back to top
2025. július 08. 02:07
Kezdőlap Blog Oldal 665

Minden ajtó bezárult Gardner előtt

0

Azt maga Remy Gardner is biztosnak látja, hogy 2023-ra nincs maradása a MotoGP-ben. De akkor merre tovább?

A Moto2-es vb-cím után nem éppen úgy sül el Remy Gardner szezonja, ahogy azt várták tőle – és ahogy várta valószínűleg magától is. Az újonc eddig mindössze kilenc ponttal rendelkezik, nála kevesebbet a teljes szezonos versenyzők közül csak Tech3-s csapattársa, a másik újonc, Raúl Fernández szerzett. Gardner a legutóbbi futamon, Ausztriában is mindössze huszadik lett.

Azonban míg csapattársa jó eséllyel pályázik az Apriliákra váltó RNF egyik ülésére, addig Gardner számára nem maradt túl sok választási lehetőség. Főleg úgy nem, hogy Miguel Oliveira is visszatáncolni látszik korábbi álláspontjához képest. A portugál most már akár azt is el tudja képzelni, hogy bevállalja a Tech3-s lehetőséget, főleg úgy, hogy az jövőre már GASGAS néven fut majd. Egy versenyző ráadásul már ott is megvan Pol Espargaró személyében.

De akkor mi marad Gardnernek?

Nem néz ki jól a helyzet…” – ismeri el Gardner hazája lapja, a Speedcafe kérdésére. „A MotoGP-ben úgy néz ki, jelen állás szerint semmi nincs. A KTM megint megcsinálta…

Az RNF jelenlegi pilótafelállása biztosan 100 százalékban átalakul jövőre. Andrea Dovizioso nem hogy év végéig nem versenyez, hanem San Marinóban máris visszavonul. A csapattárs Darryn Binder pedig egy Gardneréhez hasonló helyzetben van.

Gardner mellett tehát valószínűleg a dél-afrikai is távozik. „Remélhetőleg összejön valamilyen Moto2-es lehetőség, mert a MotoGP nem opció. Most a menedzseremre várok, hogy hozza elém az ajánlatokat, aztán majd kiválasztom ezek közül a legjobbat.

Sasaki: Nem adtam fel

0

Mindössze három héttel első Moto3-as győzelme után Ayumu Sasaki újabb diadallal folytatta. A győzelemhez vezető úton azonban le kellett küzdenie néhány akadályt.

Ayumu Sasaki hatodik Moto3-as szezonjában Assenben szerezte meg első győzelmét a legkisebb kategóriában. A Max Racing Team japán versenyzőjének 93 futamot kellett várnia első sikerére. Mindössze három héttel később, a Red Bull Ringen megszerezte másodikat is.

A 21 éves pilóta számára azonban rögös volt az út. A legutóbbi, brit versenyen bukott, és magával vitte a világbajnokságot vezető Sergio Garcíát. „Felelőtlen motorozásért” Sasaki ezután dupla hosszú körös büntetést kapott, amelyet a spielbergi futamon kellett letöltenie.

Sasaki a 2. rajtkockából indulva a 9-es kanyarban átvette a vezetést. A 3. körben teljesítette első hosszú körét, ami körülbelül három másodpercébe került. A Husqvarna versenyzője azonban egyik leggyorsabb versenykörét a másik után égette bele az osztrák aszfaltba, így a második hosszú kör után, a 13. körben már újra az élcsoporthoz tartozott.

„Egész hétvégén nem adtam fel, és mindig hittem az esélyemben.” – mondta a japán versenyző.

„Silverstone-ban hibáztam. A sérülés és a büntetés nem könnyítette meg a versenyzést.”

„Úgy jöttem Spielbergbe, hogy tudtam, jobbnak kell lennem mindenkinél. Egész hétvégén jól álltam a munkához, és hihetetlen tempót diktáltam. Szerencsére a versenyen nem hibáztam. Az utolsó köröm hihetetlen volt.”

 

Razgatlıoğlu nem aggódik bukása kapcsán

0

Bukott a nyári WSBK-teszten a címvédő Toprak Razgatlıoğlu, de igyekezett megnyugtatni mindenkit. Bár nagyot kapott, ez semmit nem fog befolyásolni.

