel [Millerrel] maradni, de később [magasabb fokozatban] már nem. Természetesen a Ducati nagyon erős, de ez nem csak a Ducatiról szól. Lehet építeni egy tökéletes motort, de ha nincsenek meg a versenyzők, akkor az [a motor] nem lesz elől.”

„Nehéz megmondani. Úgy érzem, hogy most a legjobb szintemen vagyok, de nem akarok nagyképű lenni. Ez egy kedves bók Aleix [Espargaró] részéről.”

Quartararo „oroszlánként küzdött” az osztrák MotoGP dobogójáért. A futam elején a hatodik helyre esett vissza. A francia számára még ennél is jelentősebb volt, hogy messze lemaradt az élen álló Ducatis kvartett mögött. Egy ponton több, mint két másodperces hátrányt könyvelhetett el, Quartararo azonban nem sokkal a futam közepe után olyan felzárkózást indított, amellyel a pálya leggyorsabb versenyzőjévé vált. A verseny után Quartararo utalt arra, hogy egyre nagyobb önbizalma lett, miután képes volt megelőzni a Ducati versenyzőit.

„Nem érzem győzelemnek, mert 20 pontot szereztünk” mondta Quartararo a MotoGP.com-nak. „De az előzésre felkészülni a legnehezebb dolog számunkra. Valójában jól csináltam, különösen a Jack [Miller] elleni manővert a sikánban, valamint Enea [Bastianini] előtt.

„Jó volt, és ma egy kicsit magabiztosabbá váltam a vezetési stílusomat illetően. Két kemény verseny után jó volt visszatérni. Ma úgy küzdöttem, mint egy oroszlán.”

Marini még előrébb látja magát

0

A VR46 Ducati versenyzője, Luca Marini a negyedik helyen zárta az Osztrák GP-t. Valentino Rossi testvérének ez volt eddigi legjobb királykategóriás eredménye.

Luca Marini végül éppen csak lemaradt a dobogóról a Red Bull Ringen vasárnap, a Mooney VR46 Racing versenyzője a 4. helyen látta meg a kockás zászlót. Emellett folytatta azt a komoly szériát, miszerint mind a 31 versenyen, amelyen a MotoGP-ben indult, célba ért.

A futam után elmondta, hogy látta a hétvégét. „Ugyanolyan jó volt, mint a Sachsenringen rendezett futam, kivéve, hogy Jorge a végén bukott, és ezáltal én jobb pozícióban végeztem” – mondta Marini.

„A tempóm nagyon erős volt, a dobogóért tudtam volna harcolni. De sajnos hátulról kellett rajtolnom, ami a MotoGP-ben katasztrófa” – mondta a Ducati versenyzője. „Ha csökkenteni akarod a lemaradást a versenyen, tönkreteszed a gumikat, különösen a hátsó abroncsot. Ezért van sok probléma a futam végén.”

Marini így folytatta: „Már Silverstone-ban is próbálkoztam ezzel, de az utolsó hat körben úgy éreztem, mintha jégen mennék. Kigyorsítással nem tudsz időt nyerni, ezért a fékekkel kell kompenzálnod. De mivel mindenki későn fékez, ez nem könnyű. Ugyanolyan tempót mentem itt, mint az élcsoport, aminek nagyon örülök.”

Megkérdezték az olasztól, hogy mi a véleménye az új sikánról. „A Ducati számára rosszabb lett az előzés. Amikor ötödik vagy hatodik fokozatban vagyunk, gyorsabbak vagyunk, mint a többi versenyző. Ez az egyik erősségünk” – tisztázta.

„A 2a kanyarban nagyon nehéz előzni, de a 3-as kanyarban most már könnyebb, mert nem olyan veszélyes”mondta Marini. Korábban 320 vagy 330 km/h-val érkeztél meg szélárnyékban. Ha akkor megpróbáltál előzni, az nem volt veszélytelen. Most csak tíz méterrel később fékezhetsz harmadik sebességben az adott kanyar előtt, ha nem jön be a manőver, akkor csak egy kicsit szélesebbre mész.”

Újabb pilóta a Pedercininél: Oscar Gutierrez

0

Gutierrez a sikeres barcelonai teszt után, a Pedercini színeiben debütál a Superbike világbajnoksáon Magny-Cours-ban.

A TRP Pedercini Racing a 2022- Superbike Világbajnokság következő két fordulóján, Magny-Cours-ban és Barcelonában Oscar Gutierrezzel fog rajthoz állni. Gutierrez, aki értékes Red Bull Rookies tapasztalattal, valamint két spanyol Supersport bajnoki címmel rendelkezik 2019-ből és 2020-ból, az elmúlt szezonban a harmadik helyen végzett a spanyol Superbike bajnokság összesítésben. A tehetséges spanyol idén az ESBK egyik vezető versenyzője, és miután a Pedercini Kawasaki csapatával sikeresen teljesítette az első napot Barcelonában, néhány hét múlva Franciaországban debütál a világbajnokságon.

Lucio Pedercini csapatfőnök örömmel jelentette be Gutierrez leigazolását a barcelonai erős szereplést követően: „Nagyon örülünk Oscar Barcelonában elért fejlődésének, és annak, hogy sikerült megállapodnunk a feltételekről, hogy velünk versenyezzen Franciaországban és Spanyolországban. Rengeteg potenciál van benne, és izgatottan várjuk, hogy mit érhetünk el együtt.”

Gutierrez is izgatottan várja, hogy az olasz csapatban debütálhasson a WorldSBK versenyeken: „Jól alkalmazkodtam a Kawasakihoz, ami egy új motor számomra. A gumik is újak, és élvezem a Superbike világbajnoki mezőnyben szerzett tapasztalatokat. Alig várom már a tesztelés utolsó napját Catalunyában, majd a franciaországi versenyt és a hazai versenyemet is a TPR Team Pedercini színeiben.”

Rivola: Nem végeztünk jó munkát

0

Az Aprilia gyári csapata elrontotta a gumiválasztást az Osztrák GP-n. Aleix Espargaró nem tudott a 6. helynél előrébb kerülni. Massimo Rivola csalódott volt.

A mai napig nem sikerült top tízes eredményt elérnie az Apriliának a Red Bull Ringen, még a világbajnoki második Aleix Espargaró sem tudott egy tizenegyedik és egy tizenkettedik helynél többet elérni Stájerországban. Az Aprilia ezúttal Aleix Espargaróval a 6. helyet hozta az osztrák futamon, míg Maverick Viñales a 13. helyen végzett.

Massimo Rivola minden volt, csak nem elégedett. Aleix már 32 ponttal van lemaradva Fabio Quartararo mögött a bajnokságban, Pecco Bagnaia pedig jelentősen faragott a hártányából ismét.

„Teljesen elszúrtuk a gumiválasztást” – bosszankodott Rivola a SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozva.

„Tudtuk, hogy a lágy hátsó gumiabroncs némi kockázatot hordoz magában, de nem számítottunk arra, hogy a tapadás ennyire lecsökken. A „romlás” túl nagy volt. Ez a mi hibánk, a csapat hibája. Amit Aleix ma itt mutatott, az talán az egyik legjobb futam volt, amit valaha futott itt. A motor hátsó kereke is megpördült a célegyenesben. Szerencsénk volt, mert Aleix Jorge Martín bukásával és Enea Bastianini kiesésével két helyet javított.”

„Igaz, hogy Spielberg mindig is nehéz pálya volt az Aprilia számára, de ha nem biztosítjuk a versenyzőink számára a legjobb feltételeket a versenyhez, az csalódás. Ez azt jelenti: nem végeztünk jó munkát.”