back to top
2024. május 05. 17:29
KezdőlapMotoGPLorenzo elmondta, melyik futamot nyerheti meg Acosta, majd szembesítette őt a hibáival

Lorenzo elmondta, melyik futamot nyerheti meg Acosta, majd szembesítette őt a hibáival

Jorge Lorenzo úgy véli, Pedro Acosta a Spanyol Nagydíj hétvégéjén akár önerőből is megnyerheti valamelyik futamot. Az ötszörös világbajnok ugyanakkor azt is elmondta honfitársának, hogy milyen hibákat fedezett fel nála.

Pedro Acosta valósággal berobbant a MotoGP mezőnyébe. Már a Katari Nagydíjon is látványos versenyzést mutatott, de akkor még a végére elfogyott, és végül csak a kilencedik helyen futott be. Portimãóban viszont már negyedikként ért volna célba önerőből, de Maverick Viñales technikai hibája és az abból adódó bukása miatt végül felállhatott a dobogóra.

Mondhatni, ha ilyen ütemben fejlődik, akkor legközelebb már nyerni fog, de persze ez korántsem ennyire egyszerű. Ugyanakkor ezt látva most már egyáltalán nem zárható ki, hogy már idén feliratkozik a királykategóriás futamgyőztesek listájára. A szakértőként dolgozó Jorge Lorenzo szerint ez néhány futamon belül megtörténhet.

Márkatársai is az egekig magasztalták az őket legyőző Acostát, egyikük máris tanulna tőle

Azt látom, hogy Jerezben nyerni fog, a sprinten vagy a hosszú versenyen – jelentette ki a DAZN műsorában, de hozzátette, más helyszíneken is alakulhatnak kedvezően a körülmények az újonc szempontjából. – [Máshol] esni fog az eső, vagy technikai hibák lesznek, vagy el fogják dobni [a motort]. Ha azonban van futam, amit megnyerhet, az a jerezi. Kicsit felkészültebben érkezik meg, a KTM GasGas pedig remekül megy azon a pályán, tavaly nagyon jók voltak. Szerintem Jerez egy jó lehetőség.”

Amennyiben Acosta valóban nyer Jerezben, azzal megdönti Marc Márquez rekordját, és ő lesz a királykategória történetének legfiatalabb futamgyőztese. Egyelőre „csak” minden idők legfiatalabb dobogósa lett a MotoGP-korszakban, az 500 köbcentis érát is beleszámítva pedig a harmadik helyen áll a vonatkozó ranglistán.

Persze mindez korántsem jelenti azt, hogy mindent tökéletesen csinál, és erre Lorenzo is felhívta a figyelmét, amikor a Portugál Nagydíj után beszélgetett vele. Te egy jelenség vagy, azt tudjuk, de adok neked egy házi feladatot” – jelentette ki. Acosta pedig kíváncsian válaszolt. „Nézzük, nézzük, lepj meg!” – felelte a GasGas pilótája.

„Először is eléred, hogy úgy élvezzük, mint egy gyerek, egy show-t csináltál Katarban és Portugáliában is – vette vissza a szót Lorenzo. – Feszültek vagyunk, állandóan feszültté teszel minket ezekkel az előzésekkel, és a valóság az, hogy történelmet írtál, ember. Élvezd ki! Szerintem óriási potenciál van benned. Lássuk, hogy egyetértesz-e velem azokban a gyenge pontokkal kapcsolatban, amelyek megvannak, vagy amelyeket én látok benned. Úgy gondolom, hogy a rajton javítani kell, ezzel egyet fogsz érteni. Emellett hátulról küzdelmet látok a kanyarbejáratnál, ami, feltételezem, hogy a KTM, illetve jelen esetben a GasGas miatt van. Aztán ott van a kanyarbejárat, a motorfék, látom, hogy a [motor] hátuljának [csúszása] bizonyos fékezési körülmények között kissé túlzó mértékű. Nem tudom, egyetértesz velem?”

Acosta úgy óvta a gumit, hogy inkább előzött

„Igaz, hogy talán túl sok volt a motorfék, különösen a tizenötös kanyarban, mert nem tudtam befejezni – reagált Acosta. – Láttuk, hogy [Francesco] Bagnaia sokkal tovább ment az elején, és jobban zárta. Több dologban is van hova javulnunk. Talán a motor kicsit mozgékonyabb lett hátul, és elvesztettük azt a kapcsolatot a hátsó részével, amely most sokkal fontosabb, mivel ekkora az aerodinamika szerepe. Másfelől javítottunk a kanyarkijáratoknál való stabilitáson, de még mindig van tennivalónk. Erőfeszítéseket kell tennünk, különösen az elektronikát illetően. A vibrációt nagy részben az elektronika generálja.”