back to top
2025. július 04. 19:49
Kezdőlap Blog Oldal 67

Magyar siker született az idei első S1GP-hétvégén, a vb-n tarolt a címvédő

0

A spanyolországi Albaidában megrendezett S1GP Supermoto-világbajnokság szezonnyitóján Bereczki Dávid kiemelkedő teljesítményt nyújtott az SM Junior Európa-bajnokság mezőnyében: mindkét futamon a második helyen végzett, így az összetett pontversenyben is ezüstérmes pozícióban áll. A felnőtt világbajnoki mezőnyt Marc Reiner Schmidt (Team Undici) uralta, aki három futamból hármat nyert, de magyar szempontból az ifjú Bereczki teljesítménye jelent igazán különleges eredményt.

A 2025-ös idény új kvalifikációs formátummal indult: az időmérőket Q1, Q2 és Superpole szakaszokra osztották, amelyek egyre szűkebb mezőnyt eredményeztek, végül három versenyző küzdhetett meg a rajtelsőségért. A legizgalmasabb pillanatokat a Superpole hozta, ahol az osztrák Lukas Höllbacher mindössze két ezredmásodperccel múlta felül Marc Reiner Schmidtet (Team Undici), ezzel elhódítva a pole pozíciót.

A felnőtt világbajnokság első futamát Schmidt a második rajthelyről indulva nyerte meg. Már a negyedik körben megelőzte Höllbachert, majd elszakadt az üldözőktől és magabiztos győzelmet aratott. Ezután a FastRace és a SuperFinal futamokat is ő nyerte, így hibátlan hétvégét zárva vezeti a pontversenyt. Höllbacher minden versenyen dobogóra állt, de nem tudta megállítani a címvédőt. A spanyol Julen Avila Cortes szintén kiegyensúlyozottan teljesített, és többször is befért az első háromba.

Az SM Junior Európa-bajnokságban Bereczki Dávid neve jelentette az igazi meglepetést és magyar sikert. Már a szabadedzésen is az élmezőnyben motorozott, az időmérőn a negyedik legjobb időt érte el. Az első juniorfutamon kiváló rajttal tört az élre, majd stabil és gyors körökkel második helyen ért célba az ukrán Yevsevii Kovalov mögött. A második futam hasonló forgatókönyv szerint zajlott: Bereczki ismét a mezőny elejében haladt, és bár Kovalov ezúttal is elérhetetlen volt, a magyar versenyző magabiztosan tartotta a második helyet, megelőzve a román és német ellenfeleket.

Bereczki különösen az off-road szakaszokon nyújtott meggyőző teljesítményt, technikás és koncentrált motorozása pedig kiemelte őt a mezőnyből. Két második helyével 44 pontot gyűjtött, így a SM Junior kategória összetett második helyét foglalja el – ami rendkívüli eredmény nemzetközi mezőnyben, különösen egy szezonkezdeten.

A magyar szurkolóknak pedig van miért várni a folytatást: július 12–13-án a világbajnoki mezőny Magyarországra érkezik, a Visontán található Black Star Speedway ad majd otthont az S1GP egyik futamának. Ez lesz az első alkalom, hogy hazai közönség előtt szerepelhet a világszínvonalú supermoto-mezőny – köztük több magyar versenyző is.

Az S1GP Magyar Nagydíjra folyamatosan fogynak a belépőjegyek az S1GP.hu oldalon, valamint az Eventim hálózatában. A paddock belépők korlátozott számban kaphatók.

Összetett eredmények – Albaida

S1GP (felnőtt világbajnokság):

  1. Marc Reiner Schmidt (GER, TM – Team Undici) – 82 pont
  2. Lukas Hollbacher (AUT, KTM – Schruf Racing) – 70 pont
  3. Julen Avila Cortes (ESP, KTM MTR) – 61 pont
  4. Ferran Cardus (ESP, Honda) – 54 pont
  5. Elia Sammartin (ITA, Honda) – 48 pont

S1GP Rookie (újonc kategória):

  1. Francisco Gomez Requena (ESP, GasGas) – 68 pont
  2. Gabin Pernat (FRA, TM) – 68 pont
  3. Jan Ulman (CZE, TM) – 63 pont

S2 kategória:

  1. Melvin Viola (FRA, Honda) – 69 pont
  2. Adrien Sarda (FRA, Honda) – 67 pont
  3. Noah Champagne (BEL, TM) – 58 pont

SM Junior:

  1. Yevsevii Kovalov (UKR, Husqvarna) – 50 pont
  2. Bereczki Dávid (HUN, Husqvarna) – 44 pont
  3. Mark Luca Iovita (ROU, Husqvarna) – 38 pont

Bagnaia olyat tett, amire több mint hét éve nem volt példa – de vajon kitarthat a lendülete?

0

Francesco Bagnaia pálfordulásával és különleges győzelmével zárult az Amerikai Nagydíj, amivel a háromszoros világbajnok illusztris társaságba került. De vajon ez csak egy egyszeri alkalom volt? Vagy végérvényesen magára talált az olasz? A nyilatkozatok azt mutatják, hogy inkább az utóbbi forgatókönyv valósulhat meg, már-már kérés szintjén is.

Eseménydús Amerikai Nagydíjon van túl a MotoGP mezőnye. Mint ismeretes, a főverseny derekán Marc Márquez az élről bukott, aminek következtében végül esélye sem maradt a pontszerzésre. Miután versenytársai sorra hagyták le a spanyolt, végül kiállt a bokszba, és feladni kényszerült a viadalt. Elsősége csapattársa, Francesco Bagnaia ölébe hullott, aki ezt már nem is engedte ki a kezei közül, és nemcsak hogy idén először tudott diadalmaskodni, de a vasárnapi volt élete első királykategóriás győzelme is a COTÁ-n.

