Annak ellenére, hogy jó ötletnek tartaná, nem tervezi a VR46 Akadémia bővítését az autóversenyzés irányába, mondta el egy interjúban Valentino Rossi. Az 44 éves legenda arról is beszélt, hogy szívesen támogatná Andrea Kimi Antonelli pályafutását, hogy a fiatal tehetségnek minél előbb lehetősége legyen a Formula-1-ben versenyezni, és futamgyőzelmet szerezni Olaszország számára.
Valentino Rossi a szívén viseli az olasz autó, és motorsport ügyét. A királykategóriában hét bajnoki címet szerző pilóta hosszú évek óta saját motorversenyzőket nevelő akadémiát működtet, amely már többeket eljutatott a MotoGP-be is. Az olasz legendától a négykerekű járművek sem állnak messze – versenyzői karrierjét is gokartokkal kezdte, egy regionális bajnokságot meg is tudott nyerni –, amit jól mutat, hogy az elmúlt két évben számos GT World Challenge Europe futamon indult, például a Nürburgringi 3 órás versenyen.
A Doktor – aki egyszer maga is közel járt ahhoz, hogy a Forma–1-ben versenyezzen, egy teszten pedig a legjobbakkal is felvette a kesztyűt – nagyon szeretne újra sikeres olasz pilótát látni a száguldó cirkusz mezőnyében. Andrea Kimi Antonelli, a Mercedes juniorprogamjának növendéke az egyik, aki jó úton jár ahhoz, hogy ilyen szempontból örömet okozzon Rossinak. A fiatal versenyző számos jó eredmény és több bajnoki cím után jövőre az egyik legjelentősebb pilótanevelő csapat, a Prema színeiben fog az Forma-2-ben indulni. A kilencszeres világbajnok pedig szeretne minden tőle elképzelhető támogatást megadni a 17 éves tehetség karrierjének beindításához, akinek eddigi pályafutásáról itt olvashatnak, lentebb pedig testvéroldalunknak adott exkluzív interjúját is megtalálhatják az érdeklődők.
Kis híján Rossi versenyzett az F1-es Ferrarival a Hungaroring legsúlyosabb balesete után
„Boldog vagyok, hogy ismerhetem Kimit, hiszen papíron ő lehet a jövő olasz reménysége az F1-ben. Néha együtt töltünk egy kis időt, remek srác, nagyon kedvelem, jól szoktuk érezni magunkat. Olaszország nagyon erős a motorversenyzés terén, mivel mindig vannak remek pilótáink. Ez az autóversenyzésről kevésbé mondható el, például már nagyon régóta nem volt olasz futamgyőztes az F1-ben” – nyilatkozta a 44 éves versenyző a Formula Scoutnak Barcelonában, ahol nem sokkal az előtt együtt gokartozott Antonellivel.
Hét olyan pilóta versenyzett a Forma–1-ben a XXI. században – hárman közülük még a 90-es években debütáltak –, akik az olasz csizmáról jutottak el az autóversenyzés csúcskategóriájába. Ők összesen négy győzelmet arattak, utoljára olasz zászló alatt 2006-ban Malajziában Giancarlo Fisichella léphetett a dobogó legfelső fokára. Az országnak most már több éve – Antonio Giovinazzi 2021-es szezonja óta – nincs képviselője a sorozatban.
Rossi „jó ötletnek” tartaná az akadémiáját az autóversenyzés irányába bővíteni, de a realitásokat szem előtt tartva nem tervezi, hogy erre mozdítja el a szervezetet. „Az akadémiával azért tudunk a motorozásban ennyire jók lenni, mert sok embert ismerünk erről a területről, és ez a mi világunk. Autókkal már mindez sokkal bonyolultabb lenne, szóval továbbra is csak a motorokkal fogjuk folytatni. Azonban [emellett] miért is ne támogathatnánk és segíthetnénk Kimit, hiszen abban reménykedünk, hogy ő egy nap akár az F1-be is megérkezhet” – bizakodott az urbinói származású versenyző.
Rossi 2013-ban alapította a VR46 Akadémiát, ami számos pilótának segített a motorversenyzés legmagasabb szintjeire kerülni, ilyen például Francesco Bagnaia, a tavalyi MotoGP-bajnok, vagy Nicolò Bulega, aki jövőre a Ducati gyári csapatának versenyzője lesz a Superbike-világbajokságban. A VR46 2014-ben elindította saját Moto2-es, 2017-ben pedig saját Moto3-as alakulatát, viszont ezeket a programokat 2020-ban, illetve 2022-ben befejezték, hogy teljesen a tavaly elinduló MotoGP-istállójukra fókuszálhassanak. A királykategóriában a belépés óta Luca Marini és Marco Bezzecchi alkotja a pilótapárosukat, utóbbi versenyző az idei szezonban már három futamgyőzelmet szerzett, és matematikailag még esélyeje van arra, hogy megnyerje a bajnoki címet.