back to top
2025. július 07. 22:01
Kezdőlap Blog Oldal 664

Ogura: Tudtam, hogy Chantra meg fogja próbálni

0

A Honda Team Asia első kettős sikerét ünnepelte a Moto2-es géposztályban a Red Bull Ringen rendezett versenyen. Az azonban, hogy győzelmével átvette a világbajnoki vezetést, Ai Ogura számára csak mellékes volt.

Szombaton Ai Ogura, az Idemitsu Honda Team Asia versenyzője megszerezte pályafutása második pole pozícióját a Moto2-es kategóriában a Red Bull Ringen. Csapattársa, Somkiat Chantra szintén jó rajtpozícióból vágott neki a 4,348 km-es pályán zajló 25 körös versenynek, az 5. rajthelyet szerezte meg.

Mindkét Kalex-pilóta a mezőny élére állt, amit a végéig nem is adtak fel. Az utolsó körben Chantra megpróbálta támadni Ogurát, de végül nem sikerült felülkerekednie csapattársán.

„A maximumot nyújtottam, és nagyon örülök a második helynek.” – sugárzott a 23 éves thaiföldi.

„Próbáltam utolérni Ogurát, de valahányszor közel kerültem, mindig hibáztam. Az utolsó körben megpróbáltam megelőzni őt, de széles ívet választottam, ami miatt újra utolért.” – fejtette ki Chantra. Számára ez volt a negyedik dobogós helyezése a szezonban, amivel feljött a 9. helyre a világbajnoki tabellán.

Ai Ogura eközben Jerez után második Moto2-es győzelmét ünnepelhette, összességében pedig a hatodik dobogós helyezését a szezonban.

„Nem volt könnyű verseny. Bár szinte végig én vezettem, figyelnem kellett Somkiatra, aki hátulról nyomást gyakorolt rám. A junior világbajnokság óta ismerjük egymást, így tudtam, hogy az utolsó körben megpróbál majd támadni.”

„A világbajnoki vezetés megszerzése szép dolog, de a győzelem fontosabb számomra.” – nyilatkozta a futam győztese, Ogura.

Álex Márquez: Nem vagyok elégedett az eredménnyel

0

Míg az LCR Honda versenyzője, Álex Márquez legalább két bajnoki pontot szerzett, addig Taka Nakagami számára a kavicságyban ért véget az Osztrák Nagydíj. A Honda versenyzői egyre kétségbeesettebbek.

Míg az osztrák futam a Repsol Honda csapat számára pontszerzés nélkül ért véget, addig az LCR Honda versenyzője, Álex Márquez legalább két világbajnoki pontot mentett a 14. helyével. A 26 éves spanyol a szombati Q1-ben történt korai bukása után a 25. helyről rajtolt. Már az első körben a 17. helyre küzdötte fel magát, végül pedig a 14. helyen ért célba.

„Hosszú verseny volt. Nem volt könnyű hátulról indulni, de jól sikerült a rajt. Ezután megpróbáltam tartani az edzéseken tapasztalt tempót, se többet, se kevesebbet. A munkánkkal elégedettek lehetünk, de az eredménnyel nem.” – jegyezte meg Márquez.

Csapattársa, Nakagami jelenleg két hellyel Márquez előtt a 16. helyen áll a világbajnoki tabellán. Nehéz elhinni, hogy bár a 13 nagydíjból eddig csak hatot teljesített, Marc Márquez még mindig a Honda legjobb versenyzője 60 ponttal a 15. helyen áll.

Viñales: Reméltem, hogy elered az eső

0

Maverick Viñales egyre jobb és jobb az Apriliával. Az osztrák hétvégén a spanyol egyenesen a Q2-be jutott. Egy erős kezdés után azonban egy stratégiai hiba meghiúsított egy újabb jó eredményt.

Assenben Maverick Viñales első dobogós helyezését ünnepelhette az Aprilia színeiben, legutóbb pedig Silverstone-ban egy hajszálon múlott, hogy a második helyen végzett. Spielbergben a spanyol ezt a tendenciát akarta folytatni. A Red Bull Ring nem tartozik az Aprilia versenyzőinek kedvenc pályái közé. Ennek ellenére Aleix Espargaró és Maverick Viñales is bejutott az első 10-be a kvalifikáción Ausztriában.

