back to top
2025. július 13. 17:27
Kezdőlap Blog Oldal 690

Fairium NGRT: Egy első és egy győzelemmel felérő 2. hely a hétvégén Mostban!

A Brno-i versenypálya 2021-ben nem kapott engedélyt, hogy motorsport versenyeket rendezzen, így ezen eseményeknek többek közt a WorldSBK futamának idén a csehországi Most városa ad otthont. A Northern Talent Cup 5. versenyhétvégéjére Rossi Moor 31 pontos előnnyel érkezett, míg olasz csapattársa, Matteo Masili az 5. helyen állt az összetett bajnokságban.

Matteo Masili „Titino”. Fotó: Dorna Sports

Pénteken az első szabadedzésen Rossi fékhiba miatt elesett, de karcolás nélkül vághatott neki megjavított motorral az időmérőnek. A Fairium Next Generation Riders Team pilótái egymás mellől az 5. és 6. helyről rajtolhattak.

Fotó: Dorna Sports

Matteo Masili a Rossi Moor előtti rajtrácsot szerezte meg, amely pont elég volt Titinonak, hogy a szombati kicsit hűvös szemerkélős versenyen gyorsan a 2. helyre rajtoljon.

A napokban 14 éves Titino nem sokkal a rajt után elesett. A hátsó kerék mintha jégre futott volna, úgy csúszott ki alóla. Az esés még nem lett volna olyan nagy, viszont a motor eltalálta a Fairium Next Generation Riders Team olasz pilótájának a vállát.
A baleset után piros zászló jelezte, hogy mindenkinek vissza kell térnie a boxba.

A verseny 15 perc után folytatódott, amit 9 körben határoztak meg a versenybírók. A második rajtot Rossi nagyon jól kapta el, az első kanyart már harmadikként vette be. A második kört  első kanyarját már elsőként vette be Veneman és Herrlich előtt. A harmadik kanyarban már Farkas Kevin is felzárkózott az első három versenyzőhöz. A futam hátralévő része Rossi Moor, Veneman és Farkas Kevin helyezkedéséről szólt, amelybe a többiek csak rövid ideig tudtak beleszólni. Néhány másodpercig Varga Tibikével ismét a 3 magyar állt az élen.

3 körrel a vége előtt, Rossi még az 5. helyen volt. Az utolsó kört az összetett pontversenyt vezető Rossi Moor már az első helyen kezdte meg. Farkas Kevin visszaesett a 3. helyre, amiért Varga Tibivel osztották egymást a pályán.

Végül Rossi Moor egy kerékhosszal előbb érte el a kockás zászlót, így megnyerte ezt az izgalmas versenyt. A második helyen Valentino Herrlich, a harmadik helyen Farkas Kevin ért célba. A végső eredmény azonban változott, mert Herrlichet pályaelhagyás miatt 1 helyet vissza minősítették, így a második hely Farkas Keviné lett.

Fotó: Dorna Sports

Matteo Masilit a kórházban megvizsgálták, a kulccsontja elrepedt, de szerencsére egy rögzítő pánttal és 3 hét pihenéssel megúszta az ijesztő esést.

A vasárnap szép napos időnek ígérkezett.

A verseny kis késéssel, 16:30 perckor kezdődött. Rossi Moor az első körben a negyedik helyen követte az előtte lévő Herrlich, Van Crugten és a német Schneidert. A második kört már az első helyen kezdte a Fairium Next Generation Riders Team tehetsége.

A 3. körben Farkas Kevin állt az élre, majd ezután kaptuk a hírt, hogy Rossit dupla hosszúkörre büntették, mert a rajtrácson a már nem engedélyezett időben a keréknyomást megmérték.

Fotó: Dorna Sports

Rossi az első hosszúkört a verseny 5. körében teljesítette, és a 10. helyre ért vissza a mezőnybe. A második büntetést Rossi 8 körrel a vége előtt a 8. helyről teljesítette és a 11. helyre tudott visszajönni.
Hat körrel a vége előtt a leggyorsabb körrel Rossi még mindig a 11. helyen állt. 5 körrel a vége előtt már a 4.helyen fordult, majd egy újabb kör elteltével már a 2. helyen követte az akkor a többiektől már elszakadt Farkas Kevint.

Az utolsó körben az első 4 helyet 4 magyar foglalta el: Farkas Kevin, Rossi Moor, Vincze Martin, Varga Tibi. A négyest Veneman zavarta meg, aki feljött a 3. helyre, amit Varga Tibi nem hagyott annyiban. Az utolsó körben Rossi Varga Tibivel csatázott a 2. helyért. Az utolsó kanyarban akkora káosz alakult ki, hogy miközben Farkas Kevin kényelmesen megnyerte a futamot, Rossi végül Veneman előtt ért a 2. helyen a célba.

