back to top
2025. július 06. 11:54
Kezdőlap Blog Oldal 70

Marc Márquez túl közel került a bukáshoz, Álexnek győzelemmel ér fel a második hely Texasban

0

Az Amerikai Nagydíj sprintjének dobogósai, Marc Márquez, Álex Márquez és Francesco Bagnaia értékeltek a leintést követően. A viadal első köreiben lezajlott emlékezetes csatáról mindhárman megemlékeztek.

Marc Márquez szombaton ismét megerősítette, hogy ő a COTA királya, hiszen hét főfutamgyőzelme mellé bezsebelt egy sprintsikert is a texasi pályán. Viszont nem volt könnyű dolga, mivel testvére, Álex mellett Francesco Bagnaia is ki tudta hívni. Bagnaia lerajtolta az időmérőt behúzó, így a pole-pozícióból induló nyolcszoros világbajnokot, majd a gyári Ducati duója Álexszel kiegészülve hatalmas csatát vívott az első körökben. Ezalatt Marcnak egy óriásit kellett mentenie, ami miatt visszaesett a harmadik helyre, ám rövidesen újra élre állt. Onnan pedig már aránylag simán lehozta a futamot, bár két márkatársa végig a nyomában loholt, de támadni nem tudták.

Bagnaiának csak a dobogóra volt elég a zseniális rajtja, Marc Márquez egy necces pillanat után nyert

„Túl közel volt a bukás annál a mentésnél – kezdte mosolyogva az értékelést. – A körülmények sokat változtattak a pályán. Az első körökben a szokásos módon próbáltam nyomni, ahogy reggel is tettem, de aztán észrevettem, hogy rosszabb a tapadás. Szóval tényleg nagyon közel kerültem a bukáshoz. De amúgy rendben volt a verseny, szép küzdelmet vívtunk Peccóval és Álexszel. Viszont, amikor megtaláltam a ritmusomat, próbáltam kontrollálni a különbséget. Később volt még egy hibám, de aztán megint tudtam nyomni. Holnapig még dolgoznunk kell egy kicsit, ezen és a hátsón, de ettől eltekintve csodálatosan működik a motor.”

Álex Márquez a változatosság kedvéért nem a második, hanem a harmadik helyről rajtolt, de végül azért csak másodikként ért célba. A futam eleji csata után sokáig közel tudott maradni a bátyjához, de támadásra nem nyílt valódi lehetősége. Ennek ellenére látszólag kifejezetten örült az újabb dobogójának.

„Texasban a második hely felér egy győzelemmel – mondta a Gresini-pilóta. – Úgy értem, hogy Marc után itt másodiknak lenni az olyan, mintha győztem volna, mivel ő egy másik szinten mozog ezen a pályán. Amúgy pedig szerintem elég jól rajtoltunk, majd az első körök is jól sikerültek, aztán meg pokolian nyomtuk. Most nagyobb volt a különbség Marchoz képest, mint reggel, de azért jól harcoltunk.”

Bagnaia a termasi főfutamon leszorult a dobogóról, ám az austini sprinten ismét harmadikként zárt. A tempója ezúttal kifejezetten bíztató volt, nem is beszélve a hihetetlen rajtjáról, amellyel a hatodikról az első helyre ugrott. A Márquez testvérekről pedig a velük vívott ütközet után sem szakadt le túlságosan, a viadal végén a győztes mögött kevesebb mint 2 másodpercre szelte át a célvonalat.

„Elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, mert körről-körre fejlődtem – magyarázta az olasz pilóta. – Csak sajnos túl sok kör kellett ahhoz, hogy igazán versenyképes legyek. De az első körök nagyszerűek voltak, nagyon élveztem a csatát. Holnap megpróbálunk majd ugyanígy rajtolni, és már az első köröktől versenyképesebbnek lenni.”

Bagnaiának csak a dobogóra volt elég a zseniális rajtja, Marc Márquez egy necces pillanat után nyert

0

Marc Márquez nyerte az Amerikai Nagydíj sprintjét, miután az első körben Álex Márquez és Francesco Bagnaia is megnehezítette a dolgát, és egy hatalmas esést is megfogott. Fabio Quartararo egy ideig tartotta magát, de aztán alulmaradt a VR46 párosa ellen.

Magyar idő szerint szombaton késő este rendezték az Amerikai Nagydíj sprintjét. A pole pozícióból a toronymagas esélyesnek kikiáltott Marc Márquez indulhatott, mellőle Fabio Di Giannantonio és Álex Márquez várhatták a piros lámpák kialvását, Francesco Bagnaia viszont csak a hatodik helyre kvalifikált, Pedro Acostával és Franco Morbidellivel egy sorba. A két közepes abroncsot választó Johann Zarco kivételével az egész mezőny közepes első és lágy hátsó gumin vágott neki a viadalnak.

Marc Márquez megdöntötte Rossi rekordját, testvérével egy utólag visszaadott kör babrált ki

Az idősebbik Márquez jól jött el, ám Bagnaia annyira jól rajtolt, hogy a belső íven befordult elé. A nyolcszoros világbajnok rögtön visszaelőzte, ám az olasz pilóta ezt nem hagyta annyiban, és visszatért az élre, de csak pár másodperc erejéig. Álex Márquez feljött a harmadik pozícióba, Di Giannantonio viszont sokat veszített.

Az 1. kör végén Marc Márquez majdnem eldobta a motort, így egy pillanatig mindkét márkatársa megelőzte, de aztán megint visszavette a vezetést, miközben Fabio Quartararo a negyedik helyen fejezte be az 1. kört a két VR46 előtt. Joan Mir volt a hetedik, míg Acosta a nyolcadik pozícióba esett vissza a kakaskodásban. Az utolsó pontszerző helyet Maverick Viñales foglalta el.

