back to top
2025. július 11. 19:52
Kezdőlap Blog Oldal 681

Rea: Nem sikerült, de nagyon büszke vagyok mindenkire

Jonathan Rea bukása az idei suzukai nyolcórás versenyen nem volt döntő a Honda elleni vereség szempontjából, de Kawasaki csapattársai, Alex Lowes és Leon Haslam hibátlanul teljesítettek.

Bár a suzukai nyolcórás verseny az Endurance Világbajnokság része, és hosszútávú versenynek számít, valójában egy különösen hosszú sprintversenyről van szó.

A Kawasaki címvédőként indult az idei versenyen, a Superbike-világbajnokságból Jonathan Rea és Alex Lowes, valamint a BSB-ből Leon Haslam, papíron a legerősebb trióval rendelkeztek. A múlt hétvégi 43. versenyen azonban a Honda győzött, a Kawasaki pedig egy körrel lemaradva a második lett.

„Nem könnyű egy szezonban két célt követni – a Superbike-világbajnokságot és a suzukai nyolcórás versenyt. Erős ellenfeleink voltak, és mindent megtettünk” – mondta csalódottan a rekordvilágbajnok.

„Nem sikerült, de nagyon büszke vagyok a csapattársaimra és mindenki másra a kemény munkájukért. Keserű a második hely, de azt hiszem, azzal a tudattal repülhetünk haza, hogy mindent beleadtunk.”

„Köszönjük a Kawasakinak és minden szponzorunknak, hogy ezt lehetővé tették. Minden bizonnyal visszatérünk, és megpróbálunk még jobb teljesítményt nyújtani.”

Quartararo: Ez egy rémálom volt

0

Maga a hosszú körös büntetés nem került olyan sok időbe Fabio Quartararo számára Silverstone-ban, de a túlmelegedett hátsó gumi problémát okozott a franciának.

Fabio Quartararo jól kezdte a brit futamot, és a második helyen állt Johann Zarco mögött, amikor a negyedik körben a 14-es kanyarban ráfordult a büntető ívre. A tavalyi győztes eközben csak egy jó másodpercet veszített. A nagyobb baj: három helyet esett vissza, Rins, Miller és a későbbi győztes Bagnaia mögé.

„Azt hittem, hogy a hosszú körös büntetés sokkal többe fog kerülni, de nem volt olyan rossz” – mesélte Quartararo.

„Annyira rossz volt a hátsó gumi és az, hogy a többi versenyző mögött nem tudunk motorozni. Ez egy rémálom. Egy motor még rendben van, de amint több van, a hátsó gumiabroncs nagyon felmelegszik, és veszít a teljesítményéből. Teljesen másképp motorozunk, mint a többiek, és az előzés rémálom számunkra.”

Ennek eredményeképpen a Yamaha sztárja ezután egészen a 8. helyig esett vissza, és éppen csak sikerült maga mögött tartania címvédő riválisát, Aleix Espargarót. Részben a közepes méretű hátsó gumiabroncs kiválasztása volt a felelős ezért.

„Ez a mi döntésünk volt, nem próbáltuk ki a kemény hátsó gumit” – ismerte el „El Diablo”. „Elkövettük ezt a hibát. Ez volt a probléma, és ilyen körülmények között szuper fontos volt, hogy ezt a gumit használjuk.”

Vajon a hosszú körös büntetés nélkül a világbajnoki éllovas a közepesen kemény gumival is előrébb végzett volna?

„Igen, azt hiszem. Mert a mi problémánk nem a távolság volt. A végén másfél másodpercet vesztettünk, de nem volt rossz. Ha csak egy motor mögött lettem volna, és 1,5 másodpercet veszítettem volna, akkor nem lett volna baj. Amikor több versenytársam mögött vagyunk, a hátsó gumim nagyon felmelegszik, veszítünk a teljesítményünkből, és a gumiabroncs tönkremegy. Jobb lett volna a kemény keverékkel – de a verseny után mindig bölcsebb az ember.”

„Az első gumival minden rendben volt. Általában utálom a nagyon lágy gumit, de ezen a pályán jól működött” – biztosította Quartararo.

„Ha megnézzük az elmúlt két versenyt, majdnem két futamot is elvesztettünk. Természetesen Peccót látom esélyesnek inkább a bajnoki címért folytatott küzdelemben. Ehhez hozzá kell szoknunk. Sokkal több tapasztalatuk van.”

„Pénteken mindig gyorsak vagyunk, mert a motorunk nagyon-nagyon hasonlít a tavalyihoz. A ducatisok az első nap egy kicsit lassabbak, de később sokkal gyorsabbak nálunk.”

Ismertették a MotoGP 2023-as előszezoni tesztnaptárát

0

Bár csak nemrég kezdődött meg a MotoGP 2022-es szezonjának második fele, az FIM és Dorna a Brit Nagydíjat követő napon ismertette a 2023-as évad előszezoni tesztjeinek időpontjait.