Marc Márquez az élről bukott, Bagnaia idei első győzelmét aratta a fejetlenül induló austini főfutamon

Hovatovább, a 28 éves versenyző egy elképesztő sorozatot is megszakított, ugyanis a 2017-es valenciai futam óta a vasárnapi Amerikai Nagydíj volt az első olyan verseny, amelyet Marc Márquez aktuális csapattársa tudott megnyerni. A fent említett viadalon Dani Pedrosát intette le először a kockás zászló. Ezáltal Bagnaia vált a második olyan MotoGP-versenyzővé, aki elmondhatja magáról, hogy a hatszoros királykategóriás világbajnok csapattársaként volt képes behúzni egy elsőséget.

Pedig az olasz austini versenyhétvégéje egyáltalán nem indult fényesen, már ha pusztán az eredményeket vizsgáljuk. Bár a tendenciájához képest erős szabadedzéssel kezdett (hatodik hely), viszont az edzésen az utolsó Q2-es továbbjutó helyet csípte el. Az időmérő sem sikerült túl jól, mivel mindössze a hatodik leggyorsabb kört futotta, és mindkét VR46-os versenyzőtől, valamint Pedro Acostától is kikapott.

A sprintversenyre aztán mintha kicserélték volna. Zseniális rajtot vett, néhány pillanat erejéig a vezetést is átvette, és az első kört végigcsatázta a két Márquezzel. Végül a már Thaiföldön és Argentínában is látható mintázat az amerikai sprintre is beteljesült, harmadik lett. Egy nappal később pedig önerőből tudta megelőzni Álex Márquezt, így Marc esése teljesen kapóra jött neki. Bagnaia ezzel a győzelmével ismét nyitottabbá tette a világbajnokságot, ugyanis a hátránya tizenegy pontra olvadt csapattársához képest, de a jelenleg listavezető Gresini-versenyző is csak tizenkét egységre található tőle.

Bagnaia szerint a sprint volt az idei legjobb versenye, Marc Márquez „b*zdmegje” megnevettette

„Nagyon boldog vagyok, de egyáltalán nem volt könnyű. A tesztektől fogva keményen dolgoztunk, hogy megtaláljuk, mi hiányzik. Futamról futamra fejlődtünk, szombaton is tettünk egy nagy lépést előre, és most is. Csak a legjobb megoldást szerettem volna megtalálni a körülményekhez képest, mivel Marc nagyon keményen nyomta, agresszíven használta a rázóköveket, és azok csúszósabbak voltak, mint szombaton. Próbáltam minél óvatosabb lenni. Amikor láttam, hogy elesett, mindent ugyanúgy csináltam, hogy növeljem a távolságot Álexhez képest” – nyilatkozta az olasz a TNT Sportsnak.

Bagnaia szerint a Katari Nagydíj egy újabb fejezet lesz a számára. Úgy véli, Marc Márquez nagyon gyors lesz, és készen áll arra, hogy mindent megnyerjen. Úgy gondolja, hogy a loszaíli pálya feküdni fog a vezetési stílusának, úgyhogy megpróbálnak ugyanennyire versenyképesek maradni, mint ezen a futamon.

Bagnaiának „nem maradt hangja”, Álex Márquez kaszinóban érezte magát, Di Giannantonio sört kért

Tardozzi: Bagnaiának úgy kell csatáznia Márquezzel a győzelemért, ahogy tud

Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere még a szombati napot követően nyilatkozott a DAZN-nak: „Azt hiszem, ma a harmadik kört követően megváltozott mentálisan. Úgy gondolom, most a motor nem tökéletes a számára, de legalább már hisz benne. Véleményem szerint holnap többet fogunk látni Peccótól. Beszélgettünk arról, hogy hatodikként indul. Azt mondta, hogy nagyon fontos lesz, hogy jó rajtot vegyen. Fantasztikus startja volt, és utána az első körben végig harcolt Marckal és Álexszel. Azt hiszem, Pecco visszatért!”

És Bagnaia megérkezett: „Elmondhatatlanul boldogok vagyunk Pecco miatt, hogy ismét megtalálta a tempóját. Magabiztosan utazhatunk Dohába, hogy megszerezzük a [szezon] első kettős győzelmét!” – ezt már a főfutamot követően mondta Tardozzi a TNT Sportsnak, majd kiemelte, szerinte a kétszeres királykategória-világbajnok a magabiztossága miatt tudott győzni.

Bagnaia visszakozott, elismerte, hogy rosszul fejezte ki magát egy fontos kérdésben

De mit jelent ez a győzelem Bagnaiának? „A következő versenytől  harcolnia kell Álexszel – természetesen jár neki a taps, hiszen megérdemelten vezeti a ponttáblázatot – és úgy kell csatáznia Marckal a győzelemért, ahogyan tud” – fejezte be Tardozzi.

Természetesen az még nyitott kérdés, hogy hosszabb távon is megmarad-e Bagnaia amerikai lendülete. E felvetésre minden bizonnyal az elkövetkezendő fordulók választ fognak adni, hiszen a Katari Nagydíjat követően Európába költözik a MotoGP, és  egészen szeptember végéig el sem megy onnan.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Martín: Attól féltem, hogy talán sohasem ülhetek motorra

0

Jorge Martín beszélt jelenlegi állapotáról, valamint őszintén vallott második sérüléséről, és az azt követő megpróbáltatásokról. Jelenleg még bizonytalan, hogy ott lehet-e a Katari Nagydíj rajtrácsán.

