back to top
2025. július 13. 23:12
Kezdőlap Blog Oldal 691

Bastianini: Végre folytatódik a szezon

0

Öt futammentes vasárnap után ezen a héten újra kezdődik a MotoGP világbajnokság: A háromszoros szezongyőztes Enea Bastianini 67 ponttal lemaradva érkezik Silverstone-ba.

Enea Bastianini lendületesen kezdte a szezonnyitót Dohában, ahol megszerezte első MotoGP-győzelmét, majd a 24 éves olasz két győzelemmel folytatta Austinban és Le Mans-ban a Gresini színeiben versenyző GP21-es motorral.

Silverstone-ban a „Bestia” vissza akar térni a siker útjára.

„Végre folytatódik az idény. A szünet nagyon hasznos volt arra, hogy részletesen elemezzük a szezon első felében elkövetett hibákat” – kezdi Bastianini.

„Nagyon szeretem Silverstone-t, nagyon szeretnék ott jó eredményt elérni, hogy visszatérhessünk a saját szintünkre. Eddig túlságosan változó volt a teljesítményünk, ebben a második félévben szeretnénk következetesebbek lenni.”

Jelenlegi csapattársa, Fabio Di Giannantonio viszont reméli, hogy közvetlenül a nyári szünet előtti utolsó versenyekre építhet. Hiszen az újonc, akinek már a szerződéshosszabbítása is a tarsolyában van, a Sachsenringen érte el első top10-es eredményét a királykategóriában, a nyolcadik helyen végzett.

„Silverstone egy hihetetlen pálya. Gyakorlatilag mindegyiket szeretem, de Silverstone tényleg fantasztikus. Volt egy jó kis szünet, hogy feltöltődjünk. Készen állunk, és reméljük, hogy ott folytathatjuk, ahol abbahagytuk, hogy erre építhessünk a szezon teljes második felében” – jegyezte meg Di Giannantonio.

 

Acosta bátyjaként tekint Gardnerre

0

Pedro Acosta nagy rajongója Kevin Schwantznak, az 1993-as 500 köbcentis világbajnoknak, de a MotoGP jelenlegi mezőnyében is van egy versenyző, akit nagyra tart: kedves barátja, Remy Gardner.

Bár Pedro Acosta még csak 18 éves, habozás nélkül említi Kevin Schwantz nevét, amikor a példaképéről kérdezik. A tavalyi Moto3-as bajnok mégis csak tizenegy évvel azután született, hogy a texasi megnyerte az 500-as bajnoki címet.

„Amikor kicsi voltam, a MotoGP-t Spanyolországban a tévében néha régi versenyeket mutattak” – mondta Pedro a SPEEDWEEK.com-nak.

„Végső soron arról van szó, hogy milyen versenyzőket fogsz látni, amikor felnősz. Én például jobban emlékszem Stonerre, mint Márquezre. Mert amikor Márquez a MotoGP-be jött, én már magam is versenyeztem. A többiekkel otthon ültem és néztem a versenyeket – Stonerrel, Pedrosával, Lorenzóval… Talán ezért nem tekintem a jelenlegi MotoGP-pilótákat olyan példaképeknek, akiket szeretnék utánozni.”

Mégis, van valaki a jelenlegi GP-paddockban, akire Acosta felnéz?

„Nem igazán lehet felnézni rá, de jó látni, hogy Remy hogyan kezeli a helyzetet. Elvégre világbajnok volt, és az osztály egyik legjobbja. Itt nem könnyű versenyeket nyerni. Igen, most küszködik, de meg kell néznünk, hogyan kezeli ezt.”

„Amikor utolsó vagy, amikor a pontszerzésért küzdesz, nem könnyű dolgozni és megtartani ezt a mentalitást. Ezért is gondolom, hogy jó példaképnek tartom őt. Nagyon szoros a kapcsolatunk, olyan nekem, mintha a bátyám lenne.”

Acosta és Gardner a versenypályákon kívül is sokat tartják a kapcsolatot, bár a fiatal spanyol sztár nem akarja elhagyni napsütötte murciai otthonát, az ausztrál pedig jelenleg Andorrában él.