Az ezüstért folyó szoros harc: Moor (92), Veneman (77), Vincze (Moor mögött), Schneider (20). Fotó: Dorna Sports

Úgy gondoljuk, hogy ez a helyezés egy győzelemmel ér fel a Fairium Next Generation Riders Team versenyzője számára, hiszen mondhatjuk, hogy a sírból hozta vissza a futamot, egy pályarekorddal megkoronázva ezt a teljesítményt.
Rossi Moor így még mindig 31 ponttal vezeti a Northern Talent Cup versenysorozatot.

A Northern Talent Cup augusztus 12-14-én, a csodaszép Assen-i pályán folytatódik az IDM Superbike futamaival együtt.

A futamok végeredménye, valamint a bajnokság állása itt tekinthető meg.

Miller: Minél több versenyen indulsz, annál nagyobb a rutin

0

A Ducati gyári versenyzőjére, Jack Millerre gyakran mondták, hogy nem a legjobb a versenystratégiája, mert a célban gyakran lemaradt.

Jack Miller, aki a következő két évben a Red Bull KTM versenyzője lesz, az utolsó kilenc versenyén még bőven van mit bizonyítania a Ducatival. Jelenleg ugyanis három márkatársa is megelőzi őt a világbajnokságon. Az utolsó két futamon azonban Miller egy harmadik és egy hetedik helyet szerzett – bár a kvalifikáción történt bukások után hosszú körös büntetést kapott, amivel egyáltalán nem értett egyet.

Jack Miller tudja, hogy soha nem sikerült öt-hat versenyen keresztül folyamatosan az élmezőnyben lennie. Az edzéseken és a kvalifikáción gyakran ragyogott, de a versenyen túl korán égette el a gumikat – és aztán visszaesett.

„Minél több versenyen indulsz, annál több rutint és tapasztalatot szerzel” – ismerte el Miller a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„És minél több versenyen indulsz az élmezőnyben, annál jobban megérted, hogyan versenyeznek a legjobb versenyzők, és mit kell tenned, hogy lépést tarts velük. Aztán a következő versenyhétvégén megpróbálod jobban végezni a munkádat. Nem hiszem, hogy ezt bárhol máshol meg lehet tanulni, csak a MotoGP-ben.”

Hivatalos: Portugáliában kezdődik a 2023-as szezon

0

Miután Katar a felújítási munkálatok miatt lemondott a jövő évi szezonnyitó helyszín szerepéről, ment a találgatás arról, ki léphet a helyére. A két fő jelölt a régen klasszikus európai nyitóhelyszín Jerez, valamint a naptárba 2020 végén került Portimao volt, utóbbi lényegesen jobb referenciákkal. A FIM legújabb közleménye szerint immár hivatalos, hogy március utolsó hétvégéjén a portugál helyszínen kezdődik a 2023-as idény.

Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Teljes versenynaptárt egyelőre nem tettek közzé, de az első verseny helyszínét már megerősítették. Március 24 és 26 között az Algavre versenypálya, ismertebb nevén Portimao fogja a szezonnyitót rendezni. Ezzel 2006 óta először kezdődik Európában az idény, Portugália pedig a MotoGP története során először rendezheti az első versenyt. Nemcsak a futam, hanem szezonelőtti tesztnapok is lesznek még Portimaoban, ennek pontos dátumát viszont egyelőre nem ismertették.

Most – kettős magyar győzelem mindkét NTC futamon!

Csehországban, a Superbike világbajnokság betétfutamaként folytatódott a 2022-es Northern Talent Cup évad. Bár, ahogy a magyar eredményeket elnézzük, lassan ideje lenne átnevezni Hungarian Talent Cup-ra a kiírást: a mindkét futamon magyar győzelem született.

Szabadedzések

Pénteken két szabadedzést is rendeztek. A második tréningen mindenki javított a délelőtti idején, így az összetett eredménylista megegyezik a második menetével. (Rossi Moor, Maxime Schmid és Jurrien Van Crugten csak nem teljesítettek mért kört az elsőn.)
A német Valentino Herrlich mindkét szabadedzést megnyerte, Rossi Moor lett a második, Vincze Martin a harmadik, Varga Tibor a nyolcadik, Farkas Kevin a 9. Lőrinc László pedig a 22. helyeken zártak.

Időmérő

Szintén pénteken tartották az időmérő edzést. A rajtelsőséget a svájci Maxime Schmid szerezte meg a holland Van Crugten és a német Herrlich előtt. A magyaroknak nem ment különösebben jól a kvalifikáció: Moor a 6., Vincze a 7., Farkas a 9., Varga a 12., Lőrinc pedig a 23. rajthelyet szerezték meg a két futamra.

Ám a korábbi tapasztalat már megmutatta (illetve, ahogyan a címben is olvasható), ez nem zavarta különösen a magyarokat a jó eredmény elérésében.

