back to top
2025. július 11. 22:15
Kezdőlap Blog Oldal 682

Silverstone: Fernández az utolsó körben biztosította be a győzelmet

0

A reggeli bemelegítő edzés során Augusto Fernández volt a leggyorsabb. A hétvége során pedig kiderült, hogy a mezőny Pedro Acosta nélkül fog elindulni.

A rajtot követően Ai Ogura állt az élre, López és Roberts szorosan a japán versenyző mögött haladt, majd a spanyol versenyző átvette a vezetést. Vietti neve mellett eközben felvillant a jelzés, mely szerint 3 körön belül le kell tölteni a rá kiszabott hosszú körös büntetést. Quartararóhoz hasonlóan az utolsó pillanatig várt vele az olasz, de ő majdnem elesett az a büntető íven.

Canet megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és drámai felzárkózásba kezdett. A 3. helyen haladó Robertset Fernández és Canet torpedóként támadta meg. A csatából Canet jött ki a legjobban , megszerezte a 3. helyet.

Az első 4 pilóta 1.2 másodperccel maradt le a futamot vezető López mögött, aki kőkemény tempót diktált az élen, és eszébe sem jutott kiengedni. Eközben Canet átvette a második helyet Ai Ogurától. Az üldöző boly Dixon vezetésével igyekezett faragni a hátrányát az első 4 pilótával szemben, de végül csak a hazai versenyző ért fel az élmezőnyre.

Lopez megnyugtató előnnyel vezetett, de Augusto Fernández 5 körrel a vége előtt begyújtotta a rakétákat és honfitársa után eredt. López hősiesen küzdött, de sajnos az utolsó körben nem tudta visszaverni Fernández támadását.

Végül Fernández, López és Dixon állhatott fel a dobogóra.

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX
2 Alonso LOPEZ CAG Speed Up BOSCOSCURO 0.070
3 Jake DIXON GASGAS Aspar  KALEX 0.662
4  Ai OGURA IDEMITSU Honda  KALEX 1.741
5 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1.946
6 Celestino VIETTI Mooney VR46  KALEX 5.440
7  Joe ROBERTS Italtrans Racing  KALEX 7.528
8 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 10.647
9  Filip SALAC Gresini Racing Moto2 KALEX 11.646
10 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika  KALEX 12.259
11 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master  KALEX 14.040
12 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS  KALEX 14.802
13 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 16.098
14 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 17.285
15 Fermín ALDEGUER CAG Speed Up BOSCOSCURO 19.253
16 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 19.336
17 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 27.544
18 Alessandro ZACCONE Gresini Racing  KALEX 32.993
19 Niccoló ANTONELLI Mooney VR46  KALEX 34.996
20 Simone CORSI MV Agusta Forward  MV AGUSTA 40.187
21 Rory SKINNER American Racing KALEX 40.601
22 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 40.943
23 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  KALEX 45.026
24 Piotr BIESIEKIRSKI Pertamina Mandalika  KALEX 56.612
Nem ért célba:
Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact GP KALEX 2 kör
Albert ARENAS GASGAS Aspar  KALEX 8 kör
Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 11 kör
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 14 kör
Zonta v.d. GOORBERGH RW Racing GP KALEX 15 kör

Suzuka 8H – a gyári Hondáé a győzelem

Magyar idő szerint hajnali fél ötkor vette kezdetét az FIM Endurance Világbajnokság harmadik állomása, a Suzukai 8 órás. A 45 induló csapat versenyzői között csak a gyári alakulatoknál találhattuk európai neveket, a mezőny több, mint 80%-át japánok alkották.

A rajt

A rajt előtt még üzentek a szombati szabadedzésen súlyosan megsérülő Gino Rea-nak.

A rajtot épp az említett Gino Rea csapata kapta el a legjobban, ők fordultak elsőként az első kanyarba. A YART Yamaha ezúttal is beragadt a rajtnál, és egészen a 22. helyig estek vissza. A mezőny száguldása azonban hamar véget ért: ugyanis a második körben a 17-es számú Asteam Dream Honda SI csapat versenyzője, Kosuke Sakumoto nagy tempóval elesett, és kibombázta a 73-as számú SDG Honda Racing versenyzőjét, Teppei Nagoét is.

