back to top
2024. november 24. 10:13
KezdőlapSuperbikeKínai gyártó csatlakozhat a Superbike-vb mezőnyéhez

Kínai gyártó csatlakozhat a Superbike-vb mezőnyéhez

A következő években egy új gyártó jelenhet meg a Superbike-világbajnokság mezőnyében, mégpedig a kínai CFMoto, amelynek már idén elkészülhet az ehhez szükséges konstrukciója.

Új gyártóként csatlakozhat a Superbike-világbajnokság mezőnyéhez a CFMoto. A kínai márka gyári csapata legkorábban 2025-ben jelenhet meg a sorozatban, de jelenleg sokkal reálisabbnak tűnik, hogy csak 2026-tól találkozhatunk majd velük. Ennek oka, hogy értesülések szerint az idei nyáron lehet kész az a konstrukció, amellyel nevezni akarnak, ráadásul azt még homologizáltatniuk is kell a rajrácsra való felállás előtt.

2022 júniusában értesülhetett először a világ arról, hogy a CFMoto ilyen irányú terveket szövöget. Ebben az évben nyújtottak be egy szabadalmat egy 1000 köbcentis, V4-es motorblokkra. A technikai leírás egy, akár 200 lóerőre is képes, a lehető legnagyobb teljesítmény elérésére tervezett rövidlöketű, modern erőforrást festett le.

Maga a motor pedig 2023 júliusában látott napvilágot, amikor felkerült róla egy videó az internetre. Néhány héttel később a CFMoto mozgásba lendült, és először a misanói SUperbike-hétvégén, majd a MotoGP sachsenringi fordulója alatt tárgyaltak az esetleges csatlakozásukról a Dornával, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló szervezettel.

A SPEEDWEEK.com értesülései szerint a motor tervezése idén nyáron végre befejeződhet. A gyártó már el is kezdett partnereket keresni, akik segíthetnek a konstrukció fejlesztésében, illetve versenyképessé tételében. Amennyiben nagyon felgyorsulnak a folyamatok, a 2025-ös Superbike-vb lehet az első, amelyen először ott lehetnek a rajtrácson, azonban valószínűbb, hogy erre csak egy évvel később kerül majd sor.

A CFMotót, vagyis hivataloson a Zhejian Chunfeng Power nevű céget 1989-ben alapították. A motorgyártó központja a Sanghaj közelében fekvő Hangcsouban található. Amennyiben a cégnek valóban sikerülne elérnie a célját, akkor ők lennének az első kínai gyártó a Superbike-világbajnokság történelmében. A Supersport 300-as kategóriában a Kove révén már a 2023-as szezontól, a Supersport-ban pedig a QJ Motor által idéntől képviselteti magát a kelet-ázsiai ország.

Nem kizárólag a Superbike-világbajnokság segítségével szeretne reflektorfénybe kerülni a CFMoto. Nemrég jelentették be, hogy a Moto2-ben és a Moto3-ban is csapatot üzemeltető, nagy múltra visszatekintő Aspar jövőre már az ő motorjaikat fogja használni. A gyártó a gyorsaságimotoros-világbajnokság legkisebb kategóriájában már 2022-ben megjelent a Prüstel GP partnereként. Azóta ez az istálló két dobogós helyet szerzett, az első ezek közül a később súlyos balesetet szenvedő Carlos Tatay nevéhez fűződik. A márka már a MotoGP paddockjába is betette a lábát, hiszen 2022-ben 2 százalékos részesedést vásárolt a Pierer Mobility AG-ben, amely többek között a KTM és a GasGas tulajdonosa is.

Carlos Tatay sporttörténelmi dobogója a CFMOTO-val

Legutóbb 2019-ben bővült hivatalosan a szériában résztvevő gyártók névsora, akkor a BMW és a Honda csatlakozott. A japán márka motorjait már korábban is használták a sorozatban, de a gyári csapatuk ekkor jelent meg.