back to top
2025. július 12. 02:14
Kezdőlap Blog Oldal 683

Binder: Jó lehetőségeink vannak

0

A Red Bull KTM pilótája, Brad Binder őszintén beszél a kvalifikáció után a szombati napról és a MotoGP-szünet utáni első verseny kilátásairól.

Brad Binder a 14. rajtkockából vág neki a brit futamnak. A dél-afrikai a Q1-ben csapattársával, Miguel Oliveirával csatázott. Végül mindkettőjüket megelőzte Marco Bezzecchi így lemaradtak a Q2-be jutásról.

„Reggel nehéz volt, fel kellett zárkóznunk. Próbálkoztunk néhány dologgal, de nem jutottunk semmire” – mesélte a Binder.

„Aztán az FP4-ben rájöttünk, mire van szükségem. A kvalifikáció jobban ment, irányt változtattunk. Holnapra szeretnék egy újabb lépést tenni előre.”

„A problémáink eléggé hasonlóak ahhoz, amik eddig is voltak. Ha a tempónkat nézzük, nem rossz. Viszont ha arról az egy körről van szó, ahol nem vagyunk teljesen a toppon. Az FP4-ben használt gumikkal a 4. helyen álltam az első etap után, a többiek új gumikkal mentek.”

„Jó lenne, ha a motor egy kicsit könnyebben váltana irányt. Szeretném, ha egy kicsit keményebben tudnám megközelíteni a kanyarokat, és egy kicsit nagyobb kanyarsebességgel is tudnék menni. A Q1-ben elkövettem egy kis hibát, így ez nem volt elég.”

Ami a KTM burkolatának átalakítását illeti, Brad Binder a következőket mondja: „Döntenünk kell egy változatról. Ha az aerodinamikával játszol, annak óriási hatása van. Ez megváltoztatja az egészet, de akkor sem tudsz versenyről versenyre váltani.”

„Remélem, hogy jó bemelegítő edzést futok, és a versenyen minél több versenyzőt megelőzhetek. Úgy gondolom, hogy jó lehetőségeink vannak a futamra. Silverstone hosszú pálya. Ha hiba nélkül végig tudom menni a távot, akkor egy jó eredmény lehetséges. Úgy akarok végighajtani a mezőnyön, mint 2021-ben.”

Silverstone: Figyelemre méltó első sor – Versenyzői nyilatkozatok

0

A Pramac-Ducati ásza, Johann Zarco a kvalifikáción a második és harmadik helyre utasította vissza márkatársát, Jack Millert és az Aprilia gyári pilótáját, Maverick Viñalest, míg Aleix Espargaró sérülése lennére is a második sorból kezdi meg a holnapi futamot.

Johann Zarco: „Nagyon boldog vagyok. Az FP4-en nagy önbizalmat szereztem a kemény hátsó gumival. Az első körben a lágy gumival azt vettem észre, hogy a köridők elég könnyen jönnek. A második gumival kicsit jobban kellett nyomnom. Nem volt senki a pályán, csak két srác volt előttem, így nem zavartak. Kaptam egy kis extra motivációt, és élveztem.”

Maverick Viñales: „Nagyon keményen dolgoztunk a szezon első felében, és ez most kifizetődik. Már pénteken sokkal jobban éreztem magam, mint az idény elején. Sokkal jobban érzem a motort. Én csak boldog vagyok, próbálom élvezni, nagyon keményen dolgozunk és haladunk előre. Jó érzés, hogy ezt most elnyerte jutalmát.”

Jack Miller: „Izgatott voltam, amikor megláttam, hogy 1:57-es kört mentem. Aztán beértem az 1-es kanyarba, ránéztem a képernyőre, és láttam, hogy Zarco még gyorsabb. Nem tudom, mennyivel lehetett volna jobbat menni, de már azon a körön is volt néhány kritikus pillanat. A körülmények nem voltak olyan jók, mint reggel, mert kicsit szelesebb volt az idő. Figyelemre méltó, hogy ilyen erős köröket mentünk. Jó így kezdeni a szünet után, a motor jól működött. Az FP4-en jó volt a tempóm, Zarco tempója viszont még jobb volt. Vasárnap megpróbálok felülkerekedni rajta.”

Silverstone: Az élmenők mind elöl, Fernández a pole-ban

0

Bár nem maradt el sokkal Augusto Fernández mögött, Joe Roberts sem tudta borítani a papírformát. A spanyol a pole-ban, de ott van Ogura és Vietti is az elején.