Viñales a múltban gyakran küszködött a versenyek elején, de ezúttal a 27 éves versenyző a 7. helyről rajtolhatott. Az első kört az ötödik helyen fejezte be, és üldözte az élen haladókat.

„Nagyon jól éreztem magam az első körökben. Megelőztem néhány versenyzőt, és utolértem az élcsoportot.” – erősítette meg Viñales.

„Öt kör után viszont tönkrement a gumi. Ez megnehezítette a motor fékezését és a kanyarodást. Rosszul választottunk a hátsó gumit illetően, tanulnunk kell ebből a hibából.”

„A lágy hátsó gumi helyett a közepest kellett volna választanunk. Megfizettünk az árát. Ennek ellenére sok pozitív következtetést tudtam levonni a hétvégéből, különösen a fékezési fázis területén. Amikor észrevettem, hogy fogynak a gumik, reménykedtem az esőben. Ötödik voltam, és közel voltam az élmezőnyhöz. Kicsit csalódottak voltunk, mert erős versenyt teljesíthettünk volna.”

 

MXGP: 5. vb-címével a zsebben sem lazsált Tim Gajser

Matematikailag is biztosan világbajnok volt már Tim Gajser a motokrossz-vb utolsó előtti helyszínére érkezve. Franciaországban sem engedett ki.

A 2022-es motokrossz-világbajnokság a jelenkor egyik legjobbja, Tim Gajser diadalmenetéről szólt. A szezon első tizenhat hétvégéjéből nyolcon is ő lett a forduló összetett győztese a királykategóriában, vagyis az MXGP-ben, ezzel egész évben toronymagas favoritja volt az újabb győzelemnek. Finnországban a hétvége Glenn Coldenhoffról szólt, és Gajser „mindössze” egy hatodik és egy hetedik hellyel is jelentkezett. Ez is elég volt viszont ahhoz, hogy matematikailag is bebiztosítsa karrierje ötödik világbajnoki címét.

A franciaországi Charente-Maritime-be érkezve tehát Gajser már teljes nyugalomban érkezhetett, ez azonban nem csapott át könnyelműségbe, sőt, a legkevésbé sem látszott a teljesítményén.

Az első holeshot Jeremy Seeweré lett, őt Romain Febvre, majd Gajser, Ivo Monticelli és Maxime Renaux követték. Gajser a negyedik körben feljebb jött egy pozíciót, így Seewer után eredhetett. Megelőznie már nem sikerült a svájcit, de így is második hellyel kezdett. A dobogóra végül még a szezon nagy részét kihagyó Febvre ért oda – idén negyedszer.

A második verseny Jorge Prado vezetésével kezdődött, akit Febvre, Renaux és Seewer követett. Gajser ezt a versenyt csak a hetedik helyről kezdhette, de fokozatosan feljebb tudott zárkózni, majd már Seewer mögött tűnt fel. A mezőny elejéből végül Febvre eltűnt és csak ötödik lett. A mezőny elején eközben Prado, Renaux és Seewer szolgáltatták az izgalmakat, mögöttük tűnt fel a világbajnok, aki a 10. körben először Renaux-t vadászta le. Nem volt még vége a diadalmenetének, ugyanis az utolsó körben Seewer és Prado is áldozatául esett.

Gajser így nem csak a második futamot nyerte meg, hanem a francia hétvége összetett győztese is ő lett. Előnye így a török szezonzáró előtt tekintélyes, 106 pontos Seewer előtt, aki szintén kényelmes távolságban van a tabella második helyén. A 3. Prado és a 4. Coldenhoff között négy pont van.

