back to top
2024. június 18. 08:37
KezdőlapMotoGPJól döntött, de „fájdalmas” bukása megfosztotta Álex Márquezt egy kiváló eredménytől

Jól döntött, de „fájdalmas” bukása megfosztotta Álex Márquezt egy kiváló eredménytől

Álex Márquez úgy véli, jól döntött, amikor a közepes hátsó gumit választotta a Thai Nagydíjra. Mindezt azonban nem tudta pontokra váltani, miután féltáv előtt bukott, a teljesítménnyel viszont elégedett.

Álex Márquez remekül kezdte a Thai Nagydíjat. A spanyol versenyző a hetedik helyről indulva lerajtolta Marco Bezzecchit, majd Francesco Bagnaiát is hamar megelőzte. Nem sokkal később Luca Marinit és Aleix Espargarót is maga mögé utasította, így nem sokkal féltáv előtt a harmadik pozícióban haladt Jorge Martín és Brad Binder mögött.

Hatalmas csata után Martín visszaverte a támadásokat, Bagnaia a futam végi drámának örülhetett

Ekkor azonban katasztrofális fordulat következett számára, ugyanis a 10-es kanyarban elvesztette az irányítást a Ducati felett, és a kavicságyban kötött ki. A 27 éves pilóta reakcióján látszott, hogy mennyire csalódott, ami persze nem véletlen, hiszen kecsegtető pozícióból esett ki. A spanyol motoros aztán értékelte a versenyét.

„Fájdalmas bukás volt, mert ott voltunk [az élmezőnyben] – nyilatkozta. – A rajtom és az első köröm is jól sikerült. Próbáltam menedzselni a gumit. Nagyon jól éreztem magam a motoron, és úgy gondolom, hogy a hátsó abroncs esetében helyesen választottam. Ezen tettem meg a legtöbb kört az edzésen, és erről van a legtöbb információnk. Emellett az elektronika is jobban passzolt a gumihoz, ezért voksoltam erre.”

Nem véletlen, hogy Márquez rögtön a gumiválasztásról beszélt, hiszen Pol Espargaró mellett egyedüliként ő tért el a többiek döntésétől, és ő volt az egyetlen, aki hátra kemény helyett közepes abroncsot rakott fel. Előzetesen ez kockázatos választásnak tűnt, ám egészen a kieséséig úgy nézett ki, hogy profitálhat belőle.

„Az volt a stratégiám, hogy a közepeset teszem fel, és az első tíz körben kicsit jobban húzom a többieknél, hogy pozíciókat nyerjek – magyarázta. – Utána pedig menedzseltem volna a gumikat. Azonban láttam, hogy a hátsó abroncs a tizedik kör után [is] remekül működött, ezért azt mondtam [magamban], hogy »rendben, jobban érzem magam ezen a gumin«. Hibáztam, így soha nem tudjuk meg, hogy az utolsó tíz körben mi történhetett volna.”

Nyilvánvalóan benne lehetett a pakliban, hogy a verseny második felére Márquez alatt elfogy a közepes, és rengeteg pozíciót veszít. Múlt héten ez történt bátyjával, Marc Márquezzel vagy éppen Martínnal, ám a Gresini pilótája úgy véli, ez a veszély most nem állt fenn. Hangsúlyozta, hogy alapos megfontolás után voksolt erre a keverékre.

Öccse megmutatta, hogy Marc Márquez kockáztathatott volna a thaiföldi versenyen?

„Konzisztens volt – utalt az abroncsra. – Már a szabadedzésen is huszonnégy kört mentem ilyen gumin, és elég jól működött, úgyhogy ezért választottam azt. Nem úgy választottam, mint egy őrült, ez volt a megfelelő. Gigi [Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója] is azt mondta nekem, hogy »ha hiszel ebben az abroncsban, akkor lehetséges, hogy végigcsinálod a futamot«. Nem az történt, mint Ausztráliában. Szóval igen, minden a rendelkezésünkre állt, de nem éltünk a lehetőséggel.”

Ha Márquez alatt valóban nem koptak volna el a gumik, akkor valóban a baleset akadályozta meg abban, hogy jó eredménnyel zárjon. Látva a többiek tempóját, könnyen lehet, hogy legrosszabb esetben is negyedikként ért volna célba. Ezzel pedig ellépett volna csapattársától, Fabio Di Giannantoniótól az egyéni tabella tizenegyedik helyén, a Gresini pedig 7 pontra megközelíthette volna a Yamahát a csapatok között.

„Kicsit megpróbáltam jobban zárni az ívet abban a kanyarban – idézte fel a történteket. – Arra gondoltam, hogy a tizenkettes kanyarban megpróbálom megtámadni Bindert, ezért kicsit keményebben húztam. Túlságosan bent voltam, bementem a pálya belső részére, az pedig csúszós volt. Sajnálom a csapatot, ma remekül ment a motor, nem tudom, mi történt. Akkor egy kicsit gyorsabb voltam náluk.”

Az esést leszámítva ugyanakkor kétségtelenül pozitív hétvége volt ez Márquezék számára. A háromszoros MotoGP-dobogós Indiában eltörte a bordáit, aminek következtében Japánban és Indonéziában sem tudott rajthoz állni. Ausztráliában aztán a kilencedik helyen futott be, ehhez képest nagy előrelépés lett volna egy élmezőnybeli helyezés.

„Ez volt az egyik legjobb hétvégénk, nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel, mert nem felejthetjük el, honnan jöttünk – fogalmazott. – Az előző hétvégén Ausztráliában még fizikai szempontból is szenvedtem a bordáim miatt, meg minden. Nem tudtuk, hogy képesek leszünk-e végigcsinálni a hosszú versenyt, és képesek voltunk rá. Itt tehát kicsit jobban éreztem magam. Ez a hét otthon kulcsfontosságú lesz, hogy visszanyerjem az erőnlétemet. Aztán pedig megpróbálok szert tenni némi sebességre, így a kiegyensúlyozottság biztosan jönni fog.”