back to top
2024. november 25. 07:13
KezdőlapMotoGPMuszáj megoldást találnia a KTM-nek, különben Miller diétára szorul

Muszáj megoldást találnia a KTM-nek, különben Miller diétára szorul

Jack Miller elárulta, mindent megpróbált a Thai Nagydíjon, hogy gyorsabb legyen, de egyszerűen semmi nem működött. Az ausztrál versenyző úgy véli, ha a KTM nem talál extra teljesítményt, akkor diétáznia kell.

Katasztrofális futamon van túl Jack Miller, aki csupán a tizenhatodik helyen ért célba a Thai Nagydíjon. A 28 éves pilótának már az időmérő sem sikerült jól, hiszen mindössze a tizenötödik pozíciót szerezte meg, de másnap még ehhez képest is rontott, ha pedig a kiesőket is figyelembe vesszük, akkor mindez pláne igazzá válik.

Hatalmas csata után Martín visszaverte a támadásokat, Bagnaia a futam végi drámának örülhetett

Az ausztrál motoros már éppen kezdett kilábalni a hullámvölgyből, hiszen a burirami hétvégét megelőző három fordulóban egy hatodik és két hetedik helyet szerzet a főfutamokon, a motegi sprintversenyen pedig negyedikként ért célba. Ehhez képest Thaiföldön nem volt meg a tempója, amire mindenképpen megoldást kell találniuk.

„Hosszú verseny [volt] – nyilatkozta. – Nagyjából mindent beleadtam, amit csak tudtam. Az egyes és a hármas kanyarban egész hétvégén küszködtem. A középső szakasz rendben volt, csak az első szektorban nagyon lassú voltam. Nem éreztem borzalmasan magam a motoron, de minden alkalommal szenvedek, amikor feltesszük ezt a burkolatot. Nem találom a módját, hogy hogyan vezessem. Korábban ez nem így volt, és ez fejfájásra ad okot. Hiányzik némi végsebesség, nem tudtam megközelíteni a Yamahát. Vagy salátás diétára megyek a héten, vagy találunk némi lóerőt. Mindkettőből jó lenne egy kicsi. Nem követtem el hibákat. Egy darabig tudtam menni a fiúkkal, de amikor elfogyott a gumi, veszítettem a sebességemből. Csalódást keltő hétvége [volt], nem olyan eredményt értünk el, amilyet szerettünk volna. Brad [Binder] eredményei egyértelműen [megmutatják], hogy a motor jól működik. Keményebben kell dolgoznunk.”

A célba érők közül Miller csak a szintén KTM-et hajtó GasGas pilótáit, Augusto Fernándezt és Pol Espargarót tudta megelőzni. Hozzájuk képest Binder teljesítménye hatalmas kontrasztot jelent, hiszen a dél-afrikai motoros a hajrában még vezette is a versenyt, majd a második helyen látta meg a kockás zászlót, de büntetés miatt végül harmadikként rangsorolták. A szankció viszont nem változtat azon a tényen, hogy valamit jobban csinált márkatársainál.

„Az első szektort – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre Miller. – Egész hétvégén gyors volt ott, két tizeddel gyorsabb bárki másnál. Emellett még a második szektorban is [jó volt a tempója]. Minden kib***ott módszert megpróbáltam: változtatni az íveimen, más stílussal kísérletezni, felszedni a motort, ami nem működött jól. Próbáltam a dőlésszöget, próbáltam a rövidebb váltást. kib***ottul mindent megpróbáltam, amit csak tudtam. Van még némi tennivalónk. Csalódott vagyok. A fiúk keményen dolgoznak, ezért csalódást okoz, hogy nem hoztunk el pontot. A tempó megfelelő volt. Ugyanazt a gumiszettet használtam, mint a sprinten, de a köridőt tekintve nem tudtam megközelíteni [az ottani tempót].”

Az eltökélt Binder legközelebb még jobban megszorongatná Martínt a győzelemért

Ami a szombati futamot illeti, bár pontot nem szerzett, Miller, illetve az ő KTM-e elfogadható teljesítményt nyújtott, hiszen Fabio Quartararót megelőzve tizedikként intették le. A négyszeres MotoGP-futamgyőztestől megkérdezték, hogy a kerekek túlzott kipörgése jelenti-e a legnagyobb gondot, de szerinte máshol kell keresni a probléma forrását.

„Két-három motorhossznyit veszítek minden egyes kanyarban, és ezt az egész egyenesben magával viszi az ember – magyarázta. – Ha megpróbál egy előzést, előkészíteni egy manővert? Manapság már az életét és a testi épségét kockáztatja, ha megkísérli az előzést. Ha megpróbál három-négy motorhossznyi időt behozni? Elég kockázatos, meglehetősen nehéz előzni.”