Több versenyző miatt is érdekes volt hazai szempontból a Moto2 időmérője. A Brit Nagydíj hétvégéjén ugyanis a brit Superbike-bajnokság negyedik helyezettje, Rory Skinner, emellett pedig a tabellán nyolcadik Jake Dixon minden edzésen rendkívül erős volt.

Nagy veszteség volt viszont hazai szempontból az előző években rendkívül erős, ám idén jóval többet hibázó Sam Lowes is. Az angolnak a szabadedzések során kiugrott a válla, ezt ítélte alkalmatlannak az orvosi stáb az indulásra a hétvége további részében.

A hétvége másik nagy hiányzója a Silverstone-ban már indulni tervező, ám engedélyt erre nem kapó Pedro Acosta volt.

Q1

Az időmérő első szekciójában olyan neveket találtunk a résztvevők között, mint Jorge Navarro, a szezon második legjobb újonca, Manuel González, vagy éppen a rutinos, ámde egész évben szenvedő Simone Corsi. Itt volt az a Somkiat Chantra is, aki a szezont kiválóan kezdte, még futamot is tudott nyerni, azóta viszont rettenetesen beleszürkült a mezőnybe.

A Q1 legnagyobb nevei végül tovább is jutottak, leggyorsabbnak Jorge Navarro bizonyult. Manuel González az egész szezonban stabil teljesítményt nyújt, minden egyes versenyt be tudott fejezni. Ezt most egy újabb Q2-es szerepléssel fejelte meg. A Gresini újonca, Alessandro Zaccone úgy jutott tovább harmadikként a második szakaszba, hogy idén eddig mindössze kétszer tudott pontot szerezni, így pedig megcélozhatta a harmadikat. Az utolsó továbbjutó a Q1-ből a fentebb említett Somkiat Chantra volt.

Jorge Navarro még úgy is tovább tudott jutni, hogy egyébként vizsgálták az őt potenciálisan feltartó Simone Corsit is.

Q2

Jól kezdte a végjátékot a Portugáliában már futamot is nyerő, Mugellóban pedig szintén dobogóra álló Joe Roberts. Az amerikai féltávnál még vezetett is, őt ekkor a másik meglepetésember, a legutóbb hazai pályán holtversenyes legjobb eredményt elérő Bo Bendsneyder követte.

Augusto Fernández annak megfelelően hajtott az időmérőn, amilyen ambíciói vannak. A csak pontegyenlőséggel második ajós félidőben átvette a vezetést, egy bő tizedet adva Joe Robertsnek.

Többen is a sóderben találták magukat a Q2 során – az egyik ilyen a vb-éllovas Celestino Vietti volt, akit aztán nem sokkal később Jake Dixon is követett.

A végén aztán a Q2 elejéhez hasonlóan Fernández és Roberts versengtek a pole-ért, ez végül a vb-aspiránsé lett. Esésekor Vietti ugyan még második volt, de ezután már nem tudott javítani nyilvánvaló okokból. A tabellát vezető VR46-os végül ötödikként zárta a szombatot. A Fernández-Roberts páros és Vietti közé még Ogura és Arenas is odafért. A szintén eső Dixon Vietti mögött hatodik lett. A vb-éllovas, egymástól mindössze egy pontra lévő nagy hármas tehát mind az első két sor valamelyik rajthelyéről vághat neki a versenynek. A tabellán tőlük nem sokkal lemaradó Arón Canet zárja a top 10-et.

