back to top
2025. július 07. 00:19
Kezdőlap Blog Oldal 71

Acosta szerint a KTM „kimászott a gödörből”, Viñales úgy véli, szárazon is jó lehet

0

Pedro Acosta kijelentette, lakmuszpapírként tekint az austini pályára, és a pénteki eredmények azt mutatták, hogy kimásztak a gödörből, de ennél is jobban kell teljesíteniük. A Q2-be szintén bejutó Maverick Viñales elégedett volt a nedves pályán mutatott tempóval, és bár úgy véli, száraz körülmények között is jók lehetnek, Marc Márquez szavaival azért nem ért egyet.

Az Amerikai Nagydíj edzésén kiderült, hogy legalább két KTM ott lesz az időmérő második szakaszában. Pedro Acosta továbbjutása nem meglepő, viszont nem csapattársa, Brad Binder csatlakozott hozzá, hanem az eddig finoman szólva sem meggyőző Maverick Viñales. A két pilóta a hetedik, illetve a nyolcadik helyen végzett.

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

A gyári istálló pilótája 1,170 másodperccel maradt el az élen záró Marc Márqueztől a felszáradó pályán. Bár a körülmények nem voltak a legjobbak, kifejezetten elégedetten értékelt. „Nem kellemes így motorozni – nyilatkozta. – Kimásztunk a gödörből. Ez a pálya volt a lakmuszpapír, mert itt korábban nagyon versenyképes voltam. Emellett mindkét motoron meglehetősen jól éreztem magam, bár néhány kanyar még mindig nincs meg.”

Acosta még csütörtökön elmondta, hogy rengeteg alkatrészt vittek el Austinba, hogy a hétvége során kipróbálják. A 20 éves motoros úgy véli, még mindig van hová javulniuk. „Nem rossz, hogy két KTM van a Q2-ben, de ennél jobban kell teljesítenünk – jelentette ki. – Azt hiszem, ez megfelelő nap arra, hogy a gyártó levonja a következtetéseket.”

Viñales 162 ezreddel maradt el márkatársától, ami elég volt arra, hogy a KTM-mel először vívja ki a jogot a Q2-es szereplésre. A 30 éves pilóta kifejezetten jól érezte magát a vizes, illetve a felszáradó pályán, és egy körön is jól tudott menni. Abban ugyanakkor nem ért egyet Márquezzel, hogy a KTM-ek veszélyesek lehetnek rá.

Marc Márqueznek „jó kis ébresztőt” jelentett az esése: „Úgy vezettem, mintha nem lenne víz a pályán”

Meglátjuk – reagált honfitársa kijelentésére. – Jó, hogy megnézik, és tisztában vannak vele. Szerintem ugyanakkor Marcnak nem lesznek ellenfelei, nagyon gyors lesz. Sajnos én nem vagyok a legjobb formámban, de sokkal jobban teljesítek. Már az Argentin Nagydíjon is jobban éreztem magam. Itt pedig rendkívül kíváncsi voltam rá, hogyan működik a motor vizes pályán, mert mindig azt láttam, hogy elég jól. Amikor teljesen nedvesek voltak a körülmények, a KTM remekül muzsikált, az biztos. Rögtön jól éreztem magam. Ami a délutánt illeti, nem tudtam, milyen a motor változó körülmények között, úgyhogy nagyon óvatos voltam. Azonban amint a gyorskörre került sor, nyomtam, és jobban éreztem magam. Úgy tűnik, jobb az egyensúly a motoron, könnyebb vezetni, ami jó, mert minden egyes eseménnyel jobban érzem magam.”

Viñales azt is elárulta, mi módosult a motorján az argentínai forduló óta, és hozzátette, szerinte ez a száraz pályán is segíteni fog neki. „Kicsit változtattam a motor egyensúlyán, igyekeztem kényelmesebbé tenni a vezetést, és ez egyelőre működik – fogalmazott. – Szóval szombaton majd meglátjuk, milyen lesz jobb tapadási viszonyok között, amikor kicsit jobban lehet nyomni. Ugyanakkor azt gondolom, hogy minden jobban fog menni.”

A Tech3 versenyzője arra is kitért, hogy a fékezést tartja a motor legnagyobb erősségének, és a 11-es, illetve a 20-as kanyar kijáratánál az RC16-os igazi „rakétaként” viselkedik. A kanyarsebesség viszont továbbra is rossz, mivel a gép kevésbé fordulékony, így a szűk íveken nehéz átvinni a tempót. Ezzel együtt összességében elégedett.

Razgatlıoğlu legyőzte a Ducatikat, a Yamaha és a Honda is ott van az élmezőnyben Portimãóban

0

Toprak Razgatlıoğlu körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a Superbike-vb portimãói fordulójának Superpole-ján, Nicolò Bulegát és Danilo Petruccit megelőzve. A második sor csupa pozitív meglepetést tartalmaz.

