back to top
2024. december 06. 05:07
KezdőlapSuperbikeRedding nem tartja jobbnak Razgatlıoğlut magánál

Redding nem tartja jobbnak Razgatlıoğlut magánál

Scott Redding elmondta, hogy Toprak Razgatlıoğlu érkezése a BMW-hez miként változtatta meg a helyzetet a gyártónál.

Jelentősen megerősödve várja a Superbike-világbajnokság idei szezonját a BMW, hiszen Toprak Razgatlıoğlu a gyári csapatukban folytatja a pályafutását. A török pilóta érkezése miatt Scott Redding átkerült a Bonovo Action nevű szatellitalakulathoz, kiszorítva ezzel onnan Loris Bazt. Redding a müncheniek bemutatóján elárulta, mit vár Razgatlıoğlutól, és miért nem bánja feltétlenül a változásokat.

Razgatlıoğlu rögtön felülmúlja a helyére igazoló Rea-t a BMW-vel?

„Még nem motoroztam együtt vele, ő egy másik napon tesztelt, mint én. Egyelőre az adatait sem láttam, első körben még úgyis fel kell vennie a ritmust. Viszont már beszélgettünk, ő is látja a lehetőséget a fejlődésre – amit én már évek óta mondok. Jó, hogy ugyanazt a fejlődési utat járja be, amelyet én is bejártam. Az elmúlt hat hónapban a BMW olyan lépéseket tett meg az alkalmazottai segítségével, amelyek nagy változást fognak eredményezni az idei évre, úgy hiszem, hogy minden rendben lesz. Most jobban odafigyelnek, majd Toprak lesz az, akinek meg kell valósítania az elképzeléseket, mindent rá tesznek fel” – mondta Redding a SPEEDWEEK.com-nak.

„Nekem egyértelmű, hogy ha ő meg tudja csinálni, akkor én is meg tudom. Nem hiszem, hogy jobb pilóta lenne nálam. Ne értsetek félre, ő egy kiemelkedően jó versenyző, nagyon tehetséges. Az én nézőpontomból mindig is voltak kérdőjeles dolgok, érdekes lesz látni, hogyan áll hozzá majd ezekhez. Amikor csatlakoztam a BMW-hez, akkor én voltam a középpontban, de sohasem volt meg a csomagom ahhoz, hogy megfeleljek az elvárásoknak. Most az egész csomag jobb lett, én pedig oldalra léptem egyet és a radar alatt repülök – ez pedig jól áll nekem.”

Redding korábbi MotoGP-pilótaként a 2020-as szezontól kezdve versenyez a Superbike-világbajnokságon. Az első idényében a második, egy évvel később pedig a harmadik helyet szerezte meg a tabellán a gyári Ducati színeit képviselve. 2022-ben aztán átigazolt a BMW-hez, az M1000RR-rel viszont nem tudta ugyanazokat az eredményeket szállítani, most felfedte, minek volt ez köszönhető.

A Redding által eddig alábecsült Razgatlıoğlu lehet a megoldás a BMW legnagyobb problémájára

„Az elmúlt öt évben a pilótákon keresztül akarták megvásárolni az eredményeket. Persze a versenyzőkre is szükség van a jó teljesítményhez, de kell hozzá a motor is. Voltak fejlesztések, de azok kevésnek bizonyultak, viszont nekünk nagy tétje volt a dolgoknak. A jelentősebb változások csak a tavalyi év végén jöttek, kicserélődött és nagyobb lett a személyzet, illetve a tesztcsapat. Eddig miközben versenyeztem ezzel a motorral, egy időben fejlesztettem is. Közben a szerződésem is bejött a képbe, mivel nem jöttek az eredmények, szóval lelassítottam a fejlesztést, hogy jobb eredményeket tudjunk elérni. Ezzel biztosítottam magamnak a megállapodást, majd újra a fejlesztéseknek szentelhettem magam. Kemény volt, de nem láttam más megoldást. Úgy érzem, hogy az eddigi változtatások beváltak, Toprak egy olyan motort fog kapni, amilyet én két éve szerettem volna” – nyilatkozta a 31 éves pilóta a SPEEDWEEK.com-nak.