back to top
2025. július 06. 02:44
Kezdőlap Blog Oldal 69

Dixon leuralta a mezőnyt az esős versenyen, a korábbi éllovas kört kapott a gumistratégiája miatt

0

A pole pozícióból rajtoló Jake Dixon hihetetlenül dominánsan nyerte meg a texasi Moto2-es versenyt Tony Arbolino és Alonso López előtt. A verseny kezdetét megelőzően leesett az eső Austinban, akik pedig száraz pályára való gumikkal rajtoltak, köztük az addigi bajnoki éllovas Manuel González, kört kaptak.

A Moto3-as futam után a Moto2-es viadallal folytatódott az Amerikai Nagydíj vasárnapi programja. Az időmérő eredményének megfelelően Jake Dixon, Manuel González és Barry Baltus várta az első sorból a lámpák kialvását. Utóbbi nagyot bukott a kvalifikáción, ami miatt elvitték az orvosi központba, de ott versenyzésre alkalmasnak találták. Az időjárás nem volt kegyes a mezőnyhöz, mivel a 23 fokos levegő és 25 fokos aszfalt mellé, illetve rá megérkezett a csapadék. A versenyt hivatalosan is esősnek nyilvánították.

Gonzálezé az új körrekord, de Dixoné a pole a Moto2-ben, Muñoz bizonyult a Moto3 legjobbjának

Dixon gond nélkül tartotta meg a vezetést, de a száraz pályás gumikkal induló González elsüllyedt a mezőnyben. A második helyet Baltus vette át, mögé pedig Alonso López zárkózott fel. A körülmények láthatóan óvatossá tették a pilótákat, mindenki próbálta elkerülni a bukást.

A hatodik helyről rajtoló López a 2. körben még feljebb kapaszkodott, hiszen megelőzte Baltust a célegyenes végén. A belga motorost rövidesen Tony Arbolino is maga mögé utasította. Eközben Dixon folyamatosan távolodott tőlük, a 3. körre már több mint 1,5 másodperces előnyt épített ki magának.

A 4. körre Arbolino utolérte López, majd elkezdte támadni a második helyért. Dixon előnye ekkora már 3 másodperc fölé nőtt. Arbolino és López az 5. körtől hatalmas csatába kezdtek, az olasz pilóta többször is közel került az előzéshez, ami végül a 6. kör elején sikerült neki. Eközben a száraz pályás gumikkal rajtoló Filip Salač kigurult a bokszba.

Salač később már esőgumikkal visszatért a pályára tesztelési céllal. Eközben Dixon lekörözte a többi száraz pályás gumit használó pilótát, köztük a futam előtti bajnoki éllovas Gonzálezt is. A brit pilóta az „előzések” során veszített némi időt, de Arbolino csak 4,5 másodpercre tudott felzárkózni mögé, ráadásul ez a szám ezután gyors növekedésbe kezdett. A Pramac Yamaha versenyzője és López között 4 másodperc volt a különbség, őt Celestino Vietti követte hasonló távolságból.

A futam utolsó köreiben beálltak a különbségek az élmezőnyben, sőt Dixon már 5 másodperccel vezetett Arbolino előtt. Viszont ekkor egy hatalmas esés kavarta fel az állóvizet, illetve a kavicságyat: Deniz Öncü szállt el látványosan, amiben érezhetően megütötte magát.

Végül nem mindenki bírta ki két keréken az élmezőnyből, hiszen Vietti bukott 2 körrel a vége előtt. Ráadásul az olasz pilóta kétszer is elesett, mivel az első bukása után visszaült a motorra, de azzal gyorsan ismét földre került.

Dixon sikerét senki sem tudta érdemben veszélyeztetni, így az Argentin Nagydíj után ismét rajt-cél győzelmet aratott. A brit pilóta ezzel a tabellán is átvette a vezetést. Mögötte Arbolino, majd López, Áron Canet és Izan Guevara ért célba. A száraz pályás gumikon haladó González végül csak a huszonkettedik pozícióban zárt.

Az austini Moto2-es futam végeredménye

Rueda domináns győzelmet aratott, Márquezék versenyzője nagyszerűen mutatkozott be

0

A bajnoki éllovas José Antonio Rueda kiemelkedő teljesítménnyel húzta be az austini Moto3-as futamot Joel Kelso és Matteo Bertelle előtt. A Marc és Álex Márquez cégéhez tartozó Máximo Quiles az ötödik helyen zárta élete első világbajnoki versenyét.

Szokás szerint a Moto3-as futammal kezdődött az Amerikai Nagydíj vasárnapi programjának érdemi része. Az izgalmas időmérő végeredményének megfelelően David Muñoz mellett a debütáns Máximo Quiles és Joel Kelso állhatott fel az első sorba. A rajt előtt a levegő hőmérséklete 23, a pályáé 27 fokos volt. Külön nehezítette a helyzetet, hogy percekkel a start előtt szemerkélt egy kis eső. A tabella második helyén álló Adrián Fernández már a lámpák kialvása előtt technikai problémával küzdött, és csak a rajtrács végére állhatott oda.