A versenyzőknek szerencsére nem lett baja (a Fireblade-jeikkel ellentétben), de pályára jött a biztonsági autó. A roncsokat visszavitték a boxukba, és több, mint egyórányi szerelés után mindkét csapat folytatta a versenyzést – igaz, a mezőny végére visszaesve.

Ahogy korábban írtuk, a japánok számára „szent” dolog a Suzukai 8 órás, a legtöbb japán csapat egész évben erre az egy versenyre készül, a helyiek számára ez nagyobb ranggal bír, mint a MotoGP Japán Nagydíja. Ennélfogva a tempó is feszített, nem meglepő, hogy több bukás is történt, amik olykor előhívták a biztonsági autót. Ezekre még itt és itt is láthattok egy-egy példát.

Az élmenők drámái

A Suzukai 8 órásra létrehozott, 33-as számú gyári Honda csapat, a Team HRC egyébként hamar átvette a vezetést az F.C.C. TSR Hondától, és a futam jelentős részén az élen álltak. Közben nemcsak a privát, hanem az élcsapatokat is elkezdte sújtani a balszerencse: a gyári támogatású SRC Kawasaki csapatból Randy De Puniet bukott, emiatt értékes perceket kellett a Ninjának a boxban töltenie. Jonathan Rea lekörözés közben esett el, de ő hamar folytatni tudta, még a boxba sem kellett kiállnia:

A gyári BMW csapat, a BMW Motorrad World Endurance Team azonban már nem volt ilyen szerencsés: a féltávhoz közeledve Ilya Mykhalchyk alatt megállt a BMW.

Újra tudta indítani a motort, és be tudott jönni vele a boxba, onnan azonban már nem hajtottak ki, a bajor alakulat feladta a japán küzdelmet. A sokáig stabilan harmadik YART Yamaha csapat számára a dráma az utolsó órában jött el: összeütköztek a 74-es számú Akeno Speed Yamaha brigáddal.

Mindketten folytatni tudták a versenyt, de értékes köröket veszítettek a boxban töltött idő alatt, így a YART elbúcsúzhatott a dobogótól.

A futam során végig a Team HRC állt az élen, őket követte másodikként a Kawasaki gyári csapata, harmadikként pedig hol a YART Yamaha, hol a SERT Suzuki haladtak. A hangvillások azonban az előbb leírtak szerint kiszálltak a dobogóért folytatott küzdelemből, más, érdemi változás pedig már nem történt a leintésig.

A befutó

A Tetsuta Nagashima – Takumi Takahashi – Iker Lecuona alkotta Team HRC példás teljesítménnyel nyerte meg a 2022-es Suzukai 8 órást. Nemcsak az edzéseket, hanem a versenyt is végig dominálta, az első néhány kört leszámítva mindig ők álltak az élen, és nem sújtotta őket bukás, vagy műszaki hiba. A Honda 2014 után diadalmaskodott ismét a tulajdonában álló pályán.

Második helyen a Jonathan Rea – Alex Lowes – Leon Haslam alkotta gyári Kawasaki csapat végzett, a dobogó legalsó fokára pedig a Gregg Black – Kazuki Watanabe kettőssel felálló Yoshimura SERT Suzuki csapat állhatott fel.

A privát csapatok közül a legjobb a negyedik helyen célbaérkező suzukis S-Pulse Dream Racing ITEC gárda lett, akik Takuya Tsudával, Atsumi Cocoróval és Hideyuki Ogatával teljesítették a nyolc órát.

A 2022-es Suzukai 8 órás végeredménye:

1 Team HRC HONDA 214 kör
2 Kawasaki Racing Team Suzuka 8H KAWASAKI + 1 kör
3 Yoshimura SERT Motul SUZUKI + 2 kör
4 S-Pulse Dream Racing ITEC SUZUKI + 4 kör
5 TOHO Racing HONDA + 4 kör
6 Honda Dream RT SAKURAI HONDA + 4 kör
7 YART Yamaha Official Team YAMAHA + 5 kör
8 Team ATJ HONDA + 6 kör
9 Team Kodama YAMAHA + 6 kör
10 F.C.C. TSR Honda France HONDA + 6 kör

 

A teljes végeredmény itt érhető el (kattintás után letöltés indul).