A 2025-ös MotoGP-szezon az 1-es rajtszámú motor nélkül indult el. Jorge Martín még a malajziai teszt legelső napján bukott egy hatalmasat, aminek következtében ki kellett hagynia az előszezon további szakaszát. Bár úgy nézett ki, a szezonnyitóra fel fog épülni, de ismét megsérült, és ki kellett hagynia az idény első három fordulóját. Azt pedig, hogy Katarban ott lesz-e a rajtrácson, még homály fedi. A spanyol mindenesetre már ott volt Austinban, ahol a gyári Aprilia garázsából kémlelhette a versenyhétvége alakulását.

Meglepetés: Martín már Austinban visszatér a MotoGP paddockjába

„Nagyon jó, hogy itt lehetek. Persze, nagyon nehéz kívülről követni az eseményeket. Jól halad a felépülésem, de ez számomra kifejezetten lassú, az orvosok részéről pedig gyors. Optimista vagyok, lehet, hogy Katart megpróbáljuk, de meglátjuk. Az biztos, hogy egy nagy és csúnya balesetről beszélünk. Sokkal rosszabbul alakult, mint ahogyan előzetesen kinézett” – nyilatkozta Martín a MotoGP.com-nak.

A spanyol második balesetéről is részletesen beszámolt a The Race portálnak: „Volt egy nagyon gyors highside-om. Egy kanyarból négyes fokozattal gyorsítottam ki. Természetesen nem MotoGP-géppel, hanem egy supermotóval, amely már most is [magas szinten] szerepel. Már egyenesben voltam, amikor érintettem a rázókövet, de azon kívül nem tudom, hogy [megnyaltam-e] a felfestést vagy valamit. Borzasztóan nagy bukás volt. Utána ismét eltörtem a lábamat, a lábamban négy [másik] csontot, és a kezemben három újabbat.”

„Azt hittem, soha többé nem leszek ugyanaz” – új műfajba vágott bele Jorge Martín (videó)

Martín arról is őszintén mesélt, hogy bár az első balesete szintén furcsa volt, és azt is három csontja bánta, mégsem érintette meg mentálisan, mivel hét-nyolc nappal később már ismét motoron ült. Viszont a második után már jóval súlyosabbá vált a helyzet. Elárulta, hogy a bal karja soha nem volt még olyan állapotban, mivel két hétig egyáltalán nem tudta mozgatni.

„Nagyon nehéz volt ezt mentálisan kezelni. Attól féltem, hogy talán sohasem ülhetek motorra, mert kilátástalan helyzetben voltam. Aztán két-három héttel később már elkezdtem látni a fényt az alagút végén. Tudom, hogy hosszú távon ez már nem fog problémát jelenteni. Most még biztosan nem érzem magam a legjobban, szóval meglátjuk, hogy amikor motorra ülök, milyen lesz” – folytatta.

Martín bevallotta, nem mosott hajat Rossi érintése után, és megkönnyezte a Ducati döntését

A 27 éves versenyző kifejtette, hogy bár sérült kezét már tudja mozgatni, de még nem érheti terhelés. Beszámolt arról is, hogy az orsócsontja (ez az alkar egyik nagyobb csontja) három darabra tört. Azt sem tudja eldönteni, hogy az orsó- vagy a sajkacsont törése a rosszabb, de abban biztos, hogy mindkettő fontos szerepet foglal el a tekintetben, hogy terhelhetővé váljon az ember keze. Szerinte egy versenyző életében az a legrosszabb, ha ezen csontokkal történik valami. Annak viszont örül, hogy hogyan áll a felépüléssel.

De vajon ott lesz a Katari Nagydíj rajtrácsán? „Az orvosok Barcelonában ismét felmérik a fizikai állapotomat, hogy pontosan megismerjük, hogyan áll a csontok összeforrása. Utána döntünk, mert akkor sem mehetsz ki a pályára, ha már jobban érzed magad, de a csontok nem gyógyultak be.” A vizsgálatokra minden bizonnyal ezen a héten kerül sor.

A Katari Nagydíjat április 11. és 13. között rendezik meg.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Rea úgy dolgozik, „mint egy állat”, de kétséges az asseni indulása

0

Bár motorra nem ült, de ott volt a csapat mellett Jonathan Rea a Superbike-világbajnokság portimãói fordulója alatt. A brit beszélt felépülésének jelenlegi állapotáról, valamint hosszasan taglalta asseni esélyeit.  

Hasonlóan a MotoGP-hez, a Superbike-világbajnokságnak is nélkülöznie kell az egyik legnagyobb alakját sérülés miatt. Mint ismeretes, Jonathan Rea még az utolsó, Phillip Island-i teszten szenvedett el egy óriási bukást, melynek következtében több helyen eltört a bal lába, miután a motor is ráesett. A brit versenyzőt meg is műtötték, és elkezdte a rehabilitációját. A sérülés miatt Rea sem az ausztráliai nyitófordulóban, sem a múlt hétvégén Portimãóban nem ülhetett motorra, utóbbi versenyen Jason O’Halloran pótolta.

Megnevezte Rea helyettesének helyettesét a Yamaha a portimãói fordulóra

„Nagyon jól halad a felépülésem – kezdte Rea a WorldSBK.com-nak. – Múlt héten nagy lépést tettem, hogy visszanyerjem a fizikai kondíciómat, és a mentális állapotom is javult. Jó helyzetben vagyok most. Azt tudom mondani, hogy a sérülésemhez képest, amely jóval súlyosabb volt, mint amire előzetesen számítottunk, előrébb tartunk a tervezettnél. Remek úton haladok a munkával itthon.”

„Minden, amit tehetünk, jelenleg annyi, hogy keményen dolgozunk. Jövő héten beszélni fogunk a tanácsadómmal és az orvosi csapattal otthon, hogy megismerjük a következő lépéseket, és akkor meglátjuk, mikor térhetek vissza a versenyzéshez” – tette hozzá a 38 éves versenyző.