Magyar idő szerint pontban délben kezdődött a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának Superpole-ja. Előzetesen Toprak Razgatlıoğlu tűnt a legnagyobb esélyesnek, hiszen azok után, hogy az első szabadedzésen lényegében nem vett részt, a másik két gyakorláson ő volt a leggyorsabb. Andrea Iannone viszont semmiképpen nem szerezhette meg a pole pozíciót, hiszen délelőtt túl lassan ment a pályán, így három rajthelyes büntetéssel sújtották.

Az első mért kört Remy Gardner futotta meg, az ausztrál pilóta 1:40.031 másodperccel kezdett. Az első próbálkozások során nem meglepő módon Razgatlıoğlu kezdett az élen: a török pilóta 1:39.133-mal nyitott, amivel megdöntötte néhány órával ezelőtti pályacsúcsát. A második helyen csapattársa, Michael van der Mark állt, de a lemaradása 775 ezred volt, míg a harmadikat Xavi Vierge foglalta el.

Az első bukást Alex Lowes produkálta, aki így rendkívül nehéz helyzetbe került, hiszen abban a pillanatban az utolsó helyen állt. Ikertestvére, Sam Lowes a hetedik pozíciót foglalta el, amivel meglepetésre az öv volt a legjobb Ducati. A negyedik, ötödik, illetve hatodik helyet egyaránt Yamaha foglalta el Dominique Aegerter, Gardner és Andrea Locatelli révén.

Miután a mezőny visszatért a pályára, Álvaro Bautista feljött a harmadik helyre, kereken 8 tizedes lemaradással, Danilo Petrucci viszont nála is gyorsabb volt, és a második helyig ugrott fel. Nicolò Bulega aztán letaszította onnan honfitársát, Razgatlıoğlu pedig tovább javított. Hátrébb Locatelli a negyedik, míg Alex Lowes az ötödik pozícióba jött fel.

Yari Montella eközben bukott, aminek következtében a brit pilóta körét elvették, így az utolsó helyről fog indulni. Razgatlıoğlu végül 1:39.081-gyel szerezte meg a pole pozíciót, 245 ezreddel megelőzve Bulegát, és 402-vel Petruccit. Mögöttük Locatelli, Sam Lowes, Vierge, Van der Mark, Aegerter és Bautista lett az eredmény, ami az első három sort illeti.

A Superbike-vb portimãói Superpole-jának végeredménye

Aldeguer Marc Márquezzel játszott, Álex Márquez megkönnyebbült, amikor meglátta a nevét

0

Eddigi legerősebb napját zárta 2025-ben a Gresini, miután Álex Márquez és Fermín Aldeguer is tükörsimán jutott be a Q2-be. Természetesen mindkét spanyol elégedetten értékelt a pénteki edzéseket követően, hovatovább az esős körülményekben is megtalálták a pozitívumokat, de Marc Márquezt is mindketten érintették.

Kifejezetten eredményes napot zárt a Gresini az Amerikai Nagydíj péntekjén. Álex Márquez már-már nem meglepő módon, de ismét ott tudott lenni az elsők között (hetedik hely az első szabadedzésen, és negyedik az edzésen). Csapattársát, Fermín Aldeguert pedig mintha kicserélték volna: bár az első gyakorláson a tizenharmadik legjobb időt futotta meg, de az időmérőt is meghatározó körözésen az ötödik helyen zárt, ezzel életében először jutott be a Q2-be a királykategóriában.

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

Aldeguer: Eddig ez a legnagyobb előrelépésünk

„A mai egy jó nap volt, mert kipróbálhattuk a MotoGP-t esős körülmények között. Remek érzésekkel töltött el. Azt hittem, hogy az edzésen végig esőben fogunk dolgozni, de végül megjelent a Nap, és felszáradt a pálya. Így is nagyon jó érzéseim voltak. Flow-ban vezettem, ösztönösen. Végeredményben ott vagyunk a Q2-ben, és eddig ez a legnagyobb előrelépés” – fogalmazott Aldeguer.

A spanyol újonc szerint a péntekihez hasonló körülmények között borzasztóan nehéz vezetni. Fontos, hogy a pilóta rendelkezzen magabiztossággal, amit ő remekül tudott kamatoztatni, mivel összeszokott a motorral. Bár kevés tapasztalattal rendelkezett, de úgy véli, ez néha nem jelent hátrányt. Kiemelte, hogy hihetetlen munkát végzett a csapattal, és elárulta, hogy folytatni kell ezt a megkezdett úton. Véleménye szerint muszáj nyugodtnak maradniuk, és élvezniük kell a következő napokat.

Aldeguer Marc Márquezre is kitért: „Játszottam vele egy kicsit. Amikor ő van előttem, az mindig jó, mert sokat tanulhatok tőle. Ugyanolyan motorunk van, és rengeteg információt veszek át. Délelőtt láttam, miközben ment ki a bokszba, és azt mondtam magamban, hogy »én talán nem is tudnám megcsinálni az edzést«. De mindig jó érzés vezetni vele.”