Silverstone: Bagnaia a sorozatban nyolcadik különböző győztes a Brit Nagydíjakon

0

A királykategória számára is izgalmas versenyt hozott a Brit Nagydíj. A Ducatik kiemelkedtek a mezőnyből, bár ez a pole pozícióból induló Zarcot nem sokáig vigasztalhatta. A verseny elején ugyan Quartararoval kettős francia vezetés volt, de a címvédőnek le kellett töltenie az Assenben kapott hosszúkörös büntetést. A Yamahás ezt igyekezett a legtovább húzni, így a második helyről csak a negyedik helyig csúszott vissza, épp Vinales elé. Ekkor Zarco kisebb előnyre tett szert, de nem sokáig profitálhatott belőle, ugyanis egy ártatlan szituációban elesett. Így Miller örökölte meg tőle a vezető helyet, de nem sokáig, mert a verseny közepén hatalmas tempót diktált Rins a Suzukival.

A Suzukinak később nem alakult ilyen jól a futam, ugyanis Joan Mir is a sóderágyban fejezte be a versenyt. Rins tempója pedig visszaesett, és az ekkor már második Bagnaia hamar felzárkózott rá. 9 körrel a vége előtt át is vette a vezetést, és nem sokkal később Miller is elment a Suzuki mellett. Közben Vinales is kezdte áthámozni magát a mezőnyön. Előbb Quartararo, majd Martin volt az áldozata, bár a Ducatis többször visszaelőzött. Rins már nem tudott komoly ellenállást tanúsítani, ám Vinales itt még nem állt meg, és a gyári Ducatik után eredt. Miller mellett lendületből elment, és Bagnaia is célkeresztbe került.

2 körrel a vége előtt meg is csinálta a manővert az Apriliás, ám Bagnaia egyből vissza tudta venni a vezetést. Az utolsó körben aztán Vinales már nem tudott újra támadni, és közben Miller is visszaért rájuk. Bagnaia így végül megnyerte a futamot Vinales és Miller előtt, amely rendkívül szorosan alakult. A legjobb tízet mindössze 6,6 másodperc választotta el egymástól, ami a valaha volt második legszorosabb befutó. Nagy felzárkózást mutatott be Enea Bastianini, akinek a motorja a rajt utáni csörtében megsérült, de így is a negyedik helyen fejezte be a futamot, miután az utolsó körben megelőzte Martint. A KTM-es Oliveira is egészen a hatodik helyig zárkózott. A világbajnoki cím várományosai, Quartararo és Aleix Espargaro ugyan szoros csatát vívta kegymással, de csak a 8. helyért. Végül a Yamahás vissza tudta verni a sérült Espargaro támadásait.

Végeredmény

1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team Ducati 40’10.260
2 Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia +0.426
3 Jack Miller Ducati Lenovo Team Ducati +0.614
4 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP Ducati +1.651
5 Jorge Martin Prima Pramac Racing Ducati +1.750
6 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing KTM +2.727
7 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +3.021
8 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +3.819
9 Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia +3.958
10 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team Ducati +6.646
11 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing KTM +7.730
12 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team Ducati +13.439
13 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU Honda +13.706
14 Pol Espargaro Repsol Honda Team Honda +13.906
15 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +16.359
16 Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha +20.805
17 Alex Marquez LCR Honda CASTROL Honda +21.099
18 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing KTM +24.579
19 Stefan Bradl Repsol Honda Team Honda +28.773
20 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha +33.653
21 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing KTM +35.601
22 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP Ducati +36.460
Nem fejezte be a futamot
Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 6 laps
Johann Zarco Prima Pramac Racing Ducati 12 laps

Silverstone – Foggia győzött, mindkét GasGas nullázott

0

Izgalmas verseny a végén hatalmas drámákkal Silverstone-ban. Bár Moreira 2005 óta az első pole pozíciót szerezte Brazíliának, nem sokáig örülhetett, ugyanis Guevara tört az élre hamar. Az élcsoportban ott volt még Deniz Öncü is, de a hazai pályán versenyző McPhee is próbált az élre törni.

