Francesco Bagnaia részletekbe menően elmagyarázta, hogy mi állt a portimãói sprintfutamon elkövetett hibája hátterében.
A Portugál Nagydíj sprintfutamának Francesco Bagnaia a negyedik helyről vághatott neki. Azonban már a második körben az élen találta magát, miután megelőzte Jack Millert. Ezt követően sokáig úgy tűnt, hogy már senki sem fogja tudni kivenni a kezéből a győzelmet, ám négy körrel a leintés előtt elkövetett egy elég nagy hibát.
Bagnaia hibája után Viñales nyerte a sprintet, Marc Márquez megszerezte első dobogóját a Ducatival
Bagnaia senkitől sem zavartatva elrontotta az első kanyar féktávját, és ezért ki kellett szélesítenie a pályát. Ezután a negyedik helyre tudott visszacsatlakozni a mezőnybe, és végül ebben a pozícióban is intették le. Amikor megkérdezték arról, hogy mi történt pontosan, nem finomkodott.
„Elb*sztam! Jól rajtoltam, majd támadni is tudtam. Ráadásul aztán ki tudtam magamnak építeni valamennyi előnyt, szóval minden rendben volt. De nem vettem figyelembe az üzemanyag-fogyasztás tényét, és azt, hogy az első kanyar némileg furcsa, mivel a meredek lejtő miatt kissé megemelkedik a hátsó rész, és úgy fékeztem, mint mindig – magyarázta Bagnaia. – Aztán már csak a bukást próbáltam elkerülni azzal, hogy szélesre mentem, de így mindent elvesztettem.”
MAVERICK LEADS! 🚀@PeccoBagnaia has a massive moment and drops to 4th! 😱#PortugueseGP 🇵🇹 pic.twitter.com/nxtQV3G6Zp
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 23, 2024
„Azt hiszem, hogy korábban sikerült kezelnem olyan helyzeteket is, amikor ennél jóval nagyobb nyomás volt rajtam… – folytatta a kétszeres MotoGP-bajnok. – Teljesen arra koncentráltam, hogy egy állandó tempót tartsak, és állandó különbséget a mögöttem jövő srácokhoz képest. Megpróbáltam egy lassabb kört futni [a hetedik körben], egy 1:39 körülit, aztán megint lementem 1:37.7-re, hogy újra növeljem a különbséget, így kontrollálva azt, ahogyan ezt Katarban is tettem.”
„Ahhoz, hogy a lehető legkonzisztensebb legyél, ahhoz mindig ugyanazt kell csinálnod – egészen addig a féktávig ez ment is… Szóval vasárnap ez valami olyasmi lesz, amit jobban figyelembe kell vennem. Viszont akkor minden más lesz a közepes keverékű gumik miatt, hiszen a sprinten lágyakat használtunk, szóval az egy másik történet lesz.”
Bagnaia csapattársa, Enea Bastianini is elégedetlenül zárhatta a szombati napot, hiszen az időmérő megnyerése után a sprinten csak hatodik lett. Közvetlenül a rajt után máris eléggé hátraesett az első helyről, ez pedig egy technikai problémának volt köszönhető. „Deaktiváltam az elülső összeültető rendszert a rajtnál – nyilatkozta Bastianini. – Amikor megérkeztem a rajtrácsra egyszerűen elpattant, előtte sokat fékeztem, és kikapcsolt. Szóval az én hibám volt.”
A Bestia újra lecsapott – Bastianinié a pole Portimãóban, Viñales hozta a meglepetést az időmérőn