Az időmérő végeredménye

Poz. Versenyző Csapat Váz Idő Kül.
1 Augusto Fernández Ajo Kalex 2:04.103
2 Joe Roberts Italtrans Kalex 2:04.137 +0.034
3 Ai Ogura Team Asia Kalex 2:04.280 +0.177
4 Albert Arenas Aspar Kalex 2:04.386 +0.283
5 Celestino Vietti VR46 Racing Kalex 2:04.498 +0.395
6 Jake Dixon Aspar Kalex 2:04.505 +0.402
7 Bo Bendsneyder Pertamina Kalex 2:04.560 +0.457
8 Alonso López Speed Up Boscoscuro 2:04.697 +0.594
9 Marcel Schrötter Intact GP Kalex 2:04.887 +0.784
10 Arón Canet Flexbox HP40 Kalex 2:04.891 +0.788
11 Tony Arbolino Marc VDS Kalex 2:04.899 +0.796
12 Jorge Navarro Flexbox HP40 Kalex 2:04.909 +0.806
13 Cameron Beaubier American Racing Kalex 2:04.934 +0.831
14 Jeremy Alcoba Intact GP Kalex 2:05.058 +0.955
15 Manuel González VR46 Master Camp Kalex 2:05.090 +0.987
16 Somkiat Chantra Team Asia Kalex 2:05.197 +1.094
17 Filip Salač Gresini Racing Kalex 2:05.342 +1.239
18 Alessandro Zaccone Gresini Racing Kalex 2:05.449 +1.346
19 Lorenzo Dalla Porta Italtrans Racing Kalex 2:05.175 +0.505*
20 Fermín Aldeguer Speed Up Boscoscuro 2:05.227 +0.557*
21 Barry Baltus RW Racing Kalex 2:05.485 +0.815*
22 Zonta van den Goorbergh RW Racing Kalex 2:05.691 +1.021*
23 Marcos Ramírez Forward Racing MV Agusta 2:05.763 +1.093*
24 Rory Skinner American Racing Kalex 2:05.937 +1.267*
25 Simone Corsi Forward Racing MV Agusta 2:06.138 +1.468*
26 Niccolò Antonelli VR46 Racing Kalex 2:06.220 +1.550*
27 Keminth Kubo VR46 Master Camp Kalex 2:06.441 +1.771*
28 Sean Dylan Kelly American Racing Kalex 2:06.543 +1.873*
29 Piotr Biesiekirski Pertamina Kalex 2:07.270 +2.600*
*: Jorge Navarro Q1-ben futott legjobb idejéhez (2:04.670) képest

 

 

 

 

 

 

Silverstone: Zarco-pole, a sérült Espargaró is hatodik!

0

Aleix Espargaró még a negyedik edzésen óriásit bukott, és nem volt 100 százalékos állapotban. Így is hatodik lett, miközben Zarcóé lett a pole.

Az általában álmoskás negyedik szabadedzésen mindenki felébredt, amikor azt láthatta, hogy Aleix Espargaró fetreng az aszfalton, és nehezére esik felkelni. Az Aprilia katalán vb-aspiránsa a pálya egyik leggyorsabb részén haladt, amikor motorja ledobta őt, és nagyon magasról ért földet.

Espargaró a pályakórházba még csak két ember segítségével tudott bevánszorogni, onnan már egy kicsit szebb állapotban távozott.

Q1

Egy gyors pihenésre ott volt Espargaró számára a teljes Q1, lévén neki ott nem volt jelenése. Ott volt viszont mindkét KTM, mindkét Gresini Ducati, valamint a papírformának megfelelően többek között Franco Morbidelli is.

A Q1 tulajdonképpen egy papírforma névsorral rajtolt el, ahol bár a nevek jók voltak, csapataik eredményei mindenképp ide predesztinálták őket. Az első körök után Bezzecchi volt az első, Morbidelli viszont csak néhány ezreddel maradt el tőle. A második körével aztán Morbido már a vezetést is átvette – két ezred különbséggel. Ezzel egy időben Álex Márquez bukott, így a második szektorban lengett a sárga zászló.

Ahogy a mezőny faragta le a legjobb köröket, Bastianini állt az élre, már 1:58-as idővel. Őt Oliveira követte a második továbbjutó helyen. Az addig továbbjutó Morbidelli-Bezzecchi páros hirtelen két tizedes hátrányban találta magát.

Bezzecchi utolsó előtti körével jó eséllyel pályázott arra, hogy felérjen továbbjutó helyre, de pont rosszkor ért utol egy lassabb bolyt. Aki végül oda tudott férni továbbjutónak a Q1 utolsó fél percére, az Oliveira csapattársa, Brad Binder volt. Bastianini utolsó mért körével három tizedet vert mindenkire, de Binder és Bezzecchi is jó körön voltak. Utoljára Bezzecchi talált magának tiszta pályát, ez pedig elég volt neki ahhoz, hogy továbbjusson. Bindert végül csapattársa, Oliveira is visszaelőzte. Bastianini gresinis csapattársa, Fabio Di Giannantonio zárt mögöttük, és jól ment, tőlük alig lemaradva, Remy Gardner is.

