back to top
2024. május 03. 17:34
KezdőlapSuperbikeA Redding által eddig alábecsült Razgatlıoğlu lehet a megoldás a BMW legnagyobb...

A Redding által eddig alábecsült Razgatlıoğlu lehet a megoldás a BMW legnagyobb problémájára

Toprak Razgatlıoğlu segítségével oldhatja meg a BMW a fékezéskor jelentkező problémát – legalábbis Scott Redding szerint, aki nem félti a török pilótát a stílusának nem kedvező M1000RR-től. Razgatlıoğlu úgy gondolja, hogy bár vannak hibái a német gyártó gépének, de folyamatosan képesek fejlődni, és közelebb kerülni a riválisokhoz.

A Superbike-világbajnokság 2021-es szezonjának győztese Toprak Razgatlıoğlu elhagyta a Yamahát, és a BMW gyári alakulatához igazolt. Az előző évben a német gyártó pilótái kijelentették, a motor legnagyobb gyengesége a kanyarbejáratoknál jön elő. Razgatlıoğlu vezetési stílusának pedig az egyik leglátványosabb része pont a kemény féktávok vétele, ezért többekben felmerült, hogy a török motoros veszíteni fog a versenyképességéből az M1000RR-en ülve.

Scott Redding az előző szezonban a BMW gyári csapatánál ment, a következő idényben pedig a gyártó Bonovo Action nevű szatellitistállójánál fog versenyezni. A brit pilóta másokkal ellentétben úgy gondolja, Razgatlıoğlunak nem lesz problémája ezen a területen a motorra, sőt elképzelhetőnek tartja, hogy a török versenyző segítségével tudják majd megoldani ezt a kérdést.

Razgatlıoğlu majdnem annyira tehetséges, mint Marc Márquez?

„Toprak tud valami olyasmit, ami megkülönbözteti őt a többiektől, ezért nagyon nehéz utánozni. Eddig nem láttam még senki mást, aki úgy vezetett volna, mint ő. A BMW elég jó a fékezésben, de azt nem szereti, ha a hátsó kerék felemelkedik. A probléma ekkor kezdődik, mivel ekkor ötven-ötven százalék az esélye, hogy mi történik majd, ha újra leért a talajra.”

„Talán az ő tehetsége a fékezéssel kapcsolatban nagyobb, mint hittem, hiszen valahogy így is kontroll alatt tudja tartani [a motort]. Lehetséges, hogy az ő segítségével találjuk majd meg a helyes irányt ebben a kérdésben. Eddig olyan motorokkal ment, amelyek másfajta vezetési stílust igényeltek, szóval sok [tapasztalatot] hoz a közösbe, ami segíthet minket. Akárhogyan is lesz, beválik neki ez [az igazolás] vagy sem, ő mindenképpen rendelkezik ezzel kapcsolatos információval, és erre nagy szükségünk van” – nyilatkozta a korábbi MotoGP-versenyző a SPEEDWEEK.com-nak.

Razgatlıoğlu december elején Portimãóban (majd Jerezben is) tesztelte a BMW-t, amelyről nagyon dicsérően nyilatkozott. Viszont az alanyai pilóta pont a Redding által leírt probléma miatt bukott a portugáliai pálya második leghosszabb egyenesének végén. Ennek ellenére továbbra is úgy gondolja, hogy a Yamahánál erősebb motort is a saját elképzelései szerint tudja majd vezetni.

„Volt egy furcsa balesetem az 5-ös kanyarban. Megpróbáltam keményen fékezni, erre a hátsó kerék felemelkedett, majd miután visszaesett, elkezdett megcsúszni. A bal oldalamra estem, nem volt egy nagy bukás. Ezután folytattam a tesztelést, hogy minél jobban megértsem a motort. Négy évet töltöttem a Yamahán, a BMW teljesen másmilyen ahhoz képest, de már elkezdtem adaptálódni hozzá. Úgy érzem, hogy az első [kerék] sokkal jobb volt, mint korábban, és a motorfék egyszerűen elképesztő.”

„Azonban még jobbnak kell lennünk. Miért választottam a BMW-t? Azért, mert újra Álvaro [Bautistával] akarok harcolni, talán Johnny [Jonathan Rea] is beszáll, majd meglátjuk. Most végre egy több erővel rendelkező motoron ülök, azt hiszem, hogy sok versenyt tudunk majd megnyerni. Ami nagyon fontos, hogy ezt a motort a saját stílusommal tudom vezetni, ahogyan ez a Yamahán is volt.”

Razgatlıoğlu végre kipróbálhatta a BMW-t, amely rögtön mosolyt csalt az arcára (videók)

„Ez az első alkalom, hogy érzem az erőt. Az érzéseim kanyarodás közben sokkal jobbak [a korábbinál] az első kerékkel kapcsolatban. A tapadás nagyszerű, ahogyan a motorblokk is, talán a kanyarodással kapcsolatban van még hová fejlődnünk, de összességében minden nagyon jól néz ki. Nem vagyunk olyan messze – már közeledünk” – mondta sokat sejtetően a 27 éves motoros a SPEEDWEEK.com-nak.