A végeredmények

Első verseny:

# Versenyző Motor Idő/Kül.
1 Jeremy Seewer Yamaha 35:29.204
2 Tim Gajser Honda +0.983
3 Romain Febvre Kawasaki +30.870
4 Jorge Prado GASGAS +32.416
5 Maxime Renaux Yamaha +33.885
6 Glenn Coldenhoff Yamaha +1:00.331
7 Mitchell Evans Honda +1:01.846
8 Calvin Vlaanderen Yamaha +1:02.717
9 Alberto Forato GASGAS +1:08.419
10 Brent Van Doninck Yamaha +1:13.670

 

Második verseny:

# Versenyző Motor Idő/Kül.
1 Tim Gajser Honda 35:33.882
2 Jorge Prado GASGAS +0.953
3 Jeremy Seewer Yamaha +1.991
4 Maxime Renaux Yamaha +11.598
5 Romain Febvre Kawasaki +19.761
6 Pauls Jonass Husqvarna +27.624
7 Calvin Vlaanderen Yamaha +30.715
8 Glenn Coldenhoff Yamaha +34.169
9 Rubén Fernández Honda +44.855
10 Alberto Forato GASGAS +49.032

A bajnokság állása

# Versenyző Motor Pontszám
1 Tim Gajser Honda 721
2 Jeremy Seewer Yamaha 615
3 Jorge Prado GASGAS 557
4 Glenn Coldenhoff Yamaha 553
5 Maxime Renaux Yamaha 540
6 Brian Bogers Husqvarna 406
7 Rubén Fernández Honda 380
8 Calvin Vlaanderen Yamaha 379
9 Pauls Jonass Husqvarna 350
10 Mitchell Evans Honda 296

Dovizioso: Nem félek és nem vagyok boldogtalan

0

Andrea Dovizioso a 15. helyen végzett a spielbergi futamon, de valójában még ennél is többre lett volna képes elmondása szerint. Közeledik azonban az utolsó nagydíj az olasz számára.

Az olasz a 19. helyre kvalifikálta magát a vasárnapi futamra a Red Bull Ringen. Jól rajtolt, de a dolgok ezt követően nem a tervek szerint alakultak a 36 éves versenyző számára, aki szeptember elején Misanóban versenyez majd utolsó nagydíján.

„Mindig nehéz hátulról indulni. Akkor meglepően jól ment, mert a rajtnál és az első két kanyarban szereztem néhány pozíciót. A sikán közepén kívül voltam, néhány versenyzőnek egyenesbe kellett hoznia a motorját, így engem is lelassítottak, és alacsony sebességgel kellett folytatnom. A hajtűkanyarban mindenki megelőzött.” – kezdte Dovizioso.

„Ezután Bradl mögött voltam. Túl későn fékeztem, de nem akartam nekiütközni, így az 1-es kanyarban széles ívre kényszerültem. Aztán Fernández mögött voltam. Hat-hét körbe telt, mire megelőztem, mert alig volt tapadásom vagy kigyorsításom az előzéshez. Mögötte nagyon lassú voltam.”

„Később már a saját tempómat tudtam motorozni, ami tényleg nem volt rossz. Aztán utolértem a két Hondát, és 1:30-as időkre voltam képes, de ha valaki mögött vagy, öt kör alatt tizenkét másodpercet veszítesz. A verseny számomra ezután véget ért. Onnantól már csak arról szólt, hogy következetes legyek, mint Silverstone-ban.”

A Ducatival Dovizioso háromszor is győzni tudott Spielbergben. Mi a nagy különbség a Yamaha és az akkori Ducati között?

„Még ha lassú is voltam a Ducatival, akkor is el tudtam készíteni egy előzési manővert. Jelenleg csak akkor vagyok gyors, ha egyedül motorozok. Egy másik versenyző mögött nagyon nehéz. Csak akkor tudok előzni, ha valaki tényleg lassabb nálam. Ugyanilyen tempóval nem tudok előzni.”

„Pol például szintén elvesztette a bizalmát a motorban. Olyan, mint én. Nem tudom kihasználni a versenygép jó tulajdonságait, így a rossz dolgok nagy gondot okoznak.”

Most az utolsó futam következik a 24-szeres GP-győztes számára. Hogy érzi magát az olasz?