Marc Márqueznek „jó kis ébresztőt” jelentett az esése: „Úgy vezettem, mintha nem lenne víz a pályán”

Álex Márquez: A legfontosabb, hogy problémák és balesetek nélkül túléltük a napot

„A legfontosabb dolog, hogy ott vagyunk a Q2-ben, és problémák és balesetek nélkül túléltük a napot. Ezenkívül ez egy jó teszt volt a jövőre nézve. A sok kör az esőgumikon sosem egy hátrány” – vélekedett Márquez.

„Az utolsó körökben együtt voltak a leggyorsabb versenyzők. Én viszont azt részesítettem előnyben, hogy egyedül menjek és békében csináljam a saját dolgomat. Amikor megláttam a nevemet a negyedik helyen, megkönnyebbültem – folytatta, majd bátyjáról is szót ejtett. – Mindannyian tudjuk, hogy Marcban mindig valamivel több lakozik. Ezért vagyok maximálisan elégedett vele, ahogyan ma [is] dolgozott.”

A 28 éves pilóta a pálya felújításáról is beszélt: „Annyit tudok mondani egy nap után, hogy remek munkát végeztek. Jó érzéseim voltak a tapadással, az első szektorban is simább lett a felület. Mindazonáltal, a pálya különleges maradt, és nagyon fontos lesz a második nap munkája is.”

A MotoGP mezőnye szombaton először 16:10-kor gurul pályára. Az időmérő edzés 16:50-kor, a sprintverseny 21 órakor kezdődik magyar idő szerint.

Az Amerikai Nagydíjon visszatérhet a 2014-es Marc Márquez? – hétvégi menetrend

Kiderült, mi okozta Bezzecchi vesztét a pénteki napon

0

A gyári Aprilia csapatfőnöke elárulta, hogy pontosan mi okozta Marco Bezzecchi feledhető szabadedzését. Az olasz értékelte a napját, de arra is kitért, hogy egyes területeken még rengeteget kell fejlődniük.

Rémálomszerűen alakult Marco Bezzecchi pénteki napja. Az első szabadedzés első perceiben arra lehettünk figyelmesek, hogy Apriliája nagyon lassan gurul a pályán, valamint nem túl egészséges hangokat ad ki magából. Több alkalommal is visszatért a bokszutcába, hogy utánaeredjenek a probléma forrásának, de nem találták meg azt. Nem volt mit tenni, az olasz átült a tartalékmotorjára. 

Bezzecchi élete viszont a második konstrukción is csak egy pünkösdi királyság volt. A pálya első szakaszában hasonlóan nagyot bukott, mint Marc Márquez, de folytatni tudta a szabadedzést. Vagyis egészen pontosan folytatta volna, mivel a motor továbbra sem akarta az igazat. Hovatovább, a rajtpróbák sem sikerültek gördülékenyen, ekkor ugyanis az RS-GP25 nekiállt egykerekezni.

Azóta a problémára is fény derült. Paolo Bonora, a gyári Aprilia csapatfőnöke a DAZN-nak elárulta, hogy a motorblokkban túl alacsony hőmérséklet uralkodott, ezért biztonsági üzemmódba kapcsolt a rendszer. Délutánra már helyreállt, de természetesen Bezzecchi nem tudott csodát tenni, és mindössze a tizenharmadik helyen fejezte be az edzést, ezért indulnia kell a Q1-ben.

„Gyakorlatilag kidobhattuk a délelőttöt. A technikai hibákon kívül buktam is, és onnantól kezdve rosszabbra fordultak a dolgok. Nem számítottam a balesetre, különösképpen [azért nem], mert úgy estem el, hogy nem adtam gázt” – értékelte Bezzecchi a napját.

A 26 éves versenyző megpróbálta jóvátenni hibáit a délutáni körözésen, de nem tudott többet kihozni a programból, annak ellenére sem, hogy szemlátomást javult a pálya állapota, mivel menet közben elállt az eső. Emögött is természetesen a szinte hamvába holt délelőtti etap állt.

„Sokat kell dolgoznunk a negatívumokon. Rengeteget veszítettem az üléspozíciók változtatásakor, illetve [a pálya] utolsó szekciójában” – fogalmazott Bezzecchi, majd azt is hozzátette, hogy továbbra is hozzá kell szoknia az új motorhoz.

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

Az Apriliánál azonban nem csak az olasz miatt főhetnek a fejek, ugyanis a Trackhouse-nál sem alakult minden zökkenőmentesen. Ai Ogura az első szabadedzés alatt mindössze tizenegy kört tudott megtenni, a gyakorlás időtartama alatt nagyrészt a bokszutcában várakozott, és az utolsó helyen zárt. Természetesen a japán sem tudott csodát tenni, az edzésen a tizennegyedik legjobb kört futotta meg, csapattársa, Raúl Fernández pedig a tizenhatodik helyen zárt.

Az Amerikai Nagydíj szombati programja magyar idő szerint 14:40-kor kezdődik a Moto3 második szabadedzésével. A MotoGP 16:10-kor kezdi a második gyakorlást, majd utána közvetlenül (16:50-től) jön az időmérő edzés is. A sprintverseny 21 órakor rajtol el. Mellettük a Superbike-vb is versenyez a hétvégén. A portimãói superpole 12 órakor kezdődik, míg az első futam piros lámpái 15 órakor aludnak ki. 