Rea: Nagyon nehéz volt csak nézni a versenyeket

De vajon ott lesz Rea a soron következő, asseni forduló rajtrácsán? „Nem zártam ki teljesen, de ez valószínűleg szembemegy az orvosi ajánlásokkal. Ez egy elég komoly sérülés, idő kell a gyógyuláshoz. Assen túl korán van. Jövő héten megejtjük ezt a beszélgetést. Csak hétről hétre gondolkozunk. Még nem szabad terhelnem a lábam, csak a mankóimra tudok támaszkodni. Ez azt jelenti, hogy gyalogolnom kell, illetve funkcionális [edzést] kell végeznem. Nem szabad kockáztatnom, amikor visszatérek a versenypályára.”

A hatszoros Superbike-világbajnok elárulta, a fentiek szerint halad előre, de úgy dolgozik, „mint egy állat”, hogy a lehető legjobb formába kerüljön, amikor motorra ül, mert már nagyon hiányzik neki. Minden napot úgy fog fel, mint egy munkanapot. Bízik benne, hogy amint lehet, visszatér.

Hasonlóan Jorge Martín austini akciójához, Rea is csapatával tartott a Superbike-vb portimãói fordulójában. Támogatása egyáltalán nem jött rosszul a gyári Yamahának, hiszen csapattársa, Andrea Locatelli remek hétvégét zárt. A szombati, első futamon a harmadik, a Superpole versenyen az ötödik, míg a vasárnapi, második viadalon a negyedik helyen intette le a kockás zászló. Helyettese, O’Halloran szombaton a tizenhetedik pozíciót csípte el, a Superpole-on huszadik lett, míg a vasárnapi húsz kört baleset miatt nem tudta befejezni.

Így áll a Superbike-vb-tabella a portimãói forduló után

Így csapódott falba a biztonsági autó az austini futam kaotikus felvezetésén (videó)

0

Az Amerikai Nagydíj előtt a biztonsági autó is balesetet szenvedett, ám az esetről nem láthattunk hivatalos anyagokat. Egy néző azonban megörökítette az esést, így egy amatőr felvételen megtekinthető a bukás.

Nem túlzás azt állítani, hogy egyhamar nem lehet elfelejteni az Amerikai Nagydíj „előjátékát”. Persze hetek, hónapok múlva Marc Márquez és csapatának utolsó pillanatos akciója lesz a fő csapásirány, viszont a szürrealitás már jóval korábban megkezdődött. Mint arról mi is beszámoltunk, a kivezető körök alatt Fabio Quartararo dobta el motorját, valamint a biztonsági autó is balesetet szenvedett.

Kivezető körön bukó Quartararo, futóverseny a rajtrácson – káosz a MotoGP rajtprocedúráján (videó)

Utóbbi incidensről azonban hivatalos felvételeket nem mutattak, csupán a szóbeszédre lehetett hagyatkozni. Ez viszont megtörni látszik, hiszen elkezdett terjedni egy nézői felvétel arról, hogy pontosan mi lett a biztonsági autóval. A baleset a 14-es és a 15-ös kanyar magasságában történt. Az autó durván túlkormányzottá vált, és elkezdett csúszni, ami első ránézésre akár szándékosnak is tűnhetett. Ez a fajta „drift” a 15-ös féktávjáig tartott, ahol a sofőr teljesen elvesztette uralmát az autó felett. A G90 M5 végül egyenesbe állt, és frontálisan nekiütközött a szalagkorlátnak.

Szemtanúk azt is hozzátették, hogy a BMW 2024-ben bemutatott konstrukcióját a vezető valószínűleg kétkerék-meghajtású módban használta. A pálya a kivezető körök ideje alatt még meglehetősen nedves volt, a gumik viszont túl hidegek. Ez a kombináció pedig tökéletesen megágyazhatott egy esetleges katasztrófának. Arról is beszámoltak, hogy az autó önerőből hagyta el a baleset helyszínét, és később a 14-es kanyar sportbírói posztján parkolt. Néhány szurkoló szerint az anyagi kár is jelentős, már ami a látható sérüléseket illeti.

Pedig erre a konstrukcióra tavalyi bemutatójakor még úgy hivatkoztak, mint a valaha volt legerősebb biztonsági autóra. Motorháztetője alatt V8-as villanymotor dübörög, amely egy úgynevezett M TwinPower Turbo technológiával is meg van támogatva. Ezek összessége miatt akár a 727 lóerőt is elérheti a gépszörny! Nyolcfokozatos sebességváltó is dolgozik benne, valamint összkerék-meghajtású.

Marc Márquez az élről bukott, Bagnaia idei első győzelmét aratta a fejetlenül induló austini főfutamon

Sylvia Neubauer, a fogyasztókért, a márkáért és az értékesítésért felelős alelnök a leleplezésen úgy fogalmazott, hogy a BMW M Hybrid V8, valamint a BMW M5 közötti kapcsolat tökéletesen beleillik a BMW M filozófiájába. Azaz a versenypályán született, de az utcákra készült.

Nem ez volt az első eset, hogy a németek bármilyen formában találkoztak volna a korláttal. 2017-ben, a Spanyol Nagydíjon történt hasonló incidens, akkor is az egyik kivezető körön történt a bukás. A gyorsaságimotoros-világbajnokság biztonsági és orvosi autóját pedig 1999 óta szolgáltatják.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

 

„Amikor három perc lesz hátra, indulunk” – így diskurált Marc Márquez és csapata a káosz előtt

0

Új felvételek láttak napvilágot az Amerikai Nagydíj rajtját megelőző káoszról, ugyanis a főszereplők perspektívájából is megvizsgálhatjuk az esetet. A videón keresztül megtudjuk, hogy pontosan hogyan egyeztette le csapatával Marc Márquez az utolsó pillanatos akcióját.

