Miguel Oliveira szerint Aleix Espargaró kitűnik az Aprilia versenyzői közül. Oliveira úgy látja, hogy ennek a spanyol pilóta vezetési stílusa az oka.
Az idei MotoGP-szezon első fordulójában – hasonlóan az elmúlt évek nagyrészéhez – Aleix Espargaró bizonyult a legjobbnak az Aprilia versenyzői közül. Espargaró a katari sprint után felállhatott a dobogó legalsó fokára, a főfutamot pedig a nyolcadik pozícióban fejezte be. Hozzá legközelebb mindkét viadalon a csapattársa, Maverick Viñales került, aki egy kilencedik és egy tizedik helyet tudott felmutatni.
Espargaró biztos volt benne, hogy nyerni tud a futamon, aztán jött a „rémálom”
Espargaró nagyszerű teljesítménye pedig az Aprilia szatellicsapatának, a Trackhouse-nak a színeit képviselő Miquel Oliveirának is feltűnt. A portugál pilóta, aki idén már maga is gyári specifikációjú motoron ül, Katarban a tizenharmadik, illetve a tizenötödik helyeket tudta megszerezni.
„Aleix az, aki leginkább kiemelkedik mindannyiunk közül – nyilatkozta Oliveira. – Az egyetlen dolog, amelyre gondolni tudok ezzel kapcsolatban, az az ő a miénktől teljesen eltérő vezetési stílusa, de hát az működik. Szóval nekünk is, mint csoportnak, mint csapatnak rá kell jönnünk, hogyan állíthatjuk be úgy a motort, hogy a saját stílusunkkal a lehető legtöbbet tudjuk kihozni belőle. Úgy gondolom, hogy ez sikerülni is fog néhány verseny tapasztalatával a zsebünkben.”
„Aleix mindig nagy dőlésszöget tartva oldja meg a kanyarokat, és a testével nagyon statikusan ül a motoron – festette le márkatársa stílusát Oliveira. – Emellett sohasem próbálja túl agresszívan felkapni a motort csak azért, hogy sebességet gyűjtsön, amikor kimegy egy kanyarból. Még a féktávokon is nagyon stabil marad a motorja, sohasem csúszik meg. Szóval valami ilyesmi stílusról beszélek. Számára ez teljesen természetes, és hát működik is, különösen ezzel az új motorral.”
Később maga Espargaró is beszélt a vezetési stílusáról. „Sokat elemzünk az Apriliánál… A jobbkanyarokban stabilabban a motoron tudok maradni, mint a balosokban, így ott vagyok gyorsabb, ahol több jobbkanyar van a pályában – mondta a mezőny korelnöke. – Amikor több balkanyar van, mint Austinban [az Amerikai Nagydíj helyszínén], akkor lassabb vagyok. Kevésbé dőlök be a testemmel a jobbkanyarokba, de úgy tűnik, hogy ez nem jelent problémát ezzel a motorral. Megoldom, hogy jól gyorsítsak ki, és ezért nincs szükségem arra, hogy nagyon bedőljek. Szóval igen, ilyen az én stílusom, nem szemet gyönyörködtető, de hatásos!”
„Ha kielemezzük Raúl [Fernández] vezetési stílusát, akkor azt tudom mondani, hogy az nagyon tetszik – dicsérte a Trackhouse versenyzőjét Espargaró. – Azonban ő néha túlságosan bedől a testével, és ezért amint megérinti a gázkart, sokszor kipörög.”
Aleix Espargaró, a jelenlegi legidősebb MotoGP-pilóta elárulta, mikor fog visszavonulni