Az Amerikai Nagydíjon visszatérhet a 2014-es Marc Márquez? – hétvégi menetrend

Az épphogy továbbjutó Bagnaia figyelmeztetett: „Sokat tartalékoltam”

0

Francesco Bagnaia annak ellenére is pozitívan értékelte az Amerikai Nagydíj pénteki napját, hogy az edzésen épphogy bejutott a Q2-be. A 28 éves versenyző leszögezte, sokat tartalékolt, szavai alapján többet, mint riválisai.

Francesco Bagnaiának zsinórban harmadik alkalommal rezgett a léc, ami a Q2-es szereplés pénteken történő kiharcolását jelenti. Buriramban ezt részben önhibáján kívül le is verte azt, míg Termasban tizedikként beslisszolt a Q2-be. Ugyanez történt az Amerikai Nagydíj edzésén is, amelyen 12 századdal múlta felül a közvetlenül mögötte végző Fabio Quartararót, akinek így már a Q1-ben kell majd kezdenie.

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

Mindezt ráadásul úgy, hogy a felszáradó pályán nem kevesebb mint 1,530 másodpercet kapott csapattársától, az élen végző Marc Márqueztől. Emellett az is kijelenthető, hogy lefelé lógott ki a Ducati pilótái közül, hiszen márkatársai kisajátították az első öt pozíciót. Ennek ellenére optimistán értékelt, még úgy is, hogy nem minden működött.

Pozitívan alakult ez a péntek – nyilatkozta az olasz versenyző, bár aztán arról beszélt, hogy mi volt az, ami nem igazán vált be számára. – Volt néhány dolog, amely nem stimmelt, de ott vagyunk a legjobb tízben. Az utolsó percre a lágy keverékű gumit tettük fel előre, és azzal az abronccsal nem érzem magam a legjobban.”

Persze köztudott, hogy a háromszoros világbajnok egészen másképpen közelíti meg a futamhétvégék első napját, mint például csapattársa, Marc Márquez, hiszen utóbbi már akkor sokat belead. A huszonkilencszeres királykategóriás futamgyőztes ellenben inkább a versenyre való felkészülésre törekszik, ráadásul elmondása szerint most a körülmények ismeretében nem is akart kockáztatni.

Marc Márqueznek „jó kis ébresztőt” jelentett az esése: „Úgy vezettem, mintha nem lenne víz a pályán”

Sokat tartalékoltam a pálya állapota miatt – fogalmazott. – A kanyarbejáratokon rengeteget vesztettem, de sokat hagytam benne. Jól, komfortosan érzem magam, nem úgy, mint az előző futamokon. Tisztában vagyok vele, hogy mennyire nyomtam keményen én, és mennyire nyomták keményen a többiek. Dolgozunk a motoron.”

Bagnaia egy konkrét területet is megnevezett, ahol szerinte sokat fejlődött: úgy véli, a fékezésben nagyot lépett előre az előző hétvégékhez képest. Vélhetően ezért sem pánikol, még azok után sem, hogy az első két forduló nem úgy sikerült, ahogyan szerette volna. „Ismerem a bennem rejlő potenciált, tudom, hova juthatok el, és nem kell nyomást gyakorolnom magamra” – szögezte le.

Marc Márqueznek „jó kis ébresztőt” jelentett az esése: „Úgy vezettem, mintha nem lenne víz a pályán”

0

Marc Márquez elárulta, feleslegesen vállalt kockázatot az Amerikai Nagydíj első szabadedzésén történt balesete előtt, ám a bukás nem volt rá negatív hatással. A gyári Ducati versenyzője szombaton szorosabb harcra számít, és úgy véli, márkatársai mellett a KTM-ek is közel lehetnek hozzá.

Csak az eredményjelzőre ránézve azt lehetne gondolni, hogy Marc Márqueznek problémamentes napja volt az Amerikai Nagydíj péntekjén. Az első gyakorláson a harmadik helyen végzett, majd a magyar idő szerint esti edzésen valósággal agyonverte a mezőnyt, hiszen 736 ezredes előnyt motorozott ki. Azonban, ha nem ilyen szerencsés, akkor sokkal rosszabbul is alakulhatott volna számára az austini nyitány.

Az első tréning elején ugyanis elszenvedte idénybeli első bukását, amikor a 2-es kanyarban elvesztette az irányítást a motorja felett, és egy látványos highside-ot produkált. A nyolcszoros világbajnok magára vállalta a felelősséget, és kijelentette, nem kellett volna ekkora rizikót vállalnia a vizes pályán, hiszen ez akár jóval balszerencsésebben is elsülhetett volna.

Marc Márquez látványosat bukott, Morbidellié az esős amerikai nyitány

Jó kis ébresztőm volt délelőtt – nyilatkozta – Az ember szezonja egyetlen ezredmásodperc alatt megváltozhat. A baleset pillanatában nem értettem, miért van annyi víz a pályán. Abban a pillanatban úgy vezettem, mintha nem lenne víz, pedig rengeteg volt, ezért felúsztam. Délután kockázatot kellett vállalnom, mert be kellett jutnom a Q2-be, de délelőtt erre nem volt szükség.”