Nem mindennapi jelenetek játszódtak le az Amerikai Nagydíj előtti percekben. Mint ismeretes, a közvetítés alatt már elkezdődött a főcím, majd azt hirtelen félbeszakították, és minden kamera Marc Márquezre fókuszált, miközben futott vissza a bokszutcába. Versenytársai követték őt, és egy pillanat alatt kiürült a teljes célegyenes. A káosz miatt a versenyigazgatóság félbe is szakította a rajtprocedúrát. A spanyol azóta beismerte, hogy szándékosan idézte elő a fejetlenséget, valamint a versenyigazgató, Mike Webb is elmagyarázta a történteket.

Marc Márquez direkt idézte elő a rajt előtti káoszt, amely úgy is bejött neki, hogy valójában tévedett

A rajt előtti pillanatok viszont egy új szegmensből is meg lettek örökítve: a főszereplők szemszögéből. A MotoGP hétfőn publikált egy videót, melynek segítségével tökéletesen rekonstruálható, hogy mi vezetett odáig, hogy Márquez az utolsó pillanatban elhagyja a rajtrácsot és Ducatiját. A teljes felvétel itt tekinthető meg, alább pedig jöjjön egy kivonat.

Vizes vagy száraz motor?

„Ez a motor [a rajtrácson lévő – a szerk.] vizes beállításokon kell hogy legyen. Ha nem esik teljesen, nem baj. A másikra [a tartalékmotorra – a szerk.] pedig tegyetek száraz gumikat!” – kéri Márquez a csapatot.

„Tehát ez a motor esős, a másik száraz. Cseréljétek ki azt szárazra!” – tolmácsolja a kérést Marco Rigamonti, Márquez versenymérnöke.

Mi a helyzet a riválisokkal?

„Pecco [Bagnaia] esős beállításokon van?” – kérdezi Márquez a versenymérnökét.

„Igen.”

„És Álex [Márquez]?”

„Nem tudom.”

A szabályok tisztázása

„Riga. Mindenkinek a második motoron kell dolgoznia. Ha elmegyek innen, és a bokszból indulok el, akkor utolsóként startolok, ugye?” – elmélkedik Márquez.

„Igen” – szúrja közbe Rigamonti.

„Hosszú körös büntetés nélkül.”

„Igen, utolsóként rajtolsz.”

„De anélkül…”

„Igen – erősítette meg Rigamonti, majd hozzátette, nem tudja, hogyan működik a folyamat. Végül Davide Tardozzihoz, a gyári Ducati csapatmenedzseréhez fordult. – Davide, ha ő most a bokszból szeretne rajtolni, a száraz [beállítású] motorral…”

„Akkor kapni fog egy áthajtásost” – vágta rá Tardozzi.

„Nem, anélkül, hogy ezzel a motorral belépne. Onnan [a bokszból] indulna, és ezt itt hagyná” – magyarázta Rigamonti.

„Jól van, rendben. Elindulok utolsóként, és ennyi” – zárta rövidre a vitát Márquez.

„Ha ő innen elindul…” – folytatta a versenymérnök.

„Akkor az olyan lesz, mintha nem követted volna a normál rajtprocedúrát” – magyarázta a 32 éves versenyző.

„Utolsónak rajtol. Vagy megcsinálja a bemelegítő kört ezzel a motorral, és utána bemegy a bokszba, és onnan elstartol” – vázolja az újabb ötletet Rigamonti.

„Menjetek, ellenőrizzétek a tartalékmotort!” – kéri Márquez.

Az első helyről eleső Marc Márquez elárulta, miért hibázott, és óva intett a szélsőséges ítélkezéstől

A végső terv

„Ha ez valóban így van, amikor három perc lesz hátra, indulunk. Amikor három perc lesz hátra, a szerelők visszamennek a bokszba, és én [is] jövök. Mondjátok nekem, ha készen áll a motor – készíti fel stábját a hatszoros MotoGP-világbajnok, majd később még egy utasítást ad versenymérnökének. – Ne mondj [senkinek] semmit!”

A megvalósítás

Márquez már készülődik az utolsó pillanatokra, amikor kapja a jó hírt mérnökétől: „Készen van a motor.”

„Akkor menjen minden a terv szerint” – adja ki Márquez.

„Flag to flag?”

„Nem. Amikor három perc marad, indulok.”

A videó ezen része végül azzal zárul, amit már az élő képeken is láthattunk. Márquez fut, utána a mezőny nagy része. A többi pedig – ahogyan mondani szokás – már történelem…

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Három főfutamból másodszor bukott, de Acosta humorral reagált az újabb hibára

0

Pedro Acosta egy ismert spanyol nyelvű mémmel nyugtázta, hogy az Amerikai Nagydíj főfutamán ismét bukott. A 20 esztendős pilóta szerint a KTM elvesztette azt a tulajdonságát, amely tavaly kifejezetten az erősségének számított.

A tavalyi rendkívül ígéretes bemutatkozás után az idei szezon finoman szólva sem úgy alakul Pedro Acosta számára, ahogyan azt eltervezte. Azok után, hogy a Thai Nagydíj főfutamán bukott, míg Termasban csak nyolcadik lett vasárnap, az Amerikai Nagydíj ismét rémálomszerű véget ért a szempontjából, hiszen megint elesett.

Marc Márquez az élről bukott, Bagnaia idei első győzelmét aratta a fejetlenül induló austini főfutamon

A gyári KTM motorosa ugyanakkor igyekezett humorosan reagálni a történtekre, legalábbis ami a közösségi médiát illeti. A 20 esztendős pilóta látszólag egy képernyőfotót osztott meg, amely azonban egy spanyol nyelvű mémre utal. Mindez egy kérdésből és egy válaszból áll: „Hogy vagy?” – hangzik a kérdés, mire a felelet: „Rémesen, köszönöm!” Persze ez nem jelenti azt, hogy Acosta kiugrana a bőrből örömében, épp ellenkezőleg.