„Nem félek és nem vagyok boldogtalan. Örülök, hogy Misanóban fejezhetem be a pályafutásomat a családom és a barátaim körében. Ezt akartam.”

 

Fernando Alonso is jó ötletnek tartja a sprintfutamokat

0

Korábban beszámoltunk arról, hogy a kétszeres Forma-1 világbajnok, Fernando Alonso kilátogatott Spielbergbe. Ha már ott volt, elmondta a véleményét.

Fernando Alonso az Aprilia garázsában tűnt fel szombaton Spielbergben, vasárnap pedig a rajtrácson is lencsevégre kapták a nyári szünetét töltő spanyol világbajnokot. Ha már ott volt, el is kapták a szervezők egy rövid interjúra! Mutatjuk mit gondol a MotoGp-ről.

Mindig jó egy legendát látni egy másik sportból. Régóta figyeled a MotoGP-t? – kérdezte tőle a riporter.

„Minden spanyol nagyon fiatal korától kezdve nézi a MotoGP-t. Nagyon népszerű Spanyolországban és figyelemmel kísérjük a nagyszerű bajnokainkat – a korábbiakat és az jelenlegieket  is. Ezért vagyok itt, nagyon élvezem, még mindig szabadságon vagyok. Jövő héten visszatérünk a pályára, de szurkolok a spanyol versenyzőknek és általánosságban mindenkinek.”

Ezután azt kérték tőle, hogy meséljen Massimo Rivolához fűződő kapcsolatáról. Köztudott, hogy nagyon régóta ismerik és tisztelik egymást.

Fernando Alonso, CryptoDATA Motorrad Grand Prix von Österreich
Fernando Alonso Carmelo Ezpeletával és Jorge Viegas-szal a rajtrácson Fotó: MotoGP Media

„Massimo és én olyanok vagyunk, mintha testvérek lennénk. Nagy régóta ismerjük egymást, együtt kezdtünk a Minardinál 2001-ben, úgyhogy 21 éve dolgozunk együtt a motorsportban. Ahogy mondod, elképesztő amit az Aprilia véghezvitt az elmúlt másfél évben. Mindannyian nagyon büszkék vagyunk Massimora és az Apriliára.”

A 2023-ban bevezetésre kerülő sprintversenyekről is elmondta véleményét. “Szerintem ez egy nagyon jó ötlet. Mozgalmasabbá fogja tenni már a szombati napot. Szóval mindannyian a TV előtt fogunk ülni már szombaton, nem csak vasárnap. Ez egy keverék lesz, az eredmények nem lesznek hatással a vasárnapi pozícióra. Így a versenyzők kockáztathatnak egy kicsit, tudván, hogy nem ez adja a főfutamon a rajtsorrendet. Én azt gondolom ez egy nagyon jó ötlet, de minden amit Carmelo [Ezpeleta] és a MotoGP csinál egy jó tapasztalat a többi kategóriának is. Ez is egy lesz azok körül.”

Alonso és a MotoGP

Alonso számára nem teljesen ismeretlen a MotoGp versenygép, hiszen a spanyol 2015-ben és 2016-ban Motegiben egy RC213V MotoGP gépre is felülhetett a Honda hagyományos évzáró rendezvényén. Az iránymutatást akkor honfitársa, Marc Márquez adta.

Pasini szabadkártyával indul San Marinóban

0

Mattia Pasini egyike azoknak a versenyzőknek, akiket nem tudnek elengedni. Az olasz ismét visszatér a Moto2-es géposztályba, hogy részt vegyen hazai versenyén Misanóban. Ez lesz a 241. nagydíja.

Mattia Pasini idén már egyszer okozott meglepetést. Az olasz, aki 2004-ben debütált a gyorsaságimotoros-világbajnokságban, a GASGAS Aspar csapat szabadkártyájával érkezett az Olasz Nagydíjra Mugellóba, és a kvalifikáción az ötödik helyet szerezte meg. Ezt megelőzően másfél éve nem járt a GP-paddockban.

