2024. április 27. 11:11
KezdőlapNégykerékNagyszerű eredménnyel debütált Rossi az Endurance Világbajnokságon

Nagyszerű eredménnyel debütált Rossi az Endurance Világbajnokságon

Szombaton rendezték meg az Endurance Világbajnokság szezonnyitóját. A katari 1812 kilométeres versenyen rajthoz állt a WRT 46-os rajtszámú egysége is, amelynek az egyik pilótája Valentino Rossi. A Doktor autóját végül a kategóriája negyedik helyén intették le.

Valentino Rossi a MotoGP-ből való 2021-es visszavonulása óta építi az autóversenyzői pályafutását. Idén pedig már a legmagasabb szinten, az Endurance Világbajnokságon (WEC) is megméretteti magát. Az olasz pilóta ebben a sorozatban (is) a W Racing Team, közismert nevén a WRT csapat színeit képviseli. Rossi a 2024-es szezonban a belga istálló 46-os rajtszámú autójával versenyez, a BMW M4 GT3 volánját Ahmad al-Hartival és Maxime Martinnel osztja meg.

Íme Rossi idei versenyprogramja, ezeken a futamokon fog elindulni 2024-ben

A WEC szezonnyitójára szombaton került sor, a katari 1812 kilométeres versenyen pedig természetesen a 46-os is elindult. Az egység a kilencedik rajtpozíciót szerezte meg a pénteki időmérőn.

A futam első szakaszában al-Harti ült az autóban, az ománi pilóta a második óra végén a negyedik helyet foglalta el az LMGT3-as kategória mezőnyében. Rossi a 117. körben mutatkozott be a WEC-ben versenykörülmények között. A kilencszeres világbajnok sokáig nyolcadikként körözött a loszaíli pályán.

„Ez volt a debütálásom, szóval nagyon izgatott voltam – nyilatkozta Rossi az autóból való kiszállása után a WEC riporterének. – Úgy gondolom, hogy különösen az első etap során elég gyors voltam, jó tempót tudtam tartani, és az autó is jó volt. A második etap viszont kicsit már nehezebb volt, mivel a pálya más állapotban volt, mint pénteken, sokkal jobban fel volt gumizva, nagyobb volt a tapadás. Ez pedig befolyásolta a gumik állapotát, szóval a második etap trükkös volt. Ráadásul valamilyen oknál fogva nagyon sokszor forgalomba kerültem. De persze nagyon élveztem.”

„Jelenleg a legjobb ötben vagyunk. Szeretnénk a dobogós helyekért csatázni, de ebben a pillanatban úgy néz ki, hogy ehhez nem vagyunk elég erősek – mondta a futam féltávjánál. – De megpróbálunk a legjobb ötben zárni.”

A verseny második felében nagyrészt Rossi és Martin váltották egymást a kormánynál. Sokáig a harmadik helyen haladtak, de végül az utolsó órában a D’station Racing 777-es autója letaszította őket a dobogóról. Viszont a csapatnak így is sikerült a Doktor által kitűzött célt teljesítenie, hiszen végül a kategóriájukon belül negyedikként intették le őket. Ráadásul sikerült megelőzniük a testvérautójukat, amely a hatodik pozícióban ért célba.

„Nagyon jó dolog egy negyedik helyezéssel kezdeni a szezont, tényleg elég jó, de az nagy kár, hogy hiába voltunk hozzá közel, végül nem tudtunk felállni a dobogóra – értékelt Rossi a BMW hivatalos honlapjának. – Ez egy tökéletes verseny volt számunkra, nem követtünk el hibákat, a pályát sem hagytuk el. A srácok nagyszerű munkát végeztek a bokszban is, és csak egy nagyon kicsi plusz sebesség hiányzott ahhoz, hogy az első háromban végezzünk.”

Főnöke szerint Rossi egy szinten van a világ legjobb autóversenyzőivel a kategóriájából