back to top
2024. május 04. 07:04
KezdőlapMotoGPRins eloszlatott egy tévhitet az átigazolásával kapcsolatban

Rins eloszlatott egy tévhitet az átigazolásával kapcsolatban

Álex Rins leszögezte, nem bontotta fel a Hondával kötött szerződését, amikor a Yamahához igazolt, hiszen a folytatás csupán opcionális volt. A 28 éves versenyző optimista pályafutásának új fejezetét illetően, és azt is elárulta, mire számít Marc Márqueztől.

Már tavaly nyáron hivatalossá vált, hogy Álex Rins mindössze egy szezon után elhagyja a Hondát, és a Yamahánál folytatja karrierjét. A spanyol motoros ugyan jól kezdett az LCR színeiben, hiszen az Amerikai Nagydíjon a márka első olyan győzelmét aratta 2018 óta, amelyet nem Marc Márquez szerzett. Aztán viszont az együttműködés rémálomba fordult: a Honda mérnökei nem bíztak benne eléggé, majd az Olasz Nagydíj sprintfutamán súlyos sérülést szenvedett.

Amikor Rins aláírt a Hondához, arról szóltak a hírek, hogy kétéves szerződést kötött, vagyis 2024-ig kötelezte el magát. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes azonban leszögezte, hogy ez nem így volt, és valóban, a szatellitcsapatok esetében sokszor úgy egyeznek meg, hogy egy gyári istállóhoz szabadon el lehessen igazolni. Ennélfogva az ő helyzete nem volt összehasonlítható Márquezével, aki ténylegesen felbontotta a szerződését a Hondával.

„Ezek különböző esetek – nyilatkozta a Marcának. – Marc esetét nem ismerem, [arról] nem tudok beszélni, mert nem voltam az ő helyzetében. Ami engem illet, egy plusz egy éves szerződésem volt, de jött a Yamaha, és tett egy érdekes ajánlatot, hogy a gyári csapatnál versenyezzek. Marc körül nagy volt a felhajtás, ez logikus. Azonban ismétlem, az én esetemben a folytatás opcionális volt, nem bontottam fel [a szerződést].”

Hiába a műtét, Rinsnek újabb futamhétvégéket kell kihagynia

Miután Rins Mugellóban megsérült, mindössze két teljes hétvégén vett részt, hiszen az indonéziai, egyébként kifejezetten sikeresnek mondható visszatérése után még egy korrekciós műtétet el kellett végezni a lábán. Ennek tudatában felmerül a kérdés, hogy milyen állapotban kezdi meg az új szezont, de ezzel kapcsolatban pozitívan fogalmazott.

„Jól vagyok, és remekül érzem magam – jelentette ki. – Nem szabad elfelejtenünk, hogy a sérülés nem egy normál törés volt, a sípcsont nagyon megsérült, szilánkosra tört. Végső soron azonban mindennap egyre jobban vagyok, jól érzem magam, ahogyan mondtam, és nagyon magabiztos vagyok, hogy minden nap fejlődöm ezen az új motoron.”

A Yamahához igazoló Rins megcáfolt egy népszerű elméletet

Amikor bejelentették, hogy Rins a Yamahához igazol, sokan úgy gondolták, hogy ezzel ismét visszatalálhat a jó irányba, hiszen a Suzuki után újra soros négyhengeres motorblokkot fog használni. Ő azonban nemrég leszögezte, hogy ebben a tekintetben nincs nagy különbség a Hondához képest, amire most is utalt, ettől függetlenül optimistán várja az idényt.

„Egy MotoGP-motort vezetni általában mindig ugyanolyan, csak az erőn és a sebességen lehet változtatni – mondta. – Fabio Quartararóval az oldalamon agyon érdekes lesz. Ő egy rendkívül gyors versenyző, és nagyon erős csapatot alkotunk majd. Szerintem fontos, hogy legyen egy csapat, amely bízik az emberben, valamint egy győztes csapattárs. Istállót váltok, és ez azt jelenti, hogy új emberekkel dolgozom együtt, bár azt a telemetriást, aki a Suzukinál volt velem, átvittem a Yamahához. Közeli, megbízható embereket szerettem volna, hogy továbbra is az elit szinten küzdhessek. Nagyon jól érzem magam, és remélem, harcolhatok a bajnokságban. Úgy gondolom, hogy a motor fejlesztésében Fabio mellett könnyebb előrehaladni, hiszen a motort neki tervezték. Szeretnénk kéz a kézben haladni az aerodinamikát illetően, hogy nagyon gyorsan menjünk. Biztos, hogy egy versenyképes Yamahát látnak majd.”

Persze a Yamahának továbbra is lesz egy óriási hátránya a többiekhez képest. Valamilyen szinten minden ellenfél megszenvedi, hogy a Ducatinak nyolc állandó motorja van, de a hangvillások még a többiekhez képest is le vannak maradva ezen a téren, hiszen ők a KTM, az Aprilia és a Honda négy versenygépével szemben csupán kettővel rendelkeznek.

„Sok futamon vettek részt úgy, hogy több motorjuk volt az élen – utalt Rins a bolognaiakra. – Igaz, hogy képesek nyolc versenyképes motort pályára vinni. Rendkívül gyors motort fejlesztenek, mert több pilótájuk van, mint másoknak, de a Yamahánál mi is tudunk harcolni a futamgyőzelmekért, és a következő szezon biztosan másképp fog kinézni.”

Marc Márquez már idén a bajnoki címért harcolhat? – a Gresini tulajdonosa szerint igen

Rins a Gresini Ducatihoz igazoló Márquezről is elmondta a véleményét. „Miért ne? –reagált arra a felvetésre, hogy akár a világbajnoki címet is megszerezheti. – Bebizonyosodott, hogy egy szatellitcsapattal is lehet bajnokságot nyerni. A Ducatik nagyon erősek. A Ducati a legkiegyensúlyozottabb motor, [így] nem lepődnék meg, ha megnyerné a bajnokságot. Láttuk, hogy az öccse, Álex mennyire jól teljesített azzal a géppel.”