Gonzálezé az új körrekord, de Dixoné a pole a Moto2-ben, Muñoz bizonyult a Moto3 legjobbjának

A legjobb rajtot Quiles produkálta, aki átvette a vezetést a hátraeső Muñoztól. A Red Bull KTM Ajo duója szintén nagyszerűen indult el, az újonc Álvaro Carpe ragadta meg a második helyet, a bajnoki éllovas José Antonio Rueda pedig a harmadikat. Fernández eközben hosszúkörös büntetést kapott, mivel kiugrott a rajtnál.

A 2. körben Rueda előbb Carpe, majd Quiles mellett is elment, így élre állt. A két „fiatalt” rövidesen Muñoz is megelőzte, amivel felugrott a második helyre. Eközben elsőként Ricardo Rossi bukott.

A 4. kör legelején Muñoz szintén bukott, az 1-es kanyarban szállt el a motorja. Ezután még visszaállt a versenybe, de azt csak a mezőny végén tudta folytatni, majd később kihajtott a bokszba. Az esés után átrendeződött a kissé elhúzó Rueda mögötti üldözőboly, Kelso többet előzve jött fel a második helyre, Carpe elé, akit hamar Matteo Bertelle is maga mögé utasított.

Féltávhoz érve Rueda már több mint 2 másodperccel vezetett Kelso előtt, akit ekkora lényegében teljesen utolért Bertelle. Mindeközben Luca Lunetta bukott egy elég nagyot, Muñoz pedig visszatért a pályára, hogy teszteljen. Rövidesen Scott Ogden egy technikai hiba miatt gurult be a bokszutcába, majd Stefano Nepa esett el.

4 körrel a vége előtt Valentín Perrone és Ryusei Yamanaka együtt bukott. Előbb Perrone esett el, a motorjában pedig fennakadt Yamanaka. Eközben Rueda magabiztosan tartotta a 2 másodperc körüli előnyét a LevelUp – MTA párosával szemben, akik még mindig a Kelso-Bertelle sorrendben haladtak.

A mezőny legelején már nem változott a sorrend, így Rueda domináns teljesítménnyel megszerezte idei második győzelmét, és megerősítette az összetettbeli vezetését. Mögötte Kelso, Bertelle, Ángel Piqueras, majd Quiles ért be. Marc és Álex Márquez cégének ügyfele tehát nagyszerű eredménnyel mutatkozott be a világbajnokságon, amelyen eddig a kora miatt nem indulhatott, ugyanis csak az Amerikai Nagydíj előtt lett 17 éves.

Az austini Moto3-as futam végeredménye

Razgatlıoğlu úgy érezte, mintha álmodna, Bulega külön örült, hogy Portimãóban ki tudta hívni

A második portimãói futam dobogósai, Toprak Razgatlıoğlu, Nicolò Bulega és Álvaro Bautista értékeltek a leintést követően.

Toprak Razgatlıoğlu nagyszerű versenyzéssel megnyerte a portimãói forduló második futamát is, így mesterhármast ért el, pályafutása során a hetediket. A török pilóta vasárnap délután a 60. futamgyőzelmét aratta le. Így pedig feljött az örökranglista harmadik helyére Carl Fogartyt átugorva. Innentől már csak a 63 elsőségig jutó Bautista és a 119-szer diadalmaskodó Jonathan Rea előzi meg.

Razgatlıoğlu elképesztő csatában nyomta le Bulegát a piros zászlós portimãói futamon

Viszont Razgatlıoğlunak egyáltalán nem volt könnyű dolga, mivel Nicolò Bulega nagyon megizzasztotta. A Superpole verseny eredményének megfelelően az alanyai motoros indult az élről, de Bulega lerajtolta, majd a Jason O’Halloran bukása miatt belengetett piros zászlóig őrizte is a vezetést. Az újraindítás után aztán hatalmas csatába kezdett a két bajnoki rivális, oda-vissza előzgették egymást. Viszont az utolsó körhöz érve az olasz pilóta egy aprót hibázott, így ellenfele aránylag „simán” nyerte meg a viadalt.

„Nagyon boldog vagyok, hogy [a félresikerült szezonnyitó után] ilyen erősen tértünk vissza – nyilatkozta Razgatlıoğlu a leintést követően. – Ez számomra nem volt egy egyszerű hétvége, szóval köszönöm a csapatomnak a kemény munkát. Minden alkalommal javítani tudtunk a motoron, ma pedig még tovább léptünk előre. Így pedig jobb volt a tapadás a futamon. Viszont még mindig meg kell találnunk a legjobb beállításokat, mivel még mindig nem érzem úgy magam, mint tavaly. Persze idén is gyorsak vagyunk, de sokat küzdök a motoron. Mindenesetre ez egy hihetetlen hétvége volt, nagyszerű munkát végeztünk.”

„A második futamon a rajtom nem sikerült valami jól, de aztán körről-körre jobban éreztem magam – magyarázta. – És végre újra sikerült mesterhármast elérnünk, szóval úgy érzem magam, mintha álmodnék, a Phillip Island-i események után. Innentől pedig Assenre fókuszálunk, meglátjuk, hogy ott mi lesz.”