Jókorát bukott a barcelonai WSBK-teszt második napján Toprak Razgatlıoğlu. Már csak fél óra volt hátra a török tervezett programjából, amikor az ötös kanyarban ledobta őt a motorja. Ez egy jókora highside-dal végződött, ám végül sérüléssel nem járt. Az ütés maga nagy volt, amit kapott, de a Pata Yamaha motorosa alapvetően nem aggódik.

Az ötös kanyarban felváltottam kettesbe, aztán jött a highside” – mondja Razgatlıoğlu a WSBK hivatalos oldalának kérdésére. „De szerencsére jól vagyok. Nagyot kapott a könyököm, de szerencsére ez nem jelent majd problémát a motorozásban. Nem tört el semmim, így ott lehetek és versenyezhetek majd Magny-Cours-ban. Egy hétig valószínűleg fenthagyom a kötést, így gyors lehet majd a gyógyulás. 2020-ban egyébként Jerezben ugyanez történt velem, csak a jobb oldalon. Aztán rá egy hétre Portimaóban már versenyeztem. Szóval nincs baj.

Egyébként maga Razgatlıoğlu volt az, aki erőltette ezt a tesztet. „Normál esetben itt sem kellett volna lennünk, én akartam mindenáron motorra ülni, mert öt hét nagyon hosszú idő. Nem volt túl sok SCX és SCQ gumink, végül csak az SCX-eket és a többi hátsó versenygumit használtuk. Van ide egy jó beállításunk, figyelembe véve azt, hogy ez a pálya egyébként mennyire nehezen megy a Yamahának. A hátsó tapadáson dolgoztunk, sikerült is javulni. Lehetne ez ráadásul még jobb, ha az SCQ-t is felraktuk volna. Nem figyeltem igazán a köridőkre. Oké, nem voltam gyors, és ez baj, de majd az is jönni fog.

Toprak Razgatlıoğlu nem kezdte túl jól a szezont, a legutóbbi hat futamból ötön viszont már őt intették le győztesként. Így jelentősen faragott hátrányából is, ami most már csak 38 pont Álvaro Bautista mögött.

Brad Binder: Nem vagyunk olyan versenyképesek, mint a többiek

0

A Red Bull KTM ásza, Brad Binder ismét erős versenyt mutatott be a MotoGP vasárnapi spielbergi futamán: a 12. rajtkockából indult, és végül egy hajszállal maradt le a 6. helyről.

Brad Binder Spielbergben mintha lekopírozta volna a korábbi futamait. A dél-afrikai a 12. rajtkockából indult a versenyen, és a 28 körös táv végén Aleix Espargaró hátsó kerekén volt. Ez azonban nem volt elég egy előzési manőverhez.

„Nem volt jó rajtom, belül voltam. Jól jöttem el, de az 1-es kanyartól a 2-es kanyarig be kellett el kellett vennem a gázt, majdnem a füvön találtam magam. Ennek következtében elvesztettem a megszerzett pozíciókat.” – jelentette ki a 2016-os Moto3-as világbajnok.

„Aztán tényleg kitartottam és a legjobbamat adtam az elejétől a végéig. Nagyon elégedett voltam azzal, ahogy a motor működött. Sajnos jelenleg nem vagyunk olyan versenyképesek, mint a többiek.”

„Öt körrel a vége előtt elég erős vibrációt éreztem az első keréken. Körről körre rosszabb lett. Hálás vagyok, hogy mégis célba értem. Tovább kell dolgoznunk mindenképp.”

Nem fogadta meg Valentino Rossi tanácsát Bagnaia

0

Bár nyert, Francesco Bagnaia utólag elismerte, ebben rengeteg munkája volt. Könnyebb lehetett volna az élete, ha nem mond ellent a mentor, Valentino Rossi tanácsának.

Francesco Bagnaia versenye alapvetően jól kezdődött a puha első gumikon, a leintéshez közeledve Quartararo, nyakában Millerrel, rendesen felzárkóztak rá. Az olasz végül nyerni tudott, előnyéből viszont mindössze nem egészen fél másodperc maradt. Nemrég arról beszélt, hogy az időjárási viszonyokat tekintve nem biztos, hogy a lágy gumi volt a legjobb döntés, miután ahhoz nem volt kellően hideg.

Pedig egyébként megkapta a jó instrukciókat – ezzel pedig nem más, mint a VR46 csapatfőnöke, a sokak számára mentorként is tevékenykedő Doktor, Valentino Rossi szolgált neki. De ő ellentmondott.

