back to top
2025. július 14. 05:59
Kezdőlap Blog Oldal 692

Bulega: Baldassarriban az egész futam alatt több volt

A Ducati gyári pilótája, Nicoló Bulega sokáig vezette a Supersport-világbajnokság második futamát Mostban, de a verseny félbeszakításakor Lorenzo Baldassarri éppen átvette a vezetést.

„Azt hiszem, ha ez a verseny 19 körös lett volna, Balda így nyert volna. Amikor megelőzött, gyorsabb volt nálam, bár 110 százalékon mentem, hogy rajta maradjak” – magyarázta Nicolo Bulega a vasárnapi második Supersport-világbajnoki futam után.

Az olasz vezette a versenyt, de öt körrel a vége előtt Lorenzo Baldassari megtámadta. Éppen amikor a Yamaha versenyzője fél körön át az élen volt, előkerült a piros zászló, miután Steven Odendaal összetörte a Yamaháját.

Baldassarrit hirdették ki győztesnek, mivel az utolsó szektorban ő állt az élen.

„Azt hiszem, amikor mögöttem motorozott, legalább tíz százalékkal több volt a tarsolyában.” 

„Jó stratégia volt tőle, hogy mögöttem maradt. Minden kanyarban és minden körben a lehető legtöbbet beleadtam, de amikor úgy döntött, hogy megelőz, az nem okozott neki gondot. Egyenesen elment, majd felmutatták a piros zászlót. Egyszerűen nagyon gyors volt.”

Vajon mi történik a szezon második felében?

„Számomra Dominique most még éhesebb, így biztosan nagyon-nagyon gyors lesz. Balda sok pontot behozott, most már megnyerheti a bajnokságot. Domi azonban vissza fog térni, nem lesz könnyű Balda, én és a többiek számára, hogy legyőzzük őt.”

Baldassarri: Érdekes lesz a szezon második fele

A Yamaha versenyzője, Lorenzo Baldassarri sok pontot hozott a világbajnokságban vezető Domi Aegerterrel szemben. Az olasz a Supersport-vb-n aratott kettős diadalának köszönhetően újra versenyben van.

Mivel Dominique Aegerter szombaton balesetet szenvedett Mostban, és vasárnap nem kapott rajtengedélyt a verseny szervezőitől, mert sportszerűtlen viselkedéssel vádolták, Lorenzo Baldassarri drasztikusan csökkenteni tudta a lemaradását a Supersport-világbajnokság összesített tabelláján. A Yamaha Evan Bros csapat olasz versenyzője mindkét futamot megnyerte, így a nyári szünet előtt már csak 14 ponttal van lemaradva svájci márkatársától.

„Azt hiszem, szükségünk volt erre a két győzelemre. Az utolsó futamokon mindig ott voltunk, de valami mindig hiányzott a végére. Péntek óta nagyon jól dolgoztunk, és nagyon következetesek voltunk” – nyilatkozta Baldassarri a SPEEDWEEK.com-nak.

„A tegnapi balesetben mindenki szerencsés volt, senki sem sérült meg. Hogy a versenyirányítás mit dönt, azt nem fogom kommentálni, mert ez az ő dolguk. Olyan, mint amikor én Misanóban tiszteletben tartottam az ellenem hozott döntést. Ezek a szabályok. Erről az esetről nem fogok semmit sem mondani.” – tette hozzá az olasz az Aegertert ért büntetéssel kapcsolatban.

„Most már játékban. Hinnünk kell magunkban, mert erős volt a pénteki és a szombati napunk, a pole pozíció, koncentráltnak kell maradnunk. Egyre erősebbek vagyunk, de a többi motoros is egyre jobb. A Ducati és a Triumph most nagyon gyors. Nagyon érdekes lesz a szezon második része. Szerintem élvezni fogjuk.”

Most: Razgatlioglu nyerte a második futamot

0

Lowes és Laverty nélkül rajtolt el a második futam Csehországban, Razgatliogluval a pole-pozícióban. A világbajnoki címvédő megőrizte a vezetést a rajtnál, mögé viszont a két Ducati zárkózott fel. Jonathan Rea tehát visszacsúszotta negyedik helyre, de nem sokáig törődött bele, és elment Rinaldi mellett. Az olasz Ducatis aztán a célegyenes végén próbálta visszaelőzni a Kawasakit, de elesett az első kanyarban. Ekkor hárman elszakadtak a többiektől, Redding pedig megelőzte Bassanit. Néhány körrel később Bautista próbált az élre törni, de annyira elfékezte magát a célegyenes végén, hogy a szervízútról jött vissza. Ugyanezt a hibát Redding is elkövette.