A második helyről rajtoló Bulega tehát alulmaradt Razgatlıoğluval szemben, viszont ismét nagyszerű teljesítményt nyújtott. Ráadásul három második helyével magabiztosan megőrizte az összetettbeli vezetést. „Boldog vagyok, hogy ilyen eredményt értem el – kezdte az értékelést. – Természetesen még többet akarok elérni, de Toprak itt nagyon erős volt, én meg egy kicsit a határon voltam a motorommal. A hétvége folyamán sokat fejlődtünk, szóval köszönöm a csapatomnak a munkát. Annak külön örülök, hogy itt, Portimãóban, ahol mindig nagyon erős, tudtam harcolni Toprakkal, de legközelebb még erősebbnek kell lennem.”

Így áll a Superbike-vb-tabella a portimãói forduló után

A harmadik helyről induló Álvaro Bautistának a piros zászló ellenére aránylag eseménytelen futama volt, bár így Andrea Locatellivel kétszer is meg kellett küzdenie a dobogó alsó fokáért. „Elégedett vagyok, mivel két dobogót szereztem itt, ami nem rossz – mondta a spanyol pilóta. – Viszont még dolgoznunk kell, bár egyre magabiztosabbak vagyunk. Phillip Island után is egész jól éreztem magam, ez pedig egy nehezebb pálya annál… Szóval így kell haladnunk tovább, még több önbizalmat kell építenünk.”

„Ma először használtam elöl az új kemény gumit, még sosem használtam korábban – árulta el. – Azért választottam ezt, mert néhány dologban jobbnak tűnt, de még dolgoznunk kell a részleteken, főleg, ha melegebb a pálya és kisebb a tapadása. Meg kell értenünk, hogyan fejlődhetünk ebben, mindenesetre boldog vagyok, köszönöm mindenkinek.”

Bautista keményen beleállt Reddingbe: Ha nem elég neki az ugyanolyan motor, egyszerűen kilök

Így áll a Superbike-vb-tabella a portimãói forduló után

Ezen a hétvégén Portugáliában vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. Toprak Razgatlıoğlu a portimãói forduló során a lehető legtöbb pontot megszerezve átvette az összetettbeli második helyet Nicolò Bulega mögött.

Portugáliában tartották a Superbike-világbajnokság második idei fordulóját. A portimãói hétvége legjobbja Toprak Razgatlıoğlu volt, aki az első és a második futamot, valamint a Superpole versenyt is megnyerte (ráadásul még a Superpole-t is). A török pilóta így a maximálisan megszerezhető 62 ponttal távozott, aminek következtében átvette az összetettbeli második helyet. A vezető pozícióban viszont nem volt váltás, mivel Nicolò Bulega három második helyével szintén jelentősen növelte a pontjai számát. A képzeletbeli dobogó alsó fokára Danilo Petrucci lépett fel, miután Álvaro Bautista nullázott az első viadalon. A gyártók között a Ducati, a csapatok között pedig a bolognai márka gyári alakulata magabiztosan megtartotta az első helyet.

Superbike: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 111
2 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 82
3 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 60
4 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 59
5 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha 56
6 Andrea Iannone Ducati Team Pata Go Eleven 44
7 Scott Redding Ducati MGM Bonovo Racing 31
8 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 30
9 Axel Bassani Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 30
10 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 26
11 Xavi Vierge Honda Honda HRC 23
12 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 23
13 Alex Lowes Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 19
14 Yari Montella Ducati Barni Spark Racing Team 15
15 Iker Lecuona Honda Honda HRC 14
16 Garrett Gerloff Kawasaki Kawasaki WorldSBK Team 11
17 Bahattin Sofuoğlu Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 7
18 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 6
19 Ryan Vickers Ducati Motocorsa Racing 6
20 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 2
21 Tetsuta Nagashima Honda Honda HRC 2
22 Tito Rabat Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 1
23 Jason O’Halloran Yamaha Pata Yamaha 0
24 Zaqhwan Zaidi Honda Petronas MIE Racing Honda Team 0
Superbike: gyártók
Helyezés Csapat Pont
1 Ducati 111
2 BMW 84
3 Yamaha 56
4 Bimota 35
5 Honda 31
6 Kawasaki 11
Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 170
2 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 108
3 Barni Spark Racing Team 75
4 Pata Yamaha 56
5 Bimota by Kawasaki Racing Team 49
6 Team Pata Go Eleven 44
7 Honda HRC 37
8 MGM Bonovo Racing 31
9 Elf Marc VDS Racing Team 30
10 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 29
11 Kawasaki WorldSBK Team 11
12 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 8
13 Motocorsa Racing 6
14 Petronas MIE Racing Honda Team 2

 

Razgatlıoğlu elképesztő csatában nyomta le Bulegát a piros zászlós portimãói futamon

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a második portimãói futamot, miután nagy csatában ismét legyőzte Nicolò Bulegát, és ezzel mesterhármast ért el. A harmadik helyre ezúttal is Álvaro Bautista jött be. A viadalt Jason O’Halloran bukása miatt piros zászlóval meg kellett szakítani, így lényegében két sprintversenyt teljesítettek a motorosok. Szerencsére az ausztrál pilótának nem esett baja, csak a pályát kellett javítani.

Vasárnap délután tartották a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának második futamát. A pole pozícióból a Superpole és az első verseny után a Superpole viadalt is megnyerő Toprak Razgatlıoğlu indulhatott. Mellőle a gyári Ducati duója, Nicoló Bulega és Álvaro Bautista várta a kilövést. A rajt előtt a levegő hőmérséklete 23, a pályáé 35 fokos volt.