A versenyt a 15. helyen fejezte be, amiért így is egy világbajnoki pontot szerzett. A 37 éves versenyző pályafutása során már 240 futamot teljesített a világbajnokságban, a 125cc, 250cc, MotoGP és Moto2-es géposztályokban. A szeptember elején megrendezésre kerülő San Marinó-i Nagydíjon ismét Jorge Martínez csapatát erősíti majd az olasz pilóta.

„Nagyon boldog vagyok, hogy Misanóban is rajthoz állhatok az Inde GASGAS Aspar csapattal, miután már az Olasz Nagydíjon is részt vettem.” – lelkendezett Pasini a héten. „Elmondhatjuk, hogy jól tudunk teljesíteni, és közben jól is szórakozunk.”

„Boldoggá tesz a hazai nagydíjamon való versenyzés. Remélem, a jó teljesítmény magával vonja majd a versenyképességet is a rajttól kezdve a futam végééig. Szeretnék köszönetet mondani Jorge Martínez ‘Aspar’-nak, Gino Borsoinak és az egész csapatnak ezért a lehetőségért.”

 

Bezzecchi óriási felzárkózást produkált Spielbergben

0

Marcho Bezzecchi elrontott időmérője után a 20. helyről kezdte a versenyt, de nagy felzárkózása után a 9. pozícióban intette le a kockás zászló Spielbergben.

Az osztrák versenyen a Mooney VR46 csapat mindkét versenyzője az első 10-ben végzett. A MotoGP újonca, Marco Bezzecchi is fel tudott zárkózni, újabb pontszerzésével csupán egy ponttal van csapattársa, Luca Marini mögött a világbajnoki tabellán.

„Ez egy nagyszerű verseny volt, jó felzárkózással” – összegezte futamát Marco Bezzecchi, aki 20. helyről vágott neki a futamnak. 28 kör alatt felküzdötte magát a kilencedik helyre, és ezzel hét világbajnoki pontot gyűjtött.

„A rajtom a legjobb volt eddigi MotoGP-karrierem során, de a többi versenyző is jól indult. Ezen még mindenképpen dolgoznom kell”elemezte az olasz. „Ezután sok versenyzőt megelőztem, és a tempóm nagyon jó volt.”

„A végén a lágy hátsó gumi egy kicsit visszaesett, de nem volt vele túl sok problémám. A kemény első gumit választottuk, ennek nagyon örültem. A sok kemény fékezés miatt szükségünk volt az első abroncs stabilitására.”

A Ducati versenyzője pozitívan nyilatkozott az új sikánról, még ha a versenyen nem is tudta kihasználni: „Sok versenyzőt megelőztem, de senkit sem a sikánban. Van ott elég hely, hogy megpróbálkozz, de soha nem volt rá lehetőségem. Mégis, szeretem a sikánt, növeli a pálya biztonságát.”

Az kategória legjobb újoncaként mindössze egy ponttal van lemaradva csapattársa, Luca Marini mögött az összesített tabellán, akinek még nem sikerült dobogóra állnia.

Kovács Bálint: újabb futamgyőzelem és új magyar pályarekord a Hungaroringen

A H-Moto Team 20 éves versenyzője lassan legyőzhetetlenné válik a Ducatija nyergében. Az elmúlt héten Kovács Bálint ezúttal a Hungaroringen állt rajthoz a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulójában, és amellett, hogy megnyerte az Open 1000-es kategóriát, megfutotta a leggyorsabb kört – 1:49.428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon.

Úgy tűnik, igencsak hamar megbarátkozott új motorjával Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótájaként immár a második versenyét teljesítette az MW Performance gárdájának Ducatijával. A H-Moto Team 20 éves versenyzőjének ugyanis az Alpok Adria Bajnokság mellett a magyar bajnokság futamaira biztosít motort az idén elsősorban az EWC-re koncentráló Bálint számára.