Daviz Munoz még az előző futamról hozott egy büntetést, így láthattuk, mekkora veszteség a hosszúkörös büntetés – a 8. helyről a 14.-re esett vissza. De a mezőny nagyon egyben maradt, szóval nem esett ki a ritmusból. Sergio Garcia a futam elején megbújt a bolyban, helyette inkább a Leopard Racing versenyzői próbáltak elhúzni a mezőnytől. Valamint a verseny közepére a 21. helyről rajtoló Masia már a második helyen volt.

Hasonlóan bravúros felzárkózást mutatott be Munoz a büntetés után, valamint egy leggyorsabb körrel Ortolá is bejelentkezett. 3 körrel a vége előtt pedig életében először vezetett is egy Moto3-as versenyen. De nem dőlt még el semmi, teljesen együtt maradt az élmezőny. Ekkor kezdett el hajrázni a bajnokságot vezető Garcia, ám a látványos előzgetések mindössze egy körig tartottak. Ekkor ugyanis a pálya egyik legkeményebb féktávján Sasaki nagyon mélyre engedte a motort, és hátulról felöklelte a GasGast. Bár Garcia megúszta, a japánt utána hordágyon kellett levinni, de neki sincs komoly sérülése.

Az utolsó körben végül teljesen elszabadult a pokol. Visszakerült az élre Foggia, akit Masia támadott. Guevara viszont a darálóban ragadt, és ez lett a veszte. Ortolá ráfutott Öncü hátsó kerekére, amin megpattanva elesett, és magával sodorta az Aspar Team versenyzőjét. Ugyanebben a kanyarban Suzuki is elesett pár méterrel később, miután ő is összeakadt a törökkel. Foggia elment Masia mellett, és pici előnyre tudott szert tenni a legvégére. A csatázás közepette Munoz is eldobta a motort az utolsó előtti kanyarban, de ez a dobogós helyeket már nem befolyásolta. Foggia győzelmével 25 pontot hozott az első kettőn a vb-pontversenyben, az olasz mellé pedig Masia és Öncü állhattak fel a dobogóra.

Végeredmény

1 Dennis Foggia Leopard Racing Honda 37’30.120
2 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo KTM +0.252
3 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 KTM +0.297
4 Kaito Toba CIP Green Power KTM +0.738
5 Stefano Nepa Angeluss MTA Team KTM +0.762
6 Diogo Moreira MT Helmets – MSI KTM +0.881
7 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna +0.932
8 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI KTM +0.936
9 Andrea Migno Rivacold Snipers Team Honda +1.108
10 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO +1.790
11 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO +1.827
12 Scott Ogden VisionTrack Racing Team Honda +2.050
13 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse Honda +2.186
14 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse Honda +2.383
15 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 KTM +21.029
16 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team KTM +21.064
17 Mario Suryo Aji Honda Team Asia Honda +21.188
18 Taiyo Furusato Honda Team Asia Honda +21.243
19 Alberto Surra Rivacold Snipers Team Honda +21.430
20 Nicola Fabio Carraro QJMotor Avintia Racing Team KTM +21.454
21 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team Honda +30.280
22 Marc Garcia CIP Green Power KTM +42.153
23 Ana Carrasco BOE Motorsports KTM +42.165
Nem fejezte be a futamot
Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo KTM
Izan Guevara Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS 1 laps
Tatsuki Suzuki Leopard Racing Honda 1 laps
David Muñoz BOE Motorsports KTM 1 laps
Ivan Ortola Angeluss MTA Team KTM 1 laps
Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna 3 laps
Sergio Garcia Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS 3 laps

Bagnaia: Ma versenyképesek lehetünk

0

Francesco „Pecco” Bagnaia a kvalifikáció utáni benyomásairól beszél, és tudja, milyen feladatot kell elvégeznie csapatának.

Pecco Bagnaia szombaton Silverstone-ban egy eléggé látványtalan Q2-t teljesített, távol az Aleix Espargaró körüli izgalmaktól, és végül az 5. helyen végzett a Desmosedicijével, közvetlenül a spanyol előtt. Az olasz így is csak a harmadik legjobb Ducati-pilóta volt – a pole-t megszerző Johann Zarco és csapattársa, Jack Miller mögött.