A második helyet így Rea örökölte meg, aki a következő körben sikeresen meg is előzte a címvédőt. Ez a csata sem dőlt el ilyen gyorsan, ugyanis a töröknek volt rá válasza, és visszajött. Bautista pedig a kisebb lemaradás ellenére hamar visszazárkózott rájuk. A motorok közti különbség az egyenesben kirajzolódott, a Yamahát a Kawasaki, és a még hátrébb jövő Ducati is megelőzte. Bautista lendülete aztán annyira kitartott, hogy nem sokkal később a vezetést is átvette. Elszakadni viszont senki nem tudott, a hármas csatában Razgatlioglu vissza is vette a vezetést.

A hajrát végül a Yamaha címvédője bírta a legjobban, miután lerázta két vetélytársát. Közben a mezőny hátuljában Lecuona alatt állt meg a Honda. A korábbi futamokkal ellentétben ezúttal az utolsó kör nem hozott már extra küzdelmeket, így Razgatlioglu idei hatodik győzelmét szerezte Bautista és Rea előtt. Scott Redding a szombati dobogó után ezúttal a negyedik helyen végzett.

Végeredmény

1 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx WorldSBK Yamaha
2 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati Ducati 0.756 0.756
3 J. REA Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki 2.833 2.077
4 S. REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 9.693 6.860
5 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 11.970 2.277
6 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx WorldSBK Yamaha 17.644 5.674
7 X. VIERGE Team HRC Honda 23.418 5.774
8 P. OETTL Team Goeleven Ducati 26.436 3.018
9 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 27.914 1.478
10 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati 30.857 2.943
11 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing WorldSBK Yamaha 42.047 11.190
12 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda 45.735 3.688
13 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 46.989 1.254
14 P. HICKMAN BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 47.065 0.076
15 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda 59.050 11.985
16 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 1’01.271 2.221
17 R. VICKERS TPR Team Pedercini Racing Kawasaki 1’13.958 12.687
18 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 1’17.001 3.043
Nem fejezte be a futamot
I. LECUONA Team HRC Honda 2 Laps
C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 4 Laps
L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 18 Laps
M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati 19 Laps
M. PRASEK Rohac & Fejta Motoracing BMW

Most: Baldassarri nyerte a piros zászlóval leintett futamot

A bajnokságot vezető Dominique Aegerter nélkül rajtolt el a vasárnapi Supersport verseny, miután a svájci versenyző agyrázkódást szenvedett. A svájcit viszont egészségesen sem engedték volna rajthoz állni, ugyanis sportszerűtlen magatartásért el is tiltották a második futamtól. A 31 éves versenyző ugyanis a rajtbaleset után szimulálni kezdett, hogy tovább tartson a mentés, és előidézzen egy piros zászlót – ami végül nem sikerült.

Aegerter távollétében legfőbb vetélytársa, Lorenzo Baldassarri ott folytatta, ahol szombaton abbahagyta, és a rajt után megőrizte a vezető pozíciót. Noha bukás nem volt, néhányan azért így is kiszaladtak a bukótérbe az első kanyarban.

Remek napot fogott ki a Ducati, ugyanis az első versenyen megállíthatatlannak tűnő Baldassarri tempóját Bulega is tartani tudta. Sőt, néhány kör után meg is előzte honfitársát. Leszakítani viszont nem tudta, de mivel Caricasulo hibázott is mögöttük, így a győzelem sorsa kettejük között dőlhetett el.

Hátrébb rengeteg bukás történt a mezőnyben. Először Isaac Vinales, majd Oli Bayliss került a sóderágyba. Később egymástól függetlenül Montella és Kofler ugyanabban a kanyarban esett el, de hasonló sorsra jutott Hobelsberger és Smith is. Eközben az első és a harmadik helyért is egy páros vívott küzdelmet. A tegnapi dobogós Manzi megelőzte Öncüt, 4 körrel a vége előtt pedig Baldassarri megelőzte Bulegát. Másodpercekkel később viszont Odendaal a célegyenes ráfordítóban esett el, De Rosa motorja pedig megadta magát.

Ekkor piros zászlóval félbeszakították a versenyt, melyet nem is indítottak már újra. Mivel a leintés pillanatában már Baldassarri vezetett, így összességében 50 pontot hozott Aegerteren, akinek az előnye mindössze 14 pontra olvadt. Manzi is időben előzte meg Öncüt, így végül két dobogóval zárta a hétvégét. A mezőny magyar indulója, Sebestyén Péter a leintéskor már feljött a 11. helyre, így 5 ponttal gazdagodott ezen a futamon.

