Jorge Martín elárulta, az első és a hátsó gumi tekintetében sem érezte jól magát a Valenciai Nagydíj sprintfutamán. A Pramac pilótája méltatta bajnoki riválisát, Francesco Bagnaiát, és az is kiderült, hogy már levonta az idény legfontosabb tanulságát.
Jorge Martín az ötödik helyről indulva megnyerte a Valenciai Nagydíj sprintfutamát, és 4 pontra csökkentette hátrányát az ötödikként célba érő Francesco Bagnaiával szemben. Mindez azt jelenti, hogy bár továbbra sincs a saját kezében a sorsa, és ugyanez az eredmény a főversenyen riválisa bajnoki címét jelentené, de azt sem lehet mondani, hogy csak matematikai esélye van, mint például tavaly Fabio Quartararónak.
Martín megnyerte a sprintet, életben tartotta bajnoki reményeit a nem kockáztató Bagnaia ellen
A spanyol versenyző esélyeit egyértelműen a sprintfutamok bevezetése tartotta életben, hiszen a tizenkilencből kilencet is megnyert. Ráadásul az utolsó nyolc alkalomból hétszer győzni tudott, Bagnaiától pedig a Katalán Nagydíj szombati napján kapott ki utoljára. A futamgyőzelmek tekintetében viszont 6–4 az állás a címvédő javára, de Martín szerint ennek nem az az oka, hogy a rövid táv jobban fekszik neki. „Ez sok tényezőtől függ – nyilatkozta. – Indonéziában elestem, amikor vezettem a versenyt, Ausztráliában rosszul választottunk gumit, Katarban pedig rossz gumit kaptunk. Thaiföldön viszont győztem.”7
A szombati versenyen viszont nem voltak gondjai, legalábbis látszólag, mert utólag bevallotta, hogy most sem ment minden rendben. „Igazán tökös voltam – élt a hétvége folyamán már másodszor ezzel a szóhasználattal. – Az első és a hátsó gumival sem volt jó az érzetem. Mintha minden kanyarban majdnem buktam volna. Ennek ellenére mindent beleadtam ezért a győzelemért.”
Martín 66 pontos hátrányból kapaszkodott vissza, amelynek a nagy részét az idény első felében szedte össze. Az első két főfutamot kifejezetten sajnálhatja, hiszen egyiken sem tudott célba érni, igaz, Portimãóban ez csak részben a saját hibájából történt. Szeptember óta viszont egyértelműen ő nyújtotta a legjobb teljesítményt a mezőnyben. „Pecco tökéletes első félszezont produkált, de a második felében én voltam erős – fogalmazott a 25 éves motoros. – Jelenleg én vagyok a legerősebb, de az idény elején ez nem így volt. Ezért vagyunk most hátrányban [a pontversenyben].”
Bár az idény legfontosabb futama még hátra van, ahol Martín akár pályafutása legnagyobb sikerét is elérheti, a legfontosabb tanulságot már levonta. „Nem tudjuk, mi fog történni vasárnap – szögezte le. – Ugyanakkor a legnagyobb lecke, amit idén megtanultam, hogy nem számít, hogy az ember tíz másodperccel vagy csak egy tizedmásodperccel nyeri meg a futamot, a végén ugyanannyi pontot kap.”
Mikor emelheti fel a trófeát Bagnaia, és mikor Martín? – a bajnoki cím matekja.
Persze ez jelen esetben nem teljesen igaz, hiszen ha legalább 3 másodperccel győzi le a mögötte lévőt, akkor a guminyomásra vonatkozó szabályok esetleges megszegéséért járó büntetéssel sem veszít. Sokan aggódnak, hogy egy ilyen szankció fogja eldönteni az egyéni világbajnokságot, ami viszont a csapatok közötti pontversenyt illeti, a Pramac dicsőségét már senki nem veheti el, ahogyan azt sem, hogy első szatellitalakulatként értek fel a csúcsra. „Hihetetlen, amit szatellitcsapatként elértünk – dicsérte istállóját Martín. – Remélem, jövőre is tudjuk tartani ezt a formát.”