A múlt héten jelentették be, hogy 2006 után először nem Katarban kezdődik az évad, hanem a portugáliai Portimao fog otthont adni a szezonnyitánynak. Ezek fényében nem meglepő, hogy ott is fog tesztelni a mezőny, bár a felkészülést nem ott kezdik majd. Idén Sepang és Mandalika, jövőre pedig Sepang és Portimao lesz a királykategória előszezoni tesztjeinek helyszíne – a középső és legkisebb géposztály csak Portimaoban készül majd fel.

Először februárban Malajziában lesz egy háromnapos shakedown-teszt az újoncoknak és a gyári tesztversenyzőknek, majd azt követi egy háromnapos teszt a mezőny számára. Ezután egy hónappal pedig Portimaoban lesz egy kétnapos teszt március 11. és 12. között.

Egy héttel később pedig a Moto2 és Moto3 géposztály számára lesz egy háromnapos teszt – majd az azt követő hétvégén pedig már a szezonnyitó futam következik.

2023-as előszezoni tesztnaptár:

Shakedown teszt MotoGP Sepang Február 05-07.
Sepang teszt MotoGP Sepang Február 10-12.
Portimao teszt MotoGP Portimao Március 11-12.
Portimao teszt Moto2-3 Portimao Március 17-19.

Rins: Normális esetben jól tudjuk kezelni a gumikat

0

A Suzuki versenyzője, Álex Rins hiába vágyott a szezon első győzelmére, a gumik keresztül húzták számításait.

A háromszoros MotoGP-győztes Rins igazi hullámvölgyeket élt át a nyári szünet után Silverstone-ban. A spanyol a 11. helyről, lenyűgözően kezdte a szezon tizenkettedik fordulóját, és néhány körrel a rajt után már az élmezőnyben húzta a gázt.

Az első három helyért folytatott harcban a 26 éves versenyző tisztában volt kvalitásaival, még akkor is, ha ez őt magát „meglepte”, mint bevallotta. Rins a 6. körben még a vezetést is átvette a Ducati gyári versenyzőjével, Millerrel szemben, de a 12. körben a 20-ból a Ducati javára és a Suzuki ellen fordult a kocka.

„Amikor átvettem a vezetést Millertől, már gondjaim voltak a hátsó gumival és a tapadással is. A hátsó kerék gyakrabban pörgött ki, így óvatosabban kellett vezetnem, és az utolsó körökben is csak 2:01-es időt sikerült elérnem” – összegzett Rins.

„Miután megelőztem Peccót, apró hibákat vétettem, és csak 2:00,2 és 2:00,4 közötti időket mentem. Ekkor már nagyon szenvedtem, és pánikba is estem, mert a gumik nagyon elkoptak.”

Rins láthatóan csalódottan magyarázta, hogy „nem tudta tartani a tempót”. A szokatlanul magas gumikopást „a csapattal és a Michelinnel együtt” fogja megvizsgálni, mert hangsúlyozta: „Normális esetben a verseny végéig jól tudjuk kezelni a gumikat.”

Mir: Tudom, mi okozta a bukásomat

0

Joan Mir számára a brit futam a 15. körig ígéretesnek tűnt. A Suzuki versenyzője nyolcadik volt, de a túl magas gumihőmérséklet miatt bukott.

Míg csapattársa, Álex Rins a gumik kopásával küzdött, és kénytelen volt elengedni a szezon lehetséges első győzelmét, addig Mir az első gumi túl magas hőmérséklete miatt elvesztette a tapadást, és elesett.

Mir kijelentette, hogy a bukás nem vezetési hiba miatt következett be:

„Vasárnap melegebb volt a hőmérséklet, mint pénteken és szombaton. A bolyban való motorozás és a túl magas abroncsnyomás miatt az első kerék valószínűleg jobban felmelegedett, mint vártam. Már fékezéskor is kevesebb stabilitásom volt, ezért buktam végül.”

„Nagyon nehéz volt lehűteni a gumit, pedig Silverstone-ban a pálya szélessége miatt ezt megteheted. Azonban mikor három-négy versenyző mögött vagy, akkor érzed a magas hőmérsékletet az első gumikon. Valószínűleg a guminyomást illetően is rossz információkkal rendelkeztünk, mert a verseny napján melegebb volt, mint pénteken és szombaton” – hangsúlyozta a 24 éves mallorcai.

Ennek ellenére mind ő, mind Suzuki pozitív következtetést tudott levonni:

„Indítóeszköz nélkül indultam, mert az első kanyar itt nagyon közel van, és jól rajtoltam. Aleix Espargaró és Enea Bastianini gyors volt, de Quartararo mögött tudtam tartani a lépést az élmezőnnyel. Azt viszont, hogy a nyolcadik helynél jobban végeztem volna-e, azt nem tudom megmondani.”