„Ha a jó kapcsolatot át tudod vinni az életbe a versenypályákon kívül, az sokkal jobb. A paddockban neki a médiakötelezettségei vannak, nekem pedig más a beosztásom. Így aztán nehéz lesz akár csak egy órát is beszélgetni. Azonban azt hiszem, jó, ha van ilyen kapcsolat.”

 

Bassani célkeresztjében már a gyári márkatárs Rinaldi van

0

Egészen kiválóan sikerült a legjobb független motoros, Axel Bassani hétvégéje. Olyannyira, hogy a gyári motort hajtó márkatárs, Rinaldi is látótávolságon belül van már.

Sok-sok kiváló teljesítményt hozott a csehországi Superbike-világbajnoki hétvége, ezek közül az egyik az Axel Bassani által mutatott forma volt. A Motocorsa Ducatiját hajtó fiatal olasz többször mutatta már meg azt, hogy a mezőny egyik legnagyobb ígérete, ilyen volt a cseh forduló is.

A 23 éves motoros az első futamon a kilencedik helyről indulva egészen az ötödikig tudott felzárkózni. Egy ideig még negyedik is volt, az a pozíció végül Scott Reddingé lett, aki aztán a dobogóra is felállhatott. A Superpole-versenyen szintén ugyanez a pozíció jutott Bassani osztályrészérül. A harmadik futamon aztán Bassani annyira jól rajtolt, hogy egy ideig még a vezetést is megcélozhatta. Sokáig aztán a negyedik helyen haladt, végül megint Redding volt az, aki hátrébb tolta őt eggyel a rangsorban.

Három ötödik helyének köszönhetően Bassani már 115 ponttal rendelkezik. Hozzá legközelebb a HRC-s Iker Lecuona van, az igazi presztízscsata azonban a gyári Ducati csapatát erősítő Michael Ruben Rinaldi ellen zajlik. Utóbbi is csak 19 ponttal van előtte a tabella ötödik helyén.

Nagyon boldog vagyok a három top 5-ös helyezés után. Ez volt az egyik cél, amit el szerettünk volna érni. Nagyon elégedett vagyok az elvégzett munkával, jó látni, mennyire stabil a teljesítményünk. Remélhetőleg néha aztán le fogjuk tudni győzni a zöld, a piros és a kék motorokat is!” – foglalta össze hétvégéjét Bassani.

A jövőre nézve pedig ott van a már fentebb említett presztízsmeccs Michael Ruben Rinaldi ellen. „Persze, hogy le akarom győzni Michaelt, hiszen a gyári motoron ül, másrészt még olasz is! Jó lenne néha legyőzni őt, de ha ez nem is jön össze, ott kell lennem az élmezőnyben. Aztán a szezon végén remélem, összesítésben több pontom lesz, mint Michaelnek.

MotoAmerica: Az éllovas Gagne nyert, majd nullázott

0

Öt egymást követő győzelem után szakadt meg Jake Gagne nagy sorozata, amikor kiesett a brainerdi második futamon. Megint Petrucci vezet.

A Brainerd International Racewayen rendezett MotoAmerica-hétvégére Jake Gagne érkezett bajnoki éllovasként. Az amerikai egyébként is címvédő, emellett pedig kiváló formában is van. A szezon hetedik hétvégéjéig már összeszedett hét futamgyőzelmet, és kiválóan kezdett a BIR-en is.

A futamok

Gagne az első futamon tulajdonképpen rögtön a rajtnál lerendezett minden érdemi kérdést. A Fresh N Lean Yamaha motorosa a pole-ból indulhatott, majd egy kiválóan elkapott rajt után tulajdonképpen közel sem tudtak férkőzni hozzá. Az éllovas végül több mint 5 másodperces előnnyel ért be az első helyen, szezonbeli nyolcadik győzelmét aratva, az ötödiket sorozatban.

Gagne mögött nagy csata zajlott a második helyért csapattársa, Cameron Petersen, valamint a bajnoki rivális, Danilo Petrucci között. Ez egészen addig tartott, amíg Petrucci a harc hevében nem hibázott – onnantól csak a dobogó megtartása lehetett a célja. Ezzel együtt az olasz esetében továbbra is csak két olyan versenyről beszélhetünk, ahol nem állt minimum a dobogó legalsó fokán.