Valéval és Casey-vel is beszéltem a hétvége során” – mondja Bagnaia. „Vale egyfajta mentor számomra, mindig ellát tanácsokkal a gumiválasztást illetően. Ő mondta is, hogy ne a lágyat tegyem fel, mert hosszú nap lesz. Aztán mégis azzal mentem. Biztos meg is jegyzi majd… Casey pedig még pénteken értetett meg velem több olyan dolgot, amit kívülről, pláne az ő tapasztalatával, jobban át lehet látni. Próbáltam ezeket mind-mind hasznosítani.

Pecco Bagnaia sorozatban immár három győzelemnél tart. Voltak a szezonnak olyan pillanatai is év elején, amikor száz pont felé közelített már a hátránya, a deficit viszont most már csak 44 pont Fabio Quartararo mögött. Bagnaia jelenleg harmadik a vb-tabellán, Aleix Espargaró pedig, aki Spielbergben csak hatodik lett, már csak 12 pontra van előtte.

Oliveira: Nagyszerű volt a KTM szurkolói előtt versenyezni

0

A KTM erős MotoGP-eredményt remélt a hazai versenyén, Spielbergben. Brad Binder a Top8-ban végzett, de Miguel Oliveirának sokkal több problémája volt a 28 kör alatt.

Az már szombaton világossá vált, hogy Miguel Oliveira számára nem lesz könnyű a vasárnapi futam. A Red Bull Ringen a portugál csak a 17. rajthelyig jutott, és a verseny nagy kihívást jelentett számára.

A Red Bull KTM csapat versenyzője azonban nem adta fel, egészen a 12. helyig küzdötte fel magát. Végül 18 másodperccel lemaradva Pecco Bagnaia mögött fejezte be a futamot. A KTM számára csalódást keltő versenynap volt.

Nehéz verseny volt.” – hangsúlyozta Oliveira utólag.

„Mindent megtettem, hogy behozzak néhány pozíciót. Sajnos a hátsó gumival már nagyon korán gondok adódtak. Át kellett alakítanom a vezetési stílusomat, hogy ismét gyorsabb legyek, és megelőzzek néhány srácot. Sajnos csak ennyit tehettem.”

„Nagyon szomorú, hogy nem tudtunk harcolni az élen, de a hétvége szuper jó volt. Mindig klassz dolog a Red Bull Ringre utazni és a KTM rajongói előtt versenyezni. Boldog vagyok, hogy befejeztem a versenyt és pontot szereztem.”

„Természetesen nem vagyok elégedett, sokkal többet akarunk. Misanóban jobb eredményre törekszünk majd.”

WSBK teszt Barcelona – Rea volt a leggyorsabb

0

Ahelyett, hogy a tengerparton süttetnék a hasukat, számos Superbike világbajnoki alakulat és versenyző a barcelonai tesztet választotta a nyári szünetben. Íme a két nap összefoglalója.

Első nap

Ragyogó napsütésben, magas pályahőmérséklet mellett zajlott az első nap Barcelonában. Ennek megfelelően a versenyzők küzdöttek a tapadással. Éppen ezért az idők lassabbak voltak, mint a március végén tartott előszezoni teszten, valamint amiatt, hogy nem voltak tartalék Q abroncsok. A Pirelli egy új első gumit is vitt a tesztelésre.

Az első nap legjobb ideje Rea nevéhez fűződik

Jonathan Rea úgy döntött, hogy csak a nap második felében gurul pályára. Az elektronika, a motor és a futómű egyensúlyán dolgozva ő és csapata az egy hónap múlva esedékes itteni fordulóra és a szezon következő fordulójára, Magny-Cours-ra is készült. Pere Riba csapatfőnök kijelentette, hogy a francia fordulóra „az elektronika megértése” szerepel a napirenden. Különböző fékkomponensek is szóba kerültek, miközben Riba azt is elkotyogta, hogy már „dolgoznak 2023-ra”, bár a konkrétumokról nem beszélt részletesen. Alex Lowes annak ellenére élvezte a napot, hogy egy ponton kifogyott az üzemanyaga, dolgozott a beállításokon és rengeteg kört tett meg. A nap végére Rea egy későn futott körrel az időmérőlista élére állt, míg Lowes az ötödik lett.

