Módosítani kellett a Superbike-világbajnokság ausztráliai tesztjének menetrendjét, a változtatásra a vörös-tengeri válság nyomán fellépő szállítmányozási problémák miatt volt szükség. A pilóták az eredeti tervekkel ellentétben nem kettő, hanem csak egy nap, kedden gurulhatnak majd pályára.
A Superbike-világbajnokság mindkét eddig idén megrendezett tesztje, a jerezi és portimãói is eseménydúsan zajlott. A jövő hét elején sorra kerülő ausztráliai gyakorlás pedig már a bokszutca kinyitása előtt szolgáltatott egy érdekes történetet.
Meglepő eredmény a Superbike-vb jerezi tesztjén, a küszködő Bautista újonc csapattársa zárt az élen
Az eredeti elképzelések szerint a mezőny hétfőn és kedden is gyakorolhatott volna a Phillip Island-i pályán – amely egyben a következő hétvégére kiírt szezonnyitó forduló helyszíne is –, ám végül a szervezők az utolsó pillanatban a menetrend módosítására kényszerültek, így a pilóták végül csak kedden vehetik birtokba az aszfaltcsíkot. A változtatás a tesztelésre szánt időt nem érinti, a csapatoknak így is összesen nyolc óra áll majd a rendelkezésére.
A menetrend átalakítása miatt hétfőn csak a Supersport-világbajnokság mezőnye gurulhat a pályára. A pilóták 9:10 és 13:10, illetve 13:40 és 17:40 között tesztelhetik majd a motorjaikat. A Superbike-versenyzők kedden ugyanebben a két idősávban gyakorolhatnak.
A változtatás leginkább azért lehet fájó a csapatoknak, mert így jóval kevesebb idejük lesz a motorok módosítására és az adatok kielemzésére. Eredetileg a hétfői és a keddi két-két etap közötti két és fél óra, illetve az éjszaka is a rendelkezésükre állt volna, így azonban be kell érniük egy félórás szünettel.
„Korábban az összes csapat számára előnyt jelentett, hogy két nap volt a tesztelésre, a második nap már a versenyekre való felkészülést is el lehetett kezdeni – idézi Christian Gonschort, a BMW technikai igazgatóját a SPEEDWEEK.com. – Most viszont minden egy napba lesz összetömörítve. Őszintén szólva emiatt nem tudom pontosan megmondani, hogyan fog kinézni a tesztelési folyamatunk, ez kedden az első 45 perc után fog kiderülni.”
A módosításra azért volt szükség, mert a gumik nem érkeztek volna meg időben ahhoz, hogy tartani lehessen az eredeti menetrendet. Ennek az elsődleges oka, hogy korábban a vörös-tengeri válság nyomán fellépő szállítmányozási krízis miatt az abroncsokat szállító hajó elakadt a Szuezi-csatorna északi bejáratánál. Az illetékesek ezután úgy döntöttek, hogy légi úton juttatják el a gumikat Ausztráliába. Ezzel a módszerrel a szállítmány egyik fele sikerrel célba is ért, viszont a másik rész útja során számos probléma merült fel, ez pedig jelentős késéshez vezetett.
Nem ez az első motorsport esemény, amely megszenvedi a tavaly novemberben elkezdődött vörös-tengeri válságot. A Dubaji 24 órás autóversenyt például két héttel el kellett tolnia a szervezőknek, és ezért számos csapat, köztük Valentino Rossié sem tudott rajthoz állni a viadalon.
Terrortámadások lehetetlenítették el Rossiékat, nem ismételhetik meg tavalyi dobogójukat