Martín: Nem ez a verseny fog dönteni

0

Jorge Martín elvesztette a párharcot Enea Bastianini ellen, akivel a Ducati gyári csapatának üléséért küzd. A spanyol ennek ellenére elégedett.

„Szuper boldog vagyok, mert egyáltalán nem könnyű, ha az ember a kilencedik helyről indul. Remekül rajtoltam, az első körökben keményen nyomtam, majd a verseny végén a gumikkal fizettem meg érte” – összegezte a Brit Nagydíjat Jorge Martín.

„Nagyon közel voltam, nem csak a dobogóhoz. Azt hiszem, ma megvolt a tempóm ahhoz, hogy harcoljak a győzelemért, de időt vesztettem néhány versenyzővel szemben. Mégis boldog vagyok, mert előreléptem a versenyen. Általánosságban azt gondolom, hogy nagyszerű hétvége volt. Szerintem Ausztriában nagyon versenyképes leszek.” 

Ami pedig a gyári ducatis ülést illeti:

„Nem hiszem, hogy emiatt a verseny vagy Ausztria miatt döntenek” – legyintett határozottan a 24 éves spanyol.

„Csak jó eredményeket akarunk elérni – és ma ez sikerült is. Megteszek minden tőlem telhetőt. Ez minden, amit tehetek.”

Viñales: Megmutattuk a bennünk rejlő lehetőségeket

0

Míg az Aprilia sztárja, Aleix Espargaró a szombati nagy sebességű bukása után fájdalmak között küzdött a 9. helyért, csapattársa, Maverick Viñales a szezon legjobb teljesítményét nyújtotta a brit futamon.

A hollandiai erős harmadik hely után az Aprilia gyári versenyzője Silverstone-ban még egy helyet javított: a spanyol 0,426 másodperccel lemaradva a győztes Pecco Bagnaia mögött a második helyen végzett. Ezzel bizonyította, hogy Assen nem csak egy villanás volt.

„Két körrel a vége előtt próbálkoztam először. A futam vége felé erős voltam, de Peccónak sikerült előttem maradnia és lezárni az ívet. Ezután már nem volt esélyem, az 1-es kanyarban egy széles ívet kellett választanom, mert a hátsó kerekem megcsúszott. Ügyeltem arra, hogy Miller ne előzzön meg, mert nagyon erősen fékez. Elégedettnek kell lennünk. Megmutattuk a bennünk rejlő lehetőségeket, és egyre jobban érzem magam a motoron. A munkamódszerünk fantasztikus, most már három olyan futam volt egymás után, ahol a dobogóért küzdhettem.”

„Számomra minden csak idő kérdése, még nem vagyok a maximumon ezzel a motorral.” – hangsúlyozta a spanyol.

„Lépésről lépésre közelebb kerülök. Ausztriában folytatjuk.”

Zarco: Esélyem sem volt

0

A pole pozícióból induló Johann Zarco az ötödik körig vezette a Brit Nagydíjat. Idejekorán bukott, visszaállt, de végül fel kellett adnia a futamot.

„Nem volt esélyem” – foglalta össze versenyét Johann Zarco.

„A meleg hőmérséklet miatt kénytelen voltam a közepes első gumit használni. Ez egy jó gumiabroncs volt, Bagnaia nyert vele. Nekem viszont ez az oka a bukásomnak, mert mindig egy kicsit kevesebb tapadásom van vele. Túlságosan aggódtam a lágy első gumi miatt, attól tartottam, hogy nem leszek képes jó tempóban befejezni a versenyt vele. Nagyon jól ismerem a közeget, így optimista voltam, és az első körök jól sikerültek. Aztán a 8-as kanyarban elestem, és persze csalódott vagyok.”

„Úgy gondoltam, hogy ezzel a gumival minden körrel egyre jobb lett. Az első két körben nagyon gyors voltam, aztán egy kicsit visszavettem. Jól éreztem magam, és megtaláltam a ritmust. A rajtom is jó volt, meglepett, hogy már az első kanyarban elöl voltam. Senki sem támadott komolyan, jó volt vezetni a versenyt. Először szomorú vagyok, de lehetetlen volt a motoron maradni. Nehéz mindent úgy összerakni, hogy nyerjünk. Remélem, hogy Ausztriában ismét jó formában leszek. A közepes gumival vagy hős vagy, vagy egy nulla.”

Miller: Jól kezdtük a szezon második felét

0

A Ducati sorozatban 18. alkalommal ért el dobogós helyezést. Miller pedig megjegyezte: „Ezt a fináléig fenntartjuk.”

Jack Miller a brit futamon elért harmadik helyezésével a világbajnoki tabellán a hetedikről a hatodik helyre lépett előre. A változatosság kedvéért a német és a holland TT után először a 20 körös versenytávot is teljesíthette zavaró hosszú körös büntetés nélkül.

