Értesülések szerint Estorilba látogathat majd el a Superbike-világbajnokság, ha a magyarországi fordulót törölni kell, ami pedig a hírek alapján egyre valószínűbbnek tűnik.
Sajnos nem először került elő a nemzetközi szaksajtóban a hazai Superbike-forduló törlésének lehetősége. Ennek az az oka, hogy a helyszínnek kijelölt Balaton Park Circuiten folyó munkálatok lassan haladnak, így a pályát valószínűleg nem lehet majd időben homologizáltatni.
Elmaradhat a Superbike-világbajnokság magyarországi fordulója
Nemrég a mértékadó SPEEDWEEK.com is újra foglalkozott ezzel a kérdéssel. A lap szerint a balatonfőkajári pálya homologizálásához még „jelentős” fejlesztésekre lenne szükség, többek között meg kellene növelni néhány bukóteret és falat. Az igazi problémát viszont az jelenti, hogy az újság szerint ezeket „senki sem akarja kifizetni”. Ez pedig végső soron azt eredményezheti, hogy idén nem látogat el hazánkba a Superbike-világbajnokság.
A svájci lap arról értesült, hogy Estoril a legújabb jelölt a helyettesítő szerepére arra az esetre, ha valóban törölni kellene a sorozat magyarországi fordulóját. A portugál aszfaltcsík ismerős lenne a pilóták többségének, hiszen 2020 és 2022 között szerepelt a naptárban. A korábban lehetséges beugró helyszínként megjelölt Hockenheimring a jelek szerint legkorábban 2025-ben tudná fogadni a mezőnyt. Mellesleg a kedvezőtlen hazai viszonyok ellenére a világbajnokságot szervező Dorna azért vár ki a forduló törlésével, mert azt csak akkor lehet megtenni, ha a magyar promóter hivatalos úton jelzi, hogy idén nem tudja azt megrendezni.
A lap megerősítette azt az értesülést, hogy a Dorna megvizsgálta a Pannónia-ringet, mint lehetséges helyszínt. Azonban az ostffyasszonyfai pályát csak hatalmas anyagi áldozatok árán lehetne a Superbike-világbajnokság fogadására alkalmassá tenni. Az újság problémaként említi a kiszolgáló utak és lelátók hiányát, a versenyirányítás, az orvosi személyzet és a média munkatársainak kialakított létesítmények, illetve a paddock alulméretezettségét, és megjegyzi, hogy több mint három kilométer védőfalat kellene felépíteni. Emellett azt is megemlíti, hogy a Hungaroring az ott folyó felújítási munkálatok miatt nem jöhet szóba.
A lap szerint a magyarországi forduló körüli problémáknak az az alapja, hogy a Dornának nem valamelyik pályával, hanem a promóterrel van szerződése. A lehetséges helyszínek egyikével pedig utóbbinak kellett volna megegyeznie, illetve biztosítania, hogy időben rendelkezésre álljon egy az előírásoknak megfelelő pálya és a hozzá tartozó kiszolgáló létesítmények. A Dorna és a promóter egy tíz évre szóló kontraktust írtak alá, így amennyiben legkésőbb 2025-ig nem teljesülnek az abban foglaltak, elméletileg akár az sem kizárható, hogy bírósági úton kell majd rendezniük a vitás kérdéseket.