Nem normális, hogy ilyen problémáink vannak – nyilatkozta. – Nem normális, hogy tizenegy kanyar után ugyanazok a gondjaink, mint tíz kört követően. Az eleje blokkol, nem tudom megállítani és befordítani a motort. Tavaly ez volt az egyetlen erősségünk, amelyet most elvesztettünk. A tavalyi motorral mentem, de az előző évben jól tudtam kezelni a guminyomás megemelkedését.”

Acosta a rajt előtti káoszra is kitért. Mint ismert, a MotoGP főcímét meg kellett szakítani, ugyanis többen is berohantak a bokszutcába, hogy száraz pályára alkalmas motorral induljanak el. Bár ezt összesen csak tízen tették meg, és ebben az esetben még pont nem lett volna kötelező megszakítani a rajtprocedúrát, a versenyirányítás biztonsági okokra hivatkozva mégis megtette. A láncreakciót Marc Márquez indította el, Acosta pedig elhatározta, hogy bármit is csinál honfitársa, ő követni fogja.

Marc a legtapasztaltabb az ilyen helyzetekben – fogalmazott az ötszörös királykategóriás dobogós. – Ő mestere az ilyesminek. Már akkor meglepődtem, amikor megláttam, hogy Márquez a motor mellett áll, miközben a rajtra készültünk. Amikor pedig láttam, hogy elindul, követtem őt. Amikor Marc a bokszba rohant, már levették a gumimelegítőket.”

Acosta három forduló alatt mindössze 16 pontot szerzett, amivel a tabella tizenharmadik helyén áll, holtversenyben a hivatalosan előtte lévő Enea Bastianinivel, illetve a mögötte tanyázó Fabio Quartararóval. A KTM ugyan a hétvégén megelőzte az Apriliát, de ez csak a sprintnek volt köszönhető. A mattighofenieknek rövid távon Dani Pedrosa misanói privát tesztje, valamint a négy hét múlva esedékes jerezi kollektív teszt adhat reményt a javulásra.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Szőke nyerte az endurokrossz-ob pannonhalmi főfutamát az embert próbáló körülmények között

0

Az eső jelentősen megnehezítette a mezőny dolgát a magyar endurokrossz-bajnokság második, pannonhalmi fordulóján, melynek legrangosabb versenyét Szőke Márk nyerte. Liszka Roland és Tádics Dániel eközben Portugáliában, az Eb első hétvégéjén vitézkedtek, előbbi szombaton és vasárnap is nyert.

Szombaton rendezték a TRP Hungary által szponzorált magyar endurokrossz-bajnokság második fordulóját Pannonhalmán. Bár a szervezők kiváló munkát végeztek, és mindent megtettek annak érdekében, hogy a pályát a lehető legjobb állapotba hozzák, a csütörtök óta jelen lévő eső mindenkinek megnehezítette a dolgát. Ennek következtében szinte minden versenyző teljesen sárosan, ugyanakkor mosollyal az arcán szállt le a motorjától, és a körülményekhez képest rengeteg néző látogatott ki a helyszínre. A P1race.hu-nak Kiss Tibor versenyigazgató számolt be az eseményekről.

A program fél 9-kor kezdődött az Ifi 50-es és 65-ös mezőny számára, amely nem használta a pálya egészét. Előbbiben négyen vettek részt, közülük Henzer Péter és Elinának volt nehezebb dolga, hiszen nekik nem tankolni kellett, hanem motort cserélni, hiszen olyan elektromos géppel álltak rajthoz, amely nem bírta ki a félórás távot. A győzelmet végül Veres Ádám szerezte meg, míg a 65-ösöknél Nagy Olivér egyedül szerepelt, így övé lett a 25 pont.

Endurokrossz-ob 2025, Pannonhalma
Fotó: Motopixi/Hajba – Iharos Mónika

A Hobby, vagyis linenc nélküli kategória résztvevői még rövidebb pályán mérkőztek meg egymással. Összesen tizennyolcan voltak, és mivel a 30 perces felvezető körrel együtt körülbelül 70 percen át kellett motorozni, sokan feladták. Összesen tizenegyen értek célba, ebből hatan teljesítették mind a négy kört, közülük Györgyfi András volt a legjobb, aki egyedüliként ment végig 40 perc alatt.

Endurokrossz-ob 2025, Pannonhalma
Fotó: Motopixi/Hajba – Iharos Mónika

Ezután jött a harmadosztály mindhárom kategóriájának, valamint az Elektro és a Szperveterán pilótáinak futama. Az elektromos motort használó versenyzőknél tanultak az előző, szanki fordulóból, ahol a mély sárban egyik gép sem bírta ki, így a futamidőt 1 óráról 40 percre csökkentették. Ennek köszönhetően mind a négy be tudták fejezni a viadalt, a győztes Henzer Péter lett.

Endurokrossz-ob 2025, Pannonhalma
Fotó: Motopixi/Hajba – Iharos Mónika

Ezen a futamon egyébként már a pálya teljes területét használták, ami a körülmények miatt többek dolgát is megnehezítette, például akadt, akit ki kellett szedni az árokból. A legtöbben ugyanakkor be tudták fejezni a versenyt. Az E1-ben Németh Szilárd, az E2-ben Gyürü Roland, az E3-ban Czelter Dániel, míg a Szuperveteránban Nagy Péter diadalmaskodott.