Q2

A nagyot bukó Aleix Espargaró össze tudta magát szedni a Q2-re és motorra tudott pattanni. Pedig egyébként az FP3 után még ő volt a leggyorsabb, így akár a pole-ra is jó eséllyel pályázhatott volna. Szintén jól ment a harmadik szabadedzésen a két Pramac Ducati-motoros, a gyári Ducatin Jack Miller, valamint Espargaró csapattársa, Maverick Viñales.

Az első körök után Ducatik álltak a mezőny élére, közéjük fért aztán oda Viñales másodiknak. Espargaró első nekifutásra csak Millert tudta megelőzni. Féltávnál megjött aztán Fabio Quartararo, és bő egy tizeddel átvette a vezetést Jorge Martíntól. Miller mindössze egy ezrednyi lemaradással állt a második helyre a francia mögé. Két mért kör után Viñales harmadik volt, csapattársa, a nyilvánvalóan nem egészséges Aleix Espargaró viszont tökutolsó.

Utoljára Aleix Espargaró még odatett egy olyan kört, amivel akkor átvette a vezetést, nem is kis előnnyel. Ez bár magához képest szinte emberfeletti bravúr volt, de erre azért volt többeknek válasza. Az utolsó köreikkel többen átugrották még őt. A pole-t végül Johann Zarco szerezte meg, mellé az első sorba Viñales és Jack Miller kvalifikáltak.

A holnap büntetést is letölteni kénytelen Fabio Quartararo csak a második sorból várhatja a rajtot, csakúgy, mint a vb-riválisok, Pecco Bagnaia és a sérült Aleix Espargaró.

Ilyen ünneplésben részesült Aleix Espargaró heroikus teljesítménye után:

Az időmérő végeredménye

 

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő Kül.
1 Johann Zarco Prima Pramac DUCATI 1:57.767
2 Maverick Viñales Aprilia APRILIA 1:57.865 0.098
3 Jack Miller Ducati Lenovo DUCATI 1:57.931 0.164
4 Fabio Quartararo Monster YAMAHA 1:57.938 0.171
5 Francesco Bagnaia Ducati DUCATI 1:57.961 0.194
6 Aleix Espargaró Aprilia APRILIA 1:57.966 0.199
7 Marco Bezzecchi VR46 DUCATI 1:58.101 0.334
8 Enea Bastianini Gresini DUCATI 1:58.106 0.339
9 Jorge Martín Prima Pramac DUCATI 1:58.174 0.407
10 Luca Marini VR46 DUCATI 1:58.317 0.550
11 Álex Rins Suzuki SUZUKI 1:58.318 0.551
12 Joan Mir Suzuki SUZUKI 1:58.543 0.776
13 Miguel Oliveira Red Bull KTM KTM 1:58.853 (*)0.244
14 Brad Binder Red Bull KTM KTM 1:58.932 (*)0.323
15 Fabio Di Giannantonio Gresini DUCATI 1:58.948 (*)0.339
16 Remy Gardner Tech3 KTM 1:59.120 (*)0.511
17 Alex Márquez LCR HONDA 1:59.288 (*)0.679
18 Stefan Bradl Repsol HONDA 1:59.339 (*)0.730
19 Pol Espargaró Repsol HONDA 1:59.367 (*)0.758
20 Franco Morbidelli Monster YAMAHA 1:59.390 (*)0.781
21 Takaaki Nakagami LCR HONDA 1:59.614 (*)1.005
22 Raúl Fernández Tech3 KTM 1:59.920 (*)1.311
23 Darryn Binder WithU RNF YAMAHA 1:59.931 (*)1.322
24 Andrea Dovizioso WithU RNF YAMAHA 2:00.232 (*)1.623
*: Enea Bastianini legjobb Q1-es idejéhez (1:58.609) képest

 

 

 

 

 

 

Silverstone: Brazil pole 17 év után Moreira révén!

0

Hiába a nagy nevek, a Moto3 meglepetését az MT Helmets csapata szolgáltatta, ugyanis Moreira a pole-ba, Yamanaka pedig harmadiknak kvalifikált.

A Brit Nagydíj időmérőjén olyan nevek jöttek rögtön a Q1-ben, mint például rögtön a vb-éllovas Sergio García. Ott voltak olyan versenyzők is, mint az ígéretes újonc David Muñoz, vagy éppen az a Jaume Masia, aki már futamot is tudott nyerni idén, és ötödik a tabellán. Carlos Tatay dobogós hellyel a szezonjában szintén a Q1-ből kellett, hogy kezdje a Silverstone-i hétvége szombati napját.