Első verseny

Az első verseny felvétele itt tekinthető meg, alább egy rövid összefoglaló:

Rossi Moor az utolsó körben egy hajszállal szerezte meg az  1. futam győzelmét Mostban. Farkas Kevin és Valentino Herrlich csatlakozott a dobogóra a listavezetőhöz.

Rossi Moor (Fairium Next Generation Riders) egy utolsó körös győzelemmel tért vissza az asseni bukása utám Mostban. Moor kihasználta a szélárnyékot, hogy megszerezze a győzelmet Csehországban, és növelje előnyét a bajnoki pontversenyben Farkas Kevin (Agria Racing Team) előtt. A különbség ezzel 36 pontra nőtt köztük. Valentino Herrlich a harmadik helyen ért célba.

A dobogó: 2. Farkas Kevin – 1. Rossi Moor – 3. Valentino Herrlich. Fotó: Dorna Sports.

A versenyt kilenc körre rövidítették le, mivel piros zászlóval meg kellett szakítani a futamot, miután Matteo Masili, Rossi Moor csapattársa az első körben a 7-es kanyarban bukott, aminek következtében kulcscsont törést szenvedett. Az ezt követő újraindításkor Moor a hatodik helyről küzdötte fel magát, a 2. körben az 1-es kanyarban az élre állt, és végig küzdött az elsőségért. A vezetés többször is gazdát cserélt a célegyenesben a szélárnyéknak köszönhetően.

A verseny záró szakaszához közeledve egy körülbelül 11 versenyzőből álló élcsoport küzdött a győzelemért, de reálisan csak Moornak, Farkasnak, Vargának és Herrlichnek volt esélye. Rossi Moor végül a célegyenesben az elöl haladó Herrlich szélárnyékát ki tudta használni, és megszerezte ötödik győzelmét a 2022-es szezonban. Herrlich a második helyen haladt át a célvonalon, de az utolsó körben az 1-es kanyarba bemenetkor kiszélesítette a pályát, így Farkas Kevin a második helyre lépett előre Herrlich előtt.

A szoros befutó – utólag Herrlichet (10) megbűntették, így végül csak harmadik lett Moor (92) és Farkas (28) mögött. Fotó: Dorna Sports.

Loris Veneman lett a negyedik, míg Varga Tibor (Forty Racing) az ötödik helyen végzett. Vincze Martin a hetedik, míg Lőrinc László a 16. helyen fejezte be a futamot.

Végeredmény:

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT
2 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 0.266
3 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 0.300
4 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 0.551
5 VARGA Tibor HUN Forty Racing 0.617
6 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 0.620
7 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 0.658
8 Rocco SESSLER GER MCA Racing 0.741
9 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Accademy 1.108
10 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 1.448
11 Kilian HOLZER AUT HK Racing 11.944
12 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 11.948
13 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 12.428
14 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 12.429
15 Michal PROKES CZE Brno Circuit JRT 13.288
16 LŐRINC László HUN BRR Team 18.440
17 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 24.951
18 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 35.936
19 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 58.004
20 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 1 kör
Nem értek célba
Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 5 kör
Filip NOVOTNY CZE Brno Circuit JRT 5 kör
Julius FRELLSEN DEN Frellsen RR 6 kör
Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 6 kör
Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT

Második verseny

A második verseny felvétele itt tekinthető meg, alább egy rövid összefoglaló:

Farkas Kevin (Agria Racing Team) 3. körben az élre állt, majd tetemes előnnyel húzta be a második futamot Mostban. Rossi Moor a második helyért heroikus küzdelmet folytatott dupla hosszú körös büntetését követően.

Senki nem tudta megállítani Farkas Kevint a második futamon, teljesen más dimenzióban motorozott, mint a mezőny többi tagja.  A magyar versenyző több mint nyolc másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet Rossi Moor (Fairium Next Generation Riders) és Loris Veneman (TeamNL Open Line) előtt.

Jóval a mezőny előtt, senki által nem zavartatva… Fotó: Dorna Sports.

Farkas a 3. körben magához vette az irányítást a 14 körös versenyben, amikor az ötödikről az első helyre ért fel az 1-2. kanyar síkánjában, és onnantól kezdve utcahossznyi előnyre tett szert, végig teljes erőből motorozva, mintha versenytársai közvetlenül a nyomában lettek volna. A futam végén Farkas 8,504 másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet.

Rossi Moor egy dupla hosszú körös büntetést kapott, amiért a motorján a háromperces tábla ellenére munkálatokat végeztek a rajtrácson. Ez a második helyért küzdő csoport hátuljára taszította (a 11. helyre), de innen is sikerült felzárkóznia a fiatal versenyzőnek, hihetetlen motorozással. A 10. körben a negyedik helyre lépett előre az 1-es kanyarban, egy körrel később pedig már a második helyen állt. Az utolsó körben Rossi Moor a harmadik helyen haladt a célegyenesben, de a második helyért Veneman elé tudott kerülni.