A szokásokkal ellentétben ezt a futamot az Ifi 85 és a Lady kategória képviselőinek összecsapása követte, mivel az előző viadal résztvevői közül sokan a főszámban is indultak, a szervezők pedig biztosították nekik a pihenési lehetőséget. A rajt előtt jött egy nagyobb zuhé, ezért az erdei szakaszt kihagyták. A versenyzők mindegyike helytállt, annyi különbséggel, hogy a 85-ösök mezőnyének második fele csak a túlélésre játszott, az első fele viszont nagyon is használta az ugratókat, és kifejezetten nagy csaták alakultak ki. A hölgyek bő 20 percig tartó küzdelmét Szövérfi Szandra, a 85-ösök versenyét ifj. Vágó Norbert nyerte, utóbbi kevesebb mint 40 perc alatt teljesítette a hét kört.

Endurokrossz-ob 2025, Pannonhalma
Fotó: Motopixi/Hajba – Iharos Mónika

A főfutam, vagyis a PRO1, a PRO2, a Veterán, az Expert 1, az Expert 2, a Kadét, valamint a Páros kategóriát felvonultató viadal kezdése az eső miatt valamennyit csúszott. A legjobbak közül ezúttal hiányzott az első fordulót óriási fölénnyel behúzó Liszka Roland, valamint a harmadikként záró Tádics Dániel, ugyanis mindketten az enduro-Eb első, portugáliai fordulóján szerepeltek. Előbbi annak rendje és módja szerint szombaton és vasárnap is nyert, utóbbi pedig szintén mindkétszer pontot szerzett.

Azonban így is szép számmal indultak, ráadásul honfitársaink mellett osztrák, német és román résztvevő is akadt. A több mint két órán át tartó küzdelemből végül hatalmas tempójának, okos versenyzésének, illetve jó kiállásainak köszönhetően Szőke Márk jött ki győztesen, aki így valamelyest feledtette a szanki nullázását.

Lehengerlő Liszka, peches Szőke – elstartolt az endurokrossz-ob

Erre a futamra valamelyest már javultak a körülmények, és a krosszpálya a korábbiakhoz képest szárazabb volt, de az erdei részen olyan „sínek” alakultak ki, hogy ha valaki belement, akkor a lábtartó jó eséllyel fennakadt rajta. Emellett sok volt az elcsúszás a sár miatt, és egyszer egy motor kormánya beszorult a másik gép lengőkarja és kereke közé. A problémát körülbelül 10 perc alatt sikerült orvosolni, de az érintettek a legtöbb indulóhoz hasonlóan végül célba értek.

A PRO1-eseknél, bár nem akkora fölénnyel, mint Szőke, de szintén magabiztosan Nádor Balázs bizonyult a legjobbnak. Az Expert 1-et Jakab Sándor, az Expert 2-t Major Péter, a Veteránt Szatyina Gábor, a Párost Nagy és Csepi Tamás duója, a másfél órán át tartó, óriási tempót, parázs küzdelmet és sok bukást hozó Kadét kategóriát pedig Horváth Zsombor nyerte.

A részletes eredménysort erre a linkre kattintva lehet megtekinteni a megfelelő beállítás elvégzése után.

Quartararónak jól jött a káosz, de a furcsa bukással így is megpecsételte saját sorsát

0

Fabio Quartararo nem tudja mire vélni az Amerikai Nagydíj előtt, a kivezető körön elszenvedett balesetét. A francia pilóta a büntetést elkerülendő a sérült motorjával akart elindulni, és bár az elhalasztott rajt miatt végül felülhetett a tartalékgépére, de abban sem volt sok köszönet.

Eddigi legjobb 2025-ös hétvégéjén van túl Fabio Quartararo, hiszen az Amerikai Nagydíj sprintjén és a főfutamán is előkelőbb pozícióban ért célba, mint akár Buriramban, akár Termasban. Ugyanakkor még mindig messze van attól, ahol lenni szeretne, ráadásul a szerencse ezúttal sem állt a gyári Yamaha versenyzője mellett.

Na jó, ezúttal inkább saját magának köszönhette a bajt, ugyanis a rajtrácsra menet bukott, aminek következtében megsérült a motorja. „Nem értem, miért estem el a kivezető körben – nyilatkozta. – Alapvetően nem dőltem be, az aszfalt elég száraznak tűnt, és nem is nyomtam, mégis elvesztettem az elejét. Furcsa bukás volt. Ez volt az első esésem idén, illetve hosszú ideje ez volt az első.”

Kivezető körön bukó Quartararo, futóverseny a rajtrácson – káosz a MotoGP rajtprocedúráján (videó)

Az M1-es ráadásul utána nehezen akart beindulni, és a márkatárs, Jack Miller segítsége kellett ahhoz, hogy Quartararo ismét képes legyen hajtani a motorját. Azt viszont már nem tehette meg büntetlenül, hogy a bokszutcába vigye a Yamahát, ahol gyorsabban meg tudták volna javítani azt, ezért felállt a tizenegyedik rajtkockába.

A szabályok alapján, ha Fabio a bokszutcába hajt, akkor onnan kellett volna indulnia más gumispecifikációval, és egy áthajtásos büntetést is kapott volna – magyarázta Massimo Meregalli, a gyári Yamaha csapatmenedzsere. – Ezért meg kellett mondanunk neki, hogy menjen a rajtrácsra, ahol felkészítettük a motort, szárazról nedvesre változtatva a beállításokat. Aztán viszont elhalasztották a rajtot.”

Quartararóhoz hasonlóan a legtöbben nedves pályára alkalmas abroncsokkal várták a rajtot, ám aztán Marc Márquez olyan láncreakciót indított el, hogy a versenyirányítás jobbnak látta megszakítani a procedúrát. Ez a 25 éves motoros szempontjából nemcsak azért volt jó hír, mert kicserélhették a gumijait, hanem azért is, mert így nem a sérült motorjával kellett versenyezni. Más kérdés, hogy a tartalékgépben sem volt sok köszönet.