Ducati és HRC

Az elejétől kezdve jó tempót ment, és sokáig az élen állt Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati). A folyamatos hosszú távú fejlődés volt a fő célja az első napra. Futómű, motor és kuplung munka volt a napirendje, bár nagy módosítások nem történtek. Az olasz javított az idején a délutáni melegebb edzésen, majd a második helyre szorult vissza. A világbajnokságot vezető Álvaro Bautista Most óta először ült újra motoron, mivel donington parki bukása után időt kellett adnia a kezének, hogy javuljon. A spanyol elmondta, hogy a keze 90%-os állapotban van jelenleg. Új elemeket tesztelhetett az új lengőkaroktól kezdve a belső alkatrészekig. Bautista tovább kereste a hátsó tapadást, miközben a Ducati Panigale V4 R gyorsulását is javítani akarta. A nap végén harmadik lett.

A Team HRC-nél Iker Lecuona a suzukai 8 órás győzelem után ismét akcióba lendült. A Honda fő frissítése a futómű merevítés, ami Camier szerint a teszt „kulcsfontosságú” pontja volt. A cél a stabilitás megteremtése és a versenyzői érzés javítása a kanyar közepén és a kanyar kijáratánál. Tesztelték a lengőkarokat is. Az „új” először Misanóban mutatkozott be, bár az eredményeiket a régebbi specifikációval való teszteléssel hasonlítják össze. Ezzel együtt Lecuona kipróbálhatta a kézi hátsó féket is, míg általában a láb hátsó féket használja. Xavi Vierge számára is megvolt a tempó. Lecuona az utolsó órában javított az idején, így összesítésben a negyedik helyen végzett, míg Vierge a hatodik lett.

YAMAHA ÉS BMW: Razgatlıoğlu , Locatelli és Redding az első haton kívülre kerültek

A Yamaha számára az egyetlen cél az volt, hogy újra lendületbe jöjjön, mivel Toprak Razgatlıoğlu Most óta nem ült motoron. A regnáló világbajnok az elsők között indult reggel, és bár a csapat rendelkezésére állt egy új első gumiabroncs a Pirellitől, nem használták az első nap folyamán. Razgatlıoğlu nem meglepő módon jó hangulatban volt, és a hetedik helyen zárta a napot, délután pedig a hátsó tapadásra és a kanyarsebességen való javításra helyezte a hangsúlyt, ami Barcelonában kritikus fontosságú. Csapattársa, Andrea Locatelli a kilencedik helyen végzett.

Scott Redding (BMW) napja a fejlesztési munka folytatásával telt, ő és a csapat tovább finomította a BMW M 1000 RR csomagot. Végül a nyolcadik helyen végzett. Jó nap volt Redding számára, annak ellenére, hogy a délutáni emelkedő hőmérséklet fokozta az amúgy is meglévő tapadáshiányt. A garázs másik oldalán Michael van der Mark visszatért. Mivel a lába 90%-os állapotban van, és a motorozás közben nem érez fájdalmat, a célja az volt, hogy először visszaszokjon a versenyzésbe, mielőtt az új lengőkarral, valamint rengeteg más elemmel foglalkozik. Mindkét versenyző a motor kanyarodásának javítását tűzte ki célul. Az első nap után van der Mark a 13. helyen állt.

A független versenyzők

A független versenyzők közül Eugene Laverty (Bonovo Action BMW) erős napot zárt, végül 1,4 másodperccel maradt el a leggyorsabb időtől a tizedik helyen. Csapattársa, Loris Baz is jelen volt, aki a 11. helyen fejezte be a tesztelés első etapját, alig lemaradva istállótársa mögött. 14. lett a TPR Team Pedercini Racing versenyzője, Oscar Gutierrez. A teszten még ott volt Leandro Mercado (MIE Racing Honda Team), Oliver Konig (Orelac Racing VerdNatura) is. Két WorldSSP-pilóta is jelen volt, Lorenzo Baldassarri és Raffaele De Rosa személyében.