A becsapódás pillanatában a spanyol motoros szurkolói megijedhettek, de a rémület, hamar elillant, ugyanis utána azonnal felpattant, és látszott, hogy nem lett komolyabb baja. Sőt, valójában semmilyen következménnyel nem járt az esés. „Egyáltalán nem volt rám hatással – jelentette ki. – Visszamentem [a pályára], és továbbra is gyors voltam.”

Persze nyilvánvaló, hogy ha valamikor muszáj esni, akkor arra az első szabadedzés az egyik legjobb alkalom, de Márquez is tudja, hogy ez mindig benne van a pakliban, elég csak saját 2019-es vagy jelenlegi csapattársa két évvel ezelőtti példájára gondolni. „Egyre magabiztosabb vagyok, de mindannyiunkkal ez a helyzet – fogalmazott. – Pecco Bagnaia itt bukott, miközben vezette a futamot. Az embernek gondolnia kell erre, de nem akkor, amikor kimegy, különben nem lesz gyors.”

Ami az edzést illeti, Márquez nagy fölénnyel végzett az élen a mezőny többi tagja előtt. Azonban úgy véli, a körülmények igencsak a kezére játszottak a felszáradó pályával, amelyen szokás szerint kifejezetten jól érezte magát. Száraz pályán viszont szerinte jóval közelebb lesz egymáshoz a mezőny, és nekik is résen kell lenniük.

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

Szombaton minden sokkal szorosabb lesz – vélekedett. – Most a körülmények nekem kedveztek, vízfoltok voltak, a pálya viszonyai változtak annak felszáradásával. Ezekben a helyzetekben komfortosan, illetve nyugodtnak érzem magam, és meg tudom teremteni a különbséget. Szombaton viszont száraz körülmények között minden sokkal szorosabb lesz. A második szabadedzésen mindössze harminc perc alatt mindent le kell tesztelnünk, a gumikat, a beállításokat, hogy később az első sorban legyünk.”

Az nem túl nagy vállalás, ha valaki megjósolja a Ducati jó szereplését, hiszen Márquez mögött a két szatellitcsapat, a VR46 és a Gresini motorosai végeztek. A 32 éves pilóta azonban nemcsak tőlük és Bagnaiától számít erős teljesítményre, hanem a KTM-nek attól a két versenyzőjétől is, akik az edzésen beverekedték magukat a legjobb tízbe.

Úgy gondolom, [Pedro] Acosta és [Maverick] Viñales közel lehetnek, mert itt sok a »stop-and-go« kanyar, a KTM pedig jó ebben, különösen az első fokozatból történő kigyorsítás során nagyon gyorsak – magyarázta – Szóval erős Viñalesre és Acostára számítok. Ami pedig a többit illeti, ahogyan most is láthattuk, az összes Ducati ott lesz az élmezőnyben.”

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

0

Marc Márquez több mint 7 tizedes előnyben végzett az élen az Amerikai Nagydíj edzésén, őt pedig négy Ducati követte, Francesco Bagnaia viszont csak az utolsó továbbjutó lett. Az első tízben csak az Aprilia nem képviseltette magát.

Magyar idő szerint késő este rendezték az Amerikai Nagydíj edzését a MotoGP mezőnyének. Szokás szerint ez az esemény döntötte el, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszán. A kezdés pillanatában a levegő hőmérséklete 21, míg a még mindig nedves aszfalté 26 fokos volt.

Marc Márquez látványosat bukott, Morbidellié az esős amerikai nyitány

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, miután megnyílt a bokszutca kijárata, a mezőny nagy része rögtön a pályára rajzott. Elöl a nedves pályára alkalmas közepes gumi volt a jóval népszerűbb választás, hátul viszont a lágyra szavaztak sokkal többen. Az első mért kört Pedro Acosta futotta meg, a gyári KTM motorosa 2:15.115 másodperccel kezdett, ám Francesco Bagnaia 602 ezreddel gyorsabb volt nála. Ez azonban a szokásosnál is kisebb jelentőséggel bírt, hiszen várható volt, hogy a pálya állapota rohamosan javul.

A második próbálkozások után aztán Marc Márquez 2:13.456-tal állt az élre, több mint 1 másodperccel megelőzve csapattársát, míg a harmadik pozícióba a nyolcszoros világbajnok öccse, Álex Márquez jött fel. Ezt követően a két gyári KTM bejött a gyári Ducatik közé, de ők is 1 másodpercen kívül voltak, ellentétben Fermín Aldeguerrel, aki csupán 448 ezredes hátrányt szedett össze.