Ahogy a futam közeledett a döntő utolsó szakaszhoz, a versenyzők keményen küzdöttek a második pozícióért és a dobogós helyezésért. Több versenyző, köztük Varga Tibor (Forty Racing) és Vincze Martin (Chrobák Motorsport Egyesület) is a második helyre törekedtek, az utolsó kör első kanyarjában oda is értek a dobogós helyekre. Varga Tibor az utolsó körben végig a második helyen haladt Rossi Moor és Dustin Schneider előtt, ám az utolsó kanyar féktávjánál nekiment egy másik versenyző, emiatt lendületet veszített, és jelentősen hátraesett, és végül kilencedikként ért csak célba.
A befutónál indössze fél másodperc választotta el a versenyzőket a második és a 11. hely között. Vincze Martin végül a negyedik helyen végzett, és mindössze 0,029 másodperccel maradt le a dobogóról, Dustin Schneider pedig az ötödik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Az ezüstért folyó szoros harc: Moor (92), Veneman (77), Vincze (Moor mögött), Schneider (20). Fotó: Dorna Sports

Lenoxx Phommara lett a hatodik, megelőzve Jurrien Van Crugtent. Crugten is mindössze két tizeddel maradt el a dobogós helyezéstől. Rocco Sessler a nyolcadik helyen ért célba Varga Tibor előtt, aki az utolsó körben szinte végig a második helyen haladt.

Varga Tibor (44) hiába volt gyors, az utolsó szektor tönkretette a futamát. Fotó: Dorna Sports.

Lőrinc László ezúttal is a pontzónán kívül ért célba, a 18. pozícióban.

Lőrinc László (21) nem tudta gyarapítani a pontjai számát. Fotó: Dorna Sports.

Három versenyző nem tudott indulni a 2. futamon, miután nem kapták meg az orvosi engedélyt: Matteo Masili (Fairum Next Generation Riders), Julius Frellsen (Frellsen RR) és Rio Olofsen (TeamNL Open Line).

Matteo Masili sérülése ellenére rajthoz szeretett volna állni, ám az orvosok ezt nem engedélyezték számára. Az ifjú olasz ennek ellenére ott volt a rajtrácson, még ha csak nézőként is:

Matteo Masili
Fotó: P1 Race

Íme a leintés utáni boldog pillanatok:

Végeredmény

1 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team
2 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 8.504
3 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 8.515
4 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 8.544
5 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 8.568
6 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 8.641
7 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Accademy 8.709
8 Rocco SESSLER GER MCA Racing 8.918
9 VARGA Tibor HUN Forty Racing 9.045
10 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 9.080
11 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 9.198
12 Filip NOVOTNY CZE Brno Circuit JRT 21.780
13 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 33.957
14 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 33.988
15 Michal PROKES CZE Brno Circuit JRT 34.061
16 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 34.124
17 Kilian HOLZER AUT HK Racing 34.206
18 LŐRINC László HUN BRR Team 34.921
19 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 48.796
20 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 51.811
21 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 1’17.094
Nem ért célba
Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 9 kör

 

A bajnokság állása

Mivel mindketten egyaránt 45 pontot szereztek, így maradt a 31 egységnyi különbség Rossi Moor és Farkas Kevin között. Mivel már csak 100 pontot lehet megszerezni a hátralévő négy futamon, így Rossi adott esetben már a következő állomáson bebiztosíthatja a 2022-es címet. A dominanciáját jelzi, hogy az idei 10 futamból ötöt ő nyert – minden fordulóban övé lett az egyik győzelem:

Matematikai esélye még Dustin Schneidernek, Loris Venemannak és Vincze Martinnak is van, de reálisan nézve az idei elsőség Rossi és Kevin között fog eldőlni.

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 197
2 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 166
3 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 118
4 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 110
5 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 103
6 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 92
7 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Accademy 90
8 VARGA Tibor HUN Forty Racing 89
9 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 74
10 Rocco SESSLER GER MCA Racing 64
11 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 52
12 Kilian HOLZER AUT HK Racing 48
13 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 39
14 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 37
15 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 37
16 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 31
17 Filip NOVOTNY CZE Brno Circuit JRT 20
18 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 13
19 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 9
20 LŐRINC László HUN BRR Team 4
21 Michal PROKES CZE Brno Circuit JRT 4
22 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 2
23 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1

 

A Northern Talent Cup mezőnye augusztus 12-14. között a 2022-es szezon 6. fordulójára tér vissza a TT Circuit Assenre, Hollandiába.

Bastianini: Végre folytatódik a szezon

0

Öt futammentes vasárnap után ezen a héten újra kezdődik a MotoGP világbajnokság: A háromszoros szezongyőztes Enea Bastianini 67 ponttal lemaradva érkezik Silverstone-ba.

