back to top
2024. október 30. 11:30
KezdőlapMotoGPKáosz a gyári Hondánál, a főszponzor nem hagyná, hogy jelentősen változzon a...

Káosz a gyári Hondánál, a főszponzor nem hagyná, hogy jelentősen változzon a motor külseje

Sajtóértesülések szerint a Honda jelentősen változtatna a gyári motorok festésén az idei évre, és visszatérne a gyökereihez. Ennek az az ára, hogy a névadó szponzorként működő Repsol logója sokkal kisebb helyet kapna, ám a spanyol olajvállalat ezt nem akarja hagyni.

A Honda most már jó ideje nem úgy teljesít a pályán, ahogyan az a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának legeredményesebb gyártójától elvárható lenne. A japán márka zsinórban kétszer végzett a konstruktőri tabella utolsó helyén. Most pedig úgy tűnik, hogy már a pályán kívül is káosz van kialakulóban.

A háttérben ugyanis állítólag van némi nézeteltérés a Honda és a gyári istálló névadó szponzora, a Repsol között, amiről az Autosport számolt be. A felek 2023-ban egy évvel meghosszabbították az egymással kötött szerződésüket, egy olyan opcióval, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén ennél is tovább folytatódhat az együttműködés.

Az egyik ilyen feltétel azonban Marc Márquez maradása volt, ami nem következett be, hiszen a nyolcszoros világbajnok tavaly elhagyta a japán gyártót. Mindez lehetővé tette a Repsolnak, hogy újratárgyalják a pénzügyi feltételeket, és végül úgy döntöttek, hogy csökkentik az anyagi hozzájárulásuk korábbi mértékét, vagyis lényegében kisebb összeggel szponzorálják a Hondát.

Marc Márquezzel együtt egy fontos szponzort is elveszíthet a gyári Honda

Utóbbi szerint viszont mindez nem elég ahhoz, hogy a spanyol olajvállalat logója továbbra is markánsan megjelenjen a motoron, és erre válaszul úgy döntöttek, hogy a megszokottnál kevésbé lesz jelen az idei versenygépen. Sőt, emellett a bokszon, a kamionokon és a vendéglátóegységen is csökkenteni akarják a főszponzor logóinak méretét.

Ezzel párhuzamosan a Honda vissza akar térni saját gyökereihez, és a vállalati színeket hangsúlyozná inkább. A japán gyártónál középtávú célként megfogalmazták, hogy minden sorozatban piros, fehér, illetve kék szín-összeállítású motorral szerepeljenek. A Superbike-világbajnokságon, a Dakaron, valamint a motokrosszban egyébként ez már most is így van.

Mindez azonban a Repsolnak nem nyerte el a tetszését, és a felek továbbra is tárgyalnak arról, hogy a logók milyen mértékben jelenjenek meg a motorokon. Ennek következtében továbbra sincs végleges dizájn, és még a szokásos fotózás sem zajlott le a két versenyző, Joan Mir és a Márquez helyére szerződtetett Luca Marini részvételével.

Bár a gyári Honda a sepangi shakedownon, illetve a teszten fekete burkolattal fog pályára gurulni, már így sincs sok idejük, hiszen február 13-án tartják a bemutatót, amelyet ráadásul a Repsol szervez Madridban. Az egyébként biztos, hogy a külső valamennyire átalakul, hiszen Márquez távozásával a Red Bullt is elveszítették mint szponzor.

Márquezéktől Martínékig – íme az összes MotoGP-csapat bemutatójának dátuma

Ideális esetben ez egy ünnepi év lenne a Honda és a Repsol számára, hiszen ez lesz a harmincadik olyan szezon, amikor a spanyol olajvállalat szponzorálja a japán márkát, ám úgy tűnik, hogy ehelyett konfliktus van a háttérben. A Repsolnak ráadásul azért is fontosak a következő évek, mert a MotoGP idén már olyan üzemanyagot használ, amely 40 százalékban nem fosszilis eredetű anyagokat tartalmaz, 2027-re pedig áttérnek a 100 százalékban szintetikus benzinre.