A következő körökben a két Márquez elhúzott Bagnaiától, akivel Quartararo próbálta tartani a lépést. A gyári Yamaha versenyzője azonban a 4. körben lecsúszott a 15-ös kanyar ideális ívéről, amit Morbidelli ki tudott használni. Ennek köszönhetően viszont a háromszoros világbajnok fellélegezhetett.

Hátrébb két KTM-versenyző keveredett csatába, és bár Viñales egy pillanatra megelőzte Acostát, végül utóbbi megőrizte a nyolcadik helyet. Néhány pillanattal később ez már a hetedik volt, ugyanis Mir eldobta a motort, aki aztán csak azért ült vissza, hogy visszaguruljon a bokszba. Quartararo pedig még egy pozíciót veszített, ezúttal Di Giannantonióval szemben.

A 26 éves motoros aztán nem is állt meg, és a 7. körben csapattársát is visszaelőzte, Quartararo pedig követte őt. Morbidelli aztán visszament a francia versenyző mellé, és a két motor össze is ért, ám mindketten fent maradtak. A párharcból végül a VR46 versenyzője került ki győztesen, miközben Viñales futama fájdalmas véget ért, ugyanis a bokszba gurult, vélhetően technikai hiba miatt.

Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje: Marc Márquez közel 8 tizeddel nyert öccse előtt, míg Bagnaia lemaradása már majdnem 2 másodperc volt. Mögöttük a VR46 párosa szelte át a célvonalat Di Giannantonióval és Morbidellivel, majd Quartararo, Acosta, Luca Marini és Ai Ogura lett a pontszerzők sorrendje.

A MotoGP austini sprintjének végeredménye

Gonzálezé az új körrekord, de Dixoné a pole a Moto2-ben, Muñoz bizonyult a Moto3 legjobbjának

0

Jake Dixon szerezte meg a Moto2-ben a pole pozíciót az Amerikai Nagydíj szombati napján az eddig legyőzhetetlen Manuel González előtt. A Moto3-ban David Muñoz bizonyult a leggyorsabbnak, miután egyedüliként győzte le az újonc Máximo Quilest. 

A MotoGP időmérőjét követően a kisebb kategóriák számára is megrendezték a kvalifikációt. Szokás szerint a Moto3 indította a sort, és utánuk következett a Moto2. Szombaton annyi könnyebbség jutott a versenyzőknek, hogy ezt az eseményt már száraz körülmények között bonyolították le az eső áztatta péntekkel szemben.

Némi változtatást is felfedezhettünk a mezőnyben. Bár a középkategóriában ugyanazok a pilóták ültek motorra, mint két héttel ezelőtt Argentínában, a legkisebbeknél már történt némi változás. Betöltötte a 17. életévét, és így jogosulttá vált az indulásra Máximo Quiles, valamint Jacob Roulstone is visszatért a körforgásba. Marcos Uriarte azonban nem indult Austinban, helyére az eddig Quilest helyettesítő Jakob Rosenthaler ugrott be.

Ez történt a Moto2 időmérőjén

A Q2-be egyenes ágon jutott be Jake Dixon, Tony Arbolino, Alonso López, Daniel Holgado, Celestino Vietti, Álex Escrig, Barry Baltus, Marcos Ramírez, Óscar Gutiérrez, Yuki Kunii, Arón Canet, Zonta van den Goorbergh, Senna Agius és Mario Aji.

Zöld zászlóval, 27 fokos levegővel, 45 fokos hőmérséklettel és húzónevekkel a fedélzeten kezdhette meg a körözést a Moto2 mezőnye a Q1-ben. A felvezető körök alatt Deniz Öncü kis híján kivágta az ajtót Ayumu Sasakira.

A táncot Manuel González kezdte meg 2:08:372-vel, aki az első próbálkozások leggyorsabbjának bizonyult. A továbbjutó helyeken ekkor Albert Arenas, Filip Salač és Diogo Moreira álltak. A második kísérletek alkalmával a cseh pilóta mindössze 2 ezreddel kapott ki spanyol kollegájától, valamint Jorge Navarro is megérkezett a negyedik helyre.

A mezőny jelentős része négy perccel a leintés előtt gurult vissza a COTÁ-ra. Eközben az utolsó szektorban érdekes jelenetek játszódtak le, ugyanis egymásra vártak a versenyzők, hogy ki áldozza fel magát, és áll a sor elejére.

Végül ezt a „szívességet” González tette meg, aki erős szektorokat dobált sorban, A stopper 2:07.662-nél állt meg, valamint Öncü is feljött a második pozícióba, Joe Roberts pedig a negyedik helyre egerészte fel magát. A spanyol azonban tovább tudott javítani (2:07.355), ezzel megdöntötte Fermín Aldeguer 2024-es körrekordját. Gonzálezen kívül David Alonso, Salač és Öncü jutott be a Q2-be.

Következett a végső szétlövés a Q2 formájában, a versenyzők pedig azonnal meg is kezdték a körözést Salač vezetésével. A cseh 2:07.974-gyel nyitott, az első köröket ő nyerte ezzel az idővel. Mögötte Canet, Baltus, Arbolino és Ramírez álltak. Utóbbi viszont minimálisan javítani tudott, és ő is benézett 2:08 alá. A vezetést azonban nem sokáig őrizte meg, ugyanis Baltus tovább faragott a lehetséges pole-körön. González eközben nem találta a ritmust a Q2-ben, mivel a harmadik szektor kétszer is kibabrált vele.

