Marc Márquez számára felüdülés volt a Katari Nagydíj sprintfutama a Ducatival, amellyel sokkal könnyebben lehet versenyezni a Hondához képest. A spanyol versenyző azt is elmondta, hogy az időmérőn még úgy vezette a motort, mint anno az RC213V-t, később viszont kevésbé hallgatott az ösztöneire.
Marc Márquez egy ötödik hellyel debütált a Gresininél, ami a versenyeket illeti. A nyolcszoros világbajnok a hatodik helyet szerezte meg a Katari Nagydíj időmérőjén, majd a sprintfutam rajtja után némileg visszaesett. Utána viszont Fabio Di Giannantonio, Jack Miller, Enea Bastianini és Aleix Espargaró megelőzésével a harmadik hely esélyes is felcsillant előtte.
Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót
Egészen addig, amíg el nem vétette a kanyarcsúcspontot, aminek következtében honfitársa azonnal visszavette tőle a negyedik helyet. Innentől kezdve nem volt esélye a javításra, de összességében elégedett lehet ezzel az eredménnyel. Azt viszont cáfolta, hogy ez lett volna az a pillanat, amely végleg megerősítette abban, hogy jó döntést hozott a Honda elhagyásával.
„Számomra ez a végsőkig helyes döntés – nyilatkozta. – Amikor meghoztam a döntést, teljesen meg voltam győződve [a helyességéről], és még mindig meg vagyok. Csütörtökön pedig mondtam, hogy megpróbálok az első hat helyért harcolni. Hogy miért? Mert amikor az ember ott csatázik, akkor versenyképesnek érzi magát. Győzhet vagy sem, de ahhoz, hogy világbajnok legyen, sok szempontból pontosnak kell lennie. Ha viszont legalább az első öt-hat helyért küzd, versenyképesnek érzi magát, a hétvégék pedig rövidebbnek [tűnnek]. Rövidebbnek és könnyebbnek, és kevésbé stresszesek. Katar az előző években a rémálmok egyike volt, idén pedig élvezem. Önerőből ott tudtam lenni a Q2-ben, aztán az első gyorskört követően az első négyben voltam. Nagyon szeretem ezt [a helyzetet].”
Márquez számára az elmúlt időszak gyötrelmesen telt a Hondánál, hiszen a motor nem volt elég versenyképes ahhoz, hogy a legjobbakkal tudjon csatázni. A Ducatin viszont ez megváltozott, és ezt ki is tudta használni. Azonban úgy véli, ő maga továbbra sincsen azon a szinten, mint azok a pilóták, akik előtte zárták a sprintet.
„Könnyebb – válaszolta arra a kérdésre, hogy milyen az új motorjával versenyezni. – Az egyenesben előzök, és akkor könnyebb. Különösen a féktávokhoz érkezem meg úgy, hogy közelebb vagyok. Szóval igen, két-három pilótát is képes voltam megelőzni, és harcban tudtam lenni. Természetesen szükség van a sebességre. A sebességből jön a köridő, és még mindig szükségem van két-három tizedre, ami például [Jorge] Martínnak, [Francesco] Bagnaiának és Aleixnek [megvolt].
Márquez pénteken elmondta, hogy sokszor még mindig úgy vezeti a Ducatit, mintha a Hondán ülne, vagyis ösztönből motorozik, pedig az olaszok versenygépe más stílust kíván meg. Ezt az időmérőn sem tudta teljes mértékben levetkőzni, ami miatt bukott is némi időt, de később már sikerült ezt levetkőznie, ami meg is hozta az eredményét.
Marc Márquez elárulta, Bagnaiának igaza volt a vezetési stílusával kapcsolatban
„Igen, ez kicsit befolyásolt az időmérőn – fogalmazott. – Az utolsó szektorban ösztönösen motoroztam, mert láttam, hogy rendkívül gyors vagyok, és vesztettem néhány tizedet, mivel besokalltam az egyik kanyarban, amelyet olyan stílusban csináltam meg, mint a Hondán. Ezt [a Ducatival] nem lehet. A futamon jobban tudtam kontrollálni magamat. Igaz, hogy ott hibáztam, ahol előre megjósoltam, hogy hibázhatok, ami az első kör volt. Amikor az embernek nincs meg a magabiztossága a motoron, és más versenyzőkkel van, akkor nem tud úgy támadni, ahogyan szeretne. Furcsa csatába keveredtünk Di Giannantonióval, sok előzéssel az első körben, és időt vesztettünk, Amikor megelőztem őt, előtte maradtam, és jól éreztem magam.”