Gregorio Lavilla egy interjújában megnevezte annak az okát, miért érkezik a Balaton Park Circuitre a Superbike-világbajnokság, és milyen probléma van a másik új helyszínnel, a Cremona Circuittel.
A Superbike-világbajnokság idei (előzetes) naptárában két új helyszín is szerepel, a hazánkban található Balaton Park Circuit, és az Olaszországban fekvő Cremona Circuit. Nemrég a sorozat ügyvezető igazgatója, Gregorio Lavilla adott egy interjút, amelyben erről a két pályáról is beszélt.
Akár a MotoGP-nek is otthont adhat a Balaton melletti új versenypálya
„Nem ismerem a Balaton Parkot. Volt egy aláírt szerződésünk Magyarországgal, és az egyértelmű, hogy a Balaton [Park Circuit] megfelel a követelményeknek. Valójában A-minősítésű lesz, hiszen a MotoGP tartalékhelyszínnek választotta, csak még szükség van a homologizációra. Minden pályát egy versenyhétvégén homologizáltatnak, a folyamat elkezdődik csütörtökön, és véget ér vasárnap” – nyilatkozta Lavilla a Motosan.es-nek.
Ahogy erről már a cremonai pályát bemutató cikkünkben is írtunk, az a létesítmény még nem készült el teljesen. Többen felvetették, hogyan fognak így szeptemberben futamot rendezni ott, azonban Lavilla arra kér mindenkit ezzel kapcsolatban, hogy majd csak akkor ítéljék meg a helyzetet, ha közelebb leszünk a verseny időpontjához, mivel tudnak a problémáról, és komolyan is veszik.
„Innen nézve, ami Cremonában történt, az ugyanaz, ami Mostban is. Nekünk Cremonával egy öt évre tervezett projektünk van. Viszont itt is ugyanazt mondom az embereknek, amit Mostban is mondtam: beleraktuk a naptárba, de még csak ne is gondoljanak arra, hogy holnap elmennek oda edzeni, mivel a pálya mostani állapota nem olyan, amin versenyezni fogunk.”
„Szóval ugyanez vonatkozik Cremonára, a pálya egyik – ráadásul az utolsó – részét még teljesen helyre kell hozni. Nemrég voltam ott, és amire még szükség van, az a paddock kibővítése, amelyet már el is kezdtek csinálni, illetve a lelátókat is növelni kellene. A tervek szerint 2024-re új lelátókat állítanak majd fel, és a teljes utolsó részt is befejezik, 2025-re pedig a paddock is sokkal nagyobb lesz, hogy kényelmesen fogadni tudja az összes kategóriát. Elmentem oda, hogy ellenőrizzem, nem valami értelmetlen dolgot csinálunk-e, ami után nekünk kellene őket megvédeni, amit soha nem szeretnék. Azt kérném, hogy ne a mostani állapotok alapján mondjunk véleményt. Azt hiszem, megmutattuk, hogy eléggé komolyan vesszük ezt az ügyet, és folyamatosan együtt dolgozunk a FIM-mel ezekben a kérdésekben.”
„Olaszországban eddig Imolában versenyeztünk, anélkül, hogy beszéltünk volna a pálya problémáiról, amiről vagy van véleményünk, vagy nincs, de egy vita ekörül mindenképpen létezik. Mi nagyon sok pályára teszünk ki biztonsági berendezéseket, ahová az emberek egyedül járnak ki edzeni, és amikor ők vannak kint, akkor sokkal kevesebb ilyen van, és mégsem történik semmi.”
Hivatalos: Magyarország is része a Superbike-vb 2024-es előzetes versenynaptárának
„Folyamatosan új pályákat keresünk, olyanokat, amelyek felkeltik az érdeklődést, izgalmas új helyszíneket. Cremona közel van Bergamóhoz, szóval profitálhatunk majd Milánó vonzáskörzetéből, Bergamóból, a divatiparból… Ha olyan pályákra látogatunk el, amelyeken a MotoGP is megy, nekünk az jó, de ha el tudunk menni új helyekre, ahol saját ügyfélkört tudunk kialakítani, és meg tudjuk mutatni a mi termékünket, az talán még jobb.”