back to top
2024. november 05. 11:41
KezdőlapMotorsportRemekül kezdődött a HRE Team 2022-es szezonja

Remekül kezdődött a HRE Team 2022-es szezonja

A 2022-es szezonkezdés abszolút ideális a magyar csapat számára, akik magyar és nemzetközi bajnokságokban is képviseltetik magukat, gyorsasági és supermoto versenyeken is.

Lévay Károly csapatfőnök gondolatai

„Négy versenyzőnk, Máté, Barnus, Balu és Gergő már megkezdte a versenyzést, Lukinak majd csak június első hétvégéjén kezdődik a szezon. Eddig összesen 10 futamon álltak rajthoz a fiúk, Magyarország mellett Németországban és Csehországban is” – foglalta össze az eddigi versenyeiket Lévay Károly csapatfőnök. – „Büszke vagyok rájuk, mert a téli felkészülés eredménye egyértelműen látszik. 6 dobogónk van, mindhárom Supermoto-ban, Barnus negyedik lett egy számára teljesen új kategóriában, Máté pedig egyből képes volt a tavalyi második legjobb eredményét elérni az IDM-ben. Balu a Magyar Supermoto Bajnokság Open kategóriáját, Geri pedig az Osztrák Supermoto Bajnokság Amateure Beginner kategóriáját vezeti, ami főleg úgy nagy szó, hogy Gergő most ment először a piseki pályán.”

A HRE Team 2022-ben nem csak egy versenysorozatra koncentrál, mint 2021-ben, hanem
szinte minden versenyzőjük más-más bajnokságban, legalábbis kategóriában indul.

Számadó Máté

Számadó Máté maradt az egyedüli, aki továbbra is az Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft – IDM, azaz a Német Nemzetközi Bajnokság versenyzője maradt, SSP 300 kategóriában, a tavalyi Kawasaki Ninja 400 nyergében. Máté tavaly összetettben a 13. helyen zárt, célja idén a stabil TOP10-es szereplés és néhány dobogó. „Az idei IDM szezon talán még keményebb, még erősebb, mint az elmúlt évben. Szerencsére a motoron jobban érzem magam, mint tavaly, és emiatt bizakodva vágtam neki a szezonnak.”

Számadó Máté. Fotó: HRE Media

Máté bizakodása nem volt alaptalan, az első versenyhétvégén, a Lausitzringen megrendezett két futamból az elsőn a 11. helyen futott be, hosszú csata után, egy boly részeként, éppenhogy lemaradva a 8. helyről. A második futamot viszont egy szerencsétlen rajtbalesetet követően sajnos kénytelen volt feladni. A 300-as kategóriában való versenyzés mellett Máté már készül a kategóriaváltásra is, már több alkalommal edzett 600 köbcentis motorral. A gyakorlások sikeresnek mondhatók, hiszen egy felkészülési versenyt meg is nyert a nagyobb kategóriában!
(Szerkesztői kiegészítés: a sajtóközlemény kiadása után rendezték a 2022-es IDM Supersport 300 bajnokság második fordulóját, ahol Máté megszerezte az első dobogós helyezését!)

Oláh Barnabás

Oláh Barnabás versenyzik rajta kívül továbbra is a gyorsasági versenyeken, viszont ő már
tovább is lépett a nagyobb kategóriába, 300-ról 600-ra váltott. A Gyorsasági Magyar Bajnokság Open 600-as kategóriában, indul és a Slovakiaringen rendezett első versenynapon egyből a 4. helyet szerezte meg. Barnus elégedett a kategóriaváltással, tetszik neki a 600 köbcentis Yamaha: „A motoron jól éreztem magam, igaz, még nem teljesen érzem a határokat. A nagyobb tempó nagyon tetszik, nem unatkozom a motoron.” – tette hozzá vigyorogva. „A 300-ashoz képest a motoron jobban elférek és ebből adódóan komfortosabbnak is érzem a 600-ast. Szeretnék nem csak dobogóra állni, de versenyt is nyerni idén a Magyar Országos Bajnokságban.”

Fotó: HRE Media

Barnus, bár a nagyobb motor nagyobb erőt és állóképességet is kíván, úgy érzi, ezzel sem lesznek gondjai idén. Csapattársaival együtt folyamatosan készültek edzőjükkel, Máriás Bencével, hogy azonnal a legjobbat tudják nyújtani, ne legyen megerőltető számukra a motorozás. „Bence nagyon sokat segít azon, hogy jobban bírjam erővel a motoron. Eddig azt tapasztaltam, hogy sokkal gyorsabb a reakcióidőm is, és nem fáradok el egy pályanap után sem.” Tapasztalataival Geri is egyetértett. „A reflexemen nagyon sokat segítettek a feladatai. Azt néztem, hogy szinte minden motorral, minden rajtnál én rajtolok el leghamarabb a magyarok közül.”

Fotó: Kőházy Tamás

A két másik HRE versenyző, akik tavaly szintén az IDM-ben versenyeztek, idén a Supermotoban folytatják.

Surányi Balázs és Kardos Gergő

Surányi Balázs már versenyzett ebben a szakágban is, mielőtt a német bajnokságban indult a HRE-vel, Kardos Gergő viszont még nem, így nem csak az első supermotos szezonja lesz ez a 2022-es, hanem egyből az első olyan, ahol nemzetközi bajnokságon próbálja ki magát, supermotoval. A Magyar Supermoto Bajnokságon, valamint az Osztrák Supermoto Bajnokságon mindketten indulnak, a magyar sorozatban egymás ellen is versenyezve az Open kategóriában, az osztrákoknál Balu az S3 Junior kategóriában, Geri pedig az Amateure Beginner kategóriában.

Kardos Gergő (164) és Surányi Balázs (199). Fotó: Kőházy Tamás

Azok számára, akik kevésbé vannak otthon supermotoban: az S1 számít a királykategóriának, az osztrák bajnokságban egyből utána következik az S3, nagyjából, mint a MotoGP, Moto2, Moto3 kategóriák. Az osztrák és magyar bajnokságok mellett Balu a Cseh Supermoto Bajnokságban is rajthoz áll, növelve a kihívásokat.

Surányi Balázs. Fotó: Tracksidemotorphotos.com

A Magyar Supermoto Bajnokság visontai fordulóján Balu kiváló szerepléssel egy első és két harmadik helyet szerzett, így összesítettben az első helyen zárta a hétvégét, jelenleg is vezetve a bajnokság ponttáblázatát.

Kardos Gergő. Fotó: Tracksidemotorphotos.com

Geri karsérüléssel küzdött, az első versenyt nem is tudta befejezni, így az összesített ötödik helyről várja a folytatást. Az osztrák bajnokság múlt hétvégi első fordulójáról már mindketten elégedetten jöttek el. Balunak a futamok a cseh bajnokság értékelésébe is beleszámítottak, így mondhatni kétszeres összpontosítást igényeltek, de sikerrel vette az akadályt, mindkét futamon tudott javítani a rajtpozíciójához képest, így végül összesítettben az osztrák bajnokság S3 Junior kategóriájában a 3., cseh bajnokságban pedig a 4. helyen áll a pontversenyben.

Surányi Balázs. Fotó: Tracksidemotorphotos.com

Az Osztrák és a Cseh Bajnokság egyértelműen sokkal nagyobb kihívás számomra, mint a Magyar, de talán pont ezért élvezetesebbek is. A pályák, amiket érintenek szerintem izgalmasabbak.” – értékelt Balu a három bajnokság első fordulója után. „Az IDM és a gyorsasági versenyzés is nagyon jó volt, mindkét szakágat nagyon szeretem, de a supermoto változatosabb, mint a gyorsasági, nagyon várom a további versenyeket.” Geri tarolt a számára idegen pályán és 100%-ot nyújtva nem csak az időmérőn szerezte meg az első helyet, hanem mindkét versenyen meg tudta védeni azt, így jelenleg vezeti az osztrák bajnokság Amateure Beginner kategóriáját!

Kardos Gergő. Fotó: Tracksidemotorphotos.com

„Nem tudom egyértelműen megmondani, hogy melyik verseny volt a nehezebb. A visontai azért, mert végig fájt a karom, a piseki pedig azért, mert teljesen ismeretlen volt számomra a pálya és kevés volt a tapasztalatom. Nehezebb, és biztosan nagyobb kihívás lesz az osztrák versenysorozat, mert ott még egyik pályán sem voltam, Magyarországon pedig már mindet ismerem, és ott sokkal több az off-road szakasz, ahol még nem vagyok magabiztos.” – szedte össze Gergő a bajnokságok közötti különbségeket. „Az IDM-et is nagyon élveztem, de itt is nagyon jól érzem magam, mindkettő másért jó. Az biztos, hogy számomra a több erőnlét kell még a supermotohoz. Úgy érzem, hogy a gyorsasági motorral sokkal többet tudtam menni, anélkül, hogy elfáradtam volna.”

A Hungarian Racing Engineering Team fantasztikus lendülettel vetette bele magát a versenyekbe, kívánjuk nekik, hogy tartson ki az egész szezonban, hiszen hat bajnokságban párhuzamosan versenyezni nem kis feladat. Sok sikert kívánunk a további versenyekre is!

ForrásHRE Team