Enea Bastianini lendületesen kezdte a szezonnyitót Dohában, ahol megszerezte első MotoGP-győzelmét, majd a 24 éves olasz két győzelemmel folytatta Austinban és Le Mans-ban a Gresini színeiben versenyző GP21-es motorral.

Silverstone-ban a „Bestia” vissza akar térni a siker útjára.

„Végre folytatódik az idény. A szünet nagyon hasznos volt arra, hogy részletesen elemezzük a szezon első felében elkövetett hibákat” – kezdi Bastianini.

„Nagyon szeretem Silverstone-t, nagyon szeretnék ott jó eredményt elérni, hogy visszatérhessünk a saját szintünkre. Eddig túlságosan változó volt a teljesítményünk, ebben a második félévben szeretnénk következetesebbek lenni.”

Jelenlegi csapattársa, Fabio Di Giannantonio viszont reméli, hogy közvetlenül a nyári szünet előtti utolsó versenyekre építhet. Hiszen az újonc, akinek már a szerződéshosszabbítása is a tarsolyában van, a Sachsenringen érte el első top10-es eredményét a királykategóriában, a nyolcadik helyen végzett.

„Silverstone egy hihetetlen pálya. Gyakorlatilag mindegyiket szeretem, de Silverstone tényleg fantasztikus. Volt egy jó kis szünet, hogy feltöltődjünk. Készen állunk, és reméljük, hogy ott folytathatjuk, ahol abbahagytuk, hogy erre építhessünk a szezon teljes második felében” – jegyezte meg Di Giannantonio.

 

Acosta bátyjaként tekint Gardnerre

0

Pedro Acosta nagy rajongója Kevin Schwantznak, az 1993-as 500 köbcentis világbajnoknak, de a MotoGP jelenlegi mezőnyében is van egy versenyző, akit nagyra tart: kedves barátja, Remy Gardner.

Bár Pedro Acosta még csak 18 éves, habozás nélkül említi Kevin Schwantz nevét, amikor a példaképéről kérdezik. A tavalyi Moto3-as bajnok mégis csak tizenegy évvel azután született, hogy a texasi megnyerte az 500-as bajnoki címet.

„Amikor kicsi voltam, a MotoGP-t Spanyolországban a tévében néha régi versenyeket mutattak” – mondta Pedro a SPEEDWEEK.com-nak.

„Végső soron arról van szó, hogy milyen versenyzőket fogsz látni, amikor felnősz. Én például jobban emlékszem Stonerre, mint Márquezre. Mert amikor Márquez a MotoGP-be jött, én már magam is versenyeztem. A többiekkel otthon ültem és néztem a versenyeket – Stonerrel, Pedrosával, Lorenzóval… Talán ezért nem tekintem a jelenlegi MotoGP-pilótákat olyan példaképeknek, akiket szeretnék utánozni.”

Mégis, van valaki a jelenlegi GP-paddockban, akire Acosta felnéz?

„Nem igazán lehet felnézni rá, de jó látni, hogy Remy hogyan kezeli a helyzetet. Elvégre világbajnok volt, és az osztály egyik legjobbja. Itt nem könnyű versenyeket nyerni. Igen, most küszködik, de meg kell néznünk, hogyan kezeli ezt.”

„Amikor utolsó vagy, amikor a pontszerzésért küzdesz, nem könnyű dolgozni és megtartani ezt a mentalitást. Ezért is gondolom, hogy jó példaképnek tartom őt. Nagyon szoros a kapcsolatunk, olyan nekem, mintha a bátyám lenne.”

Acosta és Gardner a versenypályákon kívül is sokat tartják a kapcsolatot, bár a fiatal spanyol sztár nem akarja elhagyni napsütötte murciai otthonát, az ausztrál pedig jelenleg Andorrában él.

„Ha a jó kapcsolatot át tudod vinni az életbe a versenypályákon kívül, az sokkal jobb. A paddockban neki a médiakötelezettségei vannak, nekem pedig más a beosztásom. Így aztán nehéz lesz akár csak egy órát is beszélgetni. Azonban azt hiszem, jó, ha van ilyen kapcsolat.”

 

Bassani célkeresztjében már a gyári márkatárs Rinaldi van

0

Egészen kiválóan sikerült a legjobb független motoros, Axel Bassani hétvégéje. Olyannyira, hogy a gyári motort hajtó márkatárs, Rinaldi is látótávolságon belül van már.

Sok-sok kiváló teljesítményt hozott a csehországi Superbike-világbajnoki hétvége, ezek közül az egyik az Axel Bassani által mutatott forma volt. A Motocorsa Ducatiját hajtó fiatal olasz többször mutatta már meg azt, hogy a mezőny egyik legnagyobb ígérete, ilyen volt a cseh forduló is.