Marc Márquez direkt idézte elő a rajt előtti káoszt, amely úgy is bejött neki, hogy valójában tévedett

Az első számú motor megsérült, így a másodikkal kellett nekivágnunk a futamnak, azzal, amit Fabio egyáltalán nem használt a hétvégén – folytatta az olasz szakember. – Nem volt időnk rá, hogy vizesről szárazra módosítsuk a motor [beállításait]. Fabio lényegében egy hibrid motorral, a nedves és a száraz beállítások keverékével versenyzett. Nem nagyon tudtuk, hogy mi fog történni ilyen motorral.”

Ráadásul nem ez volt az egyetlen gond, hiszen Quartararo valójában az előszezoni tesztek óta nem ült azon a változaton, amely több szempontból is eltért az elsődleges motorjától. Ha pedig ez nem lenne elég, kapott egy hibaüzenetet, amelyből azt gondolhatta, hogy visszatérnek a korábbi démonok, és ismét kifogy a benzin a versenygépből. Végül a tizedik helyen intették le, de ezt csak a sok kiesésnek köszönhette.

Marc Márquez az élről bukott, Bagnaia idei első győzelmét aratta a fejetlenül induló austini főfutamon

Az első motorom amúgy is megsérült, így a második motoromat kellett használnom, amely más vázzal és lengőkarral rendelkezett – fogalmazott. – Sajnos probléma volt az elektronikával, a negyedik körtől kezdve jött a riasztás az üzemanyaggal kapcsolatban. Ez végső soron egy hiba volt, de nagyon meg kellett változtatnom a térképet, és akkor már nem volt meg a teljesítmény. Összességében viszont remek hétvégénk volt, különösen a sprinten, a következőn pedig remélhetőleg nagyobb szerencsénk lesz.”

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság harmadik fordulóját, az Amerikai Nagydíjat. A MotoGP-ben a második helyeket szorgalmasan gyűjtő Álex Márquez átvette a vezetést a főfutamon eleső bátyjától.

A napokban Austinban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság, ahol a szezon harmadik fordulójára, az Amerikai Nagydíjra került sor. A MotoGP-ben a sprintet Marc Márquez, míg a főfutamot Francesco Bagnaia nyerte, ám a nyolcszoros világbajnok vasárnapi esése miatt öccse, Álex Márquez egyetlen ponttal átvette a vezetést az összetettben, míg az olasz motoros hátránya 12 egységre csökkent. A Moto2-es futamot ismét Jake Dixon nyerte, és a táblázaton is az élre állt, miután Manuel González rossz gumit választott, így pontot sem szerzett. A Moto3-as viadalt José Antonio Rueda húzta be, így növelte előnyét a tabellán.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 87
2 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 86
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 75
4 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 55
5 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 44
6 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 25
7 Johann Zarco Honda LCR Honda 25
8 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 24
9 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 20
10 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 19
11 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 19
12 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 16
13 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 16
14 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 16
15 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 10
16 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 10
17 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 6
18 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 5
19 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 3
20 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha 3
21 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 2
22 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 1
23 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 0
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 111
2 Honda 36
3 KTM 34
4 Aprilia 33
5 Yamaha 28
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 161
2 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 99
3 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 90
4 Red Bull KTM Factory Racing 35
5 Trackhouse MotoGP Team 30
6 Honda HRC Castrol 30
7 Monster Energy Yamaha MotoGP 26
8 LCR Honda 25
9 Aprilia Racing 25
10 Prima Pramac Yamaha 24
11 Red Bull GASGAS Tech3 22
Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 59
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 46
3 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 45
4 Alonso López Boscoscuro SUP Racing 30
5 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 28
6 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 27
7 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 23
8 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 23
9 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 19
10 Celestino Vietti Boscoscuro SUP Racing 16
11 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 13
12 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 12
13 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 11
14 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 10
15 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 10
16 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
17 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
18 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 7
19 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 6
20 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 6
21 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 3
23 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 2
24 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 2
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Boscoscuro 59
2 Kalex 58
3 Forward 10
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 69
2 Elf Marc VDS Racing Team 66
3 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 64
4 SUP Racing 46
5 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 40
6 OnlyFans American Racing Team 27
7 CFMOTO Aspar Team 25
8 ITALJET Gresini Moto2 21
9 Italtrans Racing Team 15
10 QJMOTOR – FRINSA – MSi 14
11 Red Bull KTM Ajo 12
12 Klint Forward Factory Team 10
13 IDEMITSU Honda Team Asia 8
14 RW-Idrofoglia Racing GP 3
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 66
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 42
3 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 40
4 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
5 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 30
6 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 28
7 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 24
8 David Almansa Honda Leopard Racing 22
9 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 19
10 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 18
11 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 15
12 Adrián Cruces KTM CIP Green Power 13
13 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 11
14 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 9
15 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 8
16 Joel Esteban KTM Red Bull KTM Tech3 7
17 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 7
18 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 6
19 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 5
20 Scott Ogden KTM CIP Green Power 4
21 Marcos Uriarte Honda Gryd – MLav Racing 3
22 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 2
23 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 1
Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 75
2 Honda 43
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 96
2 LevelUp – MTA 68
3 Leopard Racing 62
4 FRINSA – MT Helmets – MSi 49
5 CFMOTO Aspar Team 35
6 SIC58 Squadra Corse 34
7 Honda Team Asia 18
8 CIP Green Power 17
9 BOÉ Motorsports 15
10 Rivacold Snipers Team 9
11 Red Bull KTM Tech3 9
12 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 5
13 Gryd – MLav Racing 3