A következő években egy új gyártó jelenhet meg a Superbike-világbajnokság mezőnyében, mégpedig a kínai CFMoto, amelynek már idén elkészülhet az ehhez szükséges konstrukciója.
Új gyártóként csatlakozhat a Superbike-világbajnokság mezőnyéhez a CFMoto. A kínai márka gyári csapata legkorábban 2025-ben jelenhet meg a sorozatban, de jelenleg sokkal reálisabbnak tűnik, hogy csak 2026-tól találkozhatunk majd velük. Ennek oka, hogy értesülések szerint az idei nyáron lehet kész az a konstrukció, amellyel nevezni akarnak, ráadásul azt még homologizáltatniuk is kell a rajrácsra való felállás előtt.
2022 júniusában értesülhetett először a világ arról, hogy a CFMoto ilyen irányú terveket szövöget. Ebben az évben nyújtottak be egy szabadalmat egy 1000 köbcentis, V4-es motorblokkra. A technikai leírás egy, akár 200 lóerőre is képes, a lehető legnagyobb teljesítmény elérésére tervezett rövidlöketű, modern erőforrást festett le.
Secondo un magazine locale, sarebbe in dirittura di arrivo la CF Moto 1000 RR, prima superbike cinese della storia, mossa un V4-1000 da 204 cavalli.https://t.co/gkj5E7cdK2@cfmoto_cn pic.twitter.com/zPzYOP6IRz
— DDG-Magazine (@MagazineDdg) January 24, 2023
Maga a motor pedig 2023 júliusában látott napvilágot, amikor felkerült róla egy videó az internetre. Néhány héttel később a CFMoto mozgásba lendült, és először a misanói SUperbike-hétvégén, majd a MotoGP sachsenringi fordulója alatt tárgyaltak az esetleges csatlakozásukról a Dornával, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló szervezettel.
A SPEEDWEEK.com értesülései szerint a motor tervezése idén nyáron végre befejeződhet. A gyártó már el is kezdett partnereket keresni, akik segíthetnek a konstrukció fejlesztésében, illetve versenyképessé tételében. Amennyiben nagyon felgyorsulnak a folyamatok, a 2025-ös Superbike-vb lehet az első, amelyen először ott lehetnek a rajtrácson, azonban valószínűbb, hogy erre csak egy évvel később kerül majd sor.
A CFMotót, vagyis hivataloson a Zhejian Chunfeng Power nevű céget 1989-ben alapították. A motorgyártó központja a Sanghaj közelében fekvő Hangcsouban található. Amennyiben a cégnek valóban sikerülne elérnie a célját, akkor ők lennének az első kínai gyártó a Superbike-világbajnokság történelmében. A Supersport 300-as kategóriában a Kove révén már a 2023-as szezontól, a Supersport-ban pedig a QJ Motor által idéntől képviselteti magát a kelet-ázsiai ország.
Nem kizárólag a Superbike-világbajnokság segítségével szeretne reflektorfénybe kerülni a CFMoto. Nemrég jelentették be, hogy a Moto2-ben és a Moto3-ban is csapatot üzemeltető, nagy múltra visszatekintő Aspar jövőre már az ő motorjaikat fogja használni. A gyártó a gyorsaságimotoros-világbajnokság legkisebb kategóriájában már 2022-ben megjelent a Prüstel GP partnereként. Azóta ez az istálló két dobogós helyet szerzett, az első ezek közül a később súlyos balesetet szenvedő Carlos Tatay nevéhez fűződik. A márka már a MotoGP paddockjába is betette a lábát, hiszen 2022-ben 2 százalékos részesedést vásárolt a Pierer Mobility AG-ben, amely többek között a KTM és a GasGas tulajdonosa is.
Legutóbb 2019-ben bővült hivatalosan a szériában résztvevő gyártók névsora, akkor a BMW és a Honda csatlakozott. A japán márka motorjait már korábban is használták a sorozatban, de a gyári csapatuk ekkor jelent meg.