A 23 éves motoros az első futamon a kilencedik helyről indulva egészen az ötödikig tudott felzárkózni. Egy ideig még negyedik is volt, az a pozíció végül Scott Reddingé lett, aki aztán a dobogóra is felállhatott. A Superpole-versenyen szintén ugyanez a pozíció jutott Bassani osztályrészérül. A harmadik futamon aztán Bassani annyira jól rajtolt, hogy egy ideig még a vezetést is megcélozhatta. Sokáig aztán a negyedik helyen haladt, végül megint Redding volt az, aki hátrébb tolta őt eggyel a rangsorban.

Három ötödik helyének köszönhetően Bassani már 115 ponttal rendelkezik. Hozzá legközelebb a HRC-s Iker Lecuona van, az igazi presztízscsata azonban a gyári Ducati csapatát erősítő Michael Ruben Rinaldi ellen zajlik. Utóbbi is csak 19 ponttal van előtte a tabella ötödik helyén.

Nagyon boldog vagyok a három top 5-ös helyezés után. Ez volt az egyik cél, amit el szerettünk volna érni. Nagyon elégedett vagyok az elvégzett munkával, jó látni, mennyire stabil a teljesítményünk. Remélhetőleg néha aztán le fogjuk tudni győzni a zöld, a piros és a kék motorokat is!” – foglalta össze hétvégéjét Bassani.

A jövőre nézve pedig ott van a már fentebb említett presztízsmeccs Michael Ruben Rinaldi ellen. „Persze, hogy le akarom győzni Michaelt, hiszen a gyári motoron ül, másrészt még olasz is! Jó lenne néha legyőzni őt, de ha ez nem is jön össze, ott kell lennem az élmezőnyben. Aztán a szezon végén remélem, összesítésben több pontom lesz, mint Michaelnek.

MotoAmerica: Az éllovas Gagne nyert, majd nullázott

0

Öt egymást követő győzelem után szakadt meg Jake Gagne nagy sorozata, amikor kiesett a brainerdi második futamon. Megint Petrucci vezet.

A Brainerd International Racewayen rendezett MotoAmerica-hétvégére Jake Gagne érkezett bajnoki éllovasként. Az amerikai egyébként is címvédő, emellett pedig kiváló formában is van. A szezon hetedik hétvégéjéig már összeszedett hét futamgyőzelmet, és kiválóan kezdett a BIR-en is.

A futamok

Gagne az első futamon tulajdonképpen rögtön a rajtnál lerendezett minden érdemi kérdést. A Fresh N Lean Yamaha motorosa a pole-ból indulhatott, majd egy kiválóan elkapott rajt után tulajdonképpen közel sem tudtak férkőzni hozzá. Az éllovas végül több mint 5 másodperces előnnyel ért be az első helyen, szezonbeli nyolcadik győzelmét aratva, az ötödiket sorozatban.

Gagne mögött nagy csata zajlott a második helyért csapattársa, Cameron Petersen, valamint a bajnoki rivális, Danilo Petrucci között. Ez egészen addig tartott, amíg Petrucci a harc hevében nem hibázott – onnantól csak a dobogó megtartása lehetett a célja. Ezzel együtt az olasz esetében továbbra is csak két olyan versenyről beszélhetünk, ahol nem állt minimum a dobogó legalsó fokán.

Bár Gagne (és Petersen) mögött lemaradt, Petrucci kényelmes előnyben ért be harmadikként Mathew Scholtz előtt. A dél-afrikai egyébként sérült csuklóval versenyzett egy Q2-es baleset miatt. Ötödikként PJ Jacobsent intették le, mögötte Hayden Gillim pályafutása legjobb eredményét szerezte.

A második futamon aztán Jake Gagne szezonbeli kilencedik futamgyőzelmét célozhatta meg, ez azonban végül közel sem alakult úgy számára, mint akár csak az ezt megelőző. Egy látványos bukás során ugyanis Yamahája ripityára tűnt, ő maga viszont legalább megúszta sérülés nélkül.

Az első helyet így Danilo Petrucci örökölte meg, aki onnantól aztán nem is adta már ki azt a kezéből. Győzelmével hat versennyel a szezon befejezése előtt visszavette a vezetést összetettben, 253 pontja 13-mal több, mint amivel Gagne rendelkezik. Maga Petrucci egyébként úgy fogalmazott, hogy neki a fejében meg sem fordult, hogy győzhet, Gagne annyivel gyorsabb volt nála.

Petrucci mögött Cameron Petersen nagy, bő hét másodperces lemaradással ért célba másodikként. A dobogót az oda idén még csak másodszor felálló PJ Jacobsen tette teljessé.