Marc Márquez aztán 45 ezreddel tovább javított idején, míg mögé Johann Zarco, Franco Morbidelli és Jack Miller zárkóztak fel. A 32 éves versenyzőt aztán testvére taszította le az élről,  miután 27 ezreddel felülmúlta őt. A gyári Ducati pilótájához hasonlóan az első szabadedzésen szintén nagyot eső Marco Bezzecchi eközben feljött a hetedik pozícióba a hétvégét borzalmasan kezdő Apriliával.

Néhány perccel később aztán ismét változott az első helyezett személye, ugyanis Morbidelli 92 ezreddel gyorsabbnak bizonyult a Gresini versenyzőjénél. Ennél azonban jóval inkább váratlan volt, hogy mintegy 18 perccel a kezdés után Joan Mir 2:13.073-mal ugrott az eredményjelző tetejére.

Csapattársa, Luca Marini más szempontból számított úttörőnek, ugyanis ő volt az első, aki slickekre váltott. Az olasz motoros elmaradt saját legjobbjától, de a hasonló cipőben járó Miller másodikra már képes volt javítani. Olyannyira, hogy 2:12.613-as köre 46 századdal volt gyorsabb Mir addigi legjobbjánál. Sőt, a Pramac pilótája itt nem állt meg, és a következő körében 1,030 másodpercet faragott saját idején.

Innentől kezdve egyértelmű volt, hogy a száraz pályás abroncs a jó megoldás, még úgy is, hogy Marini továbbra is képtelen volt gyorsulni. Miller viszont nem vette el a gázt, és félidőhöz közeledve már 2:09.656-nál tartott, amivel 3,417 másodperccel volt gyorsabb mindenki másnál.

Álex Márquez aztán szintén javított a slickeken, de így is 1,725 másodperccel maradt el Millertől, Fabio Quartararo hátránya pedig 2,777 másodperc volt. Bagnaia ugyancsak messze, 1,649 másodpercre volt egykori csapattársától, Aldeguer viszont csupán 27 ezredet kapott tőle.

A Gresini újonca aztán át is vette a vezetést, de csak egy pillanatra, hiszen közvetlenül mögötte Marc Márquez is átszelte a célvonalat, és 2:08.327-tel újra élre állt, 366 ezreddel megelőzve honfitársát, és további 481-gyel csapattársát. Álex Márquez viszont mindenkinél gyorsabb volt, és 328 ezreddel felülmúlta bátyját.

Utóbbi azonban ezt nem hagyta annyiban, sőt, 2:06.042-es körének köszönhetően 1,341 másodperccel vezetett Aldeguer előtt. Az ifjabbik Márquez aztán bejött közéjük, de az ő lemaradása is 804 ezred volt. Sőt, a gyári Ducati pilótája 2:05.145-re javított, testvére pedig csak 768 ezredre tudta megközelíteni. Aldeguer hátránya már 6 ezred híján 1 másodperc volt, míg Bagnaia 1,611-gyel volt lassabb. Az ötödik helyen szintén Ducati-versenyző volt Morbidelli személyében, ahogyan a nyolcadikon is Fabio Di Giannantonio révén, kettőjük között Quartararo és Acosta tanyáztak.

A VR46 ifjabbik tagja aztán feljött az ötödik helyre, de csak egy pillanat erejéig, ugyanis Mir 1,079 másodperces hátránnyal a negyedik pozícióba katapultált. Körülbelül 16 perccel a a leintés előtt aztán Miller is visszatért az élmezőnybe, egészen konkrétan a második helyre ugrott fel 591 ezredes lemaradással.

Sőt, a 30 esztendős versenyző tovább gyorsult, és 3 százados előnnyel visszavette az első pozíciót. Zarco szintén jelentős mértékben javított, így és egészen a negyedik pozícióig jött fel. Igaz, bő 8 perccel a vége előtt eggyel visszaesett, ugyanis Di Giannantonio a harmadik legjobb időt futotta meg. Honfitársa, Bezzecchi pedig a hatodik helyig jött előre.

A véghajráhpz közeledve Bagnaia 46 ezredes hátránnyal felugrott a harmadik pozícióba. A lemaradás mértéke azonban néhány pillanat múlva 941 ezred lett, ugyanis Marc Márquez 2:04.220-ra javított, így visszavette a vezetést. Di Giannantonio szintén megelőzte Millert, hiszen 593 ezreddel volt lassabb a nyolcszoros világbajnoknál, aki a következő körének elején javult, de a harmadik szektorban belehibázott.

Mindeközben Acosta 57 ezreddel felülmúlta Di Giannantoniót, így 3 perccel a vége előtt övé volt a második hely. Zarco viszont nem örülhetett, ugyanis elesett, így nem volt esélye a javításra. Márkatársa, Mir viszont egészen a második helyig ugrott fel, és 2:04.342-es körével 873 ezreddel kapott ki az azóta javító Marc Márqueztől.