Bár Gagne (és Petersen) mögött lemaradt, Petrucci kényelmes előnyben ért be harmadikként Mathew Scholtz előtt. A dél-afrikai egyébként sérült csuklóval versenyzett egy Q2-es baleset miatt. Ötödikként PJ Jacobsent intették le, mögötte Hayden Gillim pályafutása legjobb eredményét szerezte.

A második futamon aztán Jake Gagne szezonbeli kilencedik futamgyőzelmét célozhatta meg, ez azonban végül közel sem alakult úgy számára, mint akár csak az ezt megelőző. Egy látványos bukás során ugyanis Yamahája ripityára tűnt, ő maga viszont legalább megúszta sérülés nélkül.

Az első helyet így Danilo Petrucci örökölte meg, aki onnantól aztán nem is adta már ki azt a kezéből. Győzelmével hat versennyel a szezon befejezése előtt visszavette a vezetést összetettben, 253 pontja 13-mal több, mint amivel Gagne rendelkezik. Maga Petrucci egyébként úgy fogalmazott, hogy neki a fejében meg sem fordult, hogy győzhet, Gagne annyivel gyorsabb volt nála.

Petrucci mögött Cameron Petersen nagy, bő hét másodperces lemaradással ért célba másodikként. A dobogót az oda idén még csak másodszor felálló PJ Jacobsen tette teljessé.

Végeredmény – 1. futam:

# Versenyző Motor Idő/Kül. Csapat
1 Jake Gagne YAM 27:23.991 Fresh N Lean Yamaha
2 Cameron Petersen YAM +5.338 Fresh N Lean Yamaha
3 Danilo Petrucci DUC +11.605 Warhorse Ducati
4 Mathew Scholtz YAM +20.993 Westby Racing
5 PJ Jacobsen BMW +36.519 Tytlers Cycle Racing
6 Hayden Gillim SUZ +37.728 Disrupt Racing
7 Ashton Yates BMW +40.525 Aftercare Hayes Scheibe
8 Corey Alexander BMW +44.069 Tytlers Cycle/RideHVMC
9 Jake Lewis SUZ +47.997 Vision Wheel Suzuki
10 David Anthony SUZ +48.299 ADR Motorsports
11 Travis Wyman BMW +1:01.886 Tytlers Cycle/RideHVMC
12 Ezra Beaubier BMW +1:06.284 BST Racing
13 Brandon Paasch SUZ +1:06.390 Altus Motorsports
14 Jeremy Coffey SUZ +1:19.732 Triple M
15 Jake Schmotter YAM +1:19.850 Schmotter Motion
16 Hunter Dunham YAM +1:20.657 Hunter Dunham
17 Justin Miest KAW +1:32.877 Nielsen Racing
18 Nolan Lamkin BMW +1:35.802 Tom Wood Powersports
19 Danilo Lewis BMW +1 kör Tecfil Racing
Nem értek célba
DNF Andrew Lee SUZ DNF Cycle World/Octane/Chuckwalla
DNF Max Flinders YAM DNF Thrashed Bike Racing
DNF Andy DiBrino HON DNF DiBrino Racing
DNF Héctor Barberá BMW DNF Tytlers Cycle Racing
DNF Geoff May HON DNF VisionWheel/DiscountTire/KWS
DNS Richie Escalante SUZ DNS Vision Wheel Suzuki
DNS Mathew Orange YAM DNS OC Racing
DNS Dustin Dominguez YAM DNS 3D Motorsports
DNS Ryan Burke YAM DNS Burke Racing

 

Végeredmény – 2. futam:

# Versenyző Motor Idő/Kül. Csapat
1 Danilo Petrucci DUC 27:27.023 Warhorse Ducati
2 Cameron Petersen YAM 7.156 Fresh N Lean Yamaha
3 PJ Jacobsen BMW 17.608 Tytlers Cycle Racing
4 Hayden Gillim SUZ 28.831 Disrupt Racing
5 Héctor Barberá BMW 31.908 Tytlers Cycle Racing
6 Ashton Yates BMW 32.151 Aftercare Hayes Scheibe
7 Jake Lewis SUZ 40.789 Vision Wheel Suzuki
8 Andrew Lee SUZ 55.382 Cycle World/Octane/Chuckwalla
9 Brandon Paasch SUZ 1:00.393 Altus Motorsports
10 Jeremy Coffey SUZ 1:00.434 Triple M
11 Danilo Lewis BMW 1:00.676 Tecfil Racing
12 Geoff May HON 1:04.091 VisionWheel/DiscountTire/KWS
13 Hunter Dunham YAM 1:08.323 Hunter Dunham
14 Jake Schmotter YAM 1:21.425 Schmotter Motion
15 Nolan Lamkin BMW 1:31.361 Tom Wood Powersports
16 Justin Miest KAW 1:32.279 Nielsen Racing
17 Mathew Orange YAM 3 Laps OC Racing
Nem értek célba
DNF Jake Gagne YAM DNF Fresh N Lean Yamaha
DNF Max Flinders YAM DNF Thrashed Bike
DNF Ezra Beaubier BMW DNF BST Racing
DNS David Anthony SUZ DNS ADR Motorsports
DNS Corey Alexander BMW DNS Tytlers Cycle/RideHVMC
DNS Andy DiBrino HON DNS DiBrino Racing
DNS Manuel Segura KAW DNS Red Lobo Racing

 

A bajnokság állása – az élmezőny

# Versenyző Csapat Pont
1 Danilo Petrucci Warhorse Ducati 253
2 Jake Gagne Fresh N Lean Yamaha 240
3 Cameron Petersen Fresh N Lean Yamaha 215
4 Mathew Scholtz Westby Racing 183
5 Héctor Barberá Tytlers Cycle Racing 133
6 PJ Jacobsen Tytlers Cycle Racing 119
7 Richie Escalante Vision Wheel Suzuki 104
8 Jake Lewis Vision Wheel Suzuki 91
9 Ashton Yates Scheibe Racing 88
10 Hayden Gillim Disrupt Racing 77

Szimulálás miatt hivatalosan kizárást kapott Aegerter

0

Hogy a mentés tovább tartson az első futam első körében történt balesetet követően, és piros zászlóval megszakítsák, Dominique Aegerter még a szimulálást is bevetette.

Dominique Aegerter is áldozatásul esett annak az első körös balesetnek, amelyért vétkesnek Can Öncüt ítélték meg. Ebben a svájci éllovas is érintett volt, csak nem épp úgy, ahogy arról az eredeti hírek szóltak. Aegerter állapotával kapcsolatban az orvosi stáb agyrázkódást állapított meg, azonban később kiderült, a dolog etikai oldala ezzel még közel sincs letudva.

A Ten Kate versenyzője ugyanis a versenyigazgatóság hivatalos megfogalmazása szerint ugyanis „olyan állapotot szimulált, amellyel lassítani igyekezett a mentést, hátha ezzel elő tudja idézni azt, hogy piros zászlóval megszakítsák a futamot.

Aegerter számára az egészségi állapota egyébként sem tette volna lehetővé az indulást a fent említett agyrázkódás miatt, ennek fényében pláne érthetetlen ez a sportszerűtlenség. Ezzel kapcsolatban a svájci később saját maga is elnézést kért.

Először is sajnálom, ami az első futam balesetét követően történt” – kezdte magyarázkodását az előnyéből 50 pontot leadó Aegerter. „Nagyon hektikus szituáció volt, amely azt hozta ki belőlem, hogy rosszul döntöttem és hibát követtem el. Óriási volt a nyomás, az adrenalin és az érzelmek. Senkit nem akartam veszélybe sodorni. Elnézést kérek a történtekért.

Aegerter annak ellenére nem aggódik, hogy előnyéből mindössze 14 pont maradt. „Nincs még vége a bajnokságnak, ott van még a szezon második fele. Ennek során a csapatnak és nekem a lehető legjobban kell majd teljesítenünk. Nem fogjuk feladni, hamarosan jön Magny-Cours.