Bő két perccel a vége előtt Van den Goorbergh feljött a második helyre, ezzel megkezdődött az esemény végi tűzijáték. Dixon vette át a vezetést, González pedig a második helyre ugrott fel, de az utolsó szektorban rengeteg időt vesztett López mögött. Alonso a hatodik legjobb idővel érkezett meg, Baltus pedig bukott az utolsó másodperceken. Dixon rajtelsőségét az utolsó másodpercekben már senki sem tudta érdemben veszélyeztetni, és vasárnap ő rajtolhat az élről.

A Moto2 austini időmérőjének végeredménye

Így zajlott a Moto3 kvalifikációja

Azonnal a kvalifikáció második szakaszában kezdhetett Matteo Bertelle, Quiles, Scott Ogden, David Almansa, David Muñoz, José Antonio Rueda, Adrián Fernández, Álvaro Carpe, Riccardo Rossi, Ángel Piqueras, Cormac Buchanan, Adrián Cruces, Luca Lunetta és Taiyo Furusato. Hozzájuk a Q1 első négy helyezettje csatlakozhatott.

Miután megkapták a zöld zászlót a tizenöt perces első szakaszra, ki is rajzott a mezőny. Ekkor a levegő hőmérséklete 26, a pályáé pedig 40 fok volt. A sort Joel Kelso kezdhette meg egy 2:15.150-es körrel. Az első lövéseket követően meg is tartotta a vezetést, mögötte Nicola Carraro, Stefano Nepa, valamint Ryusei Yamanaka foghalhatták el a még továbbjutó helyeket.

Nyolc perccel a vége előtt Rosenthaler hibázott, a mezőny pedig két részre szakadt, ugyanis volt, aki kint maradt további körökre, mások viszont egy gyorskört követően visszatértek a bokszutcába. Sok lehetőségük azonban nem volt pihenni, hiszen az idő szűkös volt, a pálya pedig kifejezetten hosszú.

Öt perc negyven másodperccel a vége előtt Guido Pini érkezett meg az első helyre, illetve Dennis Foggia is beférkőzhetett az első négybe. Eközben Eddie O’Shea is elszenvedett egy óriási bukást, a brit látszólag meg is érezte az esést, valamint a hatos kanyarban is hosszan sárgáztak, minden bizonnyal Tatchakorn Buasri miatt, akit térdproblémák miatt versenyképtelennek nyilvánítottak. Másfél perccel a vége előtt Pini, Kelso, Yamanaka, Foggia volt a sorrend, ezen utóbbi tudott faragni.

A leintést követően Kelso tudott javítani a leggyorsabb időn (2:14.667), valamint Nepa is feljött a harmadik helyre, erre Yamanaka fázott rá. A Q2-be végül Kelso, Pini, Foggia és Nepa jutottak be.

Leheletnyi szünetet követően a Q2 tizenöt perce is elstartolt. A program elején az edzésen leggyorsabb Bertelle kétszer is hibázott, valamint Almansa is elesett. Az első szétlövés alkalmával Rueda futotta a leggyorsabb kört (2:14.588), mögötte Kelso, Nepa, Quiles, Lunetta volt a sorrend. Rossi és Ogden pedig rendkívül szerencsétlenül buktak, egymástól függetlenül.

Féltávnál mindössze kilenc versenyző neve mellett szerepelt érvényes mért idő, menet közben Piqueras érkezett meg a negyedik helyre. A bokszból kivezető körén Rueda is elvesztette uralmát a motor felett, de könnyedén tovább tudott menni.

Bő két perccel a leintés előtt elkezdődtek az utolsó próbálkozások is. Carpe feljött a második helyre, Bertelle a negyedik pozícióig kúszott fel, Fernández pedig a harmadik helyen találta magát. Kelso azonban javítani tudott, elsősége viszont rövid életű volt, miután Quiles tovább faragott a körén (2:14.532). Muñoz azonban remek szektorokat futott, és 2:14:422-vel elhalászta a rajtelsőséget.

A Moto3 austini időmérőjének végeredménye

A Ducati főnöke berágott az Aprilia vezérére, de végül más fúrta meg a szabályváltoztatási kérelmet

0

Az előzetes várakozásokkal ellentétben nem a Ducati szavazott a sérült versenyzők visszatérését segítő szabály azonnal bevezetése ellen. A bolognaiak versenyrészlegét vezető általános igazgatónak, Gigi Dall’Ignának ugyanakkor nem nyerte el a tetszését az Aprilia Racinget vezérigazgatóként irányító Massimo Rivola viselkedése.

Még az Argentin Nagydíj hétvégéjén merült fel az ötlet, hogy a sérülésből visszatérő versenyzők kaphassanak extra tesztelési lehetőséget, mielőtt éles körülmények között gurulnak a pályára. A javaslatot az Aprilia nyújtotta be, nem véletlenül, hiszen a gyári csapat versenyzője, Jorge Martín legjobb esetben is a Katari Nagydíjon kezdheti meg a szezonját.

A Ducati azonban ellenezte a kérelmet, pontosabban annak azonnali bevezetését, mondván, egy ember miatt nem szabad szabályt változtatni, ráadásul két éve ők sem kapták meg ezt a lehetőséget, amikor Enea Bastianini több hétvégéről is hiányzott. A szavazásra csütörtökön került sor Austinban a gyártók szakszervezetén belül, és az előzetes kommunikáció ellenére a bolognaiak mégis igennel voksoltak.

Az Aprilia megváltoztatná a szabályokat, hogy Martínnak „simább” legyen a visszatérése

Az egyetlen hivatalos szavazáson, amely csütörtökön zajlott le, a Ducati úgy döntött, hogy követi a többséget, ezért nem voksoltunk nemmel – nyilatkozta Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója az olasz Sky-nak. – Azért [szavaztunk igennel], mert Martín fontos versenyző a Ducati számára, világbajnokságot nyert velünk, és az tűnt helyesnek, hogy engedményt tegyünk neki.”