Fotó: Izsó Krisztián

A fiatal motoros pár teszt és egy, a Slovakiaringen megnyert bajnoki futam után már úgy érkezett meg a Hungaroringre, hogy ő volt az Open 1000-es kategória legfőbb esélyese. Főleg úgy, hogy a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa IV. fordulója előtt sikerült tesztelnie a mogyoródi aszfaltcsíkon. Ennek következtében sikerült olyan jól beállítani a Ducatit, hogy a pole pozíció megszerzését követően nemcsak megnyerte a királykategória bajnoki futamát, de megfutotta a magyar motoros által valaha elért leggyorsabb kört is: a Bálint nevéhez fűződő új magyar körrekord így immár 1:49.428. Nem egy véletlenül összejött körről van szó, ugyanis a H-Moto Team versenyzője a futam hét köréből háromszor is képes volt áttörni az 1:50-es álomhatárt.

Fotó: Izsó Krisztián

„A verseny előtti teszt nagyon fontos volt, hiszen a Ducatival még nem mentem a Hungaroringen. Sikerült alaposan előre lépnünk a beállítások terén, így a bajnoki futam előtti edzéseken már csak a finomhangoláson volt a hangsúly. Mivel egészen jó idővel sikerült a pole-t megszereznem, így az időmérőn használt beállításokkal álltam rajthoz a futamon, mert tudtam, hogy itt nem forgalomban, hanem a saját tempómban motorozhatok majd. Egy jó rajt után, végig tökéletesen működött a Ducati, így meglett a magyar csúcs, ráadásul három, egymást követő körben is átléptem az addigi álomhatárt. Egy dolog miatt lehetnék elégedetlen, hogy az abszolút pályarekordot, az 1.48:2-es köridőt nem sikerült megjavítanom. Ám amíg most a hazai bajnokság egynapos viadalokból áll, addig a fentebb említett időt egy háromnapos IDM hétvégén érték el. Nagyon jól érzem magam a Ducatin, remélem, a hétvégi grobniki Alpok Adria viadalon is képes leszek hasonló eredményre” – fogalmazott Bálint.

Az Alpok Adria 5. fordulóját augusztus 26-28. között rendezik a grobniki pályán.

Bradl: Jelenleg mély gödörben van a Honda

0

Stefan Bradl az Osztrák Nagydíjon is szenvedett a Repsol Hondával. Dicsérte Álex Márquezt a kockázatvállalási hajlandóságáért, de már 2023-ra gondol.

Stefan Bradl ismét nem szerzett pontot Spielbergben, 28 kör alatt 37,9 másodpercet veszített a győztes Pecco Bagnaiával szemben. A bajor azonban nem járt túl rosszul a Honda mezőnyében, hiszen csapattársa, Pol Espargaró mindössze hét másodperccel érkezett meg előtte, és nem végzett a 16. helynél előrébb. Legjobb Honda-pilóta: Alex Márquez volt a 14. helyen, Takaaki Nakagami pedig bukott.

„A verseny úgy ment, ahogy vártam.” – kezdte Stefan Bradl.

„A rajtom nem volt optimális, sok problémám volt, a kuplung túlságosan csúszott, ez egész hétvégén gondot okozott. Az első kört a 18. helyen zártam. Hátul a lágy, elöl pedig a közepes gumi volt, ezt a helyzetet akartam egy kicsit kihasználni a korai szakaszon. Ez kifizetődött.”

„Azt hiszem, Álex Márquez ma a maximumnál többet hozott ki a motorból. Sokat kockáztatott, és két ponttal jutalmazták. Pol és én többé-kevésbé próbáltunk értékelhető eredményt elérni. A végén sokat kellett gazdálkodnom a gumikkal, hogy a végéig kibírják. Az üzemanyag-felhasználásra is figyelnem kellett.”

„Az új sikán szerintem jó megoldás. Ez a módosítás változatosabbá, és mindenekelőtt biztonságosabbá tette a pályát. Ez nem kérdés.”

„Jelenleg mély gödörben vagyunk a Hondánál. Tudtuk, hogy ezen a pályán nehéz dolgunk lesz. Remélem, hogy Misanóban legalább egy kicsit jobban mennek majd a dolgok. Ott a hangsúlyt az ezt követő kétnapos tesztre helyezzük. Általában a jövőbe tekintünk, hogy előre tudjunk lépni.”