Az első hat sorrendje:

1 Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’41.531s
2. Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) +0.285s
3. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +0.680s
4. Iker Lecuona (Team HRC) +0.715s
5. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.827s
6. Xavi Vierge (Team HRC) +0.850s

Második nap

A tapadás késő délelőtt és délután is rossz volt, így a leggyorsabb idők nagy része délelőtt született, és ismét Jonathan Rea végzett az élen, aki 1:40.913-as idejével az egyetlen versenyző volt, 1:40-es időt tudott elérni. A délutáni napsütés ellenére azonban gyülekeztek a viharfelhők, és alig fél órával a vége előtt leszakadt az ég, ami azt jelentette, hogy nem jöttek már javítások.

Egy kis mókázás is belefért a napba:

KAWASAKI VS HONDA: Rea vs. Lecuona az élen

Rea kipróbálta a Pirelli által hozott új első gumit, valamint különböző beállítási finomításokat, és a fékezés is szerepelt a listáján. Rea egész nap tesztelt és dolgozott a rajtokon is. Alex Lowes úgy döntött, hogy nem vesz részt a második napon, helyette Florian Marino gurult a pályára.

A Honda számára sikeres nap volt, mivel Iker Lecuona a második helyre hozta be a CBR1000RR-R-t az összesítésben, jelentősen javítva az idején a hűvösebb délelőtti edzésen. Lecuona továbbra is az új futómű merevítéssel dolgozott, valamint kipróbálta az új kézi hátsó féket. Jó formában volt, így minden bizonnyal érdemes lesz rá figyelni a barcelonai forduló előtt. Xavi Vierge szintén keményen küzdött és értékes köröket gyűjtött, miközben ő is folytatta a motor fejlesztését. Mivel egymás után tesztelt az újabb és a régebbi specifikációjú lengőkarral, Vierge a hetedik helyen végzett, bár ő volt az egyik olyan versenyző, aki nem a leglágyabb gumit használta.

Ducati: Bautista a harmadik, Rinaldi az ötödik

Miután az első napon kipróbálta a fejlesztett lengőkart, de „nem talált semmit” – sőt, a délutáni melegben egy lépést hátrébb lépett vele – Álvaro Bautista a második napra visszatért a régebbi specifikációjú lengőkarra. Az első napon az új lengőkarral egy kicsit jobbnak találta a gumik élettartamát, és a második napot a futamra való beállítással töltötte. Ugyanez volt a helyzet a garázs másik oldalán is: Michael Ruben Rinaldi az egy hónap múlva esedékes versenyhétvégére készült, miközben délután az új lengőkart is kipróbálta. A nap végére Bautista harmadik helyen végzett, míg Rinaldi az ötödik helyet szerezte meg. Mindketten gyorsabbak voltak, mint az első napon.

Razgatlıoğlu highsideja

Toprak Razgatlıoğlu az 5-ös kanyar kijáratánál szenvedett egy nagy bukást. Mivel az orvosi vizsgálat során mély sebet diagnosztizáltak a könyökén, kórházba szállították, hogy további vizsgálatokat végezzenek rajta, így a hatodik helyen zárta a tesztet.

Toprak Crash BCN Test
Fotó: World Superbike Media

Visszatért a pályára, és a rossz befejezés ellenére jó hangulatban volt. Miután szombaton talált valamit a hátsó tapadás javítására, Andrea Locatelli vasárnap is jó formában volt, végül a negyedik lett.

BMW – nem ideális pályakörülmények

A BMW a hátsó tapadási megoldások megtalálásán. Redding számára délelőtt egy szombaton kipróbált hátsó lengéscsillapító újbóli tesztelése volt napirenden, miközben a motor hátulját illetően is különböző kombinációkat kellett kipróbálnia. Délután intenzíven dolgozott az elektronikán, és Redding úgy érezte, hogy sikerült néhány lépést tenni előre. Van der Mark is kpróbálta az új lengőkart, de ahogy Redding is megerősítette szombaton, nehéz volt értékes információkat levonni a pálya körülményei miatt. Redding  javulást ért el az elektronikával, így a kilencedik helyen végzett, míg van der Mark a 11. helyen végzett.

A független versenyzők

Loris Baz új belső alkatrészekkel és egy teljesen más geometria beállítással dolgozott. Baz a vezetési stílusát is az M1000RR igényeihez igazította. Ez inkább a futam tesztje volt, mint általános fejlesztés Baz számára, aki az első napon hátfájással küszködött. Mögötte csapattársa, Eugene Laverty lett a tizedik, Leandro Mercado pedig a tizenkettedik, akinek a napját mechanikai problémák nehezítették. Oscar Gutierrez (TPR Team Pedercini Racing) 14. lett, és a következő két fordulóban is a csapattal lesz, míg Oliver Konig a 15. helyen végzett. A Supersportos Lorenzo Baldassarri több mint fél másodperccel előzte meg Raffaele De Rosát.