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a Ducatinál egyetértenek az azonnali hatályú bevezetéssel, ahogyan arra az olasz szakember is utalt. Ráadásul honfitársa, Massimo Rivola viselkedése is kiverte a biztosítékot. Az Aprilia Racing vezérigazgatója nyíltan beszélt az ügyről, többek között arról, beleértve azt is, hogy egy gyártó részéről ellenzik az ötletet, pontosabban annak mostani bevezetését. Dall’Igna szerint több probléma is volt ezekkel a kijelentésekkel.

Egyetlen gyártó ellenzi az Aprilia Martín érdekében benyújtott kérelmét – vagy mégsem?

Egyértelmű, hogy nem kellene szezon közben változtatni a szabályokon, ezzel az elképzeléssel vettünk részt az első megbeszélésen Argentínában – fogalmazott. – Ugyanakkor Massimo Rivola eljárása nem nyerte el a tetszésünket, miután olyan híreket terjesztett, amelyek nem voltak igazak, és mindenekelőtt bizalmasak. Az üléseken elhangzottaknak ott is kell maradniuk.”

Annak ellenére, hogy a Ducati végül megszavazta az előterjesztést, a javaslat mégsem kapott zöld utat, hiszen az egyhangú voksolás nem teljesült. Az Autosport beszámolója szerint a bolognaiak és természetesen az Aprilia mellett a KTM és a Yamaha is egyetértett, a Honda viszont ellenezte a javaslatot. Azt a javaslatot, amelyet talán mélyebben is meg lehetett volna vitatni.

A csapatok szakszervezetének vezetője is megszólalt a „Martín-szabály” ügyében

Egy szabálymódosítást nem lehet így végrehajtani – jelentette ki a brit portálnak a Ducati egy meg nem nevezett forrása. – Az emberek csak a fő szempontra, a tesztre koncentrálnak, semmi másra. Azonban sok más tényezőt is figyelembe kell venni. Ha a tesztre szoruló versenyző egy szatellitcsapat tagja, ki biztosítja a motort? Ezeket a szempontokat mind tisztázni kell, és nem lehet alapos megfontolás nélkül beilleszteni a szabályzatba.”

Nagyon úgy néz ki tehát, hogy Martín nem kapja meg az extra tesztelési lehetőséget, amire ő maga is reagált. „Nincs bosszúság, teljes mértékben megértem – szögezte le. – A jövőre nézve az a fontos, hogy a következő idényre bevezessék ezt az új szabályt. Szerintem ez jó a versenyzők biztonsága szempontjából, mert Katarban úgy fogom megpróbálni, hogy nem ismerem a valós állapotomat.”

Meglepetés: Martín már Austinban visszatér a MotoGP paddockjába

Marc Márquez megdöntötte Rossi rekordját, testvérével egy utólag visszaadott kör babrált ki

0

Marc Márquez szerezte meg a pole pozíciót az Amerikai Nagydíj időmérőjén Fabio Di Giannantonio és Álex Márquez előtt, amivel megdöntött Valentino Rossi és saját maga rekordját. Francesco Bagnaia csak a hatodik lett a kvalifikáción, amelynek első szakaszát meg kellett szakítani.

Magyar idő szerint késő délután rendezték az Amerikai Nagydíj időmérőjét a MotoGP-ben. A pénteki edzés végeredménye alapján Marc Márqueznek, Fabio Di Giannantoniónak, Franco Morbidellinek, Álex Márqueznek, Fermín Aldeguernek, Jack Millernek, Pedro Acostának, Maverick Viñalesnek, Joan Mirnek és Francesco Bagnaiának nem kellett részt vennie a Q1-ben. A második szabadedzésen az idősebbik Márquez volt a leggyorsabb 2:02.113-as idejének köszönhetően.

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

A kezdés pillanatában a levegő hőmérséklete 23, az aszfalté pedig 28 fokos volt. A mezőny nagy része közepes első és lágy hátsó gumin jött ki a garázsból, egyedül Johann Zarco döntött a két lágy mellett. Raúl Fernández számára borzasztóan indult a kvalifikáció, ugyanis a 10-es kanyarnál ráment a rázókőre, és csúnya balesetet szenvedett. Szerencsére a spanyol pilótának nem esett komoly baja.

Éppen ezért az első próbálkozásait mindenkinek érvénytelenítették. majd pedig némi hezitálás után a versenyirányítás a piros zászló mellett döntött, mivel a motor akkora erővel csapódott bele a légfalba, hogy az igencsak megrongálódott. A körözést még pont azelőtt szakították meg, hogy bárkinek lehetett volna érvényes ideje.

Az újraindítás után 8:36 másodperc volt hátra, és még senkinek a neve nem szerepelt az eredményjelzőn. A gumiválasztást illetően Zarco is csatlakozott a többiekhez. Az első érvényes kört Luca Marini futotta meg, a gyári Honda versenyzője 2:02.001 másodperccel kezdett. Ezzel pedig az élen is maradt az első próbálkozások után, hiszen 112 ezreddel múlta felül Fabio Quartararót, és további 91-gyel Marco Bezzecchit. A gyári Yamaha pilótájának aztán a következő körben rögtön nagyot kellett mentenie, így ez a köre ment a kukába.

A gyári Aprilia pilótája aztán javított, de csak 9 ezredet, így maradt a harmadik pozícióban. Sőt, innentől kezdve nem is változott az élmezőny sorrendje. Ennek következtében Marini először jutott be a Q2-be a Honda pilótájaként, Quartararo pedig szintén ott volt az időmérő második szakaszában. Mögöttük Bezzecchi, Álex Rins, Zarco, Brad Binder, Enea Bastianini, Ai Ogura, Raúl Fernández, Augusto Fernández, Somkiat Chantra és Lorenzo Savadori lett a sorrend.

