back to top
2025. június 01. 21:32
Kezdőlap Blog Oldal 807

Jerez tesz 2. nap: Rea nagyszerű idővel az élen, a Honda visszavonulót fújt

Nem igazán mondhatjuk azt, hogy eseménydúsan alakult a Kawasaki által szervezett privát teszt Jerezben, melynek első napján még a Honda gyári alakulata is szerepelt, azonban ma már ők nem gurultak pályára.

Összességében tehát hárman teszteltek ma Jerezben, a gyári Kawasaki duója és a Puccetti Racing oldaláról Lucas Mahias. Jonathan Rea számára ez volt az első tesztnap a 2022-es évben, hiszen a hatszoros világbajnok tegnap még nem ült motorra. A brit pilóta rögtön a legjobb időt jegyezhette, méghozzá nem is akármilyen körrel, hiszen 1’38.851-et ment, ami kicsit több mint fél másodperccel marad csak el az általa tartott pályacsúcstól (1’38.247). Ehhez képest Rea csapattársa, Alex Lowes nemigen tudott gyorsulni annak ellenére sem, hogy szerdán már egy teljes napot motorozott. Közel másfél másodperccel volt lassabb partnerétől, ami azért valljuk be teszt ide vagy oda soknak mondható. Hozzá képest is többet fejlődött Mahias (1’44.542), hiszen a francia négy tizedet gyorsult, aminek köszönhetően nem sokkal maradt el Lowes 1’40.266-os körétől.
 
Függetlenül attól, hogy Rea az első helyen zárta a tesztet, a lassan 35 éves motoros elmondta, hogy jelenleg nem igazán tényező számára ez a pozíció. Szinte rögtön versenyszimulációt teljesített, mégpedig azért, mert néhány új alkatrészt csak hosszabb etapok során tudtak a megfelelő módon tesztelni. „Kipróbáltunk pár alkatrészt a váz kapcsán, a Pirelli hozott egy új abroncsot, illetve néhány elektronikai elemet is megnéztünk.” – mondta Rea, aki megjegyezte, hogy náluk vannak azok az alkatrészek is, amelyeket már szintén Jerezben még tavaly december folyamán kipróbáltak, viszont most arra várnak, hogy egy másik pályán is tesztelhessék őket.
 
Nem mellesleg a hatszoros világbajnok szerint előnyükre válik majd az is, ha több versenytársuk is jelen lesz, hiszen most csak a Hondához tudták mérni magukat, ezt is csak tegnap. Erre nem is kell sokat várniuk, hiszen jövő héten már Portimaóban folytatják majd a munkát, ahol a Ducati, a Yamaha és a BMW is ott lesz. Végül, de nem utolsó sorban, ahogy azt feljebb is említettük, a Honda két versenyzője, (Xavi Vierge és Iker Lecuona) ma már nem gurult pályára, amelyben egyrészről szerepet játszott az, hogy amit szerettek volna, abból tegnap mindent kipipáltak, másrészről pedig még spórolni szerettek volna a rendelkezésre álló 10 tesztnapból.

Fotó: World Superbike Media

Oliveira: „Szeretném megtalálni az egyensúlyt”

0

Az újdonsült apuka, Miguel Oliveira hullámzó szezont tudhat maga mögött. Volt, hogy kimagasló helyezéseket ért el, de volt, hogy a pontszerzésért harcolt. A 2022-as idénytől jobb eredményeket vár.

Miguel Oliveira a tavalyi idényben képes volt három egymást követő futamon is dobogóra állni. Ezek közül az egyik helyezés a pódium legfelső foka volt Barcelonában. Az említett futamok alatt összesen 75 pontot gyűjtött, ami nagyszerű teljesítmény erre a periódusra nézve. A szezon többi versenye azonban nem igazán sikerült várakozásaihoz mérten, így a világbajnoki pontversenyt a 14. helyen zárta. A 27 éves portugál hullámzó idényében a Red Bull Ringen elszenvedett bukása már csak hab volt a tortán. Hatalmasat esett az első szabadedzésen, jobb keze megsérült.

A fiatal pilóta azonban nem adja fel, mindent megtesz, hogy a 2022-es év az ő éve legyen. Oliveira szavait a Speedweek.com idézi:
„Tavaly sikerült nagy lépést tennünk előre, de a sérülésem miatt a szezon második fele nagyon nehéz volt számomra. Hiányzik az állandóság a teljesítményemből, amin idén mindenképpen szeretnék javítani. Nem egyszerű a határon menni és közben arra gondolni, hogy be tudd fejezni a versenyt. A második osztrák és misanói futamon tudtam volna jó eredménnyel zárni, csak sajnos nem értem célba. Ha képes lettem volna minden versenyen pontot szerezni, akkor a szezon egész másképp alakult volna számomra. A tavalyi évben az eredményeim vagy nagyon jók, vagy nagyon rosszak voltak. Szeretnék egyensúlyt teremteni. Ha nem is érzem jól magam a motoron, egy átlagos teljesítményt hoznom kell. Ez természetesen egyszerűnek hangzik elméletben, ezért fontos, hogy otthon érezzem magam a motoron.”

A téli szezon nem csak pihenést hozott a fiatal portugál számára, hanem novemberben megszületett kislánya is. Életvitele ezáltal jelentősen felborult:
„Az edzésekre és a pihenésre szánt idő teljesen megváltozott, de megtaláltam az egyensúlyt, és sok időt tölthetek a feleségemmel és a kislányommal. Ez volt az elsődleges cél, mivel a szezon nagyon kimerítő lesz. Eddig jól halad minden, az edzések a terveim szerint alakultak. Nagyon sok kört tudtam megtenni a pályán és úgy érzem, kész vagyok. Jövő héten folytatódik az utazás. Remélem Malajziában is jó teszteredményt könyvelhetünk el. Összesen 5 edzésnapunk van a szezonkezdésig, de különböző okok miatt is bizakodó vagyok. Az, hogy az előző idény nehéz volt, azt jelenti, hogy az idei biztosan jobb lesz, szóval optimista vagyok. Ezen kívül vannak technikai változások a motoron, új részei vannak, és úgy véljük, ezek sokat hozzá fognak tenni a sebességhez és az állandó jó eredményekhez. Öt tesztnap – ebből 3 egy teljesen új pályán – valószínűleg nem lesz elég mindenre. Ami kimarad, azt majd a versenyeken kell megoldanunk azért, hogy számomra és a csapat számára is a legjobb versenygépet állítsuk össze.”

Fotó: KTM Press

Itt a bikával felvértezett 2022-es KTM (Képek + Videó)

0

Délelőtt tízkor tartotta csapatbemutatóját a KTM MotoGP alakulata, akik a hagyományosnak nevezhető színösszeállítással prezentáltak. Dizájn tekintetében a Tech3 csapatánál sem történt változás.

A Red Bull KTM versenyzőpárosát illetően nem történt változás  2022-re, hiszen továbbra a Brad Binder – Miguel Oliveira duóval állnak majd rajthoz ebben a szezonban is. Előbbinek egyébként is 2024 végén jár csak le a szerződése, így a dél-afrikai motoros helye papíron elég biztosnak tűnik az osztrák gyártónál. Más a helyzet viszont a Tech3 esetében, hiszen a privát KTM istálló egy teljesen új párossal vág neki 2022-nek: A regnáló Moto2-es világbajnokot Remy Gardnert, valamint a Moto2 vb-ezüstérmesét, Raul Fernandezt igazolták le. Az ausztrál és a spanyol motoros tavaly Aki Ajo alakulatában ment (szintén együtt), így nem ismeretlenek egymás számára. Herve Poncharal és a KTM is bizonyára abban bízik, hogy a két fiatal tehetség már az újonc évében megvillantja oroszlánkarmait és segítségükkel feljebb kapaszkodhat majd a betétcsapat is. Az előzetes információk szerint egyébként a Tech3 KTM pontosan ugyanolyan támogatást kap a gyártól, mint a hivatalos alakulat és versenyzőik.
A KTM esetében a legnagyobb kérdés nem is feltétlenül a versenyzőkön és egyúttal a motor küllemén múlik, hiszen pilótáik már bizonyítottak az elmúlt években, a KTM pedig általában ízléses dizájnnal jelentkezik. Leginkább tehát arra várjuk majd a választ, hogy a mattinghofeni gyártó hogyan kerül majd ki a téli „fegyverkezési versenyből”. A fejlesztések befagyasztása ugyanis a 2021-es szezon követően véget ért, vagyis minden márka lehetőségei szerint (persze a meghatározott szabályok keretein belül) fejlesztett. Mint tudjuk például ennek jegyében rukkolt elő a Honda egy lényegében teljesen új versenymotorral. Ami a KTM-et illeti: tavaly elég hullámzó teljesítményt nyújtottak és saját bevallásuk szerint is inkább visszaléptek 2020-hoz képest, mintsem előre. Ennek fényében ők is azon igyekeznek ebben a holtszezonban, hogy újabb fejlesztéseknek köszönhetően fel tudjanak zárkózni, így meglátjuk, hogy ez mennyire sikerül majd nekik. Annyi bizonyos, hogy ha valamiben, akkor ebben biztosan nem spórolnak, már ami a befektetett eurómilliókat illeti.

Fotó: KTM Press

Jerez teszt 1.nap: Régi motorjával hasított az MV Agusta, mellyel Kenan Sofuoglu is ment

A Superbike néhány versenyzője mellett pár Supersport pilóta is Jerezben tesztel, akik közül Niki Tuuli volt a leggyorsabb az MV Agusta F3 800-as versenygépével, azonban még az olasz márka régebbi modelljével.

Egyelőre tehát igen szerény létszámra és egyben két márkára korlátozódik a Supersport jerezi tesztje is, mely mint tudjuk a Kawasaki által szervezett privát (vagyis nem hivatalos) gyakorlás. Ennél fogva nem meglepő módon a 600-asok között is több kawasakis pilóta gurult pályára a spanyolországi aszfaltcsíkon. A prímet azonban az MV Agusta és finn motorosuk vitte, aki 1’42.862-vel volt az első tesztnap legjobbja. Pályára gurult viszont az olasz márka másik motorja is, ráadásul nem akárkivel a nyergében, ugyanis az ötszörös Supersport világbjanok Kenan Sofuoglu csavarta a gázt az F3 800-ason. Talán mondani sem kell, hogy már önmagában az kuriózum, hogy a veterán Supersport legenda tesztel, hát még hogy ezt nem egy Kawasakival tette. Sofuoglu úgy magyarázta mindezt, hogy az MV Agustán eredetileg unokaöccse, (Niki Tuuli csapattársa) Bahattin Sofuoglu tesztelt volna, de mivel a fiatal török COVID-tesztje pozitív lett, ezért megkérte az ötszörös világbajnokot, hogy menjen helyette új motorjával.
Kenan Sofuoglu ennek nyomán a svájci speedweek.com-nak azt is elárulta, hogy még aktív évei alatt volt, hogy közel állt az MV Agustához való szerződéshez, így már csak ezért is megvan a pikantériája a mostani motorozásának. Sofuoglu egyébként a negyedik legjobb időt hozta 1’44.459-cel úgy, hogy mindössze két tizeddel maradt el a kawasaki Yari Montella mögött. A második helyen egyébként Can Öncü zárt, míg az ötödik Ben Currie, a hatodik Jeffrey Buis a hetedik pedig a Moo3-ba tartó Ana Carrasco lett. Végezetül visszakanyarodva Tuuli és az MV Agusta teljesítményéhez: A finn motoros hangsúlyozta, hogy egyelőre a régebbi F3 800-as modellel mennek, mivel az új motor még nem áll rendelkezésükre. Ezzel együtt Tuuli hozzátette, hogy a jelenlegi 800-as versenygépükkel egyelőre rosszabb köridőket futnak, mint azt a 675-össel tettél.

Fotó: World Superbike Media

Jerez teszt 1.nap: Dupla újdonság a Kawasakinál, miközben Rea spórolósra vette

Már túl is vagyunk a Kawasaki által szervezett kétnapos jerezi teszt első napján, melyet Alex Lowes hozott le, miközben csapattársa, Jonathan Rea egyetlen kört sem tett meg.

Alex Lowes 1’40.316-os idővel futotta meg a legjobb kört a gyári Honda újdonsült versenyzőpárosa előtt, akik szintén részt vesznek a jerezi gyakorláson. Xavi Vierge csak egy hajszállal (1’40.342) maradt el Lowes-től, de Iker Lecuona (1’40.495) lemaradása sem mondható tetemesnek. A negyedik legjobb időt (1’40.921) a Puccetti Kawasaki franciája, Lucas Mahias teljesítette, míg az ötödik résztvevő – miként azt feljebb már említettük – Jonathan Rea egyetlen kört sem teljesített. A hatszoros világbajnok ezzel egy tesztnapot spórolt magának a későbbiekre, a tervek szerint azonban holnap már ő is motorra pattan. Vannak azonban ennél jóval érdekesebb hírek is a Kawasaki háza tájáról: Az egyik, hogy a Puccetti Kawasaki a legfrissebb infók szerint idén már nem a Showa hanem az Öhlins felfüggesztéseit használja majd.
 
A gyári istálló természetesen ettől függetlenül marad a Showa-nál, sőt ők már a mostani tesztre rögtön kaptak néhány fejlesztést a japán gyártótól. Alex Lowes kiemelte a nap végén adott nyilatkozatában, hogy nem egy teljesen új motorjuk van, azonban ettől függetlenül néhány újdonságot kaptak azért. Így például az elektronikához is hozzányúlt a Kawasaki versenyrészlege, amely a jobb erőátvitelt és hatékonyabb motorféket hivatott segíteni.
Végül, de nem utolsó sorban, a már említett időeredményeket kapcsán ne feledjük, hogy Jonathan Rea a még tavaly decemberi jerezi teszten 1’38.831-es legjobb időt futott, illetve, hogy a pályarekord is az ő nevéhez köthető 1’38.247-tel (2019).

Fotó: World Superbike Media

Dovizioso szárnyai alá venné Bindert

0

A WithU Yamaha RNF csapat két pilótája, Andrea Dovizioso és Darryn Binder úgy véli, jól kijönnek majd, és számíthatnak egymás támogatására.

Mindenki számára meglepő hír volt, amikor kiszivárgott, hogy a Moto3-as Darryn Binder a Moto2-t kihagyva azonnal a GP-be igazol, mint azt korábban Jack Miller is tette. Számos kritika érte a 24 éves versenyzőt, mivel a legkisebb kategóriában is csak egy győzelemmel jeleskedett. Hatalmas kockázatot vállal a fiatal dél-afrikai, az már biztos. Szerencséjére egy nagyon tapasztalt pilóta foglal majd helyet a boksz másik oldalán, aki nem más, mint Andrea Dovizioso. Az olasz 15. szezonját kezdi a MotoGP-ben, igazi veteránnak számít, emellett ő a mezőny legidősebb tagja. Három alakommal szerezte meg hajszálhíján a királykategóriás világbajnoki címet, szóval ha valaki tudja mi zajlik a MotoGP-ben, az mindenképpen Dovizioso.

A fiatal újoncot rengetegen kritizálták döntése miatt, de csapattársa nem tartozik közéjük. Dovi a következőképp nyilatkozott Binderről, szavait a Speedweek.com idézi:
„Abszolút nyitott vagyok. Szinte minden versenyzővel kijövök, és nyilván vele is fogok beszélgetni, ha a tanácsomat szeretné hallani. Úgy gondolom, már megmutatta, hogy rendelkezik a kellő sebességgel és kihasználta a kínálkozó lehetőséget. Mellette fogok állni, ha segítségre van szüksége, és elégedett vagyok azzal a ténnyel, hogy vele oszthatom meg az istállót.”

Binder természetesen reagált csapattársa szavaira:
„Úgy gondolom, ha azon múlik, hogy megtaláljuk a helyes beállítást, Dovi a legmegfelelőbb beszélgetőpartner. A csapatomban van, ugyanúgy egy Yamahán ül és rengeteg tapasztalattal rendelkezik. A bátyám, Brad ebben a tekintetben nem jó tanácsadó, mivel egy másik motoron ül és ez nem válik hasznomra. Nagyon örülök annak, hogy Andreával oszthatom meg a boxomat, aki egy nagyon tapasztalt pilóta és sok segítséget fogok tőle kapni.”

Fotó: WithU Yamaha RNF MotoGP Team

Meglepetés: Ana Carrasco a Moto3-ban!

0

Annak ellenére, hogy nemrég még a Supersport világbajnokságon való szereplés szóltak a hírek a 24 éves spanyol, Ana Carrasco kapcsán, most történt némi fordulat és a 2018-as Supersport 300-as világbajnok a Moto3-ban folytatja.

Carrasco számára koránt sem lesz ismeretlen a MotoGP legkisebb kategóriája, hiszen jó pár évvel ezelőtt (2013, ’14, ’15) három teljes szezont is lehúzott a Moto3-ban. Talán mondani sem kell, hogy akkoriban még épphogy 16 éves fiatal lányként hatalmas kihívást jelenthetett neki a világbajnoki mezőny, most viszont jóval tapasztaltabban tér majd vissza a spanyol pilóta a Gyorsasági Motoros Világbajnokságra. A Sky Sport Italia jelentése szerint Carrasco azon BOE Team versenyzője lesz, ahol tavaly Stefano Nepa és Riccardo Rossi versenyzett KTM-mel. Az istálló azonban 2022-re beújított a versenyzőpárosát illetően és az egyik pilótájuk az a Red Bull Rookies Cup-ból érkező David Munoz lesz, aki 2021-ben az összetettbeli második helyen zárt a tehetségkutató sorozat pontversenyében.
 
A másik pilóta eredetileg a szintén korábbi Rookies Cup menő, David Salvador lett volna, de a hírek szerint ő nem tudta teljesíteni a csapattal való megállapodásban foglaltakat (szponzorpénz), így Ana Carrasco lecsaphatott a lehetőségre. Végül is tehát nem a Supersport vb mezőnyének, hanem a Moto3-nak lesz állandó női versenyzője a 24 éves hölgy személyében, aki egyébként a Supersport 300-ban már bizonyította, hogy bőséggel megállja a helyét a fiúk között. Miként azt feljebb már említettük, Moto3-as tapasztalata is akad, igaz a 2013 és 2015 között teljesített versenyein mindössze két alkalommal tudott pontot szerezni egy tizenötödik és egy nyolcadik helynek köszönhetően. Ezúttal bizonyára nem ez a terve Carrasconak és vélhetőleg nem is ezt várják majd tőle, habár ahhoz kétség sem fér, hogy nem lesz egyszerű dolga.

Fotó: MotoGP Media, World Superbike Media

Marquez megkapta az orvosi engedélyt: ott lesz a sepangi teszten!

0

A tél folyamán kétséges volt, hogy a nyolcszoros világbajnok, Marc Marquez rendbejön-e az előszezoni tesztekre. Hétfőn azonban megkapta a zöld jelzést!

Mint korábban megírtuk, az Algarve Nagydíj előtti motokrosszozás során a Repsol Honda csapat világbajnoka, Marc Marquez megsérült, ami miatt kiújult a kettős látása. Emiatt sokáig semmilyen edzést nem végezhetett, és nem lehetett tudni, hogy mikorra jön rendbe a szeme. Az utóbbi időben sokat javult az állapota, és már sportmotorral is körözött Portimaóban, majd Aragónban, ami mindenképpen bizakodásra adtak okot.

A gyári Honda csapat azonban ma kiadott egy sajtóközleményt, amiben minden maradék kétséget is eloszlattak: Marc Marquez megkapta az orvosi jóváhagyást, így ott lesz a február eleji sepangi hivatalos teszten! A katalán ász rendszeresen járt felülvizsgálatra Dr. Sanchez Dalmau szemészorvoshoz, akivel folyamatosan figyelték a szeme állapotát. A legutóbbi, január 24-i vizsgálat során megállapították, hogy a tél folyamán alkalmazott konzervatív terápia sikerrel járt, így Marquez állapota lehetővé teszi, hogy újra MotoGP motorra ülhessen.

Amit meg is fog tenni a február 05-06-án esedékes első hivatalos MotoGP teszten Sepangban, ahol tesztelni fogja az új Honda RC213V versenymotorját. Utána pedig az indonéziai Mandalika versenypályán folytatja a mezőny a felkészülést. Marquez utoljára a 2021-es Emilia Romagna Nagydíjon ült GP-motoron – akkor meg is nyerte a versenyt a csapattársa, Pol Espargaro előtt.

Fotó: Repsol Honda Team

Mir: „Nem erre számítottam”

0

A 24 éves spanyol, Joan Mir számára nem úgy alakult a tavalyi idény, ahogyan azt várta. Át kellett, hogy adja jelképes koronáját a MotoGP új világbajnokának, Fabio Quartararónak.

Joan Mir a királykategória azon pilótái közé tartozik, akik az új generációt képviselik. Hozzá hasonló fiatal tehetségek: Fabio Quartararo, Francesco Bagnaia, Jorge Martin, vagy épp Enea Bastianini. Mindannyian nagyszerű versenyzők. Mir számára azonban a 2021-es idény nem hozott győzelmet, pedig éhes volt a sikerre és pontosan tudta kikkel kell megküzdenie az elsőségért.

„A kisebb kategóriákban is egymás ellen harcoltunk” – kezdi Mir, szavait a Speedweek.com idézi – „Újoncként senki nem volt gyors kezdetben, de tudtam, hogy mindegyikük nagyon gyors volt a korábbi géposztályokban. Pecco már egy lépéssel előttem járt, amikor én a Moto3-ba érkeztem. A Moto2-ben húzta a gázt. Amikor felléptem a középső kategóriába, ő már a rákövetkező szezonban a MotoGP-be igazolt. Így őt nem ismerem annyira jól, mint a többieket, mivel Fabióval, Martinnal és Bastianinivel már a Red Bull Rookies Cup óta ismerjük egymást.”

Mirt megkérdezték, mit gondol Quartararo nagyszerű idényéről:
„A Moto2-ben is azon fáradozott, hogy egy fordulatot vigyen véghez, de ez végül akkor sikerült, amikor a MotoGP-be igazolt a gyári Yamahához, ott megtalálta a sikerhez vezető utat. El kell ismernem, nem számítottam arra, hogy meg tud ezzel bírkózni.”

Fotó: MotoGP Media

Hiroshi Aoyama: „A szezon nem lesz sétagalopp”

0

A Moto2-es Honda Team Asia csapat két nagyszerű versenyzővel várja az idénykezdést: Ai Ogurával és Somkiat Chantrával. Hiroshi Aoyama csapatfőnök szeretné, ha minél jobb eredményeket érnének el a fiatal pilóták.

A 2021-es szezont a Moto3-ból érkező Ai Ogura a 8. helyen zárta a világbajnoki tabellán, míg Chantrának a 18. hellyel kellett megelégednie. Hiroshi Aoyama, a veterán csapatfőnök úgy véli, versenyzői képesek lehetnek a világbajnoki címért harcolni 2022-ben.

A 40 éves japán szavait a Speedweek.com idézi:
„21 futam áll előttünk, és biztosan nem lesz egyszerű, főleg akkor, ha a bajnoki címért harcolunk. Lesznek jól és rosszul sikerült futamok majd, és az ember belekeveredhet egy-egy bukásba is, de ez semmiképpen nem zavarhat meg minket. Mint versenyző, mindig pozitívnak kell maradni fejben. Saját magadat és a hibáidat kell elemezni újra és újra. Nem szabad hagyni, hogy ezek a dolgok lehúzzanak, mert ha valami nem az elképzeltek szerint alakul, annak is motiválóan kell hatnia rád. Nagyon fontos, hogy kontroll alatt tudd tartani magad, főleg azért, mert nagyon hosszú a szezon. Az én időmben csak 15-17 futam volt egy szezonban, amit teljesíteni kellett. Ki kell találni, hogyan tudod kiaknázni saját lehetőségeidet egy teljes szezonon keresztül.”

Fotó: MotoGP Media