Marco Bezzecchi kijelentette, a katari teszt után jóval elégedettebb, mint amilyen a sepangi felkészülést követően volt, és elárulta, sikerült jobban ráéreznie a motorra. Az olasz versenyző felidézte a meglehetősen különös esését.
A MotoGP malajziai tesztje után meglehetősen nagy volt a kontraszt a VR46 versenyzői között. Fabio Di Giannantonio lelkesen nyilatkozott a sepangi felkészülés után, és kijelentette, készen áll a szezonkezdetre. Csapattársa, Marco Bezzecchi ellenben elárulta, sokat szenvedett, mivel nagy a különbség a Ducati 2022-es és tavalyi motorja között.
Hatalmas a kontraszt Rossi versenyzői között, és nem annak a javára, akire sokan számítottak
Katarban tehát adott volt a feladat az ifjabbik olasz pilóta számára: alkalmazkodnia kellett idei munkaeszközéhez. Bár az eredményjelzőn csak a tizedik helyen volt megtalálható a neve, miután 726 ezreddel elmaradt az élen záró Francesco Bagnaiától, és 189 ezreddel még csapattársától is kikapott, de összességében elégedettebb, mint két hete volt.
Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján
„Igen, ez már én vagyok – nyilatkozta. – Nem panaszkodhatok, elégedett vagyok ezzel a teszttel. Az idő hajszolása tekintetében szerettem volna kicsit többet elérni, de Malajziához képest sokkal boldogabb vagyok. Komfortosabban éreztem magam a motoron. A tempóm nem volt annyira rossz. A [Ducati] két gyári pilótáján, Aleix [Espargarón] és [Jorge] Martínon kívül az összes többi versenyző elég hasonló szinten van. Örülök, hogy én is itt vagyok, mert Malajziában jóval messzebb voltam.”
Bezzecchi azt is megosztotta a sajtó képviselőivel, hogy melyik az a terület, ahol leginkább érzi az előrelépést. Tavaly Bagnaiáék is elmondták, hogy a GP23-as néha idegesebben viselkedett a fékezés során, mint az elődje, és ezt most a 25 éves pilóta is megérezte. Most azonban sikerült fejlődnie, de persze még mindig vannak megoldandó hiányosságok.
„Végre megtaláltam a módját, hogy sokkal jobban megfékezzem a motort – fogalmazott. – A dőlés során, a fékezés utolsó fázisában még mindig hiányzik valami, de az első fázisban is, amikor újra kigyorsítok. Ennek a motornak nagyobb a tapadása, így azon a területen küszködöm a kanyarodással. Malajziához képest végre rendesen meg tudom fékezni a motort, és már nem szenvedek a kigyorsítási szakaszban, ahol kicsit küszködtem a motorblokk okozta különbségek miatt. Ez jobb.”
Bezzecchinek tehát összességében van oka az optimizmusra, még úgy is, hogy nem ment minden simán, hiszen egy furcsa esést produkált. A VR46 motorosa a bokszbejáratnál bukott, már viszonylag lassú tempónál, ami nem szokványos jelenség, pláne ezen a szinten. Az érintett is csak nevetni tudott a saját bakiján.
Tests done and dusted! 💥
Ready to start the season🫵🏻@Marco12_B #MotoGP2024 #PertaminaEnduroVR46RacingTeam #MotoGP #MB72 #VR46 pic.twitter.com/nNtraphnwx— Pertamina Enduro VR46 Racing Team (@VR46RacingTeam) February 20, 2024
„Tudtam, hogy jönni fog ez a kérdés – kezdte válaszát, majd arcát a kezébe temette, mielőtt belekezdett volna az események felidézésébe – Az első guminak azzal a specifikációjával futottam, amelyet tesztelnünk kellett, és amely kicsit keményebb a közepes keveréknél, amelyet általában itt szoktunk használni. Teljesítettem az etapot, és azt kell mondanom, fantasztikus volt, nagyon jó. Amikor viszont odaértem a bokszutca bejáratához, és fékeztem, hogy aktiváljam a sebességkorlátozót, átestem az első keréken, a bokszbejáratnál. A motorom bement a bokszba, de én nem. Majdnem eltaláltam az autókat, meg minden, katasztrófa. Szerintem ilyenre csak én vagyok képes. Mamma mia!”
„Mindenki azt kérdezi tőlem, hogy ez azért történt-e, mert stoppie-t akartam csinálni – folytatta. – Nem, szerencsére nem erről volt szó, bár szívesebben estem volna el egy stoppie miatt. Legalább azért estem volna el, mert valami hülyeséget akartam kipróbálni… De hogy így, nem számítottam rá, hogy így találom magam a földön, de minden rendben van.”