Razgatlıoğlunak hajráznia kellett a győzelemért Bulegával, Bautista óriási felzárkózással lett dobogós

Razgatlıoğlu ezúttal jól kapta el a rajtot, de Bulega így is átvette tőle a vezetést az 1-es kanyarhoz érve. Bautista megtartotta a harmadik helyet, szemben Danilo Petruccival, aki valószínűleg egy technikai hiba miatt visszaesett a mezőnybe. Bautista a 2. kör elején odaért a címvédő mögé, sőt támadni is elkezdte. Az első ötöt ekkor Andrea Locatelli és Michael van der Mark tette teljessé.

A futam negyedéhez érve Andrea Iannone dupla hosszúkörös büntetést kapott, mivel kiugrott a rajtnál. Ezután gyors egymásutánban bukott Tito Rabat, majd Xavi Vierge. Eközben Bulega nagyjából fél másodperccel lerázta Razgatlıoğlut, aki ekkora már teljesen maga mögött hagyta Bautistát. Sőt a kétszeres bajnokra Locatelli közelített, miután visszaverte van der Mark támadását.

A 8. körre totálisan szétszakadt az élmezőny, Bulega és Razgatlıoğlu duója hihetetlen tempót diktált, és hosszú másodperceket adott Bautistának. A spanyol pilóta légüres térben motorozott, Locatelli és van der Mark nem tudta közelről követni. Ekkor egy technikai probléma miatt Scott Reddingnek ki kellett állnia a bokszba.

Nem sokkal később a Jonathan Rea-t helyettesítő Jason O’Halloran esett el. Az ausztrál pilóta az 1-es kanyarban feküdt le, amit szerencsére láthatóan sértetlenül megúszott. Viszont a felrepülő Yamaha megsértette az air fence modulokat (a kifejezés felfújható energiaelnyelő alkalmatosságokat takar), ennek következtében pedig piros zászlót lengettek be. A sportfelügyelők és a pályabírók gyors vizsgálatnak, majd javításnak vetették alá az elemeket.

A javítás után a maradék 11 körnek Bulega, Razgatlıoğlu, Bautista sorrendben vágtak neki, ahogy a piros zászló belengetésekor haladtak. Redding motorját ekkora megszerelték, így a brit pilóta is felállhatott a rajtrácsra, a huszadik helyre.

Bulega magabiztosan megtartotta a vezető helyét, Razgatlıoğlu azonban visszaesett a harmadikra, mivel Locatelli egy bravúros rajttal átugrotta. A Yamaha-pilóta nem érte be ennyivel, és a bajnoki éllovast is támadni kezdte. Eközben Alex Lowes bukott elég nagyot, Iannone pedig áthajtásos büntetést kapott, mivel az egyik hosszúkörös büntetését nem megfelelően töltötte le.

Razgatlıoğlu az újraindítás utáni 2. kör elején megelőzte Locatellit az 1-es kanyarban, majd pillanatok alatt felzárkózott Bulegára. A török pilóta aztán a célegyenes végén messziről bedobta a Ducati mellé a BMW-t, és átvette a vezetést. Eközben Bautista megelőzte Locatellit, majd közeledni kezdett az élen álló duóhoz.

A leintés előtt 8 körrel Bulega ismét előzésre szánta el magát, és a Ducati erejét kihasználva a célegyenesben elment Razgatlıoğlu mellett. Az olasz pilóta ezután egy apró előnyt is ki tudott magának építeni a kétszeres bajnok előtt, akit Bautista már közel 8 tizedmásodpercről követett. Iannone eközben kiállt a bokszba.

Bulega 6 körrel a vége előtt hibázott, lecsúszott egy kanyarívről, aminek következtében Razgatlıoğlu odaért mellé. A török pilóta aztán rövid időre meg is tudta előzni, de a 2023-as Supersport-világbajnok visszabújt mellé.

Egy körrel később nagyon hasonló eseményeket láthattak a nézők, csak ezúttal Razgatlıoğlu előzésére Bulega csak a célegyenes végén tudott válaszolni. Viszont ezúttal a BMW klasszisa rövidesen újra élre állt, de vetélytársa egyáltalán nem szakadt le róla, így folytatódott kettejük nagyszerű csatája.

A hajrára fordulva Bulega ismét offenzívát indított a célegyenesben, pillanatokra átvette a vezetést, de nem tudta azt megőrizni, mivel Razgatlıoğlu erős kézzel visszavette. Eközben Tarran Mackenzie, majd Remy Gardner is bukott, a brit pilóta még vissza tudott állni, ellentétben az ausztrál versenyzővel.

Bulega kissé elhibázta az utolsó körben az 1-es kanyart, így végül nem tudta komolyan támadni Razgatlıoğlut, a török pilóta pedig ennek köszönhetően a tavalyi portimãói után újra mesterhármast ért el, pályafutása során már a hetediket. Bulega mögött csapattársa, Bautista ért célba, majd Locatelli, van der Mark, Petrucci lett a sorrend.