A 2020-as királykategóriás világbajnokot aztán Miller és Álex Márquez is megelőzte, de Aldeguer mindkettőjüknél jobb volt. Eközben Marc Márquezt nem lehetett feltartóztatni, és 2:02.929-es idejével 973 ezredre növelte előnyét. A leintés után aztán Di Giannantonio a második, Álex Márquez a harmadik pozícióba jött fel, majd kettőjüket Morbidelli választotta szét. A nyolcszoros világbajnok végül 736 ezredes előnnyel zárt az élen, majd négy másik Ducati követte. Bagnaia viszont épphogy továbbment, hiszen csapattársától 1,530 másodpercet kapva csak tizedik lett. Közöttük Miller, Acosta, Viñales és Mir lett a sorrend.

A MotoGP austini edzésének végeredménye

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Rins az Amerikai Nagydíj hétvégéjére

0

Álex Rins felfedte, mely versenyzőkkel, gyártóval, illetve istállóval vágna neki az Amerikai Nagydíj hétvégéjének, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését.

Magyar idő szerint szombat 16:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a királykategóriás időmérő. Ezúttal Álex Rins fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. A spanyol versenyző még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé Marco Bezzecchit és Marc Márquezt tette, utóbbinak ráadásul a kétszeres szorzót jelentő „turbo ridert”  is odaadta, míg „Silver ridernek” Joan Mirt és saját magát választotta. A gyártók közül a Ducati mellett döntött, míg a csapatokból a VR46-ra szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen a ZOZIMASTER nevű csapat áll 417,5 ponttal, mindezt úgy, hogy felhasználta az egyik „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét. Ahogyan a jaws46 tulajdonosa is így tett, ő 389 egységgel foglalja el a második helyet, 10,5 ponttal megelőzve a team name2 csapatot, ahol viszont még egyetlen turbo rider sem lett ellőve. Ami szerkesztőségünket illeti, Pestality Máté (MateZsolt MS, egy elhasznált turbo rider) a negyedik, Sebők Máté (Zarco zárkózása) a kilencedik, míg Szántó Dávid (szancsodavid) a harmincharmadik helyet foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Razgatlıoğlu a Honda-pletykáról: Őszintén szeretném tudni, ki és miért írja ezeket

0

Toprak Razgatlıoğlu cáfolta, hogy aláírt volna a Hondához, és ilyen módon már eldőlt volna, hogy jövőre a MotoGP-ben versenyez. A török pilóta egyelőre nem tud mit mondani a jövőjéről, de leszögezte, jelenleg a BMW-re, illetve a Superbike-világbajnokságra koncentrál.

Toprak Razgatlıoğluról régóta köztudott, a MotoGP-be vágyik. A török versenyző néhány hónapja úgy fogalmazott, hogy ad még egy esélyt magának, hogy ez beteljesüljön, de ha 2026-ban sem jön össze, akkor nem kergeti tovább. Egyelőre nehéz megmondani, hogy mekkorák az esélyei, mindenesetre az életkora nem mellette szól, hiszen idén már 29 éves lesz.

Beteljesül Razgatlıoğlu álma? – jövőre végre MotoGP-pilóta lehet az új pletyka szerint

Mindenesetre a héten felcsillanhatott a kétszeres Superbike-világbajnok szurkolóinak szeme, ugyanis sajtóértesülések szerint a Honda ajánlatot tett neki, hogy csatlakozzon a MotoGP-projektjükhöz. A szériamotoros vb portimãói fordulója remek alkalmat nyújtott, hogy Razgatlıoğlu hamar reagáljon a pletykára, amelyet kategorikusan cáfolt.

Ez egyáltalán nem igaz – nyilatkozta a GPOne-nak még csütörtökön. – Nem írtam alá a Hondával, szabadkártyázni pedig pláne nem fogok. Mosolyogva olvasom ezt az egészet, mert a bátyám pont tegnap hívott fel, hogy a Honda felől érdeklődjön. Őszintén szeretném tudni, ki és miért írja ezeket. Igaz, hogy lejár a szerződésem a BMW-vel, de egyelőre senkivel sem beszéltem.”

A jelenleg többek között honfitársa menedzsereként tevékenykedő Kenan Sofuoğlu korábban úgy fogalmazott, elsősorban gyári vagy gyári támogatású csapatok ajánlata érdekli őket. Ez alapján Luca Marini helye nyilvánvalóan opció lehet, de adott esetben Jack Milleré is, hiszen az ausztrál versenyző szerződése szintén az idei évben jár le, a Pramac pedig minden támogatást megkap a Yamahától.

Csak Marinié? Ott van a Yamaha is – válaszolta nevetve az ezzel kapcsolatos kérdésre. – Momentán senkivel nem beszélek. Nem tagadom, van egy álmom, hogy a MotoGP-ben versenyezzek, de majd meglátjuk, mi lesz. Kulcsfontosságú, hogy a megfelelő irányba menjünk. Az biztos, hogy 2027-ben megváltoznak a szabályok, és minden új lesz, hiszen a Pirelli is jön. Most a Superbike-világbajnokságra és a BMW-re kell összpontosítanom, úgyhogy majd meglátjuk, mi lesz a jövőben. A Ducati biztosan nagyon versenyképes lesz a MotoGP-ben, és szerintem 2027-ben is erős lesz.”

