Franco Morbidelli először nyilatkozott az Indiai Nagydíj előtt, amióta bejelentette, hogy a Pramac Ducatinál folytatja a 2024-es szezont. A Yamaha másik sztárpilótája, Fabio Quartararo számára folytatódik a munka a gyári csapatnál.
Quartararo a MotoGP történelmének első Indiai Nagydíja előtt összesítésben a tizenegyedik helyen áll a pontversenyben. A pálya mindenki számára új, mindenki a nulláról indul az egyelőre ismeretlen Buddh International Circuiten.
A helyzet pikantériája, hogy jelenleg nem mindenki jutott el a verseny helyszínére, mert az indiai hatóságok nem tudták kiadni az összes stábtagnak a vízumát. A két yamahás viszont már élvezheti a legendás indiai kultúrát.
„Jó megismerni egy új helyet és egy új kultúrát, találkozni az indiai szurkolókkal és versenyezni egy olyan pályán, amelyet még nem ismerek. A jellegét elnézve érdekes pályának tűnik. Meglátjuk, hogyan tudunk teljesíteni” – mondta a 24 éves francia.
„Sok mindent kipróbáltunk a misanói teszten, néhány egyedi megoldást itt is alkalmazni fogunk. Mindent megteszünk majd a sikerért, mint mindig” – tette hozzá a 2021-es világbajnok. Ugyanakkor nem titkolta csalódottságát sem a már említett teszt után. A lengőkaron lévő szárny az egyetlen, amit mostantól használhat az M1-esén, árulta el a Yamaha gyári pilótája.
Csapattársa, Morbidelli Yamaháján sem lesz új konfiguráció. Az olasz versenyző 2024-ben a Prima Pramac Racing Ducati csapatába igazol, ezt hétfőn hivatalosan is megerősítették.
„Most, hogy hivatalosan is kiderült, hol fogok versenyezni és tisztán látom a jövőmet, tökéletesen tudok az előttem álló feladatokra fókuszálni” – jelentette ki „Franky”. – Most már teljes mértékben arra tudok koncentrálni, ami a pályán történik, és úgy vezethetek, hogy nincs vesztenivalóm.”
„A misanói teszten az a döntés született, hogy maradok a jelenlegi motorkonfigurációnál – szögezte le a 28 éves pilóta, aki Misanóban egy új futóművet és aerodinamikai szárnyakat is kipróbált, de az új motort már nem. – Izgatottan várom, hogy a buddh-i pályán hogyan fogok menni az új aerocsomaggal. Az újdonság mindig érdekes és hasznos tapasztalat a versenyzők és a csapatok számára.”