Luca Marini távozásáról és Fabio Di Giannantonio érkezéséről is elmondta a véleményét Alessio Salucci egy nemrég adott interjújában. A VR46 csapatigazgatója azt is megosztotta a nagyközönséggel, hogy miért nem tudták megszerezni Fermín Aldeguert annak ellenére, hogy őt szerették volna leigazolni a távozó Marini helyére.
A Mooney VR46 a 2022-es szezon óta van jelen a MotoGP-ben, és a kezdetektől Luca Marini és Marco Bezzecchi duója alkotta a pilótapárosukat. Jövőre azonban nagy változások lesznek az istállónál, hiszen a névadó szponzor és Marini is távozik. Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója a GPOne.com-nak adott interjújában elárulta, bizonyos szempontból nem bánja, hogy a 26 éves versenyző elhagyja őket.
Fontos döntést jelentettek be Rossi csapatánál, változik az istálló neve
„Amióta ez a MotoGP-projekt megszületett, Valentino [Rossi] és én számtalanszor mondtuk már egymásnak, hogy mi azért jöttünk a királykategóriába, hogy az akadémistáinkat bejuttassuk gyári csapatokhoz. Szóval én örülök Luca [eligazolásának], mert ez azt jelenti, hogy továbbra is tartjuk magunkat a projekt eredeti céljához. Bezzecchi esetében azért hajtottunk, hogy ne távozzon, mert nála egy másik szatellitcsapatról volt szó [a Pramacról – a szerk.], de Luca távozása miatt csak örülni tudok, azt leszámítva, hogy novemberben ment végbe ez a történet. Innentől a Honda pilótája lesz, segíteni már nem tudok neki, de örülök [a sikerének]” – mondta elérzékenyülve Rossi gyerekkori jó barátja.
„Véleményem szerint a Honda jól fog vele járni, hiszen ő egy olyan pilóta, aki nem töri sorban a motorokat, keményen dolgozik, és jól érti a körülötte zajló történéseket. Azt hiszem, hogy abban a helyzetben, amiben akkor voltak, nem tudtak volna ennél jobb döntést hozni.”
Lorenzo sok esésre számít Marinitől, szerinte hibát követett el, amikor a Hondához igazolt
Rossi féltestvére 2018 óra erősítette a Doktor csapatát, kapcsolata a VR46-tal tehát régre nyúlik vissza, és ez bizonyos formában az eligazolása ellenére is megmarad majd. „Nem lesz változás a menedzsmentjében, Luca marad a VR46 Akadémia kötelékében.”
Marc Márquez eligazolásának bejelentése után hosszú ideig csak találgatni lehetett, hogy ki lesz az utódja. A Honda végül Marinit választotta, Saluccinak köszönhetően pedig végre kiderült, mikor született meg ez a döntés. „Nekem személyesen Phillip Islanden beszélt először erről, bár már korábban is tudtam valamit, de az csak ilyen bizonytalan dolog volt. Ausztráliában aztán, amikor Luca és én az irodában találkoztunk, elmondta, hogy egy két évre szóló szerződéssel igazol a Hondához, én pedig örömmel fogadtam ezt a hírt.”
Márquez Hondától való távozását október 4-én, Marini érkezését pedig november 27-én jelentették be. Ebben az időszakban számos név felmerült mint a japánok következő pilótája. Salucci beszámolója szerint az Ausztrál Nagydíjon, vagyis október 22-én az olasz pilóta már tudta, hol folytatja a pályafutását. Érdekes, hogy ekkor még az egyik legelismertebb MotoGP-vel foglalkozó újságíró is arról írt, hogy valószínűleg Fabio Di Giannantonio lesz Joan Mir csapattársa, a végső befutó neve csak november 11-én került be először a kalapba.
Di Giannantonio végül a Honda helyett a VR46-nál kötött ki, és így az első olyan pilóta lesz az alakulatnál, aki nem az Akadémiáról került ki. Ez Salucci szerint „újfajta kihívást” fog jelenteni nekik, de nagyon örülnek Diggia érkezésének, aki kifogástalan hozzáállással látott munkához, és a csapattagokra is „nagyon gyorsan jó benyomást tett”.
Sokáig azonban úgy tűnt, hogy Di Giannantonio helyett egy spanyol pilóta húzhatja majd magára a VR46 overálját. Fermín Aldeguerről van szó, aki a Moto2-es szezon egyik legjobbja volt, az utolsó hat futamból négyet megnyert, kettőn pedig a harmadik helyen végzett. Luca Boscoscuro csapatának, a Speed Upnak a versenyzője végül maradt a középső géposztályban, Salucci pedig azt is elmondta, hogy miért.
Nehezen fogadja el a több MotoGP-csapattal is szóba hozott versenyző, hogy helyette döntöttek
„Általánosságban jobban örültem volna egy újoncnak, ráadásul Fermín versenyzése nagyon tetszett nekem. Megpróbáltuk [leigazolni], de Boscoscuro nem akarta elengedni, és igazából ez ennyi is volt. Sohasem voltak igazi tárgyalások, nem beszéltünk átigazolási díjról vagy bármi ilyesmiről, eddig a pontig el sem jutottunk. Diggia azonban nem a B-tervünk volt, hiszen nagyon jól ment, többször is beszéltem vele, és úgy láttam, hogy nagyon szeretne hozzánk csatlakozni. Amúgy pedig akkoriban épp nyílt számára egy másik lehetőség is a MotoGP-ben, szóval semmiképpen sem maradt volna ülés nélkül.”