A második portimãói futam végeredménye

Razgatlıoğlunak hajráznia kellett a győzelemért Bulegával, Bautista óriási felzárkózással lett dobogós

Toprak Razgatlıoğlu a portimãói Superpole futamot is megnyerte Nicoló Bulega előtt, pedig a rajtnál az olasz pilóta ismét átvette tőle a vezetést. Razgatlıoğlu némileg elrontotta az utolsó körét, így hajráznia kellett az újabb elsőségért Bulegával, a célvonalnál alig 55 ezredmásodperc volt köztük a különbség. A török pilóta ezzel megszerezte 59. futamgyőzelmét a sorozatban, amivel feljött az örökranglista megosztott harmadik helyére. A versenyen a harmadik pozícióban a kilencedikről induló Álvaro Bautista ért be.

Magyar idő szerint vasárnap délben rendezték meg a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának Superpole futamát. A pole pozícióból a szombati Superpole-on a leggyorsabbnak bizonyuló – majd az első futamot megnyerő – Toprak Razgatlıoğlu rajtolhatott, mellőle Nicolò Bulega és Danilo Petrucci várhatták a piros lámpák kialvását. A start előtt 20 fokos volt a levegő, 24 fokos az aszfalt hőmérséklete.

Szörnyű rajt és gyors visszazárkózás után Razgatlıoğlu nagyszerű csatában győzte le Bulegát

Bulega és Petrucci ismét lerajtolta Razgatlıoğlut, de ezúttal nem esett vissza olyan drasztikusan, a harmadik helyre sorolt be. Az első hármas már az 1. körben valamelyest elkezdett elszakadni az üldözőiktől, akiket Andrea Locatelli vezetett.

Razgatlıoğlu a 2. kör kezdetén, az 1-es kanyar féktávján elment Petrucci mellett, és így elindulhatott Bulega után. A török pilóta ezután felállította az új versenyben futott körrekordot 1:39.441 másodperces idejével. Locatellit eközben a Sam Lowes-t is megelőző Álvaro Bautista kezdte támadni az ötödik pozícióért.

A 4. körre Razgatlıoğlu teljesen felért Bulega mögé, majd a pálya első szakaszában meg is csinálta ellene az előzést, viszont az olasz motoros nem szakadt le róla. Eközben elsőként Bahattin Sofuoğlu bukott, majd Tarran Mackenzie is elesett. Bautista pedig elment Locatelli mellett, így feljött a negyedik helyre, a vezető duótól eltávolodó Petrucci mögé.

Bulega folyamatosan 2-4 tizedmásodperc közötti távolságból követte bajnoki vetélytársát. Viszont a hajrában már nem Petrucci, hanem a kilencedik helyről felzárkózó Bautista üldözte őket, mivel 4 körrel a vége előtt az 1-es kanyarban elment a Barni Spark pilótája mellett.

A viadal az utolsó pillanatokig izgalmas maradt, mivel Razgatlıoğlu némileg elrontotta az utolsó körét, így hajráznia kellett Bulegával. A célvonalnál viszont még a címvédő volt előrébb, de mindössze 55 ezred volt köztük a különbség. Mögöttük sorrendben Bautista, Petrucci és Locatelli zárt.

 Ezzel az eredménnyel Bautista és Razgatlıoğlu is újabb mérföldkőhöz érkezett. A spanyol pilóta a 110. dobogóját szerezte a Superbike-vb-on, míg az alanyai motoros 59. futamgyőzelmét aratta le. Így pedig feljött az örökranglista harmadik helyére, amelyet (egyelőre) Carl Fogartyval oszt meg. Már csak a 63 győzelemig jutó Bautista és a 119-szer diadalmaskodó Jonathan Rea előzi meg. Emellett érdemes megemlíteni, hogy ez volt a 20. elsősége a BMW-vel.

A portimãói Superpole futam végeredménye

Bautista keményen beleállt Reddingbe: Ha nem elég neki az ugyanolyan motor, egyszerűen kilök

Álvaro Bautista egyértelműen Scott Reddinget tette felelőssé az első portimãói futamon elszenvedett közös bukásukért, sőt arra is utalt, hogy márkatársa direkt lökte ki. Redding szerint nem ő tehetett az esésről, és bár elismerte, hogy nincs jó kapcsolata Bautistával, határozottan leszögezte, sosem tervezi egy vetélytársa kiütését.

Toprak Razgatlıoğlu és Nicolò Bulega csatája miatt kifejezetten emlékezetesre sikerült a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának első viadala. A verseny a tabellát is átrendezte, mivel Razgatlıoğlu győzelmével feljött a második helyre. Viszont ehhez az is kellett, hogy az addigi második, Álvaro Bautista nullázzon. A kétszeres bajnok, aki a kilencedik helyről rajtolt, a futam első körében, a 4-es kanyarban bukott, Scott Reddinggel együtt.

Razgatlıoğlu szerint egy területen komoly a hátránya, Bulega jó jelnek tartja a szoros vereséget

Az esetet a tévékamerák nem rögzítették, így a közvetítésben sem látszott, valamint azóta sem került ki róla külső felvétel, a belsőkből pedig lehetetlen lenne eldönteni, hogy ki volt a hibás. Mindenesetre a sportfelügyelők – akiknek sokkal több videó áll a rendelkezésére – úgy határoztak, hogy versenybaleset történt, tehát senkit sem büntettek meg.