A Q2-ben ismét a közepes első és a lágy hátsó abroncsok voltak használatban. Az első próbálkozások után a papírformának megfelelően Marc Márquez állt az élre 2:01.522-vel, 168 ezreddel megelőzve Di Giannantoniót, és további 51-gyel Bagnaiát. A következő körben viszont hibázott a 11-es kanyarban, ugyanakkor a közvetlenül mögötte lévők sem, így nem változott az élmezőny állása. Amikor a pilóták visszatértek a bokszba, Álex Márquez, Mir, Viñales, Quartararo, Acosta, Morbidelli, Aldeguer, Marini és Miller volt a sorrend az első hármas mögött. A gyári Honda spanyol versenyzője javíthatott volna, de az utolsó szektorban ő is hibázott.

Az utolsó próbálkozások során a Marc Márquez és Mir mögött haladó Aldeguer hibázott, amivel több riválisának is tönkretette a körét. Igaz, a két honfitárs sem tudott javítani, ellentétben Álex Márquezzel, aki 74 ezredes előnnyel átvette a vezetést. Azonban talán ennél is nagyobb meglepetés volt, hogy Marini feljött a negyedik helyre.

Morbidelli szintén jelentős mértékben javított, és feljött a harmadik pozícióba. Marc Márqueznek aztán volt még egy dobása, és 2:01.088-cal visszaállt az élre. Di Giannantonio feljött a második helyre, ám körét elvették, ugyanis Mir miatt sárga zászló volt érvényben. A slusszpoént Acosta szolgáltatta, aki feljött a harmadik pozícióba.

Ezzel a nyolcszoros világbajnok a nyolcadik pole-ját szerezte meg Austinban, illetve az Amerikai Nagydíjon. Ezzel 1975-től számolva (innentől számolják konzisztensen a rajtelsőségeket) megdöntötte Valentino Rossi és saját maga királykategóriás rekordját. A Doktor Assenben, ő pedig a Sanchsenringen indulhatott hét alkalommal az élről.

Ami a többieket illeti, a leintés után is volt egy kisebb dráma, ugyanis Di Giannantoniónak visszaadták a körét, mondván, annyira közel volt, hogy nem volt elvárható tőle a reakció, így 101 ezredes hátránnyal ő lett a második. Mögötte Álex Márquez, Acosta, Morbidelli, Bagnaia, Marini, Mir, Miller, Viñales, Quartararo és Aldeguer lett a sorrend.

A MotoGP austini időmérőjének végeredménye

Razgatlıoğlu szerint egy területen komoly a hátránya, Bulega jó jelnek tartja a szoros vereséget

0

Toprak Razgatlıoğlunak hiányzott már a győzelem, ugyanakkor kijelentette, a kanyarkijáratokon Nicolò Bulega nagy előnyben van hozzá képest. A Superbike-vb első portimãói futamának második helyezettje a vereséggel együtt is elégedett, míg Andrea Locatelli hangsúlyozta, sokáig dolgoztak, hogy megtalálják a megfelelő beállítást.

Remek futamot hozott a Superbike-világbajnokság második, portimãói fordulójának első versenye. Toprak Razgatlıoğlu borzalmasan kapta el a rajtot a pole pozícióból, ám a 4. körben már a második helyen haladt. Nicolò Bulega viszont kemény falatnak bizonyult, ám végül sikerült legyőznie az olasz pilótát, míg mögöttük Andrea Locatelli lett a harmadik.

Szörnyű rajt és gyors visszazárkózás után Razgatlıoğlu nagyszerű csatában győzte le Bulegát

A gyári BMW, illetve Ducati versenyzői többször is oda-vissza előzgették egymást. Az utolsó helycsere két körrel a vége előtt történt, és bár a címvédő tarthatott attól, hogy vetélytársa a legvégén legyorsulja, ez végül nem történt meg. Razgatlıoğlu azonban az öröme mellett a legfőbb problémáját is megemlítette értékelésében.

Az időmérő után csak a futamra koncentráltam, mert tudtam, hogy a meleg miatt nehéz versenyem lesz – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – A kerék sokszor kipörög, és a Ducatinak van némi előnye ezen a téren. Nicolò pedig nagyon jól megy itt, úgy tűnik, minden pályaeseményen fejlődik, és remekül csatázik. Végre nyertünk, már hiányzott, nagyon boldog vagyok. Köszönöm a csapatomnak, azt is, hogy javítottunk a motoron. Bízom benne, hogy holnapra még többet fejlődünk, mert Bulegának óriási az előnye a kanyarkijáratokon. Ezen a területen előre kell lépnünk, és ha sikerül, holnap ismét harcolhatunk.”

Az várható volt, hogy a Phillip Islanden hibátlan teljesítményt nyújtó Bulegának nem lesz könnyű dolga, de így is csak 67 ezred hiányzott a győzelméhez. Annak tudatában pedig kifejezetten optimista lehet a hétvége és főleg a szezon hátralévő részére nézve, hogy Razgatlıoğlu az előző három évben kivétel nélkül dobogóra állt ezen a helyszínen.

Őszintén szólva boldog vagyok, mert ez általában Toprak pályája, úgyhogy örülök, hogy itt harcolhattam vele – kezdte az olasz versenyző. – Ez azt mutatja, hogy a következő futamokon rendkívül erősek lehetünk. Úgy vélem, tavalyhoz képest előreléptünk, aminek örülök. Jó kis csata volt, nagyon élveztem, gratulálok Topraknak és a BMW-nek, szép munka. Azonban itt vagyok, és holnap újra megpróbálom.”