Razgatlıoğlu, illetve a Superbike-vb mezőnye azóta túl van a portimãói forduló pénteki napján. Az első szabadedzés rémálomszerűen alakult számára, ugyanis egy technikai hiba miatt lényegében az egész gyakorlást ki kellett hagynia. Utólag viszont úgy fogalmazott, hogy mindez nem érdekli, aminek elsősorban az az oka, hogy a második tréninget már ő zárta az élen, 299 ezreddel megelőzve Nicolò Bulegát. Ráadásul a versenyszimuláció során is meggyőző teljesítményt nyújtott, így optimistán várhatja a hétvége további részét.

Marc Márquez látványosat bukott, Morbidellié az esős amerikai nyitány

0

Franco Morbidelli zárt az élen a MotoGP Amerikai Nagydíjának első szabadedzésén. Az eseménydús, esővel tarkított gyakorláson Marc Márquez és Marco Bezzecchi hatalmas bukása borzolta a kedélyeket, de előbbi versenyző így is az első háromban zárt. A két Ducati közé nagy meglepetésre Jack Miller tudott beférkőzni.

Az alacsonyabb géposztályokat követően a MotoGP mezőnye is tiszteletét tette a Circuit of the Americas pályán. A királykategória mezőnyét hasonlóan zord körülmények fogadták helyi idő szerint péntek délelőtt, mint a Moto2-t és a Moto3-at, de nem lehetett vesztegetni az időt, hiszen egész napra konstans esőt mondanak a meterológusok. Hovatovább, a csapadék intenzitása erősödött a korábbi állapotokhoz képest, ennek ellenére zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén.

Az Amerikai Nagydíjon visszatérhet a 2014-es Marc Márquez? – hétvégi menetrend

A mezőny tagjai is hasonlóan gondolkodtak és szinte egyszerre kirajzottak a pályára, Johann Zarco vezetésével. A francia első körében egy 2:24.569-et repesztett, de sokáig nem állhatott az élen, hiszen Jack Miller javította meg az idejét. Francesco Bagnaia 2:25-tel, míg Marc Márquez 2:22-vel kezdett.

Azzal, hogy a pilóták elkezdtek körözni a pályán, természetesen az idők is egyenesen arányosan javultak. Miller és Franco Morbidelli is járt az élen, de a Ducati spanyolja azonnal visszavette a kezdeményezést. Eközben Marco Bezzecchi Apriliája látványosan küzdött az elemekkel, és folyamatos technikai problémával küszködött az olasz.

Tizenegy percet követően már 2:17-tel kezdődött a legjobb köridő, azonban tizenhárom és fél perc után jött a dráma. Marc Márquez a pálya első szektorában megúszott egy vízátfolyáson, a motorja highside-ot produkált, a spanyol pedig óriásit bukott. A 32 éves spanyolnak ez volt az első bukása a szezonban. Márquez egyébként a saját lábán ki tudta tolni a Desmosedicit a szervizútra. Az edzés eközben ment tovább…

Féltávnál Bagnaia vezette a sort, mögötte a sorrend Fabio Quartararo, Maverick Viñales, Álex Márquez és Luca Marini volt. A szabadedzés derekán egy nyugalmasabb periódus következett, mindössze néhányan köröztek a pályán. Bezzecchi is bukott az ötös kanyarban, hasonló keretek között, mint spanyol kollégája, így folytatódott a vesszőfutása, de legalább ő is a saját lábán hagyta el a helyszínt. Jó hír számára, hogy elektornikai hiba okozta esését.

Tizenhat perccel a vége előtt egy kis érdekességre is felfigyelhettünk, ugyanis az első hétben mind az öt márka képviseltette magát. Marc Márquez is visszatért a pályára, miután kifújta magát, és a csapat felkészítette a tartalékmotorját. A spanyol ekkor a kilencedik helyen állt.

A mostoha körülményeket Morbidelli mentése is igazolta. Az olasznak viszonylag lassú tempónál kellett megfognia a motort. A noaleiek tragikomédiája is folytatódott. Miután Bezzecchi is visszatért a bokszba, és visszaült az eredeti motorjára, az továbbra sem akart működni. Rendkívül feszült pillanatoknak lehettünk szemtanúi az Aprilia garázsában, Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója is elképesztően idegesnek tűnt… Mint kiderült, a motorkímélő-üzemmóddal történtek gondok.

Hat perccel a vége előtt, mintha mi sem történt volna. Marc Márquez a tartalékkonstrukcióval is át tudta venni a vezetést. Elsősége azonban tiszavirág-életű volt, hiszen Miller azonnal megjavította körét és Pedro Acosta is beférkőzött közéjük. Bezzecchit pedig sokádjára is visszaküldték a pályára. Kettő perc negyven másodperccel a szabadedzés lejárta előtt a Honda is megvillant, ugyanis Zarco futott egy erős kört (2:12.838).

Az utolsó lövéseken azonban Morbidelli bizonyult a leggyorsabbnak, mögötte Miller, Marc Márquez, Zarco és Acosta zártak.

A MotoGP első austini szabadedzésének végeredménye