back to top
2024. november 21. 15:01
KezdőlapMoto3„Nem normális, hogy tinédzserként felvágják az ember alkarját” – kifakadt a KTM...

„Nem normális, hogy tinédzserként felvágják az ember alkarját” – kifakadt a KTM igazgatója

Pit Beirer kijelentette, nem akartak márkaháborút csinálni a Moto3-as világbajnokságból, amelyet végül egyéni szinten elvesztettek. A KTM motorsport-igazgatója a kompartment szindróma miatt elvégzett műtétek kapcsán is felemelte a szavát.

Meglehetősen ellentmondásos körülmények között dőlt el a Moto3-as világbajnokság egyéni bajnoki címe. Két futammal a vége előtt Jaume Masià 13 pontos előnyben volt a tabella élén Szaszaki Ajumu előtt, így kettőjüknek volt reális esélye a végső győzelemre. Ez végül már Katarban eldőlt, de ennek módján sokan felháborodtak.

Megy a szócsata a nagy port kavart Moto3-futam után: a legenda a bajnokot, ő az ellenfelét szapulja

A japán versenyző kétszer is támadta riválisát a vezetésért, ám a Leopard Racing pilótája mindkét alkalommal kiterelte. A hajrára pedig megérkezett az éllovas csapattársa, Adrián Fernández, aki szintén leszorította a Husqvarna pilótáját. Utóbbi végül csak a hatodik helyig tudott visszakapaszkodni, így mivel Masià nyert, bebiztosította a bajnoki címet.

Szaszaki nem gratulál Masià-nak, szerinte szégyenletes módon győzte le őt a spanyol

Nemrég ráadásul úgy fogalmazott, nem akarja megtudni, mi lett volna, ha Valenciában dől el a kérdés. A spanyol motoros kijelentette, nem tudja, „mi történt volna a számtalan KTM-versenyző között”. Itt minden bizonnyal nem csupán az osztrák gyártóra, hanem a Pierer Mobility AG által birtokolt összes márkára, vagyis a Husqvarnára és a GasGasra is gondolt, ami a szezonzárón összesen kilenc istállót jelentett. Pit Beirer azonban leszögezte, nem tettek volna olyasmit, amire a világbajnok gondolt.

Elnézést kért nyilatkozata miatt a Moto3-as vb-címet ellentmondásos módon megnyerő versenyző

„A Moto3 egyéni, nem pedig csapatsport – jelentette ki a SPEEDWEEK.com-nak a KTM, illetve a Pierer Mobility motorsport-igazgatója. – Ezért mi, a Pierer Mobility nem mehetünk oda, és nem mondhatjuk a versenyzőknek, hogy »segítenetek kell egymásnak«. Persze mi is szívesebben tennénk ilyesmit. A Moto3-ban viszont különálló csapatok vannak saját költségvetéssel és pilótákkal. Semmilyen szabályt nem tudunk kikényszeríteni, főleg a Moto3-as géposztályban. Természetesen minden négyszemközti megbeszélésen megkérjük a versenyzőket, hogy »légy szíves, ne csinálj semmi hülyeséget, mert együtt gyorsabbak vagytok, ha nem lassítjátok egymást«. Mert ha az ember meg akar verni egy Masià-t, akkor nincs értelme előzősdit játszani. A pilótáink mind erősebbek lennének, ha összedolgoznának.”

A német szakember egy másik témára is kitért. Daniel Holgado a szezon közepén még vezette a pontversenyt, utána viszont leromlott a teljesítménye, és végül csak az ötödik pozícióban zárt. A spanyol pilótát kompartment szindróma, avagy angolul arm pump hátráltatta, amelyet a szezonzáró után műtöttek meg. Beirer szerint ugyanakkor ilyen korban nem szabadna odáig eljutni, hogy beavatkozásra legyen szükség.

„Egyáltalán nem vagyok híve annak, hogy ilyen fiatal srácoknak egyszerűen felvágják az alkarjukat – fogalmazott. – Ha a srácok a kellő időben és megfelelő céllal végeznék az edzéseket a megfelelő fizioterapeutákkal, akkor egyáltalán nem kellene megműteni az alkarjukat. Megvan a saját véleményem a témában. Persze lépni kell, mielőtt tönkreteszi az ember pályafutását, de igazából nem tartom normálisnak, hogy tinédzserként felvágják az ember alkarját és felvagdossák az izmait. Ez motokrosszversenyzőként korábban mindennapos volt a karrierünk során, de a megfelelő edzéssel el lehetett kerülni a problémát.”