back to top
2024. december 07. 18:47
KezdőlapMotoGPA tesztpilóta elárulta, mi az oka a sok sérülésnek a MotoGP-ben

A tesztpilóta elárulta, mi az oka a sok sérülésnek a MotoGP-ben

Stefan Bradl szerint a jelenlegi MotoGP jelenlegi formátumában elérte a versenyzők határait, ami veszélyes is lehet a jövőre nézve.

Nem indult egyszerűen a szezon a királykategória versenyzői számára. Portimãóból 5 versenyző távozott sérülésekkel, ami azt eredményezte, hogy hiányoztak a rajtrácsról Argentínában. Stefan Bradl szerint, amint a mezőny visszatér Európába, még több sérüléssel járó eset történhet. Ezzel kapcsolatban korábban már Quartararo is kifejtette véleményét, aki szintén azt gondolja, hogy a sprintfutamok és a túlzott agresszivitás súlyos balesetekhez vezethet.

Quartararo aggódik a sprintfutamok miatt, baljós véleményt fogalmazott meg

„Egy kicsit sok minden történt egyszerre Portimãóban. Ez részben az ottani pályának és a nem megfelelő kavicságynak volt köszönhető. De a vasárnapi Las Termas-i versenyen már öt versenyző hiányzott, ami borzasztóan rossz. A pálya vonalvezetése és az argentin időjárási körülmények miatt nem voltak olyan súlyos esetek, mint Portugáliában. De attól tartok, hogy amikor visszatérünk Európába, és ismét melegebb lesz, még több fog történni. Ez az új formátumnak köszönhető, mert most mindenkinek teljes gőzzel kell mennie pénteken a második szabadedzésen, ha egyenesen a Q2-be akar jutni. Szombat délelőtt az új formátumban már a kvalifikáció következik. Nemcsak állandó stressz alatt vannak a versenyzők, hanem folyamatosan 110 százalékot kell nyújtaniuk.” – mondta Bradl.

A FIM MotoGP versenyfelügyelőit rengeteg kritika érte az első futamok után. Hol túl enyhének, hol túl szigorúnak találták a kirótt büntetéseket, a pilóták nem érezték a következetességet az esetek megítélésénél. Marc Márquez hibája után többen vártak volna szigorúbb büntetést, Aleix Espargaró futamról való eltiltást látott volna a legmegfelelőbb megrovásnak.

„A stewardoknak nehéz dolguk van” – reagált a Honda tesztpilótája. „Hol büntetnek, és hol nem büntetnek? Ez egy nehéz kérdés. Szerintem egy kicsit túlzás, hogy most minden apróságot vizsgálnak, és aztán gyakran büntetéseket szabnak ki. Számomra néha nehéz megérteni azt a rendszert, amely szerint a büntetéseket kiosztják. Nincs pontos szabálykönyv és nincs pontos büntetéskatalógus. Csak csütörtökön, a versenyzői eligazításon beszélik meg, hogy milyen büntetéseket lehet kiszabni felelőtlen motorozásért, az ellenfél veszélyeztetéséért vagy baleset okozásáért. Tegnap [a vasárnapi futam Argentínában] volt először a Binderrel történt incidens, amit rögtön követett a Nakagami és Quartararo közötti eset. A második incidensnél senki sem ütközött, de Quartararónak teljesen ki kellett mennie a pálya szélére, aminek következtében visszaesett a 15. helyre. Erre nincs csodamódszer. Ha mindenkit hagyunk úgy motorozni, ahogy szeretne, akkor több baleset fog történni. Akkor még jobban elszabadulna a pokol. A kvalifikáción és a szombati sprintversenyen mindenki ajtóstul ront a házba. Ahogy mondtam, mindenki 110 százalékon pörög és kockáztat. Ettől függetlenül tartanod kell az ívet, oda kell figyelned a pálya korlátaira, és minden eszközt a megfelelő időben kell aktiválni. Egy bizonyos ponton az emberi ügyesség eléri a határait. Ekkor történnek az ütközések. Mi, versenyzők már egy picit sem hibázhatunk. Ha elkövetsz egy apró hibát, és azt azonnal megbüntetik… Elértük az emberi határt ebben a sportban. Itt az ideje, hogy tompítsuk a MotoGP-t. Ezért van az, hogy a csapatoknak és a gyáraknak olyan nehéz megfelelő cserepilótákat találniuk. Régebben a Superbike-világbajnokságból vagy a Moto2-ből hívták őket. De ez ma már nem hatékony, túl magasak az igények. Még nekünk tesztpilótáknak is, akik csak havonta egyszer ülünk MotoGP-motorra, nehéz pontokat szerezni.” – zárta szavait a német versenyző.

Fabio Quartararo kifakadt a futamát tönkretevő ellenfele elmaradt büntetése miatt