back to top
2024. június 17. 00:55
KezdőlapMotoGPMarc Márquez úgy véli, Binder manővere tönkretette a sprintfutamát Katarban

Marc Márquez úgy véli, Binder manővere tönkretette a sprintfutamát Katarban

Marc Márquez összességében elégedett volt a Katari Nagydíj szombati napján mutatott teljesítményével, de kiemelte, hogy a Honda végsebességhiánya miatt nagyon nehéz dolga volt. A spanyol versenyző kijelentette, Brad Binder kemény manővere tönkretette a sprintfutamát.

Marc Márquez a hetedik helyet szerezte meg a Katari Nagydíj időmérőjén, ami kifejezetten jó eredménynek számított, hiszen kizárólag a Ducati motorjai végeztek előtte. A nyolcszoros világbajnok aztán jól is kezdte a sprintversenyt, és még Francesco Bagnaiát is támadta, de végül nem jött össze a pontszerzés, hiszen a tizenegyedik helyen zárt.

Martín agresszív versenyzéssel, Bagnaiával többször is összeérve nyerte a katari sprintet

A 30 éves pilóta ezzel együtt ismét kiemelkedett márkatársai közül, hiszen ő volt a Honda egyetlen motorosa, aki a mezőnyben tudott menni. Márkatársai csak az 1. körben bukó, aztán a futamot folytató Enea Bastianinit tudták megelőzni a célba érők közül, a többiektől pedig jelentősen lemaradtak: a tizenhetedik pozícióban záró Iker Lecuona hátránya 6,540 másodperc volt a közvetlenül előtte végző Pol Espargaró mögött.

Jó nap volt, mert az időmérőn gyorsabbak voltunk a vártnál – nyilatkozta Márquez. – A sprinten is jól mentünk az elején, de egyértelműen küszködünk, amikor védekeznünk kell az ellenfeleinkkel szemben, mivel nem elég jó a végsebességünk. Tényleg kevés esélyem volt az ellenállásra. Aztán [Brad] Binder megalkuvás nélküli módon megelőzött, és emiatt sok pozíciót vesztettem. Később egy másik versenyzővel is volt egy incidensem, de ettől eltekintve jó futam volt. A verseny első felében sokáig [Johann] Zarco mögött voltam, de kicsit gyorsabban is tudtam volna motorozni nála. Aztán erőltetni akartam, mert tudtam, hogy jobb köridőre lennék képes nála. A legtöbb pilóta most csúcsformában van, mert az elmúlt hetekben sokat ültünk a motoron. Fittnek érezzük magunkat.”

Ketten is megsérültek a katari sprinten történt balesetben, egyikük biztosan kihagyja a futamot

Márquez egy ponton a negyedik helyen haladt, és bár utána Jorge Martín és Fabio Di Giannantonio is visszaelőzte, a hatodik pozíció még mindig hízelgő volt a számára. A 2. körben azonban, ahogyan arra ő is utalt, Binder nagyon keményen utasította maga mögé, és ki is terelte ellenfelét a pályáról. A 30 éves versenyző azonban nem haragszik a gyári KTM pilótájára, már csak azért sem, mert később ő maga is belefutott egy hasonló helyzetbe.

„Keménynek tűnt, és egyértelműen súrolta a határt, de versenybaleset volt – utalt a Binderrel szembeni csatájára Márquez. – Azt pedig különösképpen nem szabad elfelejteni, hogy Katarban vagyunk, és itt csak egy szűk tiszta ideális ív van. Ha az ember elhagyja a tiszta ívet, nem tud annyira későn fékezni, és nekimegy más versenyzőknek. Igen, ott volt az az incidens Braddel, és tönkretette a sprintversenyemet. Azonban nem neheztelek rá, mert amikor a végén az egyes kanyarban hibáztam, és szélesre mentem, ami lehetővé tette Fabio Quartararo számára, hogy elkapjon, Raúl Fernándezt [próbáltam] előzni, és ugyanazt a hibát követtem el, mint Binder. Az első kerekem megcsúszott, így nekimentem Raúlnak. A Losail Circuiten nagyon nehéz előzni, ha az embernek nincs meg a végsebessége.”

A végsebesség, illetve annak hiánya szinte az egész idényben gondot okozott a japán gyártóknak. Ami a Hondát illeti, Márquez a februárban rendezett sepangi teszt után arra gyanakodott, hogy az RC213V elegendő erővel rendelkezik, csak a kigyorsítási tapadás hiánya miatt ezt nem tudták megmutatni. Most viszont kiemelte, hogy akkor eltérőek voltak a körülmények a mostani helyzethez képest.

Amikor ezt a kijelentést tettem Sepangban, nagyon kicsi szárnyakat használtunk – magyarázta. – Most nagyobb méretű szárnyelemekkel megyünk, ami azt jelenti, hogy a végsebességünk kisebb. Természetesen nagyobb motorteljesítményre van szükség, ha az aerodinamikát jobban használjuk. Versenyzőként mindent megteszek a pályán, hogy a legjobbat nyújtsam, még akkor is, ha egy hét múlva más gyártóhoz megyek. Folyamatosan próbálom a leghasznosabb észrevételeket adni a Hondának. Tanácsot adok nekik, és javaslatokat teszek, hogy a jövőben milyen irányba kellene menniük. Most nagyon világosan megmondtam nekik, hogy »végsebesség nélkül egyetlen sorozatban sem lehet harcolni a bajnoki címért«. Most minden egyenesben veszítettem egy pozíciót, és ez rendkívüli módon megnehezíti a futamokat. Rengeteg munka vár rájuk, és ezt ők is tudják. Hiszem, hogy ezt a munkát el tudják végezni a jövőben.”