A Q1 első mért köre pont Sergio García nevéhez fűződött, de mivel egy boly elején kellett haladnia, ez csak a 9. helyre volt elég. Taiyo Furusato volt az, aki ekkor a lista élére állt 2:11.630-cal. Jól ment Ricciardo Rossi is, az összetett 11. helyezettje a Q1 féltávjánál át is vette a vezetést. Az első futások után ő, Furusato, Adrián Fernández és Carlos Tatay álltak továbbjutó helyen.

Jaume Masia 5 perccel a Q1 leintése előtt bejött negyediknek, de továbbjutása hajszálon függött. Sergio García ennek a hajrának másfél másodperces hátrányban, csak a Q1 kilencedik helyén vágott neki. 2:11.558-as ideje végül második helyre volt jó, pontosan egy tizeddel Rossi mögött.

A továbbjutásra hat ember pályázott reális eséllyel, az utolsó percben ez Masiának és Tataynak nem volt meg. Hozzájuk csatlakozott be Xavier Artigas, aki még Garcíánál is jobb kört futott.

Rossi végül maradt az élen és ment tovább a Q2-be, mögötte Xavier Artigas, Sergio García és jókora meglepetésre az idén még pontot sem szerző Taiyo Furusato zárt. Nagy meglepetés volt mögötte a hetedikként záró Jaume Masia és a még nála is eggyel lassabb Carlos Tatay kiesése.

Q2

A harmadik szabadedzés során nem feltétlenül azok voltak a leggyorsabbak, akiket a tabella sugallhatna. A Q2-be legjobb idővel Tatsuki Suzuki és Deniz Öncü masíroztak be, őt McPhee követte. Kiválóan ment délelőtt a két újonc, Daniel Holgado és Diogo Moreira. Előbbi negyedik, utóbbi hetedik helyen jutott a Q2-be.

Mért köröket a helyezkedés nyomán kifejezetten későn, majdnem 5 perc elteltével láttunk először. A 2:12-vel kezdődő körök közül 2:11.893-mal Kaito Toba tudott kiemelkedni, de ez sem volt igazán jó idő.

Az első, igazán jó köröket követően az előző futamot megnyerő Sasaki állt az élre, de McPhee, Nepa, Riccardo Rossi és Diogo Moreira rögtön tolták is hátrébb. A brazil előnye több mint egy tized volt Riccardo Rossi előtt, Nepa volt még viszonylag közel hozzájuk. Foggia és Suzuki már négy tized fölötti hátránnyal jöttek az utolsó 5 percre.

Izan Guevara révén sűrűsödni kezdett a közvetlen élmezőny, de Moreiránál ő sem volt gyorsabb.

Az utolsó három percben még egyszer utoljára mindenki megmérette magát, először Yamanaka jött fel az első sorba, de ő is Moreira mögé. Guevara aztán meg tudta előzni a japánt, az utolsó fél percben ő volt a második.

Óriási időmérőt teljesített az MT Helmets csapata, ugyanis ez maradt végül a sorrend, így ők adják Moreira révén a pole-pozícióst, Yamanaka pedig szintén az első sorba kvalifikálta magát. A második sor a szintén bravúros kvalifikációt futó Riccardo Rossi nevével kezdődik, de Stefano Nepa neve is meglepetés ennyire elöl. Deniz Öncü hatodik lett.

A versenyt másodikként megkezdő Izan Guevara számára örömteli tény, hogy bár az éllovas Sergio García bejutott a Q2-be, ott csak a 11. rajthelyet szerezte meg.

Az időmérő végeredménye

 