A Ten Kate csapatfőnöke, Kervin Bos is igyekszik már a következő feladatra koncentrálni. „Természetesen nagyon sajnálatos, ami történt, de nem véletlenül hívnak minket Team Rockynak. Ebből is fel fogunk állni. A nyári szünet után Magny-Cours-ban egy minden eddiginél keményebben dolgozó Ten Kate istállót fognak látni.

Év végén visszavonul Eugene Laverty

0

A 2022-es Eugene Laverty utolsó szezonja aktív versenyzőként. Jövőre a Bonovo BMW társtulajdonosaként láthatjuk.

Supersport-világbajnoki második helyei után Eugene Laverty 2011 óta a WSBK mezőnyének a tagja. Az északír motoros ezt 2015-től kezdődően két évnyi MotoGP-vel szakította meg. A széria-vb-n a legjobb eredménye egy összetett második hely Tom Sykes mögött 2013-ból. Első négy évében, a Yamaha, az Aprilia (itt lett második) és a Suzuki nyergében folyamatosan tudott versenyeket is nyerni, a MotoGP-kitérő után viszont már nem jöttek az addigi eredmények. Laverty összesen tizenháromszor végzett az élen és harmincötször állhatott dobogóra.

A már 36 éves északír 2020 óta BMW-s, első két évét a gyári istállónál töltötte, idén a Bonovo BMW alkalmazottja. 2022-es eredményei egyrészt jócskán hagynak már maguk után kívánnivalót, másrészt pedig több sérüléssel is bajlódott már a szezon során. Amikor ott tudott lenni a pályán, legjobb eredménye mindössze egy 10. hely volt, rögtön a szezon legelső futamán, Aragóniában. Hollandiában a teljes hétvégét kihagyta, és legutóbb Mostban, a 3. futamon sem tudott elindulni.

Laverty 2023-tól a Bonovo társtulajdonosa lesz.

(A csapattulajdonos) Jürgen Röder és (a csapatmenedzser) Michael Galinski előálltak nekem ezzel az ajánlattal, és nagyon örülök, hogy alkalmasnak tartanak erre a pozícióra” – mondta Laverty. „Szerettem volna szépen, erős eredményekkel befejezni ezt a szezont, de az előző hétvégék tanulságai alapján át kellett kalibrálnom ezeket a gondolatokat. Nyilvánvaló ugyanis, hogy nehézségeim vannak. Emellett viszont nagyon élvezem a munkát a csapattal, ez talán a legjobb, ahol valaha dolgoztam. Ilyen lehetőségek pedig nem adódnak minden sarkon.

Röder szerint Laverty a tökéletes ember a jövőre nézve. „Egyrészt vérfrissítést, másrészt tapasztalatot akartak. Ez egy jelentős irányváltás lesz a karrieremben, viszont nagyon várom. Rengeteget kell Jürgentől és Michaeltől tanulnom. Emellett pedig köszönettel tartozom a BMW Motorrad felé az elmúlt három évben belém fektetett bizalomért. De továbbra is nagyon szoros kapcsolatban leszek ám velük, az új szerepkörömön keresztül.

Tartósan fel akar érni a nagy hármas mögé Scott Redding

0

Alakul Scott Redding és a BMW formája. Az angol célja tartósan minimum a negyedik hely, vagyis a „best of the rest”-státusz.

Scott Redding idén először még hazai pályáján, Doningtonban állhatott dobogóra először azóta, hogy a BMW-hez szerződött a Ducatitól. Az angol ezt Mostban, a szombati első futamon rögtön megfejelte még eggyel. Ahogy az már annyiszor előfordult tavaly is a német gyártó versenyzőivel, Redding esetében is a vegyes körülmények jöttek igazán jól. A BMW-s Bautistával és Razgatlıoğluval ugyan nem tudott versenyezni, Rea-jel viszont igen – maga mögött is tartotta a hatszoros világbajnokot a dobogóért.

