Alberto Vergani szerint az idei pilótapiacnak is Marc Márquez lesz a központi figurája, és úgy véli, a 30 éves versenyző több gyártónál is kiköthet. Az olasz menedzser hozzátette, a nyolcszoros világbajnok jövője másokéra is kihatással lesz.
Marc Márquez egyértelműen központi szerepet játszott az idei mezőny összetételét meghatározó tavalyi átigazolási piacon. Persze Franco Morbidelli, Johann Zarco és Álex Rins váltásában nem volt szerepe, ahogyan abban sem, hogy a KTM Pedro Acostára cserélte le Pol Espargarót, de Luca Marini és Fabio Di Giannantonio sorsát mindenképpen meghatározta az a döntése, hogy elhagyja a Hondát. A VR46 egykori pilótája ugyanis pont az ő helyére igazolt, az ő utódja pedig honfitársa lesz, akinek nem mellesleg pont a nyolcszoros világbajnok érkezése miatt nem volt maradása a Gresininél.
Bár ezek a szerződések csak pár napja léptek életbe, hiszen 2024 csak most kezdődött el, akad, aki már a 2025-ös lehetőségekről beszélt. Persze nem véletlen, hiszen jelen állás szerint Marini, Zarco és Brad Binder kivételével az idei év végén mindenkinek lejár a szerződése, így hatalmas felfordulás várható a pilótapiacon. Ennek középpontjában pedig várhatóan ismét Márquez lesz.
Először szólalt meg Marc Márquez a Gresini versenyzőjeként, a Ducatiról is elmondta a véleményét
„[Tavaly] nagyon későn »zárt« a piac – nyilatkozta a GPOne.com-nak a veterán menedzser, Alberto Vergani. – Ami viszont 2024-et illeti, attól tartok, hogy nagyon korán meg akarják vívni a csatát [az ülésekért], és nem lepődnék meg, ha így lenne. Marc lesz mindennek a sarokköve. Mehet a KTM-hez, visszatérhet a Hondához, maradhat a Ducatinál. Véleményem szerint ezek a [lehetséges] forgatókönyvek.”
Tavaly szinte egész évben téma volt, hogy Márquez távozik a Hondától, vagy marad a japán gyártónál, és ezalatt a KTM-nél is szóba került a neve. Az osztrákok képviselői akkoriban úgy fogalmaztak, hogy a 30 éves motoros neve inkább 2025-től jöhet szóba, amikor már talán két szatellitcsapattal fognak rendelkezni. Danilo Petrucci menedzsere szerint azonban a Hondához történő visszatérés sem kizárt.
„A KTM mindent megtesz azért, hogy legyen egy újabb csapata – fogalmazott Vergani. – Vannak különböző istállók, amelyek ajánlkozhatnak, mint például a VR46 vagy [Lucio] Cecchinello [alakulata, az LCR]. Mivel Marc [szerződése] lejár, rátehetik a nagy pénzt. Aztán ott van a Honda. Az a sok jókívánság, amikor elbúcsúztak, arra enged következtetni, hogy valami készül, például egy esetleges visszatérés.”
Persze nyilvánvaló, hogy egyelőre nincs szó arról, hogy máris távozna a Ducatitól. Ugyanakkor a bolognaiak nehéz helyzetbe kerülhetnek, ha Márquez jól teljesít a tavalyi motoron, hiszen akkor a közvélemény bizonyára a gyári csapatba fogja őt követelni. Sőt, Carlos Checa és Marco Melandri korábbi menedzsere szerint nem csak a közvélemény, de hozzátette, a Ducati Corse általános igazgatója aligha engedi el őt egy riválishoz.
„Ha Marcnak győztes szezonja lesz, akkor a Ducatinak a gyári csapatba kell őt vinnie – vélekedett Vergani. – Azért is, mert vannak olyan szponzorok, amelyek ezt az irányt fogják erőltetni. Ismerve Gigi Dall’Ignát, nem hiszem, hogy egy olyan bajnokot, mint Marc, egy szezon után el akarna veszíteni, miközben az ellenfelek, mint például a KTM és a Honda, hajlandóak lennének őt leigazolni. Elmondok önnek egy háttértörténetet: amikor Marckal és a Gresinivel kapcsolatban elkezdtek terjedni a pletykák, írtam Claudio Domenicalinak [a Ducati vezérigazgatója – a szerk.], hogy »azonnal ragadd meg, nem engedheted el«.”
Marc Márquez már idén a bajnoki címért harcolhat? – a Gresini tulajdonosa szerint igen
Persze nyilvánvaló, hogy Márquez távozása vagy éppen maradása a többiek jövőjére is hatással lesz. Ha például 2025-ben a gyári Ducatinál folytatja, feltételezve, hogy Francesco Bagnaia lesz a csapattársa, Enea Bastianinit kiszorítja onnan. Ugyanakkor alighanem Jorge Martín döntését is befolyásolná, hiszen a Pramac versenyzője az utóbbi időszakban többször is utalt rá, hogy ha jövőre sem kapja meg a gyári ülést, akkor más lehetőség után néz.
„Ha Jorge Martín nem mehet a gyári csapathoz, akkor szerintem távozni fog [a Ducatitól], ezt a legutóbbi nyilatkozataiban világossá tette – jelentette ki Vergani. – Jorge elmehet a KTM-hez vagy a Hondához. Enea Bastianini pedig az Apriliához, ami egyáltalán nem lenne rossz neki. Eneának viszont meg kell mutatnia [a képességeit] a tavalyi szezon nehézségei után.”