Ám ezzel Bautista biztosan nem ért egyet, hiszen egyértelműen Reddinget tette felelőssé.  „Ő ütött meg engem balról. Ha ártatlan lenne, odajött volna hozzám a kavicságyban, és megkérdezte volna, mit csináltam” – magyarázta, majd kijelentette, nem akar beszélni az esetről a brit pilótával.

 Mindezt különösen pikánssá teszi kettejük közös előélete, hiszen nem ez volt az első összecsapásuk, legyen szó akár a pályán, akár a pályán kívüliekről. Bautista bajnoki szezonjai alatt Redding sokszor emlegette, hogy szerinte csak a kis termete, illetve Ducati kimagasló ereje miatt nyer a toledói motoros. Viszont idén már ő maga is egy Panigalén ül, hiszen csapatával, a Bonovóval együtt váltott a BMW-ről. Ám az említett szurkálódások élénken megmaradtak Bautista emlékezetében, sőt arra utalt, újdonsült márkatársa direkt lökte meg, mivel nem bírja elviselni, hogy azonos technikával is kikap tőle.

„Nem az a baj, hogy a középmezőnyből indultam, hanem az, hogy vannak olyan versenyzők, akik nem gondolkoznak – nyilatkozta később Bautista. – Az ilyen versenyzők az első néhány kanyarban a lehető legtöbbet akarnak előrelépni, viszont nincsenek egyedül a pályán, vannak ott mások is.”

„Scott az elmúlt években folyamatosan kritizált engem, de most ugyanolyan motorja van, mint nekem, aminek jó a tempója. Ha pedig ez sem elég neki, akkor egyszerűen kilök. Csak így tudja kezelni ezt a helyzetet. Pedig egy pilótának óvatosnak kell lennie az összes márkatársával, különösen a gyári versenyzőkkel.”

A korábbi MotoGP-pilóta bevallotta, fizetnie kell azért, hogy versenyezhessen a Superbike-vb-n

Ilyen szavak után természetesen a megszólított sem maradt csöndben. „Nem a legjobb a kapcsolatunk, de sosem tervezem, hogy kiütök valaki a versenyből. És most még csak bocsánatot sem tudok kérni, mert nem csináltam semmit – mondta Redding. – Szeretném több különböző kameraszögből látni, mivel a belső kamera képei alapján a 4-es kanyarban megelőztem. Nem tudom, hogy mit mondjak, nem is láttam őt, szóval nem tehettem szándékosan. Én beszélnék vele, de tudom, hogy ő nem beszél velem. Álvaro mikor ment oda valakihez, és beszélt vele? Emlékszik valaki ilyesmire?”

„Tudom, hogy nem a legjobb a kapcsolatunk, ami rendben is van. De nem én keltem ezt a sz*rságot közöttünk. Phillip Islanden kezet fogtam vele, mivel legyőzött – ilyen a fair play. Szóval nem arról van szó, hogy ő jön oda hozzám, vagy én megyek oda hozzá. Fogalmam sincs, hogy mi történt, de természetesen szerinte az én hibám volt. Én azért vagyok itt, hogy versenyezzek, nem azért, hogy gyerekes panaszokat tegyek. Az nem felnőttes. Szeretnék a barátja lenni, de minden nap megutáltatja magát.”

Bagnaia szerint a sprint volt az idei legjobb versenye, Marc Márquez „b*zdmegje” megnevettette

0

Francesco Bagnaia elmondta, nem volt előzmény nélküli az austini sprinten bemutatott nagyszerű rajtja. Bagnaia szerint ez a viadal volt eddig az idei legjobbja, de azért annak nehézségeiről és a Marc Márquezzel folytatott csatájáról is beszélt. Az olasz pilóta végül a furcsa szezonkezdetére is kitért.

Elégedetten zárta az Amerikai Nagydíj sprintjét Francesco Bagnaia. A Ducati pilótája a hatodik rajtkockából indulva hihetetlenül jól kapta el a lámpák kialvását, és így elsőként fordult el az 1-es kanyarban. A pole-pozícióból induló csapattársa, Marc Márquez és Álex Márquez persze visszatámadtak, amiből egy emlékezetes csata kerekedett. Bagnaia végül a harmadik helyen szelte át a célvonalat, majd elárulta, nem éles körülmények között sikerült először ilyen jól neki a rajt Austinban.

Bagnaiának csak a dobogóra volt elég a zseniális rajtja, Marc Márquez egy necces pillanat után nyert

„Az egész hétvégén remek rajtokat vettem – nyilatkozta Bagnaia az olasz Sky Sportsnak. – Azt hiszem, reggel új 0-ról 100 km/h-ra rekordot állítottam fel, mert 2.17 [másodpercet] futottam, ami valami hihetetlen. A sprinten pedig szerintem valami hasonlót csináltam, nagyon precízen indultam el, amikor kialudtak a lámpák. Aztán meg belülről érkezve volt egy kis előnyöm, és így bedobtam magam. Nagyszerű első kör volt, [a rajt után] a 3-as kanyarban való előzés különösen, amikor visszabújtam Marc mellé. A megingása már kevésbé tetszett, mert ha ő ott elesik, én is a földön kötöttem volna ki, mivel a motorja biztosan eltalált volna.”