Redding vasárnapi napja már ennyire nem alakult erősen. A Superpole-versenyen borzalmasan gyengén rajtolt, ami után a 13. pozícióból kellett visszakapaszkodnia. Ez egészen a nyolcadik helyig sikerült. A második hosszú verseny aztán megint kiválóan sikerült – a nagy hármas dobogóra állt, ő pedig közvetlenül mögöttük jött a negyedik helyen.

Doningtonba érkezve előre tudtunk lépni. Csehországban nagy kérdés volt, hogy tudjuk-e folytatni ilyen formában, vagy nem” – idézi fel a formajavulás előzményeit Redding. „Nagyon örülök az erős tempónak és a kiváló csapatmunkának is. Ezzel ugyanis megerősítést nyert, hogy továbbra is gyorsak vagyunk. Nagyon fontos ez a projekt szempontjából, hiszen a verseny közepén még az élen állókat is utol tudtam érni. Esett egy kis eső, ez pedig a kezemre játszott.

Redding a vasárnapi visszaesés ellenére sem csalódott. „Összességében ezzel együtt egy nagyon pozitív hétvégén vagyunk túl. Nagyon örülök az előrelépésnek a csapat részéről, de a magaméról is. Nagyon jó dolgot raktunk össze. A Superpole-versenyen azt szabtam meg a csapatnak, hogy egy harmadik-negyedik hellyel jó lehetne a második főfutam felépítése. Aztán mikor lekerültek a gumimelegítők, láttam, hogy a mezőny 80 százaléka az SCX gumival jött ki, én meg az SCO-val. Az első kanyarból tizennegyedikként jöttem ki, aztán láttam, hogy az élmezőny már a négyes kanyarban tart.

„Best of the rest”

A felzárkózás aztán egészen jól sikerült.

Muszáj voltam elkezdeni felzárkózni, hogy visszakerüljek a top kilencbe. Aztán az utolsó körben sikerült megelőznöm Garrettet, így pedig összejött egy nyolcadik hely, ami nem volt olyan szörnyű. Így legalább nem volt a közelemben Locatelli, aki őszintén szólva elég idegesítő volt. Mindig túl későn fékez, aztán vagy túlfut, vagy megfogja valaki motorja. Aztán a versenyen ajtókat nyitott ki előttem, szóval az már nem volt olyan rossz. Később volt egy lehetőségem megelőzni Rinaldit is, de ráfutottam, és így elment az a csoport. Arra nem volt elég tempóm, hogy visszazárkózzak, ahhoz is a határon mentem, hogy ott tudjak maradni abban a pozícióban.

Rég járt ilyen magasságokban Redding, viccelődött is ezzel. „Furcsa volt elmenni Toprak és Johnny mellett. Egyrészt nem akartam bevállalni semmi meredeket, másrészt viszont erőből megvolt a tempóm, hogy menjek velük. Nem akartam semmi irreálisat bevállalni, de azt a hozzáállást sem szeretem, hogy ha én nem vagyok bajnokesélyes, ne szóljak bele a csatába. Megvolt az esélyem, hát küzdöttem. Jó volt ott lenni elöl, hiányzott már ez az érzés. Komoly daráló volt előbb Toprakkal, aztán Johnnyval, mindkettő jó sokáig eltartott. Aztán Bassanival is meg kellett harcolnom, mert ott akartam maradni a top 3 mögött, hogy aztán velem kezdődjön a lista. Jó volt azt érezni, hogy a végéig harcolni tudok, ez még Doningtonhoz képest is előrelépés. Most van egy kis szünetünk, aztán ősszel jöhet Magny-Cours.

Razgatlıoğlu örül, végre jól működtek a hátsó gumijai

0

Toprak Razgatlıoğlu szerint két győzelmének a legfőbb támogatója a végre jól működő hátsó gumi volt a cseh hétvége során.

Tovább folytatta a gyengébb szezonkezdés után a felzárkózást Toprak Razgatlıoğlu. A török vb-címvédő azután, hogy Doningtonban megszerezte karrierje első mesterhármasát, Csehországban is elvitt két győzelmet. Bár az első futamot még Bautista nyerte, a Superpole-verseny és a második főfutam már a yamahásé volt.

