back to top
2024. július 13. 17:30
KezdőlapMotoGPQuartararo: Ez elfogadhatatlan

Quartararo: Ez elfogadhatatlan

Fabio Quartararo elárulta, a Yamaha továbbra sem tudta megoldani a hátsó tapadással kapcsolatos gondjait, ami nagy probléma lehet az időmérőkön. A 24 éves versenyző ugyanakkor továbbra is optimista, és bízik a Ducatitól igazolt technikai igazgató munkájában.

Hétfőn lezajlott a MotoGP katari tesztjének első napja. A legjobb köridőt elérő versenyzőt tekintve az öt gyártó közül a Yamaha szerepelt a leggyengébben, hiszen Fabio Quartararo csupán a tizedik helyet szerezte meg, 597 ezreddel elmaradva az élen záró Francesco Bagnaiától. Csapattársa, Álex Rins pedig még nála is bő 1 másodperccel lassabbnak bizonyult.

Bagnaia volt a leggyorsabb a katari MotoGP-teszt első napján, továbbra is nagy a japánok hátránya

A hangvillások az utóbbi néhány évben a végsebességgel küszködött, ám Sepangban úgy tűnt, hogy ezt többé-kevésbé megoldották. Loszaílban szintén jól szerepeltek ezen a téren: Quartararo 348,3 km/h-ra volt képes, amivel a vonatkozó tabella harmadik helyét szerezte meg. Más területen viszont még mindig nem sikerült javulniuk.

„A motor gyorsnak tűnik, sokat dolgoztak rajta ezen a területen a tél folyamán – nyilatkozta. – Jelenleg nem ez a legnagyobb gondunk. Ugyanaz a probléma, mint korábban: rossz a tapadás. Még akkor sem látok fejlődést, amikor új gumikat teszünk fel, és elkezdem hajszolni a köridőt. Tizenegy körös gumin mindössze két tizedmásodperccel vagyok lassabb, mint az újon. Ez elfogadhatatlan.”

Quartararo a sepangi teszt után elmondta, hogy a hátsó tapadással azóta küszködnek, hogy 2019-ben bemutatkozott a MotoGP-ben. Nagyon úgy tűnik, hogy ezt továbbra sem sikerült megoldani, ami nagy problémát jelent, hiszen hiába jó adott esetben a versenytempójuk, ha a futamokon folyamatosan rossz pozícióból kell rajtolniuk.

A Yamaha Quartararo MotoGP-debütálása óta szenved motorjának egy területén

„Nagyon fontos, hogy megtaláljuk a módját, hogy finomabbá tegyük a motort, és a gyorskörökön találjunk tapadást, még úgy is, hogy ennek során elhasználjuk a gumit – fogalmazott. – Ez az, ahol rengeteget veszítünk. A tempó nem annyira rossz, de ha az első tízen kívülről indulunk, akkor nincs esély a dobogóért harcolni. Teszünk előrelépéseket, jelentős módosításokat végzünk a motoron. Remélhetőleg hamarosan megtaláljuk az utat.”

A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes hozzátette, még messze van az út vége, de próbál türelmes maradni. „Nem, nem vagyunk közel ahhoz, hogy ezt elérjük – szögezte le. – Nyugodtnak kell lennünk, még mindig rengeteg a tennivalónk. Nagyon motivált vagyok, és próbálok nyugodt maradni. A csapat rengeteget dolgozik. A motor legfontosabb aspektusa a hátsó tapadás, főleg egy körön.”

A Yamaha számára kulcsfontosságú, hogy minél hamarabb előrelépjenek annak érdekében, hogy meggyőzzék Quartararót a maradásról. Ennek érdekében szerződtették az eddig a Ducatinál dolgozó Massimo Bartolinit, aki technikai igazgatóként irányítja a projektet. A francia motoros bízik az olasz mérnök szakértelmében és munkájában.

Quartararo nem viccel, megtette az első lépést, hogy elhagyja a Yamahát

„Általában csak apró változtatásokat hajtunk végre, de Maxnak köszönhetően most teszteltünk dolgokat, és radikális módosításokat végeztünk – árulta el. – Azonban még sok időre van szükségünk ahhoz, hogy valóban ki tudjuk aknázni a bennünk rejlő potenciált. Még csak alig több mint egy hónapja van a csapatnál. Ennyi idő után nem várhatjuk el tőle, hogy tökéletesen ismerje a motort. Ugyanakkor már most tetszik a munkája. Mindig nyugodt marad, mert tudja, jelenleg jócskán le vagyunk maradva, és időre van szükségünk, hogy javuljunk. Ez számára is kihívás, hiszen egy olyan gyártótól érkezik, ahol hozzászoktak a sikerhez. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy együtt vissza fogunk jutni a csúcsra.”