Az első hat sorrendje:

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’40.913
2. Iker Lecuona (Team HRC) +0.194
3. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +0.374s
4. Andrea Locatelli (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) +0.601s
5. Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) +0.708s
6. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) +0.818s

 

Íme néhány fénykép a kétnapos tesztről:

Folyamatos időmérős tempóra kényszerült Quartararo

0

Ahhoz, hogy a dobogóért harcolhasson, Fabio Quartararo a szombati tempóját kellett, hogy elővegye – minden egyes körön.

Küzdelmes Osztrák Nagydíjra számított mindenki Fabio Quartararo kapcsán. A francia az ötödik helyről vágott neki a versenynek, de nem hogy vissza nem esett, végül másodikként ért célba Francesco Bagnaia mögött. Lemaradása ráadásul a vb-rivális mögött mindössze szűk fél másodperc volt.

Bár Bagnaia feljebb zárkózott hozzá képest, Quartararo előnye a közvetlen riválishoz képest 32 pontra hízott. Ehhez viszont szédítő tempóra volt szükség az egész versenyen. Szombati tempóra. Minden egyes körben.

Az egyik legjobb versenyemnek értékelem (az Osztrák Nagydíjat)” – mondja Quartararo. „Ilyen versenyeket viszont nehéz összehozni. Folyamatosan a határon motoroztam, többször majdnem estem is. Ez pedig fizikailag nagyon fárasztó. Időmérős tempót hoztam minden egyes körben. Szóval nagyon boldog vagyok az eredményt illetően, de kemény volt.

Erre Quartararo nem is elsősorban a rajtpozíció, hanem az első körök alakulása miatt kényszerült. „A rajtom nem volt rossz, a verseny első körei viszont nem sikerültek jól. Viszont sikerült visszajönni. Még néhány kör, és összejöhetett volna egy jó csata Peccóval. Viszont a határon voltam. A kigyorsításokon és az egyenesekben pedig rengeteget vesztünk.

Quartararo az egyik nagy haszonélvezője volt annak, hogy a kettes kanyar felé bekerült a pályába egy sikán. Így ugyanis kikerült, illetve megtört egy hosszú egyenes.

Nyilván segített, mert így kettesben-hármasban-négyesben ott tudtam maradni Jackkel. Négyesben-ötösben-hatosban viszont már kellene a motorerő, ami viszont hiányzik.

A Márquez testvérek elhagyják menedzserüket?

0

Spielbergben robbant a bomba: Marc és Alex Márquez közel 20 év után azonnali hatállyal befejezheti együttműködését menedzserével, Emilio Alzamorával. Az utódja: Jaime Martínez a Red Bulltól.

Amikor a spanyol Emilio Alzamora, Marc és Alex Márquez menedzsere távol maradt az angliai nagydíjhétvégéről, koronavírus fertőzésről beszéltek. De az 1999-es 125 köbcentis világbajnok az osztrák hétvégén sem volt jelen. Az El Periódico de Catalunya szerint Alzamora mintegy 20 év után befejezi a Márquez testvérek menedzseri munkáját.

Ki veheti át a helyét?

A speedweek.com információi szerint legkésőbb az Aragóniai GP-n (szeptember 17-18.) Jaime „Jimmy” Martínez veszi át ezt a pozíciót, aki jelenleg a Red Bullnál dolgozik Madridban, mint „motorsport marketing vezető”. Korábban profi wakeboardosként szerzett magának nevet. Csütörtökön és pénteken Spielbergben járt, majd este Marc Márquezzel együtt visszarepült Spanyolországba.

Jaime Martíneznek nincs aktív motoros múltja. Így ritkán lesz a csapatok boxában, és mivel sportolói múltja miatt wakeboardos, nagy technikai titkokat sem fog tudni elárulni.

Ki Alzamora és mi vezethetett az elváláshoz?

Emilio Alzamora neve több dolog miatt is ismert lehet. 1999-ben a 125 cm3-es kategória világbajnoka volt, 17 éve pedig a Márquez testvéreket képviseli menedzserként.