Az első két helyezett személye alighanem senkinek nem jelentett meglepetést, ellentétben a harmadikéval. Andrea Locatelli már a Superpole-on felülmúlta a várakozásokat, hiszen a negyedik pozícióba kvalifikált. Néhány órával később pedig lerajtolta Danilo Petruccit, és egészen a verseny végéig sikerült maga mögött tartania honfitársát.

Őszintén szólva nem, de egész hétvégén csak a motorozásra összpontosítottam, és mindent beleadtam – válaszolta arra a kérdésre, hogy számított-e ilyen eredményre. – Szóval, mint mindig, elmentem a határig, mindig szeretem nyomni, mert jelenleg ezt tudom tenni. Nagyon boldog vagyok, lenyűgöző munkát végeztünk. Késő éjszakáig dolgoztunk, hogy felkészüljünk a versenyre, amelyen remekül éreztem magam. Biztos, hogy valami hiányzik, de ezt tudjuk. Egyszerűen hinnem és bíznom kell magamban, és így kell folytatnom. Emellett rendkívül büszke vagyok. Fantasztikus, hiszen ez csupán a második forduló, a bajnokság pedig meglehetősen hosszú, úgyhogy jól kezdtünk. A Phillip Island-i sajnos nem úgy alakult, ahogyan arra számítottunk, ma viszont remek munkát végeztünk.”

Szörnyű rajt és gyors visszazárkózás után Razgatlıoğlu nagyszerű csatában győzte le Bulegát

0

Toprak Razgatlıoğlu a szörnyű rajtja ellenére óriási csatában legyőzte Nicolò Bulegát a Superbike-vb portimãói hétvégéjének első futamán. A dobogó harmadik fokát Andrea Locatelli szerezte meg, míg Álvaro Bautista már az első körben kiesett.

Magyar idő szerint délután rendezték a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának első futamát. A pole pozícióból a Superpole-on a leggyorsabbnak bizonyuló Toprak Razgatlıoğlu indulhatott, mellőle Nicolò Bulega és Danilo Petrucci várhatták a piros lámpák kialvását. A második sorból meglepetésre Andrea Locatelli, Sam Lowes, valamint Xavi Vierge rajtolhatott.

Razgatlıoğlu legyőzte a Ducatikat, a Yamaha és a Honda is ott van az élmezőnyben Portimãóban

Bulega remekül kapta el a rajtot, Razgatlıoğlu viszont visszaesett a középmezőnybe. Locatelli feljött a második helyre, míg Lowes szintén megelőzte Petruccit. Az első bukásra nem kellett sokat várni, ugyanis Álvaro Bautista ütközött Scott Reddinggel, és mindketten a kavicságyban kötöttek ki (az esetet a leintés után vizsgálják). Az 1. kör végén a címvédő agresszív manőverrel megelőzte Viergét, így feljött az ötödik pozícióba.

A gyári BMW motorosa aztán folytatta a felzárkózást, és Petruccit maga mögé utasítva a 2. körben már negyedikként haladt. Sőt, a célegyenesben Lowes mellett is elment, így már dobogós helyen állt. Hátrébb újabb baleset történt, ugyanis az 5-ös kanyarban Yari Montella esett el.

Razgatlıoğlu a 4. körben Locatellit is megelőzte, így immáron közvetlenül Bulega mögött motorozott. A 28 éves pilóta folyamatosan közeledett ellenfelére, és a 8. körben el is tudott menni mellette. Bulega azonban nem adta fel, és bár az első visszatámadása nem sikerült, a célegyenes végén sikerült kifékeznie riválisát.

Egy körrel később úgy tűnt, ugyanaz lesz a forgatókönyv: Razgatlıoğlu ismét előzött, de ezúttal sikerült megtartania a vezetést az 1-es kanyarban. Mindeközben Lowes megidézte tavalyi idényét, és kifejezetten jó pozícióból bukott. Ikertestvére, az utolsó helyről induló Alex Lowes viszont Andrea Iannonét megelőzve már a kilencedik helyen haladt. Nem sokkal később viszont ő is elesett.

Az élen aztán folytatódott a csata: Bulega kihasználta a Ducati erejét, és az 1-es kanyarban bebújt riválisa mellé, aki viszont sikeresen vissza tudott támadni. A következő körökben a gyári Ducati pilótája közel tudott maradni, sőt, a 14. kör elején a szokásos módon meg is tudta előzni a címvédőt.

Razgatlıoğlu aztán nem is tudott elég közel maradni, miközben Locatelli továbbra is képes volt maga mögött tartani Petruccit. A török motoros aztán a 17. körig várt, amelynek elején ezúttal ő ment be Bulega mellé. Két körrel később viszont az olasz pilóta csinálta meg ugyanezt, ám néhány kanyarral később vetélytársa visszabújt mellé, így újra ő vezetett.

Az utolsó kör elején némi meglepetésre Bulega nem ment be Razgatlıoğlu mellé, aki így elsőként fordult rá az utolsó kanyarokra. A tabella éllovasa a célegyenesben szeretett volna előzni, ám nem tudta legyorsulni a török versenyzőt, aki így 67 ezreddel tudott diadalmaskodni. A dobogóra Locatelli állhatott fel, míg mögötte Petrucci, Vierge, Michael van der Mark és Andrea Iannone lett a sorrend.