„Egyedül az első három kör volt, amelyekben nehezen találtam a ritmust – tette hozzá. – Aztán amikor megtaláltam, sikerült is valamelyest zárkóznom. De ez nem volt elég, így holnapra meg kell próbálnunk gyorsulni az 1-es szektorban, ahol a legtöbbet veszítek. Ettől eltekintve elégedett vagyok, mert továbbra is teszek meg előrefelé lépéseket, és összességében ez egy nagyon pozitív verseny volt.”

Bagnaia elárulta, a két Márquezt követve rájött, hogy miben nem kell fejlődnie, majd rámutatott, hogy a főfutamon döntő fontosságú lesz a gumiválasztás. „Mögöttük haladva sikerült megértenem valamit, ami segített, különösen a hosszú egyenesben, ahol valamivel többet küszködtem. Észrevettem, hogy fékezés során jól tudok regenerálódni, szóval nem abban kell megpróbálnom javulni. Azt persze tudjuk, hogy vasárnapig még dolgoznunk kell bizonyos dolgokon, viszont a gumiválasztás is döntő lesz, hiszen szombaton a kopás nagyon magas volt a középső tartományban.”

Bagnaia számára elég furcsán kezdődött a szezon, hiszen bár a termasi főfutamot kivéve – amelyen negyedik lett – minden eddigi viadal után felállt a dobogóra, és a pontok tekintetében pályafutása legjobb nyitányát tudja maga mögött. Viszont ezek a dobogós helyezések, csakúgy, mint szombaton, mind „csak” harmadik pozíciók voltak, miközben csapattársa, az idősebb Márquez fivér győzelmei révén már 36 ponttal elhúzott tőle. Az olasz pilóta viszont így is próbál nyugodt és fókuszált maradni, ami szerinte az austini sprinten meg is hozta az eredményét.

Bagnaia és a szezonkezdetek: érdekes ellentét húzódik a számok mögött

„Ez egy különleges helyzet. Mondjuk úgy, tavaly sok pontot dobtam el egy olyan időszakban, amikor nem éreztem jól magam – idézte fel. – Szóval most próbálok alkalmazkodni ehhez a helyzethez, mivel tudom, hogy amikor jól érzem magam, akkor többet tudok nyújtani, közelebb tudok kerülni a határokhoz. Ma próbálkoztam, és egész jól ment, még akkor is, amikor megelőztek, miután az első körökben veszítettem egy kis tempót. Összességében ez volt az idei legjobb versenyem. Ez volt az első alkalom, hogy tényleg támadni tudtam, éles voltam, és le tudtam követni a tempójukat. Azonban azt hiszem, Marc még nem adott ki magából mindent, de közelebb kerültünk hozzá, úgyhogy így kell folytatnunk.”

„A rajt után 3-as kanyarban bemutatott előzésem különösen élvezetes volt, ráadásul kaptam amiatt egy szép spanyolos »b*zdmeget« Marctól, ami megnevettetett – mondta mosolyogva. – Most dolgoznunk kell, mert tudjuk, hogy megvan bennünk a potenciál, és motor is adott egy jó eredményhez. Eddig többet küszködtünk, mint vártuk, de ha a szokásos módon folytatjuk a munkát, akkor elérjük a céljainkat.”

A Ducati vezére bízik Bagnaiában: „Más bajnokságot fogunk látni”

Marc Márquez túl közel került a bukáshoz, Álexnek győzelemmel ér fel a második hely Texasban

0

Az Amerikai Nagydíj sprintjének dobogósai, Marc Márquez, Álex Márquez és Francesco Bagnaia értékeltek a leintést követően. A viadal első köreiben lezajlott emlékezetes csatáról mindhárman megemlékeztek.

Marc Márquez szombaton ismét megerősítette, hogy ő a COTA királya, hiszen hét főfutamgyőzelme mellé bezsebelt egy sprintsikert is a texasi pályán. Viszont nem volt könnyű dolga, mivel testvére, Álex mellett Francesco Bagnaia is ki tudta hívni. Bagnaia lerajtolta az időmérőt behúzó, így a pole-pozícióból induló nyolcszoros világbajnokot, majd a gyári Ducati duója Álexszel kiegészülve hatalmas csatát vívott az első körökben. Ezalatt Marcnak egy óriásit kellett mentenie, ami miatt visszaesett a harmadik helyre, ám rövidesen újra élre állt. Onnan pedig már aránylag simán lehozta a futamot, bár két márkatársa végig a nyomában loholt, de támadni nem tudták.

Bagnaiának csak a dobogóra volt elég a zseniális rajtja, Marc Márquez egy necces pillanat után nyert

„Túl közel volt a bukás annál a mentésnél – kezdte mosolyogva az értékelést. – A körülmények sokat változtattak a pályán. Az első körökben a szokásos módon próbáltam nyomni, ahogy reggel is tettem, de aztán észrevettem, hogy rosszabb a tapadás. Szóval tényleg nagyon közel kerültem a bukáshoz. De amúgy rendben volt a verseny, szép küzdelmet vívtunk Peccóval és Álexszel. Viszont, amikor megtaláltam a ritmusomat, próbáltam kontrollálni a különbséget. Később volt még egy hibám, de aztán megint tudtam nyomni. Holnapig még dolgoznunk kell egy kicsit, ezen és a hátsón, de ettől eltekintve csodálatosan működik a motor.”