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő Kül.
1 Diogo Moreira MT Helmets KTM 2:10.951
2 Izan Guevara Aspar GASGAS 2:11.019 0.068
3 Ryusei Yamanaka MT Helmets KTM 2:11.029 0.078
4 Riccardo Rossi SIC58 HONDA 2:11.059 0.108
5 Stefano Nepa Angeluss KTM 2:11.131 0.180
6 Deniz Öncü Tech3 KTM 2:11.180 0.229
7 Dennis Foggia Leopard HONDA 2:11.206 0.255
8 Tatsuki Suzuki Leopard HONDA 2:11.245 0.294
9 Ayumu Sasaki Max HUSQVARNA 2:11.457 0.506
10 John McPhee Max HUSQVARNA 2:11.560 0.609
11 Sergio García Aspar GASGAS 2:11.570 0.619
12 Daniel Holgado Ajo KTM 2:11.623 0.672
13 Andrea Migno Rivacold HONDA 2:11.628 0.677
14 Kaito Toba CIP KTM 2:11.646 0.695
15 Xavier Artigas Prüstel CFMOTO 2:11.827 0.876
16 Lorenzo Fellon SIC58 HONDA 2:12.155 1.204
17 Taiyo Furusato Team Asia HONDA 2:12.255 1.304
18 Iván Ortolá Angeluss KTM 2:12.699 1.748
19 David Muñoz BOE KTM 2:11.732 (*)0.274
20 Adrián Fernández Tech3 KTM 2:11.750 (*)0.292
21 Jaume Masia Ajo KTM 2:11.787 (*)0.329
22 Carlos Tatay Prüstel CFMOTO 2:11.827 (*)0.369
23 Elia Bartolini Avintia KTM 2:12.061 (*)0.603
24 Scott Ogden VisionTrack HONDA 2:12.289 (*)0.831
25 Nicola Fabio Carraro Avintia KTM 2:12.340 (*)0.882
26 Joshua Whatley VisionTrack HONDA 2:12.631 (*)1.173
27 Alberto Surra Rivacold HONDA 2:12.651 (*)1.193
28 Mario Aji Team Asia HONDA 2:13.818 (*)2.360
29 Ana Carrasco BOE KTM 2:14.092 (*)2.634
30 Marc García CIP KTM 2:14.602 (*)3.144
*: Riccardo Rossi Q1-es legjobb idejéhez (2:11.458) képest

 

 

 

 

 

 

Olasz siker, erős magyar kezdés a zalaegerszegi EnduroGP-n

A GASGAS Factory Racing versenyzője, Andrea Verona megnyerte az idei Akrapovic Szuper Teszt sorozatot az EnduroGP-világbajnokság utolsó előtti fordulóján, Magyarországon. Stílusosan győzött, az olasz versenyző a leggyorsabb kört futotta péntek este Zalaegerszegen.

Andrea Verona megnyerte az AKRAPOVIC Szuper Teszt sorozatot az EnduroGP of Hungary-n. Az olasz volt a leggyorsabb péntek este, Wil Ruprecht és Josep García a második és harmadik helyen végzett.

Az EnduroGP-világbajnokság hatodik fordulójának Szuper tesztje a magyarországi Zalaegerszegen szokásosan közönségcsalogató volt és izgalmasan indította el a hétvégi versenyeket. Az idei összesített sorozatot gyakorlatilag kézben tartó Verona eltökélt szándéka volt, hogy Zalaegerszegen a ranglista élére álljon, és egy fordulóval a vége előtt megnyerje a sorozatot.

A GASGAS-versenyző villámgyors kört futott, végig száguldott a szűk, kanyargós pályán. Több mint egy másodperccel gyorsabb kört teljesített ellenfeleinél, így kényelmesen megszerezte a győzelmet.

Miután a múlt hétvégén Szlovákiában kettős győzelmet aratott, a TM Racing versenyzője, Wil Ruprecht átmentette a lendületét Magyarországra is, és az este második leggyorsabb körét futotta. A Red Bull KTM Factory Racing versenyzője, Josep Garcia szorosan a nyomában volt, és ezzel az első három helyezettet zárta.

A Szuper Teszt egyik specialistája, a Husqvarna-versenyző, Alex Salvini a negyedik helyen végzett, a svéd Albin Elowson (Husqvarna) pedig az első öt helyezettet zárta.

A Szuper Teszt sorozat megnyerése révén nagyszerűen indult a hétvége. Nagyon élveztem az idei szuperteszten való versenyzést, és úgy érzem, sokat fejlődtem benne. Két fordulót is megnyertem, és mindig az első négyben végeztem, szóval ennek nagyon örülök. Annak ellenére, hogy ez egy rövid teszt, nehéz elsajátítani. Nincs bemelegítés, még kicsit be vagyunk rozsdásodva, és rengeteg néző nézi, szóval nehéz rajta jól teljesíteni.

A magyarok is jól kezdtek

A külön értékelésként kezelt Szuper Teszt sorozatban a hétvégén induló magyar versenyzők nem érdekeltek, de a Szuper Teszt is beleszámít az első, szombati versenynap eredményébe, így az Enduro 3-as kategóriában versenyző Szőke Márk, az Open 4S-ben induló Zsigovits Norbert és Open 2S-ben szereplő Tádics Dániel számára is fontos volt a jó kezdés.