„Sok versenytárssal küzdöttem ma, úgy tűnt, mindannyian a dobogóért akartunk harcolni.” – kezdte a 27 éves ausztrál.

„Kezdetben Johann, Fabio és én voltunk. Aztán Fabio befordult a hosszú körére, és nem sokkal később Johann pedig elesett. Így egyedül maradtam az első helyen. Aztán Rins úgy döntött, hogy átveszi a vezetést. Tényleg ráléptem a gázra, hogy nyomás alá helyezzem.”

„Folyamatosan próbáltam tartani a lépést az elöl lévő srácokkal. Amikor Álex az első helyen volt, elég keményen nyomta. Úgy gondoltam, hagynom kell magamnak egy kis tartalékot. Nem akartam, hogy bármi is rám erőltesse a tempót, és bekockáztassak egy bukást. Vártam, aztán Pecco elment mellettem. Ezután együtt értük utol Rinst. Közel voltam ahhoz, hogy megelőzzem. Hat körrel a vége előtt az első gumim egy kicsit elfogyott jobb oldalon. A gyors, jobbos kanyarokban is küszködtem.”

„Boldog vagyok, hogy újra a dobogóra állhatok itt Angliában. Hibátlanul indult a szezon második fele” – mondta boldogan a háromszoros MotoGP-győztes.

A Ducati immár 18 futamon szerzett megszakítás nélkül dobogós helyezéseket, ami elképesztő rekord az olasz gyár számára.

„Szeretnénk megpróbálni meghosszabbítani ezt a sorozatot a szezon végéig. Igaz, hogy tavaly nem volt sok szerencsém Ausztriában, de a Ducati 2016 óta nagy sikereket ért el ott. Én magam is emlékszem a Pol és Miguel elleni harcomra. Általában a szezon második felében erősödöm. A júniusi barcelonai teszten elvégeztünk néhány módosítást, és azóta három versenyen kétszer álltam a dobogón, Assenben pedig versenyben voltam a dobogóért. Nagyon erős formában vagyunk. Most ezt a lendületet szeretnénk átvinni a hátralévő nagydíjakra.”

Bagnaia: Ez a győzelem más, mint az asseni

0

A Ducati reménysége, Pecco Bagnaia a szezonbeli negyedik győzelme után elmagyarázta, miért volt különösen fontos ez siker.

Francesco „Pecco” Bagnaia maga sem látta magát a favorit szerepében szombaton Nagy-Britanniában, saját bevallása szerint még két tizedet kellett találnia. Lassú kezdés után nem sokkal a 20 körös verseny felénél átvette az irányítást, és a célban sikeresen ellenállt Maverick Viñales nyomásának.

„Nagyon elégedett vagyok ezzel a versennyel, szeretném az eddigi legjobbjaim közé sorolni. Mivel egész hétvégén küszködtem, nem voltam olyan versenyképes, mint amilyenre számítottam. Tegnap már beletörődtem abba, hogy az első ötben fogok végezni. Tudtam, hogy nagyon nehéz lesz ma nyerni” – jegyezte meg a Ducati gyári versenyzője.

„Ma reggel találtunk valamit, a kemény hátsó gumival és a közepes első gumival is a versenyre. A futam utolsó szakaszában egyáltalán nem volt tapadás hátul, ezért nagyon keményen kezdtem fékezni. Ez volt az egyetlen lehetőségem, hogy megvédjem a pozíciót.”

„Nagyon boldog vagyok. A holland futammal ellentétben, ahol én irányítottam, ma minden körben mindent beleadtam. Tudtam, hogy a verseny vége nehéz lesz. Szerencsére minden jól alakult, ez a győzelem nagyon boldoggá tesz.”

„Az biztos, hogy az utolsó két futamon sok pontot szereztem, de még nem akarok a világbajnokságra gondolni, arra még van időnk. Először Ausztriába megyünk, ott megpróbálok versenyképes lenni. Ma nagyon fontos volt, hogy kihasználjuk Fabio hosszú körös büntetését. Ez volt a kulcs. Fabio időt vesztett a hosszú körrel. Közepes hátsó gumival ment ki, és ha az élen állt volna, szerintem résen lett volna, mert ma nagyon versenyképes volt. Zarco lezárta az íveket – és Quartararo ezután sok pozíciót veszített. A közepes gumival ezután már biztosan nem volt a legjobb helyzetben.”

„Ráadásul ott volt Aleix tegnapi nagy bukása, más esetben ő is versenyképes lett volna ma, ahogy Maverick is az volt. Ma nagy segítségemre volt, úgymond a világbajnokságra való tekintettel. Küzdöttem, és idén először nyertem nehéz helyzetben. Ennek nagyon örülök.”