Álex Márquez a változatosság kedvéért nem a második, hanem a harmadik helyről rajtolt, de végül azért csak másodikként ért célba. A futam eleji csata után sokáig közel tudott maradni a bátyjához, de támadásra nem nyílt valódi lehetősége. Ennek ellenére látszólag kifejezetten örült az újabb dobogójának.

„Texasban a második hely felér egy győzelemmel – mondta a Gresini-pilóta. – Úgy értem, hogy Marc után itt másodiknak lenni az olyan, mintha győztem volna, mivel ő egy másik szinten mozog ezen a pályán. Amúgy pedig szerintem elég jól rajtoltunk, majd az első körök is jól sikerültek, aztán meg pokolian nyomtuk. Most nagyobb volt a különbség Marchoz képest, mint reggel, de azért jól harcoltunk.”

Bagnaia a termasi főfutamon leszorult a dobogóról, ám az austini sprinten ismét harmadikként zárt. A tempója ezúttal kifejezetten bíztató volt, nem is beszélve a hihetetlen rajtjáról, amellyel a hatodikról az első helyre ugrott. A Márquez testvérekről pedig a velük vívott ütközet után sem szakadt le túlságosan, a viadal végén a győztes mögött kevesebb mint 2 másodpercre szelte át a célvonalat.

„Elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, mert körről-körre fejlődtem – magyarázta az olasz pilóta. – Csak sajnos túl sok kör kellett ahhoz, hogy igazán versenyképes legyek. De az első körök nagyszerűek voltak, nagyon élveztem a csatát. Holnap megpróbálunk majd ugyanígy rajtolni, és már az első köröktől versenyképesebbnek lenni.”

Bagnaiának csak a dobogóra volt elég a zseniális rajtja, Marc Márquez egy necces pillanat után nyert

0

Marc Márquez nyerte az Amerikai Nagydíj sprintjét, miután az első körben Álex Márquez és Francesco Bagnaia is megnehezítette a dolgát, és egy hatalmas esést is megfogott. Fabio Quartararo egy ideig tartotta magát, de aztán alulmaradt a VR46 párosa ellen.

Magyar idő szerint szombaton késő este rendezték az Amerikai Nagydíj sprintjét. A pole pozícióból a toronymagas esélyesnek kikiáltott Marc Márquez indulhatott, mellőle Fabio Di Giannantonio és Álex Márquez várhatták a piros lámpák kialvását, Francesco Bagnaia viszont csak a hatodik helyre kvalifikált, Pedro Acostával és Franco Morbidellivel egy sorba. A két közepes abroncsot választó Johann Zarco kivételével az egész mezőny közepes első és lágy hátsó gumin vágott neki a viadalnak.

Marc Márquez megdöntötte Rossi rekordját, testvérével egy utólag visszaadott kör babrált ki

Az idősebbik Márquez jól jött el, ám Bagnaia annyira jól rajtolt, hogy a belső íven befordult elé. A nyolcszoros világbajnok rögtön visszaelőzte, ám az olasz pilóta ezt nem hagyta annyiban, és visszatért az élre, de csak pár másodperc erejéig. Álex Márquez feljött a harmadik pozícióba, Di Giannantonio viszont sokat veszített.

Az 1. kör végén Marc Márquez majdnem eldobta a motort, így egy pillanatig mindkét márkatársa megelőzte, de aztán megint visszavette a vezetést, miközben Fabio Quartararo a negyedik helyen fejezte be az 1. kört a két VR46 előtt. Joan Mir volt a hetedik, míg Acosta a nyolcadik pozícióba esett vissza a kakaskodásban. Az utolsó pontszerző helyet Maverick Viñales foglalta el.

A következő körökben a két Márquez elhúzott Bagnaiától, akivel Quartararo próbálta tartani a lépést. A gyári Yamaha versenyzője azonban a 4. körben lecsúszott a 15-ös kanyar ideális ívéről, amit Morbidelli ki tudott használni. Ennek köszönhetően viszont a háromszoros világbajnok fellélegezhetett.

Hátrébb két KTM-versenyző keveredett csatába, és bár Viñales egy pillanatra megelőzte Acostát, végül utóbbi megőrizte a nyolcadik helyet. Néhány pillanattal később ez már a hetedik volt, ugyanis Mir eldobta a motort, aki aztán csak azért ült vissza, hogy visszaguruljon a bokszba. Quartararo pedig még egy pozíciót veszített, ezúttal Di Giannantonióval szemben.

A 26 éves motoros aztán nem is állt meg, és a 7. körben csapattársát is visszaelőzte, Quartararo pedig követte őt. Morbidelli aztán visszament a francia versenyző mellé, és a két motor össze is ért, ám mindketten fent maradtak. A párharcból végül a VR46 versenyzője került ki győztesen, miközben Viñales futama fájdalmas véget ért, ugyanis a bokszba gurult, vélhetően technikai hiba miatt.

Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje: Marc Márquez közel 8 tizeddel nyert öccse előtt, míg Bagnaia lemaradása már majdnem 2 másodperc volt. Mögöttük a VR46 párosa szelte át a célvonalat Di Giannantonióval és Morbidellivel, majd Quartararo, Acosta, Luca Marini és Ai Ogura lett a pontszerzők sorrendje.

A MotoGP austini sprintjének végeredménye