Bagnaia így összegezte a napot:

„Az egyik legjobb kvalifikációs körömet futottam, de ez még mindig nem volt elég. A tavalyi évhez képest hihetetlenül magas a színvonal ezen a pályán. Hihetetlen lépést tettünk a tempó tekintetében.”

„Jelenleg nincs tökéletes összhang a motorommal, de már tudjuk, mit kell tennünk. Jelenleg körönként körülbelül két tized hiányzik ahhoz, hogy a győzelemért versenyezhessek. Ma biztosan javítani fogunk. Jelenleg nehéz megérteni, hogy milyen a tempónk, mert az FP4-en egy kicsit más stratégiát választottunk, mint a többi versenyző.”

„Egy kicsit hiányzik a tapadás a hátsó keréknél. Ez az a pont, ahol kikapok a másik Ducatival szemben. Jó, hogy csak két helyről van szó. Most erre összpontosítunk, és jó tudni, hogy pontosan hol vannak ezek a területek. Ma biztosan versenyképesek lehetünk.”

„Nagyjából hasonló helyzetben vagyok, mint tavaly. Ausztriában jól éreztem magam a motorommal, itt viszont gondjaim voltak. 2022-ben sokkal jobban kezdtem. Assen fontos lépés volt. Ezúttal többet kell dolgoznunk. A tegnapi  köridő azt bizonyítja, hogy jó irányba dolgozunk.”

Nakagami szerint nagy bajban van a Honda

0

Takaaki Nakagami nyíltan beszél a Honda gyengeségeiről, miután a 20. helyről rajtolva demoralizáltnak tűnik.

A 29 éves Takaaki Nakagami csak a 20. helyről vághat neki a MotoGP versenyének az 5,9 km-es brit pályán.

Nakagami, aki a Q1-ben három tizedmásodpercet veszített Stefan Bradllel szemben, nyíltan beszél:

„Hogy őszinte legyek, ez egy nagyon kemény második nap volt. Nem számítottam ekkora különbségre az élmezőnyhöz képest. Rengeteg problémánk van, és veszítünk az önbizalmunkból, ez nagyon nehéz.”

„A versenytáv és a kvalifikációs kör azonban különbözik egymástól. Nem beszélhetek egy bizonyos pozícióról. Szeretnék egy jó rajtot és egy egyenletes versenyt.”

„Itt az összes Honda a Top15-ön kívül van. 2021-ben Pol Espargaró 1:58.8-cal szerezte meg itt a pole-t. Idén a Honda nem tudott javítani. Hogy őszinte legyek – egy kicsit el vagyunk veszve.”

„Hiányzik az érzés, alig tudunk nyomást gyakorolni. Őszintén szólva nem számítottam ekkora különbségre.”

„Az új keret jó. A pénteki FP1-en azt vettem észre, hogy egy kicsit jobb. Ez az egyensúlyról és sok más dologról is szól. Nagyon nehéz egy nap alatt javítani rajta. Az új aerodinamika nekem személy szerint nem hoz semmi javulást, így szombaton maradtam az idei, korábbi, burkolatváltozatnál. Az új aero-csomagot a következő versenyek egyikén, Spielbergben vagy Misanóban újra meg kell vizsgálnunk.”

Bastianini: Időnként újra visszatér az önbizalmam

0

Enea Bastianini az idei szezonban már háromszor verte meg a teljes MotoGP-mezőnyt, de a nyári szünet előtt a Gresini-Ducati versenyzője küszködött. Silverstone-ban ismét előrelépést lát.

„Boldog vagyok, mert reggel egy kicsit küszködtem, különösen a tempóval. Aztán közelebb kerültem, de ez nem volt elég a közvetlen Q2-be jutáshoz. Délután szerintem még a sebesség is megjött, ráadásul egy körön elég gyorsak voltunk. Nem vagyok elragadtatva, de jó ez így.”