Szőke Márk (Sherco) a 11. helyezett lett, Zsigovits Norbert (KTM) a 2. a kategóriájában, Tádics Dániel pedig a 4. helyen kezdett a szombati első versenynap előtt.

Zsigovits Norbert
Fotó: MOTAM

Eredmények

  1. Andrea Verona (GASGAS) 1:36.02
  2. Wil Ruprecht (TM Racing) 1:37.25
  3. Josep Garcia (KTM) 1:37.99
  4. Alex Salvini (Husqvarna) 1:38.48
  5. Albin Elowson (Husqvarna) 1:38.65
  6. Steve Holcombe (Beta) 1:39.04
  7. Brad Freeman (Beta) 1:39.11
  8. Antoine Magain (Sherco) 1:39.18
  9. Mikael Persson (Husqvarna) 1:39,40
  10. Nathan Watson (Honda) 1:39.79

 

Az AKRAPOVIC Szuper Teszt sorozat állása (6. forduló után)

  1. Andrea Verona (GASGAS) 98 pont
  2. Josep Garcia (KTM) 74 pont
  3. Brad Freeman (Beta) 70 pont
  4. Thomas Oldrati (Honda) 61 pont
  5. Zach Pichon (Sherco) 52 pont

Viñales: Minden lépés számít

0

Silverstone-ban pénteken az Aprilia gyári pilótája, Maverick Viñales a harmadik helyen végzett a királykategória szabadedzésein. A spanyol utólag hangsúlyozta, hogy erre nagyon erősen építhet.

„Ha pénteken az első három versenyző között leszek, akkor tudom, hogy képes vagyok az élen motorozni. Az a jó, hogy a motor nem sokat változik péntekről szombatra. Így megőrizhetem ugyanazt az állandó érzést, és egy jó hétvégét építhetek.”

A spanyol végül kevesebb mint két tizeddel maradt le a gyári Yamaha csapat vezető Fabio Quartararo mögött. Viñales délután hangsúlyozta, hogy szerinte nagy esélye van arra, hogy a brit GP-n megszerezze az első helyet.

„Nagyon elégedett vagyok a szezon első felében végzett munkánkkal, mert úgy tűnik, néhány dolgot jól csináltunk” – összegzett az Aprilia versenyzője.

„Mindig sikerül egyből egy hétvégére nagy sebességgel érkezni. Már pénteken a Top3-ban lenni nagyon fontos, mert ez nagy motivációt ad. A ritmusunk nagyon jó.”

„Ez még nem a vége, mindent beleadunk, hogy még jobbak legyünk. Minden versenyen az élen akarunk harcolni!”

„Még mindig van némi kerékkipörgésünk, szóval egy kicsit javulnunk kell. Az új burkolattal egy kicsit jobban érzem magam, így én is hiszek ebben a javulásban. Minden apró lépés sokat számít ebben a bajnokságban.”

Bradl: Fabio nem őrült meg

0

A 32 éves versenyző csütörtökön beszélt a Hondánál történt frissítésekről és a Quartararo büntetéséről.

Takaaki Nakagami futóműfrissítést kap a Hondától a brit GP-re. Stefan Bradl júliusban már kipróbálta ezt az újítást Jerezben, most pedig kíváncsian várja márkatársa visszajelzéseit.

„Ez nem egy másik motor, de meg akarom várni, amíg visszajelzést ad nekünk. Nem nagy változásról van szó, néhány alkatrészt csak a jobb visszajelzések érdekében állítottunk át. – magyarázta a Honda versenyzője csütörtökön.

„Pénteken megtudom, hogy mit gondol róla. A gumiabroncsok visszajelzéseiről van szó. A hátsó gumi jobb kihasználásáról, de az érzésről is az első abroncsot illetően.”

Csütörtökön mindenki Fabio Quartararo büntetéséről beszélt. Mit szól ehhez a Repsol Honda versenyzője?

„Az eset az én szemszögemből nézve versenybaleset volt. Normális versenybaleset, bár Aleix számára nagyon szerencsétlen. Fabio nem őrült meg. Ez egy olyan manőver volt, amit az ember egy ilyen versenyen csinál.”

„A végén mindketten pechesek voltak, csak azt nem értem, hogy Fabio miért kapott büntetést. Hiszen már a bukás is épp elég volt, aztán megint bukott. Hogy miért kapott hosszú körbüntetést a brit futamon, azt nem értem. Ez persze mindig a helyzettől függ, de ebben az esetben Fabio nem érdemelte meg.”

„Taka sokkal súlyosabb balesetet okozott, más versenyzők is érintettek voltak és megsérültek. Ahogyan ő is, de nem kapott érte büntetést. Egyszerűen nem értem. Ha egy versenyző megsérült, az egy teljesen más helyzet, mint Assenben.”

 

Aleix Espargaró: Nagyon intenzív hónapok elé nézünk

0

A MotoGP bajnoki címre pályázó Aleix Espargaró rendkívül motiváltan várja a szezon második részét. Tavaly Silverstone-ban ünnepelte első MotoGP-dobogóját az Aprilia színeiben, és erre szeretne építeni ezen a hétvégén.

Aleix Espargaró teljes mértékben élvezte az öthetes nyári szünetet. A spanyol folyamatosan azt tartotta szem előtt, hogy milyen sikeresen sikerült a 2022-es MotoGP-szezon első fele. A világbajnoki második helyezett mindössze 21 ponttal van lemaradva Fabio Quartararo (Yamaha) mögött, így nagy esélyt lát a világbajnoki koronára. A júniusi hollandiai TT-n elért szereplése is megfelelő lendületet adott neki.

„Nagyon élveztem a holland futamot. A verseny rengeteg motivációt adott a szezon második részére. Megmutattam, hogy nagyon versenyképes és gyors tudok lenni” – mondta a 33 éves versenyző csütörtökön.

„Tavaly Silverstone-ban szereztem meg az első dobogós helyezésemet az Aprilia-val. Egy évvel később már több dobogós helyezés, pole és egy győzelem is volt. Ez egy hihetetlen utazás volt, és remélem, hogy ezen a hétvégén is hasonlót fogok elérni.”

„Alig várom a szezon hátralévő részét, rendkívül motivált vagyok. Az előttem álló kihívás hatalmas, megpróbálom majd a lehető legjobban élvezni. Ez három nagyon intenzív hónap lesz. Mindent beleadok, nagyon jó csapatunk van, tökéletes motorunk, és legutóbb nagyon gyorsak voltunk. Jól akarjuk érezni magunkat.”

A brit futam előtti sajtótájékoztatón a büntetés kérdésében is kifejtette álláspontját. „Egyetértek Fabióval abban, hogy nem érti a büntetést. Van néhány példa arra, hogy a versenyzők egyértelműen agresszívebbek voltak, mint Fabio ebben az esetben, de nem kaptak megrovást. Minden versenyző megpróbálja megérteni, hogy milyen kritériumok alapján adnak büntetéseket. Ha egyik nap megbüntetnek, a következőn pedig nem, azt nehéz megérteni.”

 

Bagnaia: Nem értek egyet Quartararo büntetésével

0

A Ducati gyári versenyzőjét is megkérdezték a büntetések kiszabásával kapcsolatban.

Francesco „Pecco” Bagnaia sugárzó asseni győztesként indult a nyári szünetre, de aztán az ibizai nyaralás során nem túl hízelgő címlapokra került, amikor egy átbulizott éjszaka után az árokban kötött ki.

A 25 éves olasz azonban biztosított mindenkit, hogy az incidens nem volt hatással a versenyhétvégére.

„Már elmondtam és megírtam a közösségi oldalaimon, hogy mit gondolok erről. Ez is három-négy hete történt, és ez biztosan nem érinti a MotoGP témáját. Ez nem változtathatja meg a hozzáállásomat egy versenyhez. Így könnyű volt újra a MotoGP-re gondolnom. Hibáztam, sajnos ez megtörténhet.”

Miután Fabio Quartararo hosszú körös büntetést kapott a vasárnapi futamra az Aleix Espargaró elleni sikertelen manőverért Assenben, Bagnaia is kifejtette véleményét az esetről:

„Ezt a fajta büntetést biztosan nehéz megértenünk. Katarban valami nagyon hasonlót csináltam, és nem kaptam büntetést. Barcelonában láttunk egy nagy bukást – ez tényleg „felelőtlen motorozás” volt, de Taka nem kapott büntetést. Ez megnehezíti a dolgunkat, nem értek egyet a Fabio büntetésével.”

„Az egyértelmű, hogy ki kell használnunk ezt a helyzetet. Mivel le kell töltenie a hosszú körös büntetést, ezért versenyképesnek kell lennünk, hogy megpróbáljunk pontokat szerezni, de a büntetéssel nem értek egyet.”