A Superbike-vb első portimãói futamának végeredménye

Acosta szerint a KTM „kimászott a gödörből”, Viñales úgy véli, szárazon is jó lehet

0

Pedro Acosta kijelentette, lakmuszpapírként tekint az austini pályára, és a pénteki eredmények azt mutatták, hogy kimásztak a gödörből, de ennél is jobban kell teljesíteniük. A Q2-be szintén bejutó Maverick Viñales elégedett volt a nedves pályán mutatott tempóval, és bár úgy véli, száraz körülmények között is jók lehetnek, Marc Márquez szavaival azért nem ért egyet.

Az Amerikai Nagydíj edzésén kiderült, hogy legalább két KTM ott lesz az időmérő második szakaszában. Pedro Acosta továbbjutása nem meglepő, viszont nem csapattársa, Brad Binder csatlakozott hozzá, hanem az eddig finoman szólva sem meggyőző Maverick Viñales. A két pilóta a hetedik, illetve a nyolcadik helyen végzett.

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

A gyári istálló pilótája 1,170 másodperccel maradt el az élen záró Marc Márqueztől a felszáradó pályán. Bár a körülmények nem voltak a legjobbak, kifejezetten elégedetten értékelt. „Nem kellemes így motorozni – nyilatkozta. – Kimásztunk a gödörből. Ez a pálya volt a lakmuszpapír, mert itt korábban nagyon versenyképes voltam. Emellett mindkét motoron meglehetősen jól éreztem magam, bár néhány kanyar még mindig nincs meg.”

Acosta még csütörtökön elmondta, hogy rengeteg alkatrészt vittek el Austinba, hogy a hétvége során kipróbálják. A 20 éves motoros úgy véli, még mindig van hová javulniuk. „Nem rossz, hogy két KTM van a Q2-ben, de ennél jobban kell teljesítenünk – jelentette ki. – Azt hiszem, ez megfelelő nap arra, hogy a gyártó levonja a következtetéseket.”

Viñales 162 ezreddel maradt el márkatársától, ami elég volt arra, hogy a KTM-mel először vívja ki a jogot a Q2-es szereplésre. A 30 éves pilóta kifejezetten jól érezte magát a vizes, illetve a felszáradó pályán, és egy körön is jól tudott menni. Abban ugyanakkor nem ért egyet Márquezzel, hogy a KTM-ek veszélyesek lehetnek rá.

Marc Márqueznek „jó kis ébresztőt” jelentett az esése: „Úgy vezettem, mintha nem lenne víz a pályán”

Meglátjuk – reagált honfitársa kijelentésére. – Jó, hogy megnézik, és tisztában vannak vele. Szerintem ugyanakkor Marcnak nem lesznek ellenfelei, nagyon gyors lesz. Sajnos én nem vagyok a legjobb formámban, de sokkal jobban teljesítek. Már az Argentin Nagydíjon is jobban éreztem magam. Itt pedig rendkívül kíváncsi voltam rá, hogyan működik a motor vizes pályán, mert mindig azt láttam, hogy elég jól. Amikor teljesen nedvesek voltak a körülmények, a KTM remekül muzsikált, az biztos. Rögtön jól éreztem magam. Ami a délutánt illeti, nem tudtam, milyen a motor változó körülmények között, úgyhogy nagyon óvatos voltam. Azonban amint a gyorskörre került sor, nyomtam, és jobban éreztem magam. Úgy tűnik, jobb az egyensúly a motoron, könnyebb vezetni, ami jó, mert minden egyes eseménnyel jobban érzem magam.”

Viñales azt is elárulta, mi módosult a motorján az argentínai forduló óta, és hozzátette, szerinte ez a száraz pályán is segíteni fog neki. „Kicsit változtattam a motor egyensúlyán, igyekeztem kényelmesebbé tenni a vezetést, és ez egyelőre működik – fogalmazott. – Szóval szombaton majd meglátjuk, milyen lesz jobb tapadási viszonyok között, amikor kicsit jobban lehet nyomni. Ugyanakkor azt gondolom, hogy minden jobban fog menni.”

A Tech3 versenyzője arra is kitért, hogy a fékezést tartja a motor legnagyobb erősségének, és a 11-es, illetve a 20-as kanyar kijáratánál az RC16-os igazi „rakétaként” viselkedik. A kanyarsebesség viszont továbbra is rossz, mivel a gép kevésbé fordulékony, így a szűk íveken nehéz átvinni a tempót. Ezzel együtt összességében elégedett.

Razgatlıoğlu legyőzte a Ducatikat, a Yamaha és a Honda is ott van az élmezőnyben Portimãóban

0

Toprak Razgatlıoğlu körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a Superbike-vb portimãói fordulójának Superpole-ján, Nicolò Bulegát és Danilo Petruccit megelőzve. A második sor csupa pozitív meglepetést tartalmaz.

Magyar idő szerint pontban délben kezdődött a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának Superpole-ja. Előzetesen Toprak Razgatlıoğlu tűnt a legnagyobb esélyesnek, hiszen azok után, hogy az első szabadedzésen lényegében nem vett részt, a másik két gyakorláson ő volt a leggyorsabb. Andrea Iannone viszont semmiképpen nem szerezhette meg a pole pozíciót, hiszen délelőtt túl lassan ment a pályán, így három rajthelyes büntetéssel sújtották.

Az első mért kört Remy Gardner futotta meg, az ausztrál pilóta 1:40.031 másodperccel kezdett. Az első próbálkozások során nem meglepő módon Razgatlıoğlu kezdett az élen: a török pilóta 1:39.133-mal nyitott, amivel megdöntötte néhány órával ezelőtti pályacsúcsát. A második helyen csapattársa, Michael van der Mark állt, de a lemaradása 775 ezred volt, míg a harmadikat Xavi Vierge foglalta el.