„Időnként újra visszatér az önbizalmam. A lágy gumikkal jelenleg mindig sikerül egy kicsit többet adnom, és egy kicsit többet hódolni a saját stílusomnak a pályán. A keményebb gumikkal még mindig küszködöm, de jó úton haladunk.”

„Nem éreztem jól magam a kemény gumikon, és csak egy kört mentem velük. Másoknak bejött, így ez is egy lehetőség lehet a versenyre. Az biztos, hogy az első körökben óvatosnak kell lenni, de utána úgy tűnik, jól működik.” – nyilatkozta az olasz.

Viñales: Lehetségesnek tűnik a győzelem

0

Maverick Viñales első alkalommal kvalifikált az első sorba az Apriliával. A spanyol most a győzelemről álmodozik.

A spanyol versenyző görbéje továbbra is meredeken emelkedő tendenciát mutat. A június végi holland futamon, ahol legutóbb egy évvel ezelőtt állt dobogón a Yamahával, a harmadik helyen száguldott át a célvonalon. A szombati kvalifikáción a 27 éves pilóta most az eddigi legjobb apriliás rajtpozícióját szerezte meg ezzel a második hellyel.

„Természetesen nagyon örülök annak, hogy milyen jól dolgozunk itt. Egész hétvégén nagyon természetesen éreztem magam a motoron, és ez az, amit mindig is kerestünk. A kvalifikáción mindent beleadtam, és jó érzés volt, hogy támadni tudtam a motorral. A hétvége eddig remekül alakul, és felkészültünk a versenyre. Az élmezőnyben az első helyekért akarunk harcolni, és erre fel vagyunk készülve.”

Viñales számára az első győzelem az Apriliával több mint lehetségesnek tűnik.

„Ez egy valóra vált álom lenne. Már az is egy álom volt, hogy a dobogóra álljak. Most jobbak akarunk lenni, és keményen dolgozunk érte. Hinnünk kell abban, hogy Aleix megnyerheti a bajnokságot, én pedig futamokat nyerhetek. Nem vagyok olyan régóta az Apriliánál. Ami bizakodásra ad okot, az az, hogy folyamatosan haladunk előre. Egy versenyhétvége alatt mindig jobban érzem magam. Úgyhogy arra számítok, hogy vasárnap erősebb leszek.”

Suzuka 8H – a Team HRC a poleban!

Szombaton folytatódott a legendás japán verseny, a Suzukai 8 órás verseny programja. Ma rendeztek egy szabadedzést, valamint az időmérőkön 10 leggyorsabb csapat számára egy ún. „Top10 Trial” kvalifikációt, ami az első tíz helyezett számára döntötte volna el a rajtsorrendet. Azaz csak rendeztek volna, de erről kicsit később.

Második szabadedzés

Magyar idő szerint reggel 07:15-kor rendeztek egy második szabadedzést a teljes mezőny számára. Ezt sajnos háromszor is meg kellett szakítani piros zászlóval. Közülük az egyik rendkívül súlyos bukás miatt történt: az F.C.C. TSR Honda France csapat brit versenyzője, Gino Rea a 130R kanyarban esett hatalmasat, és a sérülései olyan súlyosak voltak, hogy helikopterrel kellett kórházba szállítani. A GPOne értesülései szerint a tüdeje és a bordái sérültek meg – sajnos úgy tudni, kritikus az állapota.

A második szabadedzést egyébként a Jonathan Rea – Alex Lowes – Leon Haslam alkotta gyári Kawasaki csapat nyerte meg a YART Yamaha és a Team HRC előtt.
A tréning végeredménye itt tekinthető meg (kattintás után letöltés indul).

Top10 Triál

Az eredetileg tervezett Top10 szétlövés (amely menetét a korábbi cikkünkben írtuk le) végül meghiúsult. A versenyirányítás a változó körülmények miatt úgy döntött, hogy az eredeti formátum nem lett volna tartható, emiatt egy klasszikus, 40 perces kvalifikáció döntött az első tíz helyezett sorrendjéről. Az időmérő közvetítését itt lehet visszanézni:

Ezen a gyári Honda csapat, a Team HRC megőrizte a pénteki tempóját, és megszerezték a rajtelsőséget a holnapi versenyre. Az egyéni leggyorsabb ezúttal is a Moto2-ből kiebrudalt japán Tetsuta Nagashima lett – aki az edzés elején, a legelső mért körében futotta meg a 2:04.934-es, pole-t érő időt.

