Gino Borsoi hangsúlyozta, nem Jorge Martín, hanem a csapat hozta meg a gumiválasztással kapcsolatos döntést. A Pramac csapatfőnöke versenyzője tempóját látva optimista.
Jorge Martín számára remekül alakult az Ausztrál Nagydíj szombati napjának nagy része, ám a végjáték mindent tönkretett. A spanyol versenyző saját körrekordját jócskán megdöntve megszerezte a pole pozíciót, majd a rajt után elhúzott a mezőnytől, és sokáig úgy tűnt, hogy senki nem fogja tudni megállítani a bajnokság második helyezettjét.
Óriási végjáték után Zarco először nyert a MotoGP-ben, Di Giannantonio dobogós Ausztráliában
A hajrára azonban elfogytak a gumijai, főleg a hátsó, hiszen oda lágy keveréket tettek fel neki. Ennek következtében az utolsó körre utolérték, majd négyen is megelőzték a védekezésre teljesen esélytelen pilótát, így csak az ötödik helyen ért célba. Felmerül a kérdés, hogy ki hozta meg a borzalmas végeredményt hozó döntést, de Gino Borsoi igyekezett levenni a felelősséget pilótája válláról.
„Teljes mértékben támogatom a versenyzőmet – nyilatkozta a Pramac csapatmenedzsere a MotoGP hivatalos honlapjának. – Ez a mi döntésünk volt. Soha nem adjuk fel, és még sok futam van előttünk. Egész hétvégén hihetetlen tempót mutatott, és ő a legjobb pilóta a pályán. Csak az utolsó körben veszítette el a versenyt. Hihetetlenül jó időmérőt teljesített, holnap pedig egy másik nap lesz. Aztán még nyolc futam lesz hátra.”
A dühös Martín fájdalmas módon tanulta meg a leckét: Innentől ugyanolyan fegyverekkel megyünk
Az olasz szakember esetében az „egyik szeme sír, a másik nevet” tipikus esete állhat fenn, hiszen Martín visszaeséséből a csapat másik motorosa, Johann Zarco profitált. Néhányakban felvetődött, hogy a 33 éves versenyzőnek védenie kellett volna csapattársát, de a tempókülönbséget látva ennek szinte biztosan rossz vége lett volna. Nem véletlen, hogy Borsoi nem is ment bele ebbe a témába, hanem méltatta pilótáját.
Vasárnap, amennyiben persze az időjárás nem lehetetleníti el, a sprintfutamot fogják megrendezni, amelynek a történtek ellenére Martín vág neki a legnagyobb esélyesként. A 49 esztendős szakember igyekezett optimista maradni. „Nem volt nagyon kockázatos – utalt a döntésre, bár a végeredmény másra utal. – A mi döntésünk, a csapat döntése volt. Majd a következő futamon meglátjuk.”
Martín hátránya ezzel másfélszer akkora lett Francesco Bagnaia mögött, mint amennyi a futam előtt volt, hiszen a gyári Ducati pilótája második helyével 18-ról 27 pontra növelte előnyét riválisával szemben. Bár a spanyol versenyző továbbra is bízhat a tempójában, ilyen jellegű hibák már nem nagyon férnek bele, ha komolyan gondolja az idei világbajnoki címet.