Végeredmény – 1. futam:

# Versenyző Motor Idő/Kül. Csapat
1 Jake Gagne YAM 27:23.991 Fresh N Lean Yamaha
2 Cameron Petersen YAM +5.338 Fresh N Lean Yamaha
3 Danilo Petrucci DUC +11.605 Warhorse Ducati
4 Mathew Scholtz YAM +20.993 Westby Racing
5 PJ Jacobsen BMW +36.519 Tytlers Cycle Racing
6 Hayden Gillim SUZ +37.728 Disrupt Racing
7 Ashton Yates BMW +40.525 Aftercare Hayes Scheibe
8 Corey Alexander BMW +44.069 Tytlers Cycle/RideHVMC
9 Jake Lewis SUZ +47.997 Vision Wheel Suzuki
10 David Anthony SUZ +48.299 ADR Motorsports
11 Travis Wyman BMW +1:01.886 Tytlers Cycle/RideHVMC
12 Ezra Beaubier BMW +1:06.284 BST Racing
13 Brandon Paasch SUZ +1:06.390 Altus Motorsports
14 Jeremy Coffey SUZ +1:19.732 Triple M
15 Jake Schmotter YAM +1:19.850 Schmotter Motion
16 Hunter Dunham YAM +1:20.657 Hunter Dunham
17 Justin Miest KAW +1:32.877 Nielsen Racing
18 Nolan Lamkin BMW +1:35.802 Tom Wood Powersports
19 Danilo Lewis BMW +1 kör Tecfil Racing
Nem értek célba
DNF Andrew Lee SUZ DNF Cycle World/Octane/Chuckwalla
DNF Max Flinders YAM DNF Thrashed Bike Racing
DNF Andy DiBrino HON DNF DiBrino Racing
DNF Héctor Barberá BMW DNF Tytlers Cycle Racing
DNF Geoff May HON DNF VisionWheel/DiscountTire/KWS
DNS Richie Escalante SUZ DNS Vision Wheel Suzuki
DNS Mathew Orange YAM DNS OC Racing
DNS Dustin Dominguez YAM DNS 3D Motorsports
DNS Ryan Burke YAM DNS Burke Racing

 

Végeredmény – 2. futam:

# Versenyző Motor Idő/Kül. Csapat
1 Danilo Petrucci DUC 27:27.023 Warhorse Ducati
2 Cameron Petersen YAM 7.156 Fresh N Lean Yamaha
3 PJ Jacobsen BMW 17.608 Tytlers Cycle Racing
4 Hayden Gillim SUZ 28.831 Disrupt Racing
5 Héctor Barberá BMW 31.908 Tytlers Cycle Racing
6 Ashton Yates BMW 32.151 Aftercare Hayes Scheibe
7 Jake Lewis SUZ 40.789 Vision Wheel Suzuki
8 Andrew Lee SUZ 55.382 Cycle World/Octane/Chuckwalla
9 Brandon Paasch SUZ 1:00.393 Altus Motorsports
10 Jeremy Coffey SUZ 1:00.434 Triple M
11 Danilo Lewis BMW 1:00.676 Tecfil Racing
12 Geoff May HON 1:04.091 VisionWheel/DiscountTire/KWS
13 Hunter Dunham YAM 1:08.323 Hunter Dunham
14 Jake Schmotter YAM 1:21.425 Schmotter Motion
15 Nolan Lamkin BMW 1:31.361 Tom Wood Powersports
16 Justin Miest KAW 1:32.279 Nielsen Racing
17 Mathew Orange YAM 3 Laps OC Racing
Nem értek célba
DNF Jake Gagne YAM DNF Fresh N Lean Yamaha
DNF Max Flinders YAM DNF Thrashed Bike
DNF Ezra Beaubier BMW DNF BST Racing
DNS David Anthony SUZ DNS ADR Motorsports
DNS Corey Alexander BMW DNS Tytlers Cycle/RideHVMC
DNS Andy DiBrino HON DNS DiBrino Racing
DNS Manuel Segura KAW DNS Red Lobo Racing

 

A bajnokság állása – az élmezőny

# Versenyző Csapat Pont
1 Danilo Petrucci Warhorse Ducati 253
2 Jake Gagne Fresh N Lean Yamaha 240
3 Cameron Petersen Fresh N Lean Yamaha 215
4 Mathew Scholtz Westby Racing 183
5 Héctor Barberá Tytlers Cycle Racing 133
6 PJ Jacobsen Tytlers Cycle Racing 119
7 Richie Escalante Vision Wheel Suzuki 104
8 Jake Lewis Vision Wheel Suzuki 91
9 Ashton Yates Scheibe Racing 88
10 Hayden Gillim Disrupt Racing 77

Szimulálás miatt hivatalosan kizárást kapott Aegerter

0

Hogy a mentés tovább tartson az első futam első körében történt balesetet követően, és piros zászlóval megszakítsák, Dominique Aegerter még a szimulálást is bevetette.

