back to top
2024. október 07. 14:14
KezdőlapMotoGPAlberto Puig ismertette a Honda mélyrepülésének lehetséges kiváltó okait

Alberto Puig ismertette a Honda mélyrepülésének lehetséges kiváltó okait

Assenben vasárnap, miután Marc Márquez visszalépett az indulástól, csak egy Honda törzsversenyző rajtolt el, Takaaki Nakagami, aki egy hosszú körbüntetés ellenére legalább a nyolcadik helyen végzett. Rins helyettesítője, Stefan Bradl szintén pontot szerzett az LCR Hondával, a 13. helyen ért célba a bukásokkal teli versenyen. Iker Lecuona viszont korán a bokszba kényszerült, miután Joan Mir RC213V-jével probléma adódott. Alberto Puig technikai felzárkózást sürget.

A világbajnoki tabellán a sérült Álex Rins továbbra is a 13. helyen áll a tabellán, mely jelen esetben a legelőkelőbb pozíció a Honda számára. Nakagami a 16., Marc Márquez a 19., Joan Mir pedig a 25. helyen áll. Az évek óta sikerekhez szokott Repsol Honda gyári csapat csak az utolsó helyen áll a csapatversenyben.

Akkora bajban van a Honda és a Yamaha, hogy már a MotoGP is segíteni akar rajtuk

Ennek megfelelően Alberto Puig így foglalta össze a helyzetet az első nyolc nagydíj után: „Természetesen nem lehetünk elégedettek ezzel a helyzettel, és nem gondolhatjuk, hogy ez bármilyen szempontból elfogadható. Három versenyzőnk sérült, és az eredmények sem jönnek, nyilvánvalóan nem ez a célunk. Márquez, Mir és Rins felépülésére kell koncentrálnunk, hogy száz százalékos állapotban térjenek vissza. Szerencsére most itt a nyári szünet, amikor pihenhetnek és felépülhetnek.”

„Egyértelmű, hogy többet kell tennünk azért, hogy a versenyzőink maximálisan ki tudják használni a lehetőségeiket. A HRC-nél, Európában és Japánban, mindenki teljes figyelmet fordít erre. Nem vagyunk elégedettek, és tudjuk, hogy többet kell tenni.”

Végleg földbe állt a Honda?

„Először is alaposan meg kell vizsgálnunk, hol vannak a problémák, és hogyan lehet azokat megoldani. Erre fog összpontosítani a HRC összes mérnöke Japánban a szünetben. Már dolgoznak néhány dolgon a versenyzőktől az év eleje óta kapott visszajelzések alapján. Egy GP-motor egy teljes csomag, minden egyes aspektusát fejleszteni kell. Egy új alkatrész ritkán oldja meg az összes problémát. A szünet után remélem, tisztábban látunk majd. Egészen a gyökerekig le kell mennünk.”

„Most az emberek hibákról beszélnek, mert sza@rban vagyunk. Ha visszatekintünk: 2020-ban volt a járvány és Marc sérülése, onnantól kezdve csak lefelé mentünk a lejtőn. A cég szempontjából sem volt könnyű a mérnökeinknek Japánból Európába és vissza utazni. Így Európában kellett maradniuk, és nem tudták úgy fejleszteni a motort, ahogyan azt korábban megszokták, mert nem mentek vissza Japánba, és nem cseréltek annyi információt. Ezzel, ami most van, veszítesz egy kicsit: az egyik nap kimész a pályára, és veszítesz két tizedet, a következőn négy tizedet, majd egy másodpercet. Nehézségek sorozata volt az, ami ide vezetett minket a mostani helyzetbe.”