Sajtóértesülések szerint már eldőlt, hogy Fabio Di Giannantonio lesz Luca Marini utódja a VR46-nál. A megbízható szakíró úgy tudja, Valentino Rossi csapata mesterségesen tartja fenn a feszültséget.
Az már hetek óta biztosnak tűnik, hogy Luca Marini lesz Marc Márquez utódja a gyári Hondánál, és csak a hivatalos megerősítés hiányzik. Az viszont továbbra is kérdéses, hogy ki érkezik az olasz versenyző helyére. Legalábbis a közvélemény számára, ugyanis sajtóértesülések szerint már egy hete eldőlt, hogy ki a befutó.
Egyeseknek menekülés a győzelembe, másoknak talán az utolsó tánc – a MotoGP hat búcsúzója
Günther Wiesinger, a SPEEDWEEK.com szakírója úgy tudja, hogy a VR46 mesterségesen tartja fenn a feszültséget. A német újságíró szerint ez nem egyedi eset, példaként pont Márquezt hozta fel. A spanyol versenyző többször is utalt arra, hogy marad a Hondánál, miközben állítólag már a sachsenringi vagy az asseni hétvége után döntött. Hozzá kell tenni, hogy a nyolcszoros világbajnok elmondása szerint valójában csak az utolsó pillanatban kötelezte el magát a váltás mellett.
Mindenesetre úgy tűnik, hogy a VR46-nál már meghozták a döntést. Valenciában azt kommunikálták, hogy Fabio Di Giannantonio és egy fiatal versenyző közül választanak, és a helyszínen lévő Rossié lesz az utolsó szó. Mindez már jelentős változás ahhoz képest, hogy Alessio „Uccio” Salucci múlt héten úgy fogalmazott, hogy mindenképpen a Moto2-ből keresnek utódot.
Azonban úgy tűnik, hogy a középső géposztályból elérhetetlen az a versenyző, akit meg akartak szerezni. Egy hete még Fermín Aldeguer tűnt az ülés egyértelmű esélyesének, ám csapata, a Speed Up Racing borsos összeget kér a kivásárlásáért. Ha a Moto2-n belül váltana, akkor 400 ezer euró lenne az „átigazolási díj”, de egy MotoGP-istállónak ennél is jóval többet, másfél millió eurót kellene kicsengetnie.
A másik jelölt a bajnokság második helyén végző Tony Arbolino volt, de az olasz versenyző esetében valójában soha nem tűnt úgy, hogy igazán komoly esélye lenne arra, hogy a Vr46-hoz igazoljon. Marina Rossi, a Marc VDS csapatigazgatója leszögezte, hogy a 23 éves pilóta nem megy sehova. „A legkevésbé sem aggódunk Tony miatt, mert neki is átigazolási díjat kellene fizetnie – fogalmazott. – Emellett nem fogjuk őt odaadni. Ennek kapcsán nem is volt érdeklődés iránta.”
Marini szinte elismerte, hogy a Hondához igazol, Di Giannantonio bejelentkezett a helyére
Így aztán maradt Di Giannantonio, aki a jelek szerint év végi feltámadásával visszahozta a sírból a királykategóriás karrierjét. Wiesinger ráadásul úgy tudja, hogy az újdonsült MotoGP-futamgyőztes már egy hete aláírt a VR46-hoz. A mezőny nagy részéhez hasonlóan állítólag csak 2024-re lesz szerződése, így egészen biztos, hogy jövőre is bizonyítania kell, ha a következő évben is ott akar lenni a legjobbak között.