Az első bukást Alex Lowes produkálta, aki így rendkívül nehéz helyzetbe került, hiszen abban a pillanatban az utolsó helyen állt. Ikertestvére, Sam Lowes a hetedik pozíciót foglalta el, amivel meglepetésre az öv volt a legjobb Ducati. A negyedik, ötödik, illetve hatodik helyet egyaránt Yamaha foglalta el Dominique Aegerter, Gardner és Andrea Locatelli révén.

Miután a mezőny visszatért a pályára, Álvaro Bautista feljött a harmadik helyre, kereken 8 tizedes lemaradással, Danilo Petrucci viszont nála is gyorsabb volt, és a második helyig ugrott fel. Nicolò Bulega aztán letaszította onnan honfitársát, Razgatlıoğlu pedig tovább javított. Hátrébb Locatelli a negyedik, míg Alex Lowes az ötödik pozícióba jött fel.

Yari Montella eközben bukott, aminek következtében a brit pilóta körét elvették, így az utolsó helyről fog indulni. Razgatlıoğlu végül 1:39.081-gyel szerezte meg a pole pozíciót, 245 ezreddel megelőzve Bulegát, és 402-vel Petruccit. Mögöttük Locatelli, Sam Lowes, Vierge, Van der Mark, Aegerter és Bautista lett az eredmény, ami az első három sort illeti.

A Superbike-vb portimãói Superpole-jának végeredménye

Aldeguer Marc Márquezzel játszott, Álex Márquez megkönnyebbült, amikor meglátta a nevét

0

Eddigi legerősebb napját zárta 2025-ben a Gresini, miután Álex Márquez és Fermín Aldeguer is tükörsimán jutott be a Q2-be. Természetesen mindkét spanyol elégedetten értékelt a pénteki edzéseket követően, hovatovább az esős körülményekben is megtalálták a pozitívumokat, de Marc Márquezt is mindketten érintették.

Kifejezetten eredményes napot zárt a Gresini az Amerikai Nagydíj péntekjén. Álex Márquez már-már nem meglepő módon, de ismét ott tudott lenni az elsők között (hetedik hely az első szabadedzésen, és negyedik az edzésen). Csapattársát, Fermín Aldeguert pedig mintha kicserélték volna: bár az első gyakorláson a tizenharmadik legjobb időt futotta meg, de az időmérőt is meghatározó körözésen az ötödik helyen zárt, ezzel életében először jutott be a Q2-be a királykategóriában.

Marc Márquez és a Ducati is nagyon megverte a mezőnyt, Bagnaia viszont kicentizte a továbbjutást

Aldeguer: Eddig ez a legnagyobb előrelépésünk

„A mai egy jó nap volt, mert kipróbálhattuk a MotoGP-t esős körülmények között. Remek érzésekkel töltött el. Azt hittem, hogy az edzésen végig esőben fogunk dolgozni, de végül megjelent a Nap, és felszáradt a pálya. Így is nagyon jó érzéseim voltak. Flow-ban vezettem, ösztönösen. Végeredményben ott vagyunk a Q2-ben, és eddig ez a legnagyobb előrelépés” – fogalmazott Aldeguer.

A spanyol újonc szerint a péntekihez hasonló körülmények között borzasztóan nehéz vezetni. Fontos, hogy a pilóta rendelkezzen magabiztossággal, amit ő remekül tudott kamatoztatni, mivel összeszokott a motorral. Bár kevés tapasztalattal rendelkezett, de úgy véli, ez néha nem jelent hátrányt. Kiemelte, hogy hihetetlen munkát végzett a csapattal, és elárulta, hogy folytatni kell ezt a megkezdett úton. Véleménye szerint muszáj nyugodtnak maradniuk, és élvezniük kell a következő napokat.

Aldeguer Marc Márquezre is kitért: „Játszottam vele egy kicsit. Amikor ő van előttem, az mindig jó, mert sokat tanulhatok tőle. Ugyanolyan motorunk van, és rengeteg információt veszek át. Délelőtt láttam, miközben ment ki a bokszba, és azt mondtam magamban, hogy »én talán nem is tudnám megcsinálni az edzést«. De mindig jó érzés vezetni vele.”

Marc Márqueznek „jó kis ébresztőt” jelentett az esése: „Úgy vezettem, mintha nem lenne víz a pályán”

Álex Márquez: A legfontosabb, hogy problémák és balesetek nélkül túléltük a napot

„A legfontosabb dolog, hogy ott vagyunk a Q2-ben, és problémák és balesetek nélkül túléltük a napot. Ezenkívül ez egy jó teszt volt a jövőre nézve. A sok kör az esőgumikon sosem egy hátrány” – vélekedett Márquez.

„Az utolsó körökben együtt voltak a leggyorsabb versenyzők. Én viszont azt részesítettem előnyben, hogy egyedül menjek és békében csináljam a saját dolgomat. Amikor megláttam a nevemet a negyedik helyen, megkönnyebbültem – folytatta, majd bátyjáról is szót ejtett. – Mindannyian tudjuk, hogy Marcban mindig valamivel több lakozik. Ezért vagyok maximálisan elégedett vele, ahogyan ma [is] dolgozott.”

A 28 éves pilóta a pálya felújításáról is beszélt: „Annyit tudok mondani egy nap után, hogy remek munkát végeztek. Jó érzéseim voltak a tapadással, az első szektorban is simább lett a felület. Mindazonáltal, a pálya különleges maradt, és nagyon fontos lesz a második nap munkája is.”

A MotoGP mezőnye szombaton először 16:10-kor gurul pályára. Az időmérő edzés 16:50-kor, a sprintverseny 21 órakor kezdődik magyar idő szerint.

Az Amerikai Nagydíjon visszatérhet a 2014-es Marc Márquez? – hétvégi menetrend