Dominique Aegerter is áldozatásul esett annak az első körös balesetnek, amelyért vétkesnek Can Öncüt ítélték meg. Ebben a svájci éllovas is érintett volt, csak nem épp úgy, ahogy arról az eredeti hírek szóltak. Aegerter állapotával kapcsolatban az orvosi stáb agyrázkódást állapított meg, azonban később kiderült, a dolog etikai oldala ezzel még közel sincs letudva.

A Ten Kate versenyzője ugyanis a versenyigazgatóság hivatalos megfogalmazása szerint ugyanis „olyan állapotot szimulált, amellyel lassítani igyekezett a mentést, hátha ezzel elő tudja idézni azt, hogy piros zászlóval megszakítsák a futamot.

Aegerter számára az egészségi állapota egyébként sem tette volna lehetővé az indulást a fent említett agyrázkódás miatt, ennek fényében pláne érthetetlen ez a sportszerűtlenség. Ezzel kapcsolatban a svájci később saját maga is elnézést kért.

Először is sajnálom, ami az első futam balesetét követően történt” – kezdte magyarázkodását az előnyéből 50 pontot leadó Aegerter. „Nagyon hektikus szituáció volt, amely azt hozta ki belőlem, hogy rosszul döntöttem és hibát követtem el. Óriási volt a nyomás, az adrenalin és az érzelmek. Senkit nem akartam veszélybe sodorni. Elnézést kérek a történtekért.

Aegerter annak ellenére nem aggódik, hogy előnyéből mindössze 14 pont maradt. „Nincs még vége a bajnokságnak, ott van még a szezon második fele. Ennek során a csapatnak és nekem a lehető legjobban kell majd teljesítenünk. Nem fogjuk feladni, hamarosan jön Magny-Cours.

A Ten Kate csapatfőnöke, Kervin Bos is igyekszik már a következő feladatra koncentrálni. „Természetesen nagyon sajnálatos, ami történt, de nem véletlenül hívnak minket Team Rockynak. Ebből is fel fogunk állni. A nyári szünet után Magny-Cours-ban egy minden eddiginél keményebben dolgozó Ten Kate istállót fognak látni.

Év végén visszavonul Eugene Laverty

0

A 2022-es Eugene Laverty utolsó szezonja aktív versenyzőként. Jövőre a Bonovo BMW társtulajdonosaként láthatjuk.

Supersport-világbajnoki második helyei után Eugene Laverty 2011 óta a WSBK mezőnyének a tagja. Az északír motoros ezt 2015-től kezdődően két évnyi MotoGP-vel szakította meg. A széria-vb-n a legjobb eredménye egy összetett második hely Tom Sykes mögött 2013-ból. Első négy évében, a Yamaha, az Aprilia (itt lett második) és a Suzuki nyergében folyamatosan tudott versenyeket is nyerni, a MotoGP-kitérő után viszont már nem jöttek az addigi eredmények. Laverty összesen tizenháromszor végzett az élen és harmincötször állhatott dobogóra.

A már 36 éves északír 2020 óta BMW-s, első két évét a gyári istállónál töltötte, idén a Bonovo BMW alkalmazottja. 2022-es eredményei egyrészt jócskán hagynak már maguk után kívánnivalót, másrészt pedig több sérüléssel is bajlódott már a szezon során. Amikor ott tudott lenni a pályán, legjobb eredménye mindössze egy 10. hely volt, rögtön a szezon legelső futamán, Aragóniában. Hollandiában a teljes hétvégét kihagyta, és legutóbb Mostban, a 3. futamon sem tudott elindulni.

Laverty 2023-tól a Bonovo társtulajdonosa lesz.

(A csapattulajdonos) Jürgen Röder és (a csapatmenedzser) Michael Galinski előálltak nekem ezzel az ajánlattal, és nagyon örülök, hogy alkalmasnak tartanak erre a pozícióra” – mondta Laverty. „Szerettem volna szépen, erős eredményekkel befejezni ezt a szezont, de az előző hétvégék tanulságai alapján át kellett kalibrálnom ezeket a gondolatokat. Nyilvánvaló ugyanis, hogy nehézségeim vannak. Emellett viszont nagyon élvezem a munkát a csapattal, ez talán a legjobb, ahol valaha dolgoztam. Ilyen lehetőségek pedig nem adódnak minden sarkon.

Röder szerint Laverty a tökéletes ember a jövőre nézve. „Egyrészt vérfrissítést, másrészt tapasztalatot akartak. Ez egy jelentős irányváltás lesz a karrieremben, viszont nagyon várom. Rengeteget kell Jürgentől és Michaeltől tanulnom. Emellett pedig köszönettel tartozom a BMW Motorrad felé az elmúlt három évben belém fektetett bizalomért. De továbbra is nagyon szoros kapcsolatban leszek ám velük, az új szerepkörömön keresztül.