Alzamora, Márquezék és a Honda Racing Corporation kapcsolata azonban érezhetően szenvedett az elmúlt két évben. A 2020. július 19-i első felkarcsonttörés után nézeteltérések voltak a visszatéréssel kapcsolatban, amit Alzamora később a misanói nagydíjon nyilvánosságra hozott. Alzamora nem csak Alex Márquezt tette Moto3-as világbajnokká saját Estrella Galicia Honda csapatában, de korábban 2011-ben és 2012-ben Marc Márquez is a csapatában versenyzett a Moto2-es kategóriában.

Ezeken felül Alzamora évekig vezette a Monlau Repsol iskolát, amely a legmagasabb szinten képzett fiatal szerelőket és mérnököket a motoros- és autósport csapatok számára. Az egykori diákok közül több mint százan dolgoznak ma a legmagasabb szinten a MotoGP világbajnokságban vagy a Forma-1-ben.

Alex Márquez 2023-ban a Gresini Ducatinál, Marc pedig a Repsol-Hondánál versenyez. Hogy valóban Alzamora nélkül? Ezt a hivatalos bejelentés után mondhatjuk ki egyértelműen.

Vierge folytatja a HRC-vel 2023-ban

0

Újabb gyári alakulat létszáma vált hivatalosan is teljessé a Superbike világbajnoki mezőnyében. Bejelentették, hogy a Moto2-ből érkező Xavi Vierge marad a Honda gyári csapatánál 2023-ban is.

Xavi Vierge WSBK második szezonját is a Honda színeiben fogja teljesíteni 2023-ban. A csapat felállása így nem változik az ideihez képest, a versenyzőpárost jövőre is Iker Lecuona és Vierge alkotják majd. A két versenyző a sok változás ellenére is bizonyítani tudott az idei szezonban, sorra jönnek az élmezőnyhöz közeli eredmények tőlük.

Vierge-t a szezon első két fordulójában két törött borda gyötörte. Ezt a sérülést március végén gyűjtötte be, amikor Barcelonában a tesztelésen elszenvedett egy highside-ot. Estorilban először került a legjobb négy közé, amikor az első futam utolsó körében megelőzte csapattársát. Misanóban a Superpole futamon a dobogóért folytatott küzdelem után ismét negyedik lett. Két nehéz futam következett számára ismételten sérülés miatt a Donington Parkban és Mostban. A problémák ellenére Vierge magabiztosan vág neki a szezon második felének, most, hogy a jövője biztosítva van.

A 2023-as szerződéséről Vierge így nyilatkozott: „A szezon kezdete óta úgy gondolom, hogy nagyon jól működtünk együtt! Erősek vagyunk, és az idei év néhány futamán megmutattuk, hogy megvan a sebességünk. Persze nem értük el azokat az eredményeket, amiket szerettünk volna, de harcolunk érte, és úgy gondolom, hogy ez a legjobb megoldás, ha együtt folytatjuk. Az eredmények meg fognak érkezni, szóval nagyon örülök a folytatásnak! Az év második felében olyan pályákra érkezünk, amelyeket ismerek, mint például Barcelona és Portimao – ahol Álvaro Bautista tavaly jó eredményeket ért el. Szóval remélhetőleg közelebb kerülünk ezekhez a pozíciókhoz, és megpróbálunk majd harcolni ezekért és még több helyezésért.”

Leon Camier csapatfőnök is osztozott az izgalomban, mondván: „Xavi idén szuper jól motorozott, és őszintén szólva nem volt szerencséje néhány sérüléssel, de a teljesítménye, a munkamorálja és a gyorsasága abszolút megvolt. Nagyon versenyképes volt, úgyhogy most egy olyan időszakra van szüksége, amikor nincsenek sérülései. Szerintem ott lesz a negyedik-hatodik helyért folytatott harcban, ahol egy jó hétvégén jelenleg is állunk.

„A folytonosság nagyon jó, és ez egy stabil platformot biztosít a japán mérnökök számára is, hiszen Xavi és Iker iránya nagyon hasonló. Ha új embert ültetnénk a motorra, akkor újra kellene kezdenünk, duplán ellenőrizni a meglévő elemeket stb, míg most azzal az alappal folytatjuk, amit már ismerünk vele és azzal az iránnyal, amit elkezdtünk és ez gyorsabbá teszi a fejlesztést.”