A gyári Kawasaki csapat lett a második, a YART Yamaha istálló pedig a harmadik. Negyedik lett az F.C.C. TSR Honda, amely Gino Rea sérülése miatt csak két motorossal: az ausztrál Josh Hookkal és a francia Mike Di Meglioval vág neki a Suzukai 8 órásnak.

A Top10 Időmérő végeredménye:

1 Team HRC HONDA 2:04.934
2 Kawasaki Racing Team Suzuka 8H KAWASAKI 2.05.149 0.215
3 YART – Yamaha Official Team YAMAHA 2:05.769 0.835
4 F.C.C. TSR Honda France HONDA 2:06.204 1.270
5 SDG Honda Racing HONDA 2:06.409 1.475
6 Honda Dream RT SAKURAI HONDA 2:06.564 1.630
7 Astemo Honda Dream SI Racing HONDA 2:06.607 1.673
8 Honda Sofukai Suzuka Racing Team HONDA 2:06.668 1.734
9 BMW Motorrad World Endurance Team BMW 2:06.897 1.963
10 EVA RT 01 Webike TRICKSTAR KAWASAKI 2.08.033 3.099

A teljes rajtsorrend itt érhető el (Kattintás után letöltés indul). De azt már jól tudhatjuk, hogy az Endurance műfajban az időmérő edzésnek nincs sok jelentősége a versenyeken: egy, kvalifikáción gyengén muzsikáló, vagy éppen a rajtnál beragadó csapat is ugyanúgy lehet harcban a küzdelemért.

Leon Haslam (10) és Niccoló Canepa (7), a második és harmadik helyezett csapatok színeiben. Fotó: Discovery Sports Events

Egy rövid klip a kvalifikációról:

A vasárnapi program

Vasárnap magyar idő szerint hajnali fél kettőkor rendeznek egy 45 perces bemelegítő edzést, majd (szintén magyar idő szerint) hajnali fél ötkor kezdődik a Suzukai 8 Órás viadal! 
A futamot élőben közvetíti az Eurosport 2!

Quartararo: Az életem nem azon a néhány tizeden fog múlni

0

A MotoGP kvalifikáció negyedik helyezettje, Fabio Quartararo jó rajtpozícióból vághat neki a versenynek. A Yamaha sztárja már gyakorolta a hosszú körös büntetést, amelyet vasárnap kell majd teljesítenie.

A pénteki legjobb időeredményt követően Fabio Quartararo a szombat délelőtti harmadik edzésen a hatodik helyen végzett, 0,365 másodperccel lemaradva Aleix Espargaró mögött. Az FP4-en, közvetlenül a kvalifikáció előtt az ötödik helyen végzett, a napot pedig a második sorban, a negyedik helyen fejezte be.

Quartararo volt az egyetlen Yamaha-pilóta, aki bejutott a Q2-be.

„Nem maradt semmi a tarsolyomban, a határon voltunk. A tempómmal is elégedett vagyok. Aleix és Nakagami bukása következtében a sárga zászlók miatt nem tudtam a legjobb körömet megfutni, de mind 1’59” körül volt, és ez jó jel. A pálya jobb állapotban van, mint egy évvel ezelőtt, így egyenletesebb időkre van kilátás. A tempót tekintve Johann van talán a legjobb helyzetben. A mieink is erősek, és talán elég jók ahhoz, hogy a győzelemért harcoljanak. Hogy végül mi lesz lehetséges, azt majd meglátjuk.”

Az Aleix Espargaró elleni sikertelen asseni előzési manőver miatt Quartararónak Silverstone-ban egy hosszú körös büntetést kell végrehajtania, és már az edzéseken is sokszor lepróbálta ezt az ívet.

„Egyesek szerint csak 0,8 másodpercet veszítesz emiatt – de ez sokkal több. A büntetést azonban inkább konzervatívan fogom teljesíteni, minthogy megkockáztassam a bukást. Az életem nem azon múlik azon a néhány tizedmásodpercen.”