Razgatlıoğlu hátránya újabb két győzelmének köszönhetően immáron csak 38 pont Bautistához képest. Ehhez pedig szerinte a hátsó gumi megfelelő működése kellett.

A második versenyen jó volt a tempóm, mert nem gyilkoltam a hátsó gumit. Szükségem is volt erre” – mondja Razgatlıoğlu. „Követtem Johnnyt és Álvarót, Álvaróval kapcsolatban azt éreztem, hogy kicsit gyorsabb nálam. Aztán megelőztem Johnnyt, jöhetett Álvaro. Nagyon gyors volt az egyenesekben. Őt a kanyartempóval lehetett megfogni. Aztán miután megelőztem őt, szerencsére nagyon jó tempóban tudtam haladni, jó köridőkkel. Az volt a lényeg, hogy Álvaro előtt tudjak lenni az egyenesekben. Ha ezeket ő kezdte meg elsőként, sokkal gyorsabb volt, mintha még meg is kellett engem előznie.

Razgatlıoğlu érdekes módon pont a verseny végén hozott három, egymást követő leggyorsabb kört. A yamahás, valamint Bautista tempójával kapcsolatban a hatszoros világbajnok Jonathan Rea úgy fogalmazott, hogy ő mindent kihozott magából és a motorból, de a végén egyszerűen nem tudta tartani velük a lépést.

Sebestyén Peti a 11. helyen végzett vasárnap!

A csehországi forduló vasárnapi futamát négy körrel a vége előtt piros zászlóval intették le. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti a 15. helyről startolva a 11. helyen ért célba.

Szombathoz képest teljesen száraz körülmények és sokkal melegebb nap fogadta a versenyzőket. A reggeli warm up már bíztatóan alakult hiszen a magyar pilóta csupán 5 tizedre maradt el az elejétől. A versenyen aztán végig a TOP10 körüli helyeken csatázott, végül a 11. helyen sikerült célba érnie.

„Azt gondolom sikerült egyet előre lépnünk, ma sokat tudtam csatázni. Sajnos a 15. helyről indulva nehéz rizikó nélkül gyorsan előre keveredni és én mindenképpen fontosnak tartottam befejezni a versenyt, mert a sérülések és esések miatt idén nem volt idáig a legjobb a versenytempóm. A mai nap után levontuk a következtetéseket és keményen készülünk, hogy a szünet után még erősebben térjünk vissza.– mondta el a HUMDA pilótája.

A Supersport-világbajnokság mezőnyére most egy 5 hetes pihenő vár, legközelebb szeptember 9-én Franciaországban rendeznek futamot.

Forrás: PS56 Team

Bautista: Nem kockáztattam

0

Szombati győzelme után Álvaro Bautistának vasárnap ismét nem sikerült felállnia a dobogó legfelső fokára. Ennek ellenére megőrizte 31 pontos világbajnoki előnyét.

A Ducati sztárja, Álvaro Bautista tele volt önbizalommal a vasárnapi, csehországi versenypályán, miután megnyerte a szombati futamot Mostban. Azonban a Yamaha versenyzője, Toprak Razgatlıoğlu behúzta a sprintfutamot és a második főfutamot. Bautista izgalmas csaták után a harmadik és második helyen végzett.

„Reggel többször is közel voltam a bukáshoz, ezért nem kockáztattam. Azt mondtam magamnak: Fontos, hogy ne kövessek el hibákat. Ez a legfontosabb.” – kezdi Bautista.

„Tudtam, hogy különösen Donington és Magny Cours lesz nehéz számunkra. Itt a Mostban nem voltunk biztosak benne, mert itt még soha nem ültem Ducatival. Papíron ez egy kritikus pálya volt számunkra. Ezen a három pályán fontos, hogy ne veszítsünk sokat.”

„Doningtonban azért vesztettünk, mert buktam, különben biztos vagyok benne, hogy ki tudtunk volna hozni valamit. Mostban jól teljesítettünk, de minden versenyen koncentrálni kell. Fontos, hogy a maximumot hozzuk ki belőlük.”

„A mostani nagyon jó és szórakoztató verseny volt számomra, sok előzési manőverrel.”