Végeredmény:

1 L. BALDASSARRI Evan Bros.WorldSSP Yamaha Yamaha
2 N. BULEGA Aruba.it Racing WorldSSP Team Ducati 0.213 0.213
3 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 3.922 3.709
4 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 4.354 0.432
5 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 5.245 0.891
6 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 6.254 1.009
7 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 7.582 1.328
8 V. DEBISE GMT94 Yamaha Yamaha 8.167 0.585
9 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 15.813 7.646
10 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 16.747 0.934
11 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros.WorldSSP Yamaha Yamaha 17.244 0.497
12 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 17.950 0.706
13 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 1 Sector 1 Sector
14 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 1 Sector 1 Sector
15 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1 Sector 1 Sector
16 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha WorldSSP Yamaha 1 Sector 1 Sector
17 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing WorldSSP Kawasaki 1 Sector 1 Sector
18 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 1 Sector 1 Sector
19 B.CURRIE Motozoo Racing by Puccetti Kawasaki 1 Sector 1 Sector
20 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura WorldSSP Ducati 1 Lap 1 Lap
21 J. BUIS Motozoo Racing by Puccetti Kawasaki 1 Lap 1 Lap
22 P. HOMOLA Motoriders Yamaha 1 Lap 1 Lap
Nem fejezte be a futamot
S. ODENDAAL Kallio Racing Yamaha
K. SMITH VFT Racing Yamaha
Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki
M. KOFLER CM Racing Ducati
P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha
O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati
U. ORRADRE MS Racing Yamaha WorldSSP Yamaha
I. VINALES D34G Racing Ducati

Micsoda utolsó kör – Razgatlıoğlu a Superpole verseny győztese

0

Kellemes idő fogadta a Superbike-világbajnokság mezőnyét vasárnap délelőtt Mostban. A versenyzők pedig gondoskodtak az izgalmakról.

Rinaldi nyerte a bemelegítő edzést a 32 fokos aszfalton, ami tökéletes körülményeket jelentett a 11 órakor elrajtoló futamra.

Jonathan Rea indult az első rajtkockából, de az első kanyart Toprak Razgatlıoğlu vette be az első helyen. A török és az északír versenyző motorozásán ma is megfigyelhető volt, hogy teljesen más íveket használnak. Rea tegnap fékkar problémákra panaszkodott, de a motivációján észre sem lehetett venni, hogy bármi is hátráltatná a Kawasaki versenyzőjét.

A futam negatív meglepetése Scott Redding volt, aki ugyan a 7. helyről indult, de az első köre katasztrofálisra sikeredett, így a 13. helyről kellett felzárkóznia. Agresszív manőverek segítségével sikerült feljebb lépnie, de közel sem volt olyan zseniális a brit pilóta teljesítménye, mint tegnap.

Toprak Razgatlıoğlu az élen 7 tizedes előnyre tett szert, de Rea nem adta fel, és igyekezett megszorongatni a törököt. A 7 . helyen haladó Alex Lowes sajnos a kavicságyban fejezte be a futamot, illetve Tamburini kapott egy dupla hosszú körös büntetést, mivel kiugrott a rajtnál.

6 körrel a vége előtt Redding már a 9. helyen haladt, Rea pedig faragta hátrányát az éllovas, Toprak Razgatlıoğluval szemben. Végül sikerült utolérnie, átvenni a vezetést, de a törököt is kemény fából faragták, azonnal visszavágott versenytársának. Ekkor 3 másodperces előnyben haladtak Álvaro Bautistával szemben.

Rea újra támadást indított. Az utolsó körben egy agresszív manőverrel próbálta elhárítani Toprak Razgatlıoğlu védekezését, de rosszul sült el az igyekezete, mivel ki kellett, hogy vezesse a motort a kavicságyba, így elbúcsúzhatott a futamgyőzelemtől.

Az első 3 helyezett végül Toprak Razgatlıoğlu, Jonathan Rea és Álvaro Bautista lett.

 

Rea: Ez a 4. hely nem tükrözi a valóságot

0

A kiváló Superpole után Jonathan Rea számított az első futam favoritjának a Mostban. Végül azonban a Kawasaki sztárja még a dobogóra sem jutott fel.

Jonathan Rea volt az egyetlen Superbike-pilóta, aki 1:31 perc alatti időt ért el a Superpole-on: 1:30.947, a Kawasaki sztárja több mint 0,3 másodpercet adott a második helyezett töröknek.

A 22 körön át tartó első futamon Rea szokásához híven ott volt az élmezőnyben, de nem könnyítették meg a dolgát az ellenfelek.

„A tempóm jó volt, de a végén nem voltam elég gyors. Voltak problémáim a fékkel, így nem tudtam optimálisan lassítani a motoromat és a legjobb helyzetbe hozni, mert nem volt elég féknyomásom. A pozícióért folytatott küzdelemben aggódtam, hogy elütök egy versenytársamat, mert nem tudtam időben lefékezni a motoromat. Összességében a negyedik hely nem tükrözi a valódi lehetőségeinket, amelyek a Mostban rejlenek. Versenyképesek vagyunk, de sajnos nem sikerült felállnunk a dobogóra, bár csak 2 másodperccel maradtunk le a győztes mögött.”

„Van valami jó és van valami rossz abban, hogy csalódott vagyok a negyedik hely miatt. Ez a valóság. Álvaro a verseny vége felé még mindig hihetetlenül gyors volt, amikor három körrel a vége előtt megdöntötte személyes legjobb körét. Csak gratulálni tudok neki és a Ducatinak. Amikor az egyenesben megelőzött, sokkal gyorsabb volt. Kicsit frusztráló, amikor 21 kanyarban mindent beleadsz, hogy aztán az egyenesben mindent elveszíts, de ez már csak így van.” – nyilatkozta Rea.

Öttl egyelőre nem beszél a Top10-ről

0

Philipp Öttl a 16. rajtkockából indult Mostban az első futamon, és a 13. helyen ért célba, ezzel elérte az első minimális célt, de továbbra is küszködik a Ducati Panigale V4R-rel.

Miután Philipp Öttl pénteken nem volt elégedett a Team Go Eleven Ducatijának beállításaival, szombatra előrelépést remélt. Az FP3-ban a Superbike-újonc még nem érzett egyértelmű javulást, és a kvalifikáción sem jutott a 16. helynél előrébb.

„Kicsit másképp soroltam be magam, mint Baz. Baz egyenesen átment. Oda helyezkedtem, ahová gondoltam, hogy befér, de aztán valami volt a belső oldalon, így nem tudtam befordulni, és egyenesen kellett mennem a sikánon keresztül” – magyarázta a 26 éves bajor a SPEEDWEEK.com-nak.

„Még akkor is viszonylag jól mentem, amikor elkezdett esni az eső. Aztán fékeztem, és át kellett mennem a kavicságyon.”

„Mindezek ellenére a futóművet tekintve némileg javítottunk a motoron, de most az elektronikát kell újra beállítani. Jelenleg csak néhány problémánk van. Elég optimista vagyok a vasárnapot illetően. Az idők meglehetősen állandóak voltak, és a különbség sem volt olyan nagy. Most meglátjuk, hogy vasárnapra jobban be tudjuk-e állítani az elektronikát. Ez egy nagyon bonyolult motor, rengeteg apró dolgot kell figyelembe venni.”

Philipp Öttl egyelőre nem akar a Top 10-ről beszélni. Ehelyett azt mondta:

„A Top 10-ben tudok motorozni, de péntektől kezdve mindennek jól kell mennie. Nem vagyok Toprak. Olyan motorra van szükségem, ami működik. Jó péntekre és egy jó kvalifikációra van szükségem. Doningtonban például nem ismertem a pályát, és szükségem volt, hogy megismerjem.Ez egy nagyon összetett történet.”

Aegerter kihagyja a vasárnapi futamot

A lehető legrosszabbul alakult a bajnokságot vezető Dominique Aegerter versenye Csehországban. Már az első kanyaron sem jutott túl, miután egyike volt azoknak a pilótáknak, akik belekerültek a tömegbalesetbe. Az esetért a vétkes Öncü áthajtásos büntetést kapott, mégis a legrosszabbul a bajnokságot vezető címvédő járt. A baleset a bajnokság honlapján megtekinthető.

Forrás: World Superbike Media

Noha a futamon még próbált is visszaállni – sikertelenül, a bukást követően az orvosi központba vitték kivizsgálásra. Az orvosok pedig agyrázkódást állapítottak meg, ami azt jelenti, hogy vasárnap egyáltalán nem ülhet motorra. Ez újabb lehetőség a futamot megnyerő Baldassarri, és a többiek számára, hogy akár 25 pontot is hozzanak rajta.

A balesetben szintén érintett volt Caricasulo. Vele kapcsolatban viszont nincs még végleges döntés, őt a bemelegítő edzés előtt újra megvizsgálják.

Sebestyen Peti 14. Mostban az első versenyen!

Pontszerző helyen fejezte be a szombati futamot a VB egyetlen magyar pilótája. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti a 15. helyről indulva nagyszerű rajtot vett, ám az első kanyarban történt óriási bukás során többen is meglökték, így sajnos már a verseny elején leszakadt a TOP10-es bolytól.

Vegyes körülmények fogadták szombat reggel a Supersport VB mezőnyét, de végül az időmérőn és a versenyen is csak minimális esőcseppek jelentek meg a pályán. Sebestyén Peti időmérő edzését kicsit megzavarta a befejezés előtti piros zászló, így végül csak a 15. helyre sikerült kvalifikálnia. A rajt utáni első kanyarban óriási káosz alakult ki és a szerencse ismét nem állt a magyar pilóta oldalán, aki már a TOP10-en belül zárkózott fel, amikor hátulról kilökték a pályáról.

“Az időmérő után bár pozicióban nem sikerült jó helyre kerülnöm, úgy éreztem a versenytempóm meglehet egy jó versenyhez. Sajnos az elején amikor hátulról belém jöttek nagyon elszakadtam az élbolytól, így nem tudtam előkelőbb helyekért harcolni. Holnap minimálisan finomhangolunk a beállításokon és igyekszem majd egy sokkal jobb versenyt teljesíteni.”– mondta el a HUMDA pilótája.

A vasárnapi verseny 12.30-tól kezdődik majd és az Arena4 TV közvetíti.

Hétvégi menetrend és közvetítések:

Vasárnap:

Warm-up     9:25

Live Timing: www.worldsbk.com 

II. Futam 12:30       ARENA 4 TV! ÉL

Forrás: PS56 Team
Forrás: PS56 Team

Redding: Furcsa volt elöl harcolni

0

A Ducati, a Yamaha, a BMW és a Kawasaki a dobogós helyekért küzdött a Superbike első futamán Mostban, ahol Scott Redding ismét nagyon erős teljesítményt nyújtott a német és a harmadik helyen végzett.

A BMW gyári versenyzője, Scott Redding, aki az elmúlt két évben mindig a Top3-ban végzett a Ducatival, a 14. körben először állt a dobogós helyeken, sőt, az utolsó körben már második volt. Ekkor a regnáló világbajnok egy merész manőverrel megelőzte az angolt a 13-as kanyarban, és leszorította a pályáról. Rea ebből profitált, de Redding a célig le tudta győzni őt, és megszerezte a BMW idei első dobogós helyezését egy fő futamon. A 12-szeres futamgyőztes a Donington Parkban rendezett Superpole futamon is harmadik lett.

„Amikor enyhén elkezdett esni az eső, tökösnek kellett lenned” – mesélte Redding.

„Nem volt vesztenivalóm, ha bukom, akkor bukom. Egyre jobban felzárkóztam az első háromhoz, és egyre jobban húztam a gázt. Amikor felértem, azon gondolkodtam, hogy beszáljak-e a világbajnoki csatájukba. Jó volt a tempóm, úgyhogy belevágtam. Aztán elmentem Toprak mellett, és azt gondoltam magamban, hogy „ez furcsa érzés”. Aztán elmentem Jonathan mellett, és azt gondoltam magamban, hogy „ez most nagyon furcsa érzés”. Jó volt, az adrenalin átáramlott rajtam. Mindenhol a határon voltam. A végén úgy gondoltam, hogy eleget tettem, az első fél körben jól védekeztem. Tudtam, hogy Toprak mögöttem van, és megpróbálja. A 13-as kanyarban leszorított a pályáról, aztán hallottam, hogy jön egy másik motor, és visszatartottam.”

„Már Doningtonban is mondtam, sikerült egy lépést előre tennünk. Fontos volt, hogy ezt itt is megmutassuk. Furcsa érzés volt elöl harcolni, de ott kellett volna lennem. A BMW nagyszerű munkát végzett, és követte az általam követett irányt. Több is lesz még, de éppen ezért most sem lesz könnyű minden versenyen a dobogón végezni. Ha kapunk egy lehetőséget, akkor harcolhatunk. Doningtonban a túlélés volt a tét számomra, olyan keményen motoroztam, ahogy csak tudtam. Itt már tudtam egy kicsit vigyázni a hátsó gumimra és elemezni, hogy mi történik körülöttem.”