back to top
2024. május 09. 01:04
KezdőlapMotoGPMarc Márquez újabb információról számolt be utódlásáról, meglepte a Honda döntése

Marc Márquez újabb információról számolt be utódlásáról, meglepte a Honda döntése

Marc Márquez úgy tudja, hogy a Honda kétéves szerződést kínált Luca Marininek, ami meglepte a spanyol pilótát. A VR46 versenyzője úgy érzi, alkalmas lehet arra, hogy egy gyári projekt élére álljon.

Továbbra sincs hivatalos bejelentés arról, hogy ki lesz Marc Márquez utódja a Hondánál. Az elmúlt hét hírei alapján erre Luca Marini lehet a legesélyesebb, és erre utalnak a különböző reakciók is. Ami biztos, hogy a japánoknak minél hamarabb érdemes hivatalossá tenniük az új pilóta személyét, hiszen kulcsfontosságú, hogy már a valenciai teszten kipróbálhassa a motort.

Márquez szintén érdeklődve szemléli, hogy ki érkezik majd a helyére, persze beleszólása nyilvánvalóan nincsen. A nyolcszoros világbajnok nemrég már tényszerűen beszélt arról, hogy Marini lesz a befutó, most pedig kvázi megerősített egy sajtóértesülést, miszerint az olasz motoros 2025-ig kaphat szerződést. A 30 éves pilótát meglepte ez a fejlemény.

Rossi és Marc Márquez is sokatmondóan reagált a Marini és a Honda házasságáról szóló pletykára

Mindent figyelembe véve a természetes lépés egy olyan versenyző [leigazolása], akinek nincs szerződése – nyilatkozta az AS-nak. – Megszerzik őt egy évre, aztán 2025-re mindkét motorjuk szabad lesz. Látják, hogy áll a projekt, és mehetnek egy [Francesco] Bagnaiáért, [Jorge] Martínért, Pedro Acostáért vagy Márquezért, nem számít. Tényleg bármelyik versenyzőt elvihetik, ha van egy győzelem felé tartó projektjük. Úgy tűnik, hogy Marininek kétéves szerződése lesz, ami kicsit meglep, de megvannak az okaik. Ezt tőlük kellene megkérdezni.”

Valóban, Johann Zarcót és Brad Bindert leszámítva jelen állás szerint mindenkinek 2024-ig van szerződése a jövő évi mezőny tagjai közül. Ugyanakkor sajtóértesülések szerint Miguel Oliveira azért utasította vissza a Hondát, mert csupán egy évet ajánlottak neki. Könnyen lehet, hogy a japánok kénytelenek voltak engedni ebből annak érdekében, hogy tapasztalt versenyzőt tudjanak szerződtetni.

Marini egyelőre még csak feltételezett átigazolása sokakat meglepett, hiszen szinte három teljes év alatt mindössze egyszer állhatott fel a dobogóra főfutamon. A Hondának ugyanakkor lehet, hogy nem ez a legfontosabb, hanem az, hogy mennyit tud hozzátenni a motor fejlesztéséhez, ebben pedig a 26 éves versenyző sokak szerint nagyon jó. Ő maga is úgy véli, hogy alkalmas lehet egy vezérszerepre.

Szerintem én ilyen versenyző lehetek – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre a Katari Nagydíj sajtónapján. – Nagyon érzékeny vagyok a motor [rezdüléseit] illetően, és remekül meg tudom osztani a visszajelzéseimet a mérnökökkel. Gigi Dall’Ignával [a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatójával] és a Ducati mérnökeivel mindent megtettem, hogy még több visszajelzést adjak, hogy segítsem őket a legjobb motor kifejlesztésében. Próbálok mindenkinek segíteni, hogy együtt dolgozva elérjük a célt.”

Marini: Nem vagyok könnyű helyzetben

Bár rövid távon minden bizonnyal visszalépés lenne Marininek a váltás, hiszen a mezőny legjobb motorjáról az egyik leggyengébbre ül át, nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a gyári Ducatinál vélhetően még évekig nem nyílik meg előtte az ajtó. Így viszont kap egy gyári lehetőséget, ráadásul a királykategória történetének legeredményesebb márkájától. Marini elárulta, rengeteget jelent neki a megkeresés.

„Igen, sokat – felelte erre a felvetésre. – Számomra ez egy nagyszerű pillanat. Ezt szerettem volna a jövőre nézve. Az a célom, hogy gyári csapatnál versenyezzek, és a legjobb motort fejlesszem, hogy a bajnoki címért küzdjek. Nagyszerű ez a lehetőség, hogy ebben a helyzetben lehetek. Meglátjuk, hogy a jövőben mi lesz. Jelenleg örülök, hogy ebben a helyzetben lehetek.”