back to top
2024. július 14. 04:18
KezdőlapMotoGPÍgy oldaná meg a Pedrosával hosszabbító KTM, hogy túl sok versenyzőnek van...

Így oldaná meg a Pedrosával hosszabbító KTM, hogy túl sok versenyzőnek van szerződése?

Sajtóértesülések szerint a KTM felajánlotta Jack Millernek a tesztpilótai szerepet, amely jövőre több versenyzési lehetőséggel járna, mint eddig, és így oldaná meg az ülésekre való túljelentkezést. Az osztrák gyártó időközben hosszabbított Dani Pedrosával.

Nehéz helyzetbe lavírozta magát a KTM, ugyanis jelen állás szerint 2024-re vonatkozóan több versenyzővel állnak szerződésben, mint amennyi motort biztosítani tudnak. Ennek oka, hogy a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna nem engedélyezte, hogy új szatellitcsapatot hozzanak be a mezőnybe, lényegében a tavaly távozó Suzuki helyére, mint ahogyan meglévő istállók sem váltják le jelenlegi gyártójukat a kedvükért.

Úgy tűnik tehát, hogy a KTM jövőre is négy motorral fog versenyezni, a probléma csak az, hogy ezekre öt jelentkező van. A jelenlegi pilóták, vagyis Brad Binder, Jack Miller, Augusto Fernández és Pol Espargaró egyaránt rendelkeznek szerződéssel 2024-re, ám a Moto2-es világbajnokságot vezető Pedro Acostának eközben már odaígérték az egyik ülést.

Megvan, kit áldozhat fel Acostáért a KTM?

Valamilyen megoldásnak tehát születnie kell. A Dorna felajánlott egy lehetőséget, miszerint jövőre a tesztpilóták tíz futamon is részt vehetnek szabadkártyával, és a Motosprint értesülései szerint az osztrák gyártó kapva kapott az ötleten. „A KTM kétszer annyi fizetést ajánlott Jack Millernek, hogy betöltse a rendkívüli tesztpilótai szerepet” – olvasható a cikkben.

Egy ilyen állás akár azt is jelentheti, hogy az adott versenyző a szezon szinte összes futamán részt vesz, hiszen könnyen lehet, hogy a szabadkártyás szereplések mellett valamelyik állandó versenyzőt is helyettesíteni kell sérülés miatt. Ricard Jové, a spanyol DAZN kommentátora ugyanakkor cáfolta ezt az információt. „Azok az emberek, akikkel beszéltem a KTM-ről, határozottan tagadják – fogalmazott. – Továbbra is úgy gondolom, hogy lehet egy ötödik KTM.”

Korábban egyébként mind Miller, mind a Tech3 GasGas pilótái tagadták, hogy a szerződés ellenére veszélyben lenne a helyük, és mindhárman magabiztosan nyilatkoztak. Az ausztrál pilótát múlt héten is megkérdezték erről, és ő továbbra sem tágított. „Versenyző vagyok, ezért minden hétvégén versenyezni akarok. Hogy tartalékpilóta legyek? Ez elég sz*rul hangzik” – jelentette ki, hozzátéve, hogy a 2024-es ülését illetően nincs szükség semmilyen párbeszédre.

Szuperalkura készül a Honda és a KTM, de milyen szerepe lehet Marc Márqueznek?

Időközben egyébként az is biztossá vált, hogy ki lesz jövőre a KTM egyik tesztpilótája. Dani Pedrosával ugyanis szerződést hosszabbítottak, így a spanyol motoros a hatodik szezonját fogja megkezdeni ebben a szerepben. Eddig kétszer versenyezhetett a gyári istálló színeiben, a 2021-es Stájer Nagydíjon a tizedik, míg az idei jerezi futamon a hetedik pozícióban ért célba. Ez a szám azonban hamarosan háromra fog